Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Soullady wat een mooi kindje is Stijn geniet er lekker van.

Ik probeer ook op zoveel mogelijk mensen te reageren maar is moeilijk bijhouden. Vind het echt een leuk groepje zo. Misschien keer afspreken met de dames die dat leuk vinden als alle baby'tjes zijn geboren en iedereen zich goed voelt.

Hier lag dr baby met 34 weken ook nog in stuit hij kan nog draaien zei de gynaecoloog al betwijfel ik dat ligt al tijdje zo ben er dus wel mee bekend woolz

Hoop dat he lekker hebt geslapen thuis draaikont. Slapen gaat hier gelukkig nog goed. Alleen met lang zitten krijg ik wel wat klachten.

Hier leuke ochtend gehad Stijn wilde heel graag me buik schilderen had sminck gekocht dus vanmorgen aan de slag hij vond het super leuk.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      8
  2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    @Mom, hoe voel je je nu? Veel last van griepsymptomen?

@Danielle, lekker zo'n boterkoek! Krijg gelijk zin om te bakken!

@Missme, was de kleine al ingedaald? Anders zal ze nu wel zijn ingedaald als je buik ineens is gezakt!

@Elisah, Ik hoop dat alles goed is met je kindje, en dat het gewoon een kleintje is, maar wel super gezond!

@littlemissme, Wat goed dat ie ineens op het potje wilde! Ik snap dat je super trots bent! Leuk nieuws zeg!

@Woozl, leuk dat je mee komt kletsen! Ik merkte idd ook dat je dan ineens rust neemt en dat je lichaam dan ineens heel veel pijn gaat doen. Dan merk je pas dat je eigenlijk te veel deed! Maar nu lekker rust nemen idd!

@Fabje, leuk dat Stijn je buik wilde schilderen! Lijkt me gezellig om samen te doen!

Hier gisteravond toch weer naar het ziekenhuis geweest. Ik kreeg weer last van tintelingen in mijn vingers en enorm vocht vasthouden. Ze wilde toch dat ik even langs kwam om mijn bloeddruk te meten, dus om half 11 naar het zh.. Mijn bloeddruk was 144/84, dus niet heel hoog, maar wel net te hoog. En dat ondanks de medicatie. Ik mocht gelukkig gelijk weer naar huis maar moet het wel in de gaten houden. Als ik meer last krijg dan moet ik weer terug komen.
    Morgen heb ik sowieso weer controle, dus ik ben benieuwd. Ze had het gister wel weer over inleiden en dat we dat maandag zullen bespreken. De kans is dus groot dat ik binnenkort wordt ingeleid! Super spannend zeg!!

3. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Freddel, nee ze was nog niet ingedaald... ik zal.zo een foto laten zien.

Fabjee, leuk die buik!!

Little missme, wat goed van het potje!! Ik ben hier nu ruim een maandje bezig, mijn jongste is nu inmiddels 3 dagen droog! Dus kunnen we samen trots zijn 😀

Echt een verschrikkelijke foto, maar zo kan je wel zien hoe mijn buik hangt 😨

Bijgevoegde bestanden:

4. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh spannend zeg Freddel. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen!
    Vrijdag heb ik weer een groei echo en bespreking bevalling/inleiding

5. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Mooie buik hoor Missme! Die van mij hangt nog veel meer (al de hele zwangerschap;)) en onderaan hangt ook nog mijn eigen vet😧
    Ik ben dus best jaloers op al jullie mooie buikjes!

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Iets samen doen: lijkt me echt super leuk! Kunnen elkaars kindjes in het echt zien. En ik ben ook wel benieuwd naar iedereen😊

Mooie bellypaint van je zoontje fabjee!

Indalen: ik begin ook echt een hangbuik te krijgen hoor😁 en ik voel ook wel dat ze veel lager in mijn bekken ligt. Waggel lekker rond.

Freddel wat balen dat je toch weer naar het ziekenhuis moest. Hopelijk ontwikkeld het niet in een zwangerschaps vergiftiging....

Boterkoek: hahaha ik heb een hoop van jullie aangestoken om lekkers te bakken! De boterkoek is echt heerlijk gelukt. Vanavond bij de thee nog maar een lekker stukje.

Verder gaat het hier goed hoor. Harde buiken zijn redelijk rustig.
    Ik voel me goed. Dus wat dat betreft hebben we geluk gehad. En heeft de val niks ergs gedaan

7. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fabje wat leuk t buik verf kunstwerk van je zoontje!! Leuk om te doen samen.

@freddel ben benieuwd wat ze morgen zeggen, wie weet al heel snel inleiden dus... Spannend hoor. Misschien ben jij de 3e wel! Hoop dat je bloeddruk wel stabiel blijft nu en niet nog verder omhoog gaat.

@missme ja je buik hangt behoorlijk nu, flinke buik ook, mooi!! Hier ook een (beginnende) hangbuik. Volgens de vk is ie wel ingedaald en voel m ook echt drukken daar beneden.

@danielle gelukkig zijn de harde buiken weer wat afgenomen. En ben ook groot fan van boterkoek, zo lekker!!

Wat goed dat jullie met zindelijkheidstraining bezig zijn, hopelijk lukt t nog voor de geboorte. Door het wat grotere (bijna 4 jaar) leeftijdsverschil zijn wij hier al een klein jaar uit de luiers, dus dat wordt wel wennen straks. Ik reken hier trouwens wel op een bedplas periode na de geboorte, want mn zoon reageert toch altijd wel op grote gebeurtenissen.

Zijn er trouwens meiden die eerder (vroegtijdig) zijn ingeleid en waarbij dag nu niet hoeft? Ik heb geen idee of ik vroeg of laat zou bevallen en hoe het is om thuis weeen te hebben. Vind t wel spannend allemaal!

8. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    @missme: je ziet idd goed hoe je buik is gezakt! Mooie buik hoor!
    @fabje: superleuk idee! Hihi hij staat er ook zo trots bij echt heel leuk!
    @freddel: ojee! Spannend dat wel, maar vervelend dat je je zo voelt . Succes bij de controle morgen hopelijk is je bloeddruk dan oké!
    @woozl: leuk dat je weer komt meekletsen :D..

Ik lig al lekker op bed tv te kijken! Niks bijzonders gedaan vandaag, maar toch erg moe!

9. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steeds als ik probeer te reageren en mijn bericht bijna af heb getikt gaat mijn telefoon op een ander scherm en ben ik alles kwijt..nu dus het voornemen om maar wat kortere berichten achter elkaar te plaatsen.

Allereerst soullady : lees ik van de week nog over je weekend weg en je onzekerheden daarover.... ben je nu ineens bevallen ! Best wel schrikken op deze termijn. Gelukkig is jullie mannetje gezond en doet hij het goed. Gefeliciteerd met hem.

Groei echo : hier heb ik met 28 weken een groei echo gehad. Kind boven gemiddeld groot. Was mijn jongste ook dus het komt vast goed.

draaikont : jij kwakkelt ook lekker Door hè meid. Balen joh! Ik hoop echt dat de laatste periode van je zwangerschap iets rustiger mag verlopen.

Inleiden: ik weet niet wie het erover had maar ik heb mijn eerste een natuurlijke bevalling gehad die spontaan begon en bij de tweede ben ik ingeleid. Ik zag het inleiden echt als een verlichting en was heel blij dat hij gehaald zou worden. Maar echt meiden.... ik wil niemand bang maken maar als het niet nodig is, wacht dan af tot je bevalling spontaan begint. Ik vond mijn ingeleide bevalling qua pijn veel intenser dan de spontane. Het ging wel heel snel maar dat kwam omdat het de tweede was. Drie uur weeën en 1 perswee.

Als het niet hoeft wacht ik nu geduldig af tot hij spontaan komt

10. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss me: wat een mooie grote buik zeg !! Duidelijk te zien dat baby zich al flink laag heeft gehuisvest!

Danielle : dankzij jou heb ik het hele weekend al zin in boterkoek. .niet gemaakt trouwens en ook niet gekocht maar er wel heel veel aan gedacht haha. Gek hè? Tijden s je zwangerschap kan je ineens zo'n enorme trek in bepaalde dingen krijgen.

Fabjee: leuke foto zeg van jou en stijn. Leuk ventje :) en super schattig dat hij je buik mocht schilderen.

Meeting : ik heb in het verleden ook wel eens een meeting gehad. Destijds met de "maart 2010 mama's " klinkt nu al zolang geleden en dat is het ook als ik naar mijn zoon kijk die gewoon al 6 jaar is !

Hier gaat het prima. Ik heb natuurlijk wel last van de laatste loodjes klachten. Lig s nachts regelmatig wakker van maagzuur en heb dus een familie pak rennies naast mijn bed. De bekkenpijn is bij vlagen ook niet te harden en ik ben moe en soms zoooo chagrijnig ! Herkent iemand dat ? Mijn humeur kan echt vanuit het niks totaal omslaan.

Verder denk ik dat ik niet mag klagen. Baby is nog niet ingedaald. Het wordt weer een grote baby en toch heb ik echt nog een bescheiden buik. En ook deze keer tot nu toe zonder striae !

Vorige week bij de gynaecoloog gezien dat onze baby een flinke haardos heeft. De haartjes opgemeten en was al 1,5 cm lang ! Ze noemden het gekscherend een kleine Beetle.

Begin ondertussen super nieuwsgierig te worden naar onze derde zoon maar probeer ook echt nog te genieten van de zwangerschap. Het blijft toch heel bijzonder... zeker nu ik het hierna nooit meer ga mee maken

11. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja betsie goed dat je het aankaart. Ik ken mensen die het aangeven dat het pittiger en pijnlijker is bij een inleiding. Dus het het heeft niet alleen voordelen idd.

@marianne, ik ben 2 x ingeleid. Dus een spontane bevalling en natuurlijke weeën ken ik niet. Ik hoop dat de baby zichzelf aandient voordat ik weer ingeleid wordt. (Misschien / waarschijnlijk rond 38 weken)

12. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Hoi dames wat word er veel geklets.
    Stijn vond het schilderen echt heel leuk en gezellig blij dat we dat samen gedaan hebben
    Meeting lijkt me ook echt super leuk. Ik ga morgen op iedereen reageren.
    Nu ff ego berichtje. Ik had vanmiddag met vriendin afgesproken om half 2 ze kwam gezellig op de koffie. Ze was alleen kwartier te vroeg.
    Doe ik de deur open staat ze daar met nog een vriendin en schoonmoeder hadden xe babyshower geregeld wist echt van niks zo lief. Wij in de auto kwamen we aan stonden er nog meer vriendinnen heel naïef misschien maar had dat echt niet verwacht zo lief en leuk. We zijn weeste high teaën en ben echt verwend heb drager van boba gekregen en luiertaart zo lief dat ze dat gedaan hebben.
    Man zat wel ff met boze Stijn die er niks van snapte waarom ik weg ging en waar baby Saar was van vriendin want die zou langskomen maar dat was dus smoes.

Vanavond alleen buiten gestruikeld op me knieen en handen gevallen die zijn kapot maar voel de baby goed bewegen dus daar is gelukkig niks mee aan de hand buik ook niet geraakt wel ff geschrokken.

13. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Freddel, de griepsymptomen lijken minder te worden. Ben nu alleen nog maar stront verkouden. Hoop dat ik daar snel vanaf ben.
    Morgen weer controle toch? Spannend. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen over het inleiden.

@ Fabje, Stijn is echt een kleine picasso. Mooi gemaakt zeg. Staat ook echt als een grote trotse broer erbij. Zo lief.

meeting; lijkt me leuk!!

Hier begint mijn buik ook aardig te hangen. Zal morgen een nieuwe foto plaatsen. Ik moet ook zeggen dat ik de bewegingen nu vaker niet prettig vind als wel. Vooral die steken van onder (messteken zeg maar) heb ik dit keer veel meer. Ik hoop dat het voor een goed doel is en ze goed ingedaald is en vast ligt. Maar dat zal wel niet. Meestal dalen het 2 of 3e kindje pas bij bevalling in. Ik mag dinsdag weer op controle.

Harde buiken/voorweeen: veel last van harde buiken. Ook wanneer de kleine erg druk in de buik is. Soms voelen die harde buiken ook niet prettig aan, dus ik denk dat dat dan weer voorweeen zijn. Hoe dan ook, het rommelt zo nu en dan ;)

Bij de voorgaande zwangerschappen niet gehad, maar dat heb ik nu wel... zodra ik de 37 weken heb bereikt mag ze komen hoor! (had ik niet verwacht, aangezien dit de laatste zal zijn).

voeding: nog meiden die twijfelen over wat ze willen geven (bv of fv)?

@Miss me; mooie buik zeg!

@ Little miss me; wat goed van je jongste. Onze oudste (4) is nu sinds een half jaartje wel zindelijk. Heel af en toe nog een poepbroek. Nacht zindelijk is hij nog niet. Wel heeft hij geregeld een droge luier en is hij super trots. Maar hier gaan we van de zomer wel mee aan de slag. In januari begonnen op de basisschool en straks een baby in huis.. al genoeg veranderingen voor em. Dus dat komt later wel. Onze jongste (2,5 jaar) vind de wc en potje ook erg interessant. Pas geleden was het eerste plasje op het potje een feit. Ook hij is van de zomer de klos haha

De kids beginnen nu ook wel wat ongeduldig te worden hoor. Wanneer komt de baby nou (vroeg de oudste afgelopen week nog)? en vandaag de jongste; hij was even naar de babykamer gegaan en vroeg "waar is de baby nou? hahaha
    Ik hoop ook voor hun dat we niet tot aan de 40 weken hoeven te wachten, maar ben er bang voor ;)

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Oh meiden wat wordt er lekker veel gekletst! Vind het moeilijk om allemaal bij te houden op het moment. Lees het wel maar vergeet weer op de helft te reageren.
    @freddel sterkte en spannen! Vervelend die klachten...nog even volhouden.

@ fabje leuk dat je Stijn zo betrekt bij de zwangerschap!En wat leuk dat ze een babyshower hebben georganiseerd.

@missme wauw behoorlijke buik! Mooi.. Echt grappig om te zien wat voor verschillen er in buiken zijn.

@betsie die schommelingen heb ik ook! Manlief riep vanavond nog dat ik niet te genieten was wat weer resulteerde in een huilbui.
    Bah maagzuur is vervelend! Sterkte

Ik ga ook met de gyn in gesprek over inleiden! Ik heb alleen zoveel gemengde gevoelens. Mijn zwangerschap is vanaf het begin al niet echt leuk en heb het gevoel dat mijn lichaam faalt.
    Als ik me laat inleiden heb ik nog meer het gevoel van falen... En dat terwijl ik er echt klaar mee ben. Op zijn vroegst gaan ze met 39 weken inleiden maar ben er dus niet helemaal over uit.

Afgelopen nacht trouwens goed geslapen. Hopelijk nu ook weer.

Hopelijk heb ik op iedereen gereageerd! Slaap lekker

15. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont : ik snap dat inleiden ideaal lijkt maar echt denk er heel goed over na..... het enige ideale is dat je een datum hebt. Verder vond ik het geen fijne ervaring. Het was vooral heel veel wachten wachten wachten. En toen ik eindelijk weeën had waren dit meteen heel heftige weeën die niet eens meetbaar waren. Het waren maar drie uurtjes dus het ging snel. Maar het was mijn tweede en dat scheelde.

Ik Heb mijn eerste bevalling heel anders ervaren. Verliep veel natuurlijker en duurde ook maar 5,5 uur waarvan het maar een uurtje heftig was.

Ik wil ook graag net als bij de andere twee zonder pijnstilling bevallen.

16. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat leuk zeg een babyshower verrassing! En wat ben je heerlijk verwent! Maar doe wel voorzichtig met je struikelen. Blij dat je de kleine goed voelt en op handen en knieen bent gevallen. Sterkte met de blauwe plekken

Inleiden:
    Nee voor mij liever niet hoor veel verhalen dat het toch naar is en heftiger.
    Ik hoop dat deze kleine zich zelf aandiend. En ik gewoon thuis kan bevallen in mijn eigen tempo zonder pijnstilling.

Stemmingswisselingen:
    Het valt opzich wel mee. Ik huil alleen wat sneller. Maar ben niet heel nukkig ofzo.

Nou verder staat mijn vlucht tas helemaal klaar. Alles is gewassen voor de kleine meid. Nu nog even geduld dan mogen we haar eindelijk ontmoeten

17. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Helaas, heeft de kleine man een terugval. Weer hulp bij beademing en antibiotica infuus.

Ik ben zonder pijnstillers bevallen, was echt geen tijd voor. Mag zo het bevalverslag lezen, ben heel veel kwijt.

Mijn bloeddruk is torenhoog, en mijn hechtingen zijn geen feest... maar ja 3e dag is 1 van de zwaarste. Ik slaap nog steeds heel weinig. Hoe moeier ik ben des te actiever wordt ik. Moet nu straks slapen, hoe weet ik nog niet.. heb nog steeds last van ademhaling en soort hyperventileren.

Al met al vind het zwanger zijn nog steeds zwaarder dan bevallen. Mijn man moet helaas vanmiddag stuk rijden naar huis voor trouwboekje en paspoort en kleren. Want wij liggen hier nog wel even.

18. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    O, trouwens dank jullie wel nog voor alle felicitaties.
    Ben nog steeds warrig.

O ja, rugweeen bestaan echt en je voelt niets in je buik. Is niet gewoon rugpijn als het af en aan gaat en een kruik niet helpt. Even tipje. Als mijn vliezen niet gebroken waren had ik overal kunnen bevallen.

19. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    @soullady: he wat naar dat je je zo voelt! Veel beterschap en een spoedig herstel gewenst!
    Wat een start zeg, arm ventje! Dikke knuffel voor jullie beiden!

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @soullady veel sterkte daar met t herstel en de terugval van Stijn. Hopelijk is morgen een betere dag en gaat t daarna steeds beter met jullie. Wordt er goed voor je gezorgd daar? Lijkt me ook echt heftig om zo snel en plotseling te bevallen. Sterkte met alles verwerken en het slaapgebrek enzo. Hopelijk mogen Stijn en jij binnenkort naar huis.

Deel Deze Pagina