Pfff.. Mn buik voelt een partij onrustig vandaag! Krampen, telkens naar het toilet .... Druk van onder. Volgens mij is ze aan het indalen! Klinkt het bekend voor jullie?
Ja heel bekend.... Ik heb er ook al een paar dagen last van. En zie mijn buik wat zakken. Dus vermoed ook dat het met indalen te maken heeft. Prettig is anders he...
Ook hier inderdaad een onrustige buik, druk en steken naar onder en enigsinds zelfs richting me darmen... echt niet fijn -_-
Hier ligt de baby al een paar weken ingedaald, maar ik blijf die druk houden. Ben bang dat dat niet meer weg gaat tot de bevalling..
@draaikont zeker herkenbaar. Lijkt op indalen. Heb je van die steken vanonder (vooral als je gaat staan) en zeurende pijn onder in vlagen enzo? Had dat vorige week paar nachten, kruik of hittepit helpt dan wel een beetje. Mooie buikfoto trouwens!!
Wat wordt er hier gezellig gekletst. Hier is de kraamzorg ook geweest. En doordat ik in het verleden een depressie heb gehad krijg ik 16 uur extra zorg. Dat betekend dus gewoon elke dag 8 uur kraamzorg. Heel fijn . Groei echo. Hier loop ik de hele zwangerschap al bij de gynaecoloog. Hier ook weer een flinke baby. P72 lijn. Wat neer komt op zo'n 8 pond bij de geboorte. Mijn jongste was ook 8 pond. Had er dus al rekening mee gehouden en niks in maat 50 gehaald. Inleiden gaat hier waarschijnlijk ook weer gebeuren. Wel pas in week 39. Hij mag niet groter worden dan 8 pond omdat ik dat lichamelijk niet trek en de kans op een zwangerschap vergiftiging in mijn geval aan het eind erg toeneemt. Werken; ook hier de laatste week. Was al gestopt met de diensten maar werk nog wel op kantoor. Nog drie dagen .....
Oh fijn dat het herkenbaar is! Nee die druk is er altijd bij mn schaambot ( sinds 2 dagen)En gewoon menstruatie krampen ( iets erger) die komen en gaan. Maar geen regelmaat verder erin. @ marianne dank je wel! Oh dames komt nu wel echt dichtbij allemaal. Die pijntjes maakt het allemaal nog spannender.
Fijn die extra uurtjes kraamzorg! Heel veel succes met de laatste werk loodjes! En dan lekker genieten van je verlof.
De bevalling zie ik dit keer best wel tegenop. Juist omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. Ik heb Twee prima bevallingen gehad. Wel ging het Bij allebei heel snel waardoor De Weeën erg pittig waren. De eerste was er in 5,5 uur vanaf de eerste goede weeën en de tweede was er in 3 uurtjes. Deed anderhalf uur over 3 cm en vervolgens 1,5 uur over de andere 7 cm en 1 minuut over de uitdrijving . Hij werd echt gelanceerd haha. Maar omdat ik die pijn nog zo goed kan herinneren zie ik er dus best tegenop. Terwijl ik niks te klagen heb denk ik qua bevallingen. Vind het gewoon weer erg spannend en wil het ook weer zonder pijnstillers doen. Vlucht tas: ook begonnen met inpakken. Ik heb alleen nog geen voedingsbh gekocht. Vind die dingen zo vreselijk lelijk en moet eerst nog maar eens zien of het gaat lukken die bv
@draaikont wat een mooie buik! ! Indalen... de 2e is nooit ingedaald. Dus ben benieuwd of onze dame wel gaat indalen.. @betsie pittig. Ik heb dat ook met de bevallingen. Ik kan de pijn nog zo goed herinneren. Ook het handmatig indalen 😨(inleiden/vliezen breken. Dus moest ze in mijn bekken geduwd worden) hier ook kinderen die zaten dacht ik op p90 maar dit keer niet. Althans, nog niet zo geschat.😉
Ik heb een week getwijfeld of ik het hier zou melden of niet maar mogelijks heeft er iemand van jullie "ervaring" mee of kennis... Een week geleden had ik de 32w groeiecho. Hier werd door de gyn een explosie van vruchtwater ontdekt. Met 28w was het ruim, maar nog binnen de perken waar ik nu dus los in het rood ging. Omdat er verschillende oorzaken kunnen zijn voor dit fenomeen "polyhydramnion" genoemd is hij verder gaan zoeken waaruit bleek dat het Re niertje kleiner was. Maar omdat onze dame niet heel goed lag werd besloten dat ik 2 dagen in opname zou gaan. Dit owv een reeks uitgebreide onderzoeken zoals een 24u glucosetest (Suikertest was negatief maar nu dus per maaltijd 2 bloednames enz) een uitgebreide echo door een prof,...) Eind deze maand volgt een mri/nmr om het spijsverteringskanaal in beeld te brengen en dan zijn alle mogelijke oorzaken onderzocht... Het slechtste wat je kan doen is google'n maar wie doet dat nu niet in deze situaties.... Helaas weet ik gelijk ook waarom dit advies geldt want erg vrolijk kan je hetgeen je leest niet noemen. Mijn gyn zegt dat hij niets kan voorspellen (logisch!) maar dat het 1/3 niets is buiten nu heel wat ongemakken en risico op vroeggeboorte. 1/3 iets makkelijk te verhelpen na de geboorte door kleine ingreep of andere behandeling en 1/3 een ernstig probleem waarmee ze jaren tot levenslang gaat te kampen hebben. Laat nu net die onzekerheid mijn grootste zwakte zijn. Natuurlijk is deze situatie voor niemand een aanrader maar er zijn momenten dat ik er zeer positief in sta en andere momenten maak ik mezelf helemaal gek doordat ik het gepieker en gemaal maar niet kan stop zetten in mijn hoofd. Gelukkig heb ik wel schatjes van (schoon)ouders en een man die me door dik en dun steunen maar midden in de nacht sta je er toch echt alleen voor! (En eerlijk; zelden heb ik me zo eenzaam gevoeld) . 32.6 weken heb ik genoten van een zorgeloze en heerlijke zs na een hele zwarte tijd. Op de vraag "waarom" zal ik nooit een antwoord vinden noch krijgen. Evenals niet op de gedachte "waaraan verdien ik dit" maar als ik iedere keer een euro zou krijgen wanneer ik me dit afvraag was ik al stinkend rijk op 1 week...
Hi DSM. Ik kan er heel kort in zijn. Want waarschijnlijk heb je nooit eerder naar mijn geplaatste berichten gekeken, en dat neem ik je niet kwalijk 😉 Maar ik heb voor de 3e keer Polyhidramnion. Alleen bij de eerste had ik exact dezelfde zorgen. Bij mij hadden ze zelfs 45% kans op een afwijking gezegd. De 2e kreeg wel alle onderzoeken maar nu het weer zo is krijg ik n gewoon heel veel echo's. Als je meer wilt weten misschien nummer uitwisselen via PB?
In het begin schreef ik vaak mee maar door alle drukte en toestanden is dit verwaterd. Ik heb dus ook niet meer meegelezen, tot nu de laatste pagina. Sorry!! Ik stuur je een PB!
Jeetje heftig verhaal DSM! Ik hoop dat alles goed is met de baby! Hebben jullie ook dat mensen de hele tijd zeggen dat je "stralend" zwanger bent, maar zelf vind dat je eruit ziet als een wandelend lijk? Pfff ik slaap zo ontzettend slecht. Mijn wallen hangen op mn knieën ongeveer, dus ik voel me helemaaaaal niet stralend! Ik hoop echt dat de baby met 38 of 39 weken al komt. Ik vind de laatste loodjes echt zwaar worden! Hebben meer hier last van, of ben ik gewoon een zeurpiet?
Dsm wat een schrik en ik begrijp heel goed dat je er ontzettend zenuwachtig en onzeker van kan worden. Helaas heb ik er geen verstand van en kan je er dus niets over vertellen. Toch wil ik je graag sterkte wensen. Freddel heel herkenbaar! Krijg van vele te horen dat ik nog zo fit ben en zo trots mijn buik draag en er zo geweldig uitzie. Terwijl ik bij mijzelf echt denk van uhhhh okeeeee wat jij wilt. Ik slaap goed, maar blijf maar moe! Vannacht ook weer, geslapen van 11uur tot 8uur! En zou naar mn gevoel nu alweer een tukkie kunnen doen. Echter als ik dan ga liggen lukt het niet echt hoor! Maar dat komt denk ik vooral omdat ik nog zoveel doen moet
Net een heel verhaal getypt.. en bij plaatsen is ie weg Nog even in het kort.. @ Marianne, het gaat hier wat beter met de ziekenboeg. Maar nog niet helemaal fit. Wonder boven wonder zelf nog nergens last van gehad en hopelijk blijft dat ook zo. Buikfoto's: mooie buiken zag ik voorbij komen zeg!! Deze week volgt er van mij ook nog wel 1. Vluchttas: alles is in huis, nu nog inpakken. Gipsbuik: waren we mee bezig afgelopen zaterdagavond. Helaas voelde ik mij ineens niet goed en viel bijna neer (benauwd).. dus is het mislukt. Vanavond nieuwe poging. Geboortebord: naamslinger van rompertjes is bijna gereed. Rompertjes zijn bewerkt, nu het geheel nog in elkaar, zodat het straks de tuin in kan. Bevalling: echt tegenop zien doe ik niet. Wel denk ik vaak aan de weeën van de tweede keer. Die waren zo heftig. Dus ik hoop dat ik het straks ook weer onder controle heb. Wel ontzettend nieuwsgierig hoe het lopen zal, dus gezonde spanning zeg maar. Ben overigens alleen maar bekend met rugweeën. DSM: heftig zeg. Ik hoop dat alles goed is met jullie kleintje. Duim voor jullie. Indalen: ik heb nu ruim een week geregeld last van steken van onderen. Man, het lijkt net alsof er iemand met een mes steekt. Heel pijnlijk. Of dit nu met indalen te maken heeft, geen idee. Ik ken het wel van de vorige keren, maar wat de vk hierover toen zei..geen idee. Verlof: donderdagmiddag om 13:00uur zit het erop. Kan niet wachten. Ookal ga ik het werken/collega's toch wel een beetje missen hoor. Maar lekker vrij zijn tot aan begin augustus is ook een heeeeeel goed vooruitzicht ! slapen: gaat redelijk. Wel steeds meer last van mn bekken bij het omdraaien.
Hey mom, die steken herken ik ook heel erg! Die heb ik nu ook sinds een week geregeld. En precies zoals je beschrijft, alsof ze met een mes van onder steken! Niet erg fijn
Hey Mutsz, nee fijn is het zeker niet. Toch heb ik het idee dat ik het alleen krijg als de kleine beweegt.. maar ben daar nog niet helemaal achter. Hoe is dat bij jou?
Dsm : heftig meid..kan me je zorgen goed voorstellen. Je wordt zo van n je roze wolk afgegooid. Hopelijk valt het allemaal mee en is jullie dochter hartstikke gezond. Mom86: lekker het verlof in zicht. Hier ook bijna.... nog een keer ! Kijk er enorm naar uit. Indalen: hier nog geen ingedaald ventje. Hij ligt gelukkig wel al goed met het hoofd omlaag maar indalen wil hij nog niet. Maar geeft niks.... Vrijdag heb ik een 3d echo in het ziekenhuis. Gynaecoloog en echoscopisten krijgen uitleg over het apparaat en ik mag proef persoon zijn. Dus wel gunstig als hij nog niet goed ligt. Wel steeds vaker wat gemene harde buiken. Of heet het dan al een voorwee? Hier hoor ik ook dat ik er mooi en stralend uit zie. Zo voel ik me niet. Toch ben ik de zwangerschap nog niet zat. Ondanks slechte nachten. Ik hoop echt nog wel even te wachten tot week 39 met bevallen