Hallo meiden! Bijgelezen maar ben nu alweer de helft kwijt! Sm: wat een gedoe! Hoor het ook altijd van vriendinnen.. ik kan gelukkig niet meepraten heb een schat van een Sm ! Verlof: geniet ervan meiden! En voor degene die nog even door moeten: succes! Ik vrijdag laatste dagje en dan ook heerlijk verlof! Ego: Maandag weer naar de vk. Erg moe vandaag! Het lijkt sowieso of ik elke dag opsta met minder energie.. slaap ook voor geen meter! Lekker vroeg naar bed vandaag!! fijne avond meiden
Sorry meiden maar kom toch weer ff klagen hoor... Allereerst nog steeds zijn de kids niet helemaal in orde. Met name de oudste was vannacht aan het spoken. Werden wakker van zijn gehoest, dus toch maar even gaan kijken. Had zn hele bed onder gespuugd... dekbed was gewoon doorweekt... zichzelf onder... bah. om 03:15 stond meneer onder de douche. Bed afgehaald... alles in de wasmachine gedaan. om 04:10 lagen we weer in bed. Gelukkig redelijk snel in slaap gevallen, maar had beter wakker kunnen blijven. Nu zo brak als weet niet wat. Inmiddels weer op mn werk en gelukkig hoef ik maar tot 13:00. Ben nu onderhand wel een beetje klaar met spuug en diarree ruimen... voel me zelf sinds deze ochtend ook niet helemaal fit. Alsof er iets dwars zit en niet omhoog wil komen... Hopelijk blijft de griep bij mij weg. Zo geen zin in! Deze ochtend past mijn schoonmoeder weer op. Hopelijk blijft ze nu wel binnen met de kids. De oudste heb ik in ieder geval ziek gemeld van school, ook al wilde hij wel gaan. Daarnaast, ze had nota bene haar jas nog aan, was ze een beetje gepikeerd waarom ze via via moest horen dat de kleine te groot zou zijn.. Sowieso heeft ze het dan al verkeerd begrepen of gehoord via via... want het gaat niet om dat de kleine te groot zou zijn, maar als ze zo blijft groeien als de laatste weken dan zou ze zwaarder zijn als de jongens en dat willen ze voorkomen voor een natuurlijke bevalling. Dus vandaar de extra echo komende dinsdag. Sja wat verwacht ze nou? Dat ik haar ga appen/bellen om door te geven wat er gezegd is bij de verloskundige? Terwijl ik zelf niks van haar hoor? En op een donderdagmorgen denk ik daar echt niet aan om het even te melden hoor.. Dat zij het dan via via hoort kan ik niks aan doen. Die mensen tonen wel interesse Zooo... klaagmodus uit! Hoe gaat het hier met iedereen? Wie is er stiekem al in zn gedachten bezig met de bevalling? Wie is bij jullie bij de bevalling?
Hihi mom, zo herkenbaar.. Nooit echt intresse tonen, maar zodra ze iets via via horen helemaal boos worden dat je het ze niet zelf verteld hebt. Lekker laten gaan! Sommige mensen snappen de sociale vaardigheden niet helemaal.. Balen van het spugen zeg! Hopelijk knapt iedereen snel op! Ik ben nog niet echt bezig met de bevalling zelf.. Heb meer het gevoel van ik zie wel wat er gaat komen. Ben wel heel erg bezig met wanneer het zou gebeuren. Ik heb het gevoel dat ie eerder komt, maar wanneer dan??!! @Faartje, hier ook steeds minder energie hoor! Vooral op de dagen dat ik nog moet werken heb ik echt totaal geen fut meer. Ik ben zo blij als het volgende week donderdag is, en dan eind van de middag Moet je maandag op gewone controle of ook nog een groei echo?
Sm: zo irritant he?! Ik leg het ook snel naast me neer nu hoor... inmiddels weten we nu wel hoe ze is. Bevalling: Jaaaa wij zijn ook nieuwsgierig wanneer ons kleintje ter wereld wilt komen. Ik hoop stiekem eerder. Ook erg nieuwsgierig of ik nu weer een avond van te voren een voorgevoel krijg en hoe het dit keer zal beginnen/gaan. De laatste week speelt het vragen of mijn moeder erbij wilt zijn, veel door mn hoofd. Ik weet dat het een grote wens van haar zelf was toen mijn broertje geboren werd, dat haar moeder (mijn oma) erbij zou zijn. Aangezien mijn broertje problemen had met zn hartje is alles anders gelopen als gehoopt en kon mijn oma dus niet bij de bevalling zijn. Graag gun ik haar het geen wat ze haar moeder ook had willen geven. De vraag is of ze het wel wil. Ze heeft in het verleden de opmerking gemaakt; nee de bevalling is iets van jullie twee, daar hoef ik niet bij te zijn. Maar vraag me af wat ze diep in hart zou willen Toch ga ik het een dezer dagen vragen. Wel met de voorwaarden dat mijn vader, eventueel met mn broertje, voor mijn kids wil zorgen wanneer de bevalling begonnen is. Heb geen zin om terug te vallen op mijn schoonouders... Wil niet eens hebben dat ze er vanaf weten als het zover is. Dat was de vorige keer al zo, maar toen had manlief het toch geappt, met het gevolg na het telefoontje van het is er, stonden ze voor de deur. Ik zeg niet dat ze de kleine niet snel mogen zien, maar bij de tweede ging alles zo snel dat ik zelf niet eens echt een moment heb gehad met hem alleen.
Ik wil alleen mijn partner bij de bevalling hebben. En ook pas echt mensen bellen als de baby er is (of moet me er dan anders onder voelen). Ik wil in een ziekenhuis bevallen waar niemand mij kent. Ik werkte namelijk bijna 12 jaar in een ziekenhuis, ken vele mensen daar, en dan horen bepaalde personen eerder dat ik aan het bevallen ben dan mij lief is. Ze vroegen van de kraamzorg of ik ook belang bij een stagiaire had. Nou nee! Niet nu.. Misschien bij een tweede zwangerschap. Als ik weet wat ik kan verwachten. Ik ga vandaag beginnen met het klaarmaken van mijn vluchtkoffer. Voor de uitzet moet ik alleen nog een waterdichte molton en een voedingsbh! Gisteren extra groeiecho bij vk gehad omdat de baby de vorige keer bij 30 weken veel te groot was en 1900 gram. Vooral buik was veel te groot (p90). Nu bij 32 weken leek het buikje niet meer gegroeid te zijn (p57). De beentjes staan op 37+2 weken lang en hoofdje konden ze niet opmeten (was aan t sterren kijken). Mijn partner en ik zijn tegen de 1.90 meter. Dus de beentjes zijn niet erg. Wel ben ik bang dat ik van de broekjes met sokjes eraan vast.. een stuk af kan knippen Ow ik krijg trouwens nu nog steeds 1 x in de twee weken controle. Maar na 36 weken weet ik niet wat de bedoeling is.. Hier inmiddels vrij/werkloos. Mijn contract liep deze week af. Beetje balen. Maar omdat ik ziek uit dienst ben gegaan, krijg ik gewoon 100% de aankomende 1.5 week en daarna zsverlof. In juni maar weer opzoek naar ander werk.. ga me er nu nog even niet druk om maken.
Konden ze niet zeggen omdat het hoofdje niet te meten was. Was ook wel heel benieuwd. Volgende x misschien meer geluk
Hey meiden wat is er weer veel geschreven! Ik heb alles bijgelezen maar weet even niet meer wie wat zei, maar dat herkennem de meeste inmiddels wel Schoonmoeders; wat een vreselijke verhalen lees ik hier! Kan me er zelf toch weinig bij voorstellen. Hier is de band met mn sm zelfs beter als de band met mn eigen moeder! Afspraken vk verlopen hier even raar maar mijn idee. Ik heb volgende donderdag de laatste controle bij de vk en dan de dinsdag erna de eerste controle bij de gyn. Geen idee wat ik daarvan verwachten moet. Vind het best spannend. Ziekte; helaas net als bij velen is hier de griep ook het huis binnen gedrongen. Manlief is sinds zondag gestrekt door de koorts en is nog thuis omdat hij zich nog altijd niet goed voelt. En sinds gister is onze zoon ook ziek hoge koorts (40.5), koude koorts, echt te sneu. Kereltje is 3 jaar, en al zo vaak ziek geweest en altijd bleef hij spelen. En nu, nu ligt hij als een dweil op de bank. Heeft afgelopen nacht tussen ons in geslapen en de koorts krijgen we niet onder controle met paracetamol. Zo sneu en dat hevige klappertanden en trillen vind ik toch wel eng. Maargoed komt vast goed. Kraamzorg is hier maandag ochtend geweest en daar had ik van te voren veel zin in, maar het opende wel echt even mn ogen dat we nog lang niet klaar zijn voor de komst van deze kleine meid. Behalve dat de kamer nog niet af was was het matras ook totaal afgekeurd doordat het te kort was. En de wieg mocht de bekleding ook niet in, maar heel eerlijk heb ik daar maling aan. Ik snap dat dat hun protocol is, maar mijn zoontje heeft ook in dat wiegje gelegen met bekleding (hoewel dat toen ook al niet mocht) maar het geeft mij een fijn gevoel. Ook ons eigen bed was niet goed, moet verhoogd. En of we al nagedacht hadden of mijn man vrij is in de kraamweek of fst we een andere kraamverzorger hebben zoals mn moeder of schoonmoeder voor de tijd dat mn man er niet is.... pfff allemaal dingen waar we wel al over nagedacht hebben maar nog geen knopen hebben doorgehakt en zoals de mevrouw van de intake erop reageerde had ik het idee dat ze ons echt voor gek verklaarde. Verder voel ik me best aardig, ben nu wel erg moe doordat zoonlief tussen ons in heeft geslapen en elke zoveel uur wakker was en huilde en shackte van de koorts maar verder voel ik me aardig. wel begin ik wat meer vocht vast te houden, zo word ik snachts soms wakker van enorme jeuk onder mn voeten en heb ik inmiddels mn armbanden en ring afgedaan omdat me hand steeds sliep. Ze zaten niet eens strak hoor, maar sinds ik ze af heb gedaan voelt het stukken beter.
@freddel: gewoon normale controle hoewel ik me toch stiekem een beetje druk maak.. ze volgen de groei dmv grow methode en de eerste meting zat baby tussen de bovenste lijn en gemiddeld. De laatste keer zat hy precies op gemiddeld. Hij moet nu bij de meting van maandag de gemiddelde lijn wel blijven volgen en nut afbuigen, dan gaan ze wel een groei echo maken dus stiekem vind ik het wel spannend. Heb wel gezien dat mijn buik toch is gegroeid (navel komt naar buiten) maar goed ik weet het niet ga me dan toch een beetje zorgen maken.. Even een vraagje meiden. Ik heb vannacht een uur lang op en af "weeën" gehad. Onwijze brandende pijn laag in mijn rug en van die ongesteldheidskrampen. Ik denk indalingsweeen wat ik zo op internet las en het werd ook niet superheftig, was onregelmatig maar ik moest soms wel even goed mee ademen. Vandaag ook wel onwijze druk in mijn onderbuik en af en toe flinke steken daar beneden.. (denk omdat hij zo laag ligt/drukt) Ik herken het niet van mijn eerste zwangerschap.. herkenbaar voor iemand deze klachten?
Even beginnen met een ego-berichtje: whoop, whoop! Kleine ligt eindelijk eens met het hoofd naar beneden! Dacht dat al wel te voelen de afgelopen dagen, maar toch fijn dat het nog even bevestigd werd Alleen nog niet ingedaald (zoals ik ook al verwacht had), dus het is i.p. nog mogelijk dat wurmpje zich toch weer gaat draaien. Maar we gaan gewoon van het positieve uit! Lietjuh: ik vind het wel apart hoor dat jij al weet dat jullie kleine behoorlijk voor ligt qua groei. Omdat ik het gevoel heb dat onze kleine wurm ook groter is dan gemiddeld, en ook een voorgevoel dat hij/zij eerder gaat komen.. toch vandaag bij het VK-bezoek maar even gevraagd hoe en wat. Maar krijg ik daar te horen dat ze het gewicht pas bij 36 weken schatten kunnen! Hoe kan het nu dat jij het nu al weet dan? Krijg jij extra onderzoeken/metingen oid.? W.b. aantal bezoeken aan de VK: ik las op internet dat je i.p. vanaf 36 weken, iedere week op controle gaat, maar dat als het goed gaat, er soms ook wel 2 weken tussen kan zitten (= bedoeld voor diegene die hier er een vraag over stelde). Vandaag maar even gespeurd naar een jasje! Dat was nou echt iets wat me totaaaaal ontschoten was v.w.b. de uitzetlijst! Oops! Wel handig als je kleintje uit de kraamsuites of het ziekenhuis de kou in moet, en je hebt alvast een jasje paraat Inschrijfformulier voor kinderopvang (gastouder) ook ingevuld en geretourneerd! Had het idee alsof we hier heel laat mee waren, maar het GOB zij gister (toen ik me telefonisch aanmeldde) dat we nog keurig op tijd waren! Sterkte voor alle zieken(boegen)! En mutsz: het kraambureau moet niet zo zeuren! Ik vind ze zelf behoorlijk laat pas bij jullie langskomen, dus als ze bijvoorbeeld een maand geleden al hadden gekomen, dan hadden jullie tenminste nog meer tijd om aan dit soort dingen te denken en hadden ze misschien ook minder het idee gehad van ''waarom beginnen jullie pas zo laat''.. faartje: niks om je zorgen over te maken en zo te lezen indalingsweeen idd.!
@hummeltje Ja mijn VK vond mijn buik zo groot en de baby voelde ook groot aan. Ben daarna doorgestuurd naar een echo centrum waar ze al vast stelde dat de baby groot is. En een week later zat ik bij de gynaecoloog waar ook bij de metingen op de echo te zien was dat hij erg groot is. Dus het wordt goed in de gaten gehouden de komende weken.
Hey meiden. Weer veel gekletst!! Zieken, wat vervelend zeg en ik kan me helemaal voorstellen hoe slopend dat is!! Hopelijk worden alle kindjes snel beter! Ondergoed bevalling. Ik ben 2 x ingeleid. Geen ondergoed aan want ze doen dan ook een mini aparaatje op het hoofdje van de baby voor de hartslag , en die komt dan van onderen eruit 😂 Ik heb een elastisch shirt aan, zonder BH (ondanks 70F cup) maar met die weeën wil ik niks straks om mijn lijf. Doorwerken.... zo leuk dat nu voor de meeste het verlof begint! Genieten maar voor je het weet zijn er. Ik zou tot 36 weken door werken... Groei echo's. Wanneer er geen nodige indicatie is meten ze idd bij 36 weken de groei. Om zo te kijken wat de verwachting is voor de geboorte. Maar in sommige gevallen, zoals ook bij mij. Is het belangrijk om dit exact te weten. (Dit blijft altijd een schattimg) En dan meten ze meerdere keren. Dan hebben ze een beter beeld en krijg je niet onverwachts toch een kind van 4kilo +... Ik heb met 28 wkn, en 30 wkn, 32 wkn een echo gehad en krijg er met 34 wkn en 36 wkn nog een. Zaterdag ook.wat voor weeën gehad en dinsdag middag behoorlijk harde buiken. Mijn moeder had de kinderen op gehaald want het ging niet meer. Na wat contact met VK gedoucht en paracetemol genomen. Het zakte niet. Toen maar gaan slapen. Woensdag gaan werken en VK belde hoe het ging. Buik was hard en voelde de kleine nauwelijks. Toen naar VK geweest en ook even naar het ziekenhuis voor een CTG. Alles goed. Maar wel advies om te stoppen met werken. Ik heb zo veel vruchtwater dat mijn buik zo flink is dat het zwaar wordt. Gisteren onverwachts werk afgerond en maandag overdragen. Echt bizar ineens. Maar ja wat moet dat moet.
Zoooo dat was even flink bijlezen... Ben de helft al weer kwijt geloof ik. Missme... Goed dat je nu thuis bent en alles hebt afgerond. Jij en je kindje zijn belangrijker Kraamzorg... Die zijn hier ook geweest dinsdag alles was goed atelde niet veel voor. Wij hebben aangegeven een stagaire niet erg te vinden. Bevalling... Ik ben er wel mee bezig. Ook omdat ik niet weer wat ik kan verwachten. Sta er heel nuchter in. Alleen mijn man is erbij en de verloskundige/kraamhulp. Mijn ouders en schoon ouders worden wel gebeld en mogen komen. Maar dan beneden wachten tot ze gehaald worden. Verlof.... Heelrijk hoor dames! Ik moet nog 3 daagjes werken. Woensdag is mijn laatste werkdag. Zieken.... Sterkte met alle zieke kindjes mannen enz. Het is echt een pittige griep. Groei kindjes... Spannend hoor dames al die grote kindjes. Hier geen iedee... Ik krijg over 3 weken een echo. Dus dan zullen we het horen. Verder gaat het hier goed. Ben we toe aan mijn verlof. Verget de helft op mijn werk omdat ik er niet zo meer mee bezig ben denk ik haha Gelukkig vinden de clienten dat alleen maar heel grappig.
Vervelend alle zieken. Beterschap. Wij krijgen geen stagaire of iemand in opleiding van de kraamzorg. Vanwege mijn psychische gesteldheid dit vind ik eigenlijk wel erg fijn. Het gesprek was wel apart, ze kwam toch echt boven kijken naar de babykamer dit had ik niet verwacht. Voor de rest was het prima. Wij krijgen volgende week een echo. Ben erg benieuwd. Net een leuke luiertas besteld, dat hadden we nog niet gedaan. Wel een zwangerschapsshoot gehad.
Mooie buik soullady!! En goed dat je aangeeft dat je liever geen stagiaire in de kraamweek wilt. Het draait dan om jou en de baby en dan moet er niets zijn waar je je niet prettig bij voelt. Hier ook inmiddels de intake gehad. Veel over de 'negatieve bv ervaring' gesproken en ze kwamen idd ook even boven om te kijken hoe alles eruit zag. Dit kraambureau is nu al fijner dan de vorige want ze bieden ook opstarten midden in de nacht aan! Missme goed dat je nu al je werk overdraagt. Soms is het niet anders en geeft je lijf aan dat t genoeg is geweest. Hopelijk vind je t niet erg dat je niet tot 36 wk kan doorwerken. Het is iig zeker geen schande, volgens mij is stoppen bij 34 ook de norm en moet je t speciaal aangeven als je langer door wil werken. Doe vooral rustig aan nu zodat ze weeen en harde buiken weer wat afnemen. @mom ja spannend he over 3 weken 'mag' t gebeuren!! Ben erg benieuwd wie de volgende wordt die gaat bevallen. Kleding tijdens de bevalling: vorige x ingeleid dus idd weinig kleding, alleen hempje aan wat na afloop volledig onder t babyhuidsmeer zat. Datzelfde henpje heb ik nog eens onder een jasje naar een sollicitatie aangehad en dat vond ik toch wel apart, haha! Ik weet nog niet wat ik aandoe maar denk sokken en hema onderbroek en hempje/shirtje oid. Voor de zoveelste keer ben ik alweer een aantal dagen niet lekker. Holtes zitten vol en veel hoofdpijn en lamlendig/lusteloos. Ainds eind januari ben ik elke week wel 3 of 4 dagen ziekig geweest lijkt t wel. Ik ben er nu een beetje moedeloos onder dat ik elke keer weer op bed lig. En wil ook niet teveel paracetamol nemen maar soms kan t niet anders. Bijv gisteravond, toen had ik de praktijkles van de kinder ehbo cursus. Tot half 11 savonds, was compleet gesloopt maar het wel wel nuttig/leuk/leerzaam. Veel geoefend met reanimeren enzo op baby en kinderpoppen. Hopelijk hoef ik dat nooit in de praktijk te brengen.... Nou ik ga mezelf eens uit bed slepen want mn schoonouders zijn er en blijven eten. Maar had zo'n koppijn dat ik even ben gaan liggen (lekker sociaal) maar de pcm begint nu te werken gelukkig. Oja @mom hopelijk is de helse lange buikgriepperiode bij jullie nu voorbij. Dat ging ook maar door he, had t met je te doen hoor. Hopelijk nu ook betere tijden zonder ziektekiemen!
Mooie buik soullady Wauw iedereen is weer flink aan het schrijven! Leuk... Ik lees wel alles maar vind het moeilijk om overal op te kunnen reageren. @lietjuh hebben ze al een eind gewicht geschat? Ik denk dat ik indalingsweeen heb! Bruh... voelt niet zo fijn. Ook heb ik enorm last van bandenpijn. Ik heb echt een gevoel dat ze eerder gaat komen. Maar weet het natuurlijk nooit. Vorige week fotoshoot gehad! Was best leuk om te doen... Tot op heden niks gezien nog. Ben ongeduldig! Haha
@Danielle; spannend over 3 weken een echo! ! @marianne. Ja de 2e zat hier ook helemaal onder de huidsmeer 😂 hoe voel je je nu? IETS opgeknapt? @soullady mooie buik foto! Hier 1 voor en 1 nu 😂😨