Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Dsm: pfff jeetje! Hopelijk is alles goed! Sterkte meid!

Mom86: heerlijk dat je bijna verlof hebt!!

Indalen: de weeën die ik had gevoeld vorige week waren inderdaad indalingsweeen! Hy is ingedaald, nog wel wat ruimte om het hoofdje te bewegen..

Groei: maakte me vorige keer een beetje zorgen maar gelukkig is Hy goed gegroeid! Zelfs een flinke groeispurt gemaakt, hij wordt nu bij de geboorte geschat op ongeveer 8 pond!! Ben benieuwd :D

2. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Jeetje heftig dsm....
    Hopelijk gaat het allemaal mee vallen... Sterkte voor jullie en fijn dat jullie lieve mensen om jullie heen hebben

Hier ook wat last van het indalen denk ik... Wat een druk soms zeg op mijn muts....

Morgen en woensdag nog werken dan heerlijk met verlof!
    Heb er echt zin in.

3. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Word weer lekker veel gekletst 😊

Jeetje DSM spannend heb er zelf geen ervaring mee maar toen ik in het Sophia mag voor Kiki lag er iemand naast me die ook teveel vruchtwater had. Had echt mega buik daar tapte ze elke week liter vruchtwater bij af kindje was uiteindelijk gelukkig gewoon gezond.

Ik heb nog weinig last van harde buiken of steken hij is ook nog niet ingedaald laatste echo lag hij nog in stuit donderdag weer controle en ff langs anastesist ben benieuwd.

Gister lekker weeste zwemmen in centerparcs Stijn vond het geweldig.

Voor de gene die bijna verlof hebben heerlijk geniet ervan ik moet nog ff tot 23 maart goeie 2 weken ga met 36 weken met verlof hoop dat ik het volhou maar denk ik wel dan heb ik tot 15 juli verlof zou wel heel fijn zijn.

Morgen komt de Kraamzorg ben benieuwd de meeste hebben dit al gehad toch?

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    DSM, jeetje wat heftig. Veel sterkte gewenst en hopelijk krijg je een gezond kindje.

@ buiken, wat een mooie buikjes gezien!

Mom86 en Danielle, heerlijk verlof zeg dames. Ik ga doorwerken tot 36 weken dus ik stop volgende week pas. Kijk er ook enorm naar uit..

Ik slaap echt kort soms nog geen 4 uurtjes per nacht. Toch voel ik me overdag goed. Hier ook enorm veel steken onderin en veel druk opeens de afgelopen drie dagen. Ik zag zelfs dat ik vocht vasthield. Deze week mijn laatste groeiecho ben zo benieuwd..

5. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Dank jullie wel.
    Enige voordeel is dat onze dame nog superactief is en mijn buik echt beweegt gelijk een malle. Zo erg dat de kassierster per ongeluk stopt met scannen omdat ze zooo erg ernaar aan het staren is :)

6. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kraamzorg telefonisch gehad..

Verlof is ingegaan! Heerlijk.🎉🎊

Slapen... ik slaap nog steeds als een roos. ..😨

7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Nog 2 ochtenden werken!! 😆

Vandaag weer controle gehad. Kleine doet het goed. Qua metingen exact op het gemiddelde.
    Gewicht werd geschat op 2300 gram en beetje.
    Als ze blijft zitten tot aan de 40 weken zal ze rond de 7 / 7,5 pond zijn. Kleiner en lichter dan dat ze de vorige keer beweerde (meting was toen aan de hand van de buikmeting).
    Kleine zat al met een gedeelte van het hoofdje ingedaald (vandaar die (mes)steken. Maar nog niet volledig ingedaald dus. En gelukkig geen stuitligging meer.
    ik ben weer gerustgesteld!

8. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dsm wat schrikken zeg. Hopelijk blijkt alles gewoon goed met de baby te gaan, maar snap je onzekerheid. Sterkte ermee!

@missme wat fijn dat je verlof hebt! Hopelijk kan je ervan genieten ook.

@mom fijn geen stuit meer en ook niet al te groot.
    @fabje wat goed dat je tot 36 wk door kunt werken zeg!
    @firstbaby balen dat je zo slecht slaapt. Hopelijk kan je overdag af en toe een uurtje slaap meepakken.

Ik ben even vergeten wat en hoe verder. Word nl een beetje moedeloos en gek van mezelf hier. Nu alweer bijna een week ziek. Eigenlijk al 6 weken lang kwakkelen en lig vaker op bed dan dat ik eruit ben. Gister voelde ik me iets beter en ging ik weer wat doen, en vandaag zo'n terugslag. Alles in mn lichaam doet pijn en hoofd nog altijd even vol, ondanks dat ik al weken alles trouw doe wat maximaal mag van de huisarts (stomen 10 x p dag, speciale neusdouche, corticosteriode neusspray, pcm, rust nemen...)
    Moet nu bloedtest laten doen om te kijken of t een virus of bacterie is (dus wel of geen ab) en ze testen ook een aantal nare virussen, waaronder cmv. Van mij mag t alles zijn en blijf ik desnoods de rest van mn zwangerschap ziek, als t maar geen cmv is. in mijn omgeving is een cmv-kindje en die is doof met meerdere medische complicaties (sonde ed).

Nou excuus voor deze klaagmodus hoor.

9. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Beterschap Marianne!!

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    @ Marianne1 ja ik doe mijn best 😊 Ben opticien dus heb lichamelijk niet echt zwaar werk dat scheelt ben nu wel weer flink kort ademig dat heb ik de laatste tijd wel vaker is dat bij jullie bekend?

Gister een harde buik gehad niet pijnlijk veder maar viel me op heb ik nog amper gehad. Nog 8 dagen werken totaal vabdaag nog precies 2 weken 23-3 is me laatste dag kijk er echt naar uit nog ff volhouden

11. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Fabjee, 23 maart klinkt nog zo ver weg! Hoeveel weken ben je dan?

Vind het sowieso knap van de meiden die door werken tot week 36.
    Ik ben heel blij dat ik nog een week vakantie opneem voordat mijn verlof begint, daarom heb ik morgen mijn laatste werkdag.
    Op het werk is het niet zo heel druk, maar toch kom je thuis beter tot rust dan op je werk. Sowieso zit de bank lekkerder dan een bureaustoel ;)

@ Marianne, balen dat je je nog steeds niet fit voelt!! Na zoveel weken zou ik er ook wel klaar mee zijn ja. Ik hoop dat je je snel beter voelt en lekker energie kan op doen voor de bevalling. Beterschap meid!

Kraamzorg; telefonische intake gehad met 27 weken.
    Kraampakket ook met 27 weken ontvangen.

Vannacht weer eindelijk eens heerlijk geslapen. Niet eens wakker geweest om even naar het toilet te gaan :D Maar de energie is nog ver te zoeken..;):p

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.636
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @lietjuh: ah, vandaar! Wel fijn altijd dat ze alles goed in de gaten houden.

@dsm: pittig hoor! En ook een enorm spannende tijd lijkt me! Hopelijk kan je er goed over praten met je naaste omgeving (of anders hier)..

*slapen: merkte vannacht voor het eerst dat het wat onaangenamer begint te voelen als ik op m'n buik lig! Mehh.. ik ben een buikslaper :(

Hier ook erg benieuwd wie er van ons als tweede mag bevallen! :D Ben benieuwd hoe het met Tim is!

Okee.., #baalmodus aan:
    - Moe, moe en nog eens moe. Meestal presteer ik dan wel beter op het werk, dus we zullen zien straks :cool:
    - Bewegingen van de kleine voelen nu meestal echt niet prettig meer. Kleine hummel voel ik zowel links en rechts tegelijk als ook bovenin behoorlijk heftig. Zo erg dat het zowel van voren bij de borstkas, als van achteren zeer doet... :(
    - Ook hier een zwangere van wie d'r contract niet verlengd wordt. Enerzijds vind ik het qua timing niet zo heel erg, omdat ik straks toch m'n handen vol genoeg zal hebben aan onze kleine..
    Maar waar ik wel van baal is dat ze a. met twee argumenten kwamen waarvan ik denk; oke, als jullie dat vinden, waarom hebben jullie dat niet eerder aangekaart en me de kans gegeven om daaraan te werken??? Dat maakt me wel een klein beetje bozig moet ik zeggen..
    En b. baal ik, omdat ik de hoop had dat als m'n contract niet verlengd zou worden, ik dan ook eerder met verlof kon.. maar die vlieger gaat niet op helaas door wettelijke regeltjes. Nu dus nog eventjes 2,5 week uitzingen terwijl ik weet dat ik daar weg moet :(
    Wel ga ik nog even goed m'n vakantie-uren berekenen om te kijken of alles klopt en die opnemen voor m'n verlof in gaat. Ik zou gek zijn als ik die laat liggen! En als ik nu twee uur pauze wil nemen ipv. 1, dan doe ik dat ook gewoon. Ze kunnen me nu toch niks meer maken haha :p
    #baalmodus uit

13. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    O nee Hummeltje, wat balen zeg! Ik zou idd lekker je pauzes nemen en alle vakantiedagen van te voren opnemen. Heb je gezegd dat ze die twee punten van te voren hadden moeten zeggen zodat je daaraan kon werken? Ben benieuwd wat ze daarop zeiden.. Want dat klinkt natuurlijk als een slap argument om te verbergen dat het is omdat je zwanger bent.

@Mom, heerlijk he.. morgen de laatste dag! Ik kijk uit naar morgen einde van de middag:D Ik denk dat ik even een klein vreugdedansje doe (voor zover dat gaat:D)

@Marianne, beterschap! Wat is cmv precies? Ik heb daar nog nooit van gehoord..

@kraamzorg, die is hier een paar weken geleden geweest en wilde het kamertje zien enzo. Alles was goed dus ze was ook redelijk snel weer weg. Kraampakket heb ik ook al een aantal weken in huis staan.

Hier gisteravond iets super genants mee gemaakt.. Jullie kennen vast allemaal de zwangerschapswinderigheid wel.. Ik liet dus een scheet en normaal stinken die van mij nooit en die van mijn man heel erg:D Nu stonk mijn scheet dus wel en mijn man liep net langs. Ik moest zo erg lachen van zijn reactie dat ik in mijn broek plaste:$:$:$:$ Ik weet dat je sluitspier niet meer zo goed werkt en dat je baby op je blaas duwt enzo, maar op dat moment begonnen de hormonen extra hard te werken, dus ik begon heel hard te huilen! Mijn man snapte er helemaal niks van, maar toen ik snel onder de douche stapte (al huilend) kleedde die zich uit en kwam me maar even troosten onder de douche.
    Maar door zijn ontzettend verwarde uitdrukking moest ik weer heel hard lachen. Hij snapte er echt helemaal niks meer van:D:D
    Ik ben wel heel blij dat dit thuis gebeurde en niet in het openbaar! Ik schaamde me dood zeg!:$

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Ohhh Freddel! Je maakte me dag zojuist een stuk beter 🙈 wauw meid! Je manier van hoe je het beschrijft maakte dat ik bijna zelf in me broek plaste van het lachen! Tranen over mn wangen en ohjee verwar het nu aub niet met uitlachen!! Kan het me zoooooo goed voorstellen. En ook de verwarring bij je man. Geweldig!!

Zo heb ik dus echt dat ik om het minste moet lachen, en dan als in heel erg lachen. Dus tranen die over mn wangen rollen en knalrood aanlopen van het lachen en dan maar niet op kunnen houden 🙈 ook zo beschamend als het eigenlijk zo grappig niet was, en mijn hormonen dan op hol slaan haba

15. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Meiden, succes allemaal met de laatste loodjes. Nog eventjes en dan zal iedereen wel lekker met verlof zijn... Kan me voorstellen dat de laatste loodjes wel zwaar beginnen te worden. Ben toch stiekem wel jaloers op jullie met jullie mooie buiken en die trappelende kindertjes in jullie buik. Snap ook heel goed dat jullie daar misschien wel anders over denken nu. Maar waarschijnlijk is dit onze eerste en ook direct laatste zwangerschap geweest. Ik heb helemaal geen foto's van mijzelf waar ik zwanger opsta ( we hadden ronde deze periode een shoot gepland) En mijn vriend heeft Tim nooit gevoeld toen hij nog in mijn buik zat....
    Ikzelf heb een hele zware en emotionele week gehad. Zat er echt even doorheen, weinig slaap en mijn BV komt niet echt op gang. Heb alles geprobeerd; beschuit met muisjes, cashewnoten, cluster kolven, kolven om de 1 1/2 uur. Maar niets helpt om mijn productie te verhogen blijf qua hoeveelheid op 5/6 voedingen hangen, de rest krijgt hij kv. Tim doet het wel supergoed, groeit als kool is nu 2538 gram, weinig dips en drinkt 1a2 x per dag een flesje, 1 x aan de borst en de rest via de sonde. Hebben heel erg de hoop dat hij binnen nu en 2 week naar huis mag, maar dat is nog even afwachten. Tim♡(10).jpg

Tim♡(37).jpg

16. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooi kindje!!!!!!!!! Heel veel sterkte met alle zorgen maar hij is echt super mooi! Je mag het best jammer vinden dat je de rest allemaal gemist heb hoor!

17. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh beempie wat een mooi mannetje! En dat ie al zo is gegroeit en t zo goed doet, echt fijn om te horen! Maar oh wat moet t idd zwaar zijn voor je. Dat is inderdaad iets dat wij allemaal ondanks onze kwaaltjes ons moeten blijven beseffen, en dat doe ik ook zeker. Snap ook dat je t best jammer vindt dat je nu die zwangerschapsshoot niet kan doen, en dat je man nooit de baby in je buik heeft gevoeld. Je zegt dat t waarschijnlijk de eerste en laatste zwangerschap was, is dat om de reden van de vroeggeboorte of om iets anders?
    Balen ook dat t kolven zo moeizaam gaat. Het is ook een vreselijk ding zo'n kolf. Het zou zo fijn zijn als tim over een paar weekjes lekker mee naar huis kan. Hopelijk mag dat inderdaad snel. Krijg je dan nog kraamzorg thuis eigenlijk? Zet m op he, de laatste loodjes in t ziekenhuis, en daarna hopelijk een fijne verlate kraamtijd thuis.

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Beempie, wat een mooie foto van je kanjer. Kan me voorstellen dat je erdoor heen zit. Lijkt me loodzwaar respect voor jou. Ik hoop dat je alles kunt verwerken en het een plekje kunt geven. Gelukkig is je mooie mannetje gezond en drinkt hij goed..

Marianne, beterschap meis.

Hummetlje, jammer dat je contract niet is verlengd. En wat vervelend dat je niet de kans hebt gehad om aan die punten te werken. Dat zou mij ook dwars zitten. Nu zit er niets anders op dan dat te accepteren en je op je verlof/vrije dagen te richten en op je mooie baby..

Verlof, hier nog een weekje en dan verlof!!! Kijk er naar uit, maar tegelijk ben ik bang dat die vier weken tot de 40 weken enorm lang gaan duren.

Net groeiecho gehad, de baby weeg 2350. Net onder het gemiddelde, ze verwachten met 40 weken een kind van ruim 6 pond.

19. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Haha Mutsz, ik kan er zelf ook om lachen hoor! Gister wat minder:D

@Beempie, wat een ontzettend mooi mannetje! Het lijkt me inderdaad moeilijk om ons te horen klagen terwijl je zelf ook de laatste weken had willen mee maken. Ook dat je man Tim niet in je buik heeft kunnen voelen. Lijkt me idd heel moeilijk. Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk blijft Tim het de komende tijd goed doen en mag ie snel mee naar huis!

@Firstbaby, ruim 6 pond is toch een goed gewicht? Krijg je nog extra echo's omdat de baby nu iets te licht is? Hopelijk groeit ie nog goed de komende weken!

20. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beempie wat een mooi mannetje. Kan me voorstellen dat het een pittige tijd is waar je nu Door heen gaat..er is geen sprake van een normale kraamtijd en je wordt ineens moeder terwijl je daar op dat moment geestelijk en mentaal nog helemaal niet op was voorbereid. Positief is natuurlijk dag hij zo goed groeit. Hopelijk is hij snel sterk genoeg om naar huis te komen

Ik moet er niet aan denken om nu al te bevallen. Ik ben ook niet diegene die roept dat mijn baby vast eerder komt of vanaf 37 weken elke dag roept dat hij nu vast komt. Voor 39 weken gebeurt het hier niet hoor

Deel Deze Pagina