Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ola! Zal t proberen kort te houden dit keer... ;)

Woozl: superleuk die drie meubels in verschillende knalkleuren!! Ben zelf vooral gecharmeerd van dat groene van t ledikant! Zal vd week proberen te denken een foto te posten van ons kamertje, dan snap je wel waarom ;)

Soullady: prachtmannetje hoor! Bezoek gewoon lekker uitnodigen als jullie daar aan toe zijn en niet eerder! Kan me indenken dat de regeltjes op de afdeling soms pittig zijn, maar ze zijn er niets voor niets: alles voor t goeie doel (jullie kereltje)! :)

Verder zag ik nog iemand voorbij komen die nu een week eerder met verlof is en lang niet gereageerd had: welkom terug! Hopelijk kan je kindje nog even goed groeien nu je t rustiger aan moet doen.

Morgen mn laatste werkdag en dan verlof! Kijk er nu wel naar uit en ben ook zéér benieuwd hoe lang ik nog 'vrije tijd' heb voordat de kleine zich aandient! :D Lijkt me echt zooo raar als je verwacht dat je nog even te gaan hebt en de kleine is er ineens!
    Heb overigens wel n voorgevoel dat onze uk eerder komt. Zijn er meerderen die t gevoel hebben dat ze eerder (ingeplanden uitgezonderd) of later gaan bevallen?

Freddel: spannend joh! Nog maar heeeeel even voor jou! :D En dan n mooi kindje in je handen :)

Naam: iedereen de naam/namen al klaar trouwens? Of zijn er nog mensen aan t dubben?

2. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Woozl: wat een tof kamertje! Zo leuk omte zien!

Soullady: wat een mooi mannetje heb je toch! Owww en ik ben best wel heel jarloers op je broodje filet! Maar geniet er lekker van meid je hebt het verdiend.

Owwww en ik ben ik het dus al weer kwijt wat iedereen gekletst heeft....

Dames met kwaaltjes. Sterkte met de laatste lootjes.
    Zwanger zijn is niet altijd die roze of blauwe wolk helaas.....

Thuis bevallen: er was iemand die het stoer vond dat ik thuis wil bevallen. Zeker omdat het de 1e is.
    Ik heb vooral een bloed hekel aan ziekenhuizen. En ik ben graag thuis in mijn eigen omgeving. Het lijkt mij heerlijk om dit rustig thuis te mogen doen.
    Daar komt bij dat ik in Amersfoort woon en het ziekenhuis 10 min hij ons huis vandaan staat. Dus als er wat is ben ik er ook zo.

Namen: wij zijn er al helemaal uit. Onze kleine meid krijgt 2 namen.

3. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Namen : ook wij zijn er uit. Het viel absoluut niet mee om een naam te verzinnen voor een derde zoon. Komt bij dat ze hier ook beide twee namen hebben dus de kleine telg moest ook een tweede naam.

Plaats van bevallen: enerzijds is het natuurlijk heerlijk dat je in Nederland de keuze hebt. Anderzijds vind ik thuis bevallen behoorlijk wat risico, zeker bij een eerste. Ik snap ook niet zo goed dat het nog mag in een welvarend land als dit. Een groot percentage van de begonnen thuis bevallingen eindigt om diverse redenen alsnog in het ziekenhuis. En juist dat lijkt me enorm stress vol. Vriendin van mij had een fluxus. Prima thuis bevalling maar uiteindelijk wel met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Best traumatisch.

Ik heb prima bevallingen. Snel, vlot en probleemloos. Maar het ziekenhuis vind ik een prima plek. Ik heb ook geen andere keus ivm medische indicatie

4. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Ik ben blij dat we in nederland de keus hebben...
    Mijn vriendinnen zijn ook allemaal thuis bevallen gewoon probleemloos. Het lijkt mij echt heerlijk.

Gelukkig mag iedereen zelf kiezen en dat is fijn.
    Ik wil echt heel graag thuis. En heb daar de volste vertrouwen in.
    Dus maak me ook echt geen zorgen.

5. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook echt dat het mag gaan zoals je het voor ogen hebt Danielle :) zolang je de keuze hebt!

Ik hoop vooral dat mijn bevalling spontaan begint en dat hij nog even blijft zitten :) ik probeer echt bewust te blijven genieten ondanks de lichamelijke ongemakken.

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @betsie dat is precies ook mijn bezwaar ja. Dat bij een 1e kind volgens mij 70% vd thuisbevallingen alsnog in t zh eindigt. Iemand uit de pufles bij mn zoon had een fluxus, en ik had ook een fluxus. Het verschil: ik lag in t zh en de gyn stond binnen een minuut naast me. Uiteindelijk maar een ruime liter verloren. Die vrouw vd pufles lag thuis, op 2 hoog. Moest met de brandweer uit huis getakeld worden en heeft uiteindelijk 3,5 liter verloren en het was kantje boord en ze moest een transfusie en langer blijven.

daarom zou ikzelf nooit thuis willen bevallen (mag nu ook niet). Maar ik vind wel dat iedereen moet doen waar ze zich prettig bij voelt, en dat is bij de ene thuis en bij de andere zh. @danielle ik hoop dat jij gewoon lekker thuis je bevalling af kan maken zonder complicaties. En wel fijn dat je dichtbij t zh woont mocht t toch nodig zijn.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Goedemorgen,

Wat een gekletst! Niet meer bij te houden nu bijna iedereen met verlof is. Wat een ongemakken allemaal.. ik heb ook al twee dagen nauwelijks een oog dicht gedaan. Bizar..

Danielle, gelukkig heeft inderdaad iedereen een keus. Spannend voor je zo een thuisbevalling en hoop echt dat je op tijd bevalt en thuis kunt bevallen. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken. Misschien omdat mijn eerste medisch was..

Soullady, sterkte en ik hoop dat jullie gauw naar huis mogen.

Woozl, leuk kamertje!

Hummeltje, heerlijk vandaag je laatste werkdag en dan lekker van genieten!

Betsie, ik snap dat je graag natuurlijk wil bevallen. Is strippen dan niets voor jou? Volgens mij doen ze dat al vanaf 37 of 38 weken en dan heb je kans dat het natuurlijk begint. Zo hoef je niet ingeleid te worden en aan de weeenopwekkers gezet te worden. Bij een vriendin hielp strippen pas na 2 a 3 keer. Maar het is het proberen waard als je niet ingeleid wil worden.

Marianne, heb zo om je post gelachen. Ik heb namelijk hetzelfde.
    Hier ook een enorm lage bloeddruk en volop aan de drop en zoute bouillon. Ook ik heb al een aantal keer tegen mijn man gezegd 4-4-2016 of 6-4-2016 is een mooie datum om te bevallen. We zien het wel.
    Vanaf 38 weken mag het van mij ook komen hoor. De ongemakken nemen toe..

Mijn vluchtkoffer staat klaar!

8. Danielle1987

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Amersfoort
    Ik hoop voor iedereen een voorspoedige bevalling...
    Ook de mensen die mediche zijn. ik begrijp de angst wel.
    Dan is het ziekenhuis wel erg fijn.

Ben ik de enigste in de groep die thuis wilt bevallen??

Hier ook een lage bloeddruk dus mag ook lekker dropjes, boullion chipjes😄 heel naar allemaal...

Maar indd strippen heb ik ook wel goede verhalen ovegehoord. Wie weer is dat wat. Dan kan het gewoon opgang komen

9. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Even een ego berichtje hoor..
    Ik ben sinds gister ineens heel bang geworden. Ik heb de hele zwangerschap gedacht, we zien wel wat er gebeurd en er zijn al miljarden vrouwen bevallen, etc..
    Nu ik weet dat ik maandag word ingeleid ben ik ineens heel bang, voor de pijn, voor een mogelijke weeenstorm, en vooral dat ik de baby er niet uit krijg. Ik ben ineens zo bang dat het persen niet lukt of dat ie vast komt te zitten.

Ik weet diep van binnen dat het allemaal onzin is en dat het gewoon mn hormonen zijn, maar als ik er over na denk dan kan ik wel janken, sterker nog.. gister moest ik ook heel erg huilen ervan!

10. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bij de eerste wilde ik thuis bevallen. Na ruim 1,5 uur persen met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Kleine is met de pomp ter wereld gebracht. Net op het randje van geen keizersnede. Helaas heeft hij opstart problemen gehad. kwam er bijna levenloos uit....maar het was een vechtertje want later op de dag ging het al een heel stuk beter met em.

Op basis hiervan mocht ik de tweede niet meer thuis bevallen. Gewoon poliklinisch met eigen verloskundige in het zkh. Dus niet medisch gezien verder.

Geld voor deze ook weer. Zou het, ondanks het me geweldig lijkt om thuis te bevallen, niet eens meer durven.

11. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Freddel, wat een hormonen he. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Je kunt het!!! Probeer die angst van je af te zetten. Het komt allemaal goed en er is pijnstilling/ruggenprik voor als je het niet meer trekt. Heb je een zwangerschapscursus gehad? Ik had bij de eerste veel aan een goede/diepe ademhaling en negeerde mijn man en de verloskundige. Verloskundige geeft je goede tips tijdens de bevalling, dus het komt echt goed. Dikke knuff voor jou..

Mom86, jeetje wat heftig! Lijkt me verschrikkelijk en traumatisch om zoiets mee te maken.

12. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18

Jaa dat is ook wel zo... ik denk ook elke keer maar ik weet dat mijn buik is gegroeid, ik ben ook in kilo's aangekomen dus dat moet dan toch ook wel wat babygroei zijn! Bij mijn 1e deden ze deze meting helemaal niet, die is geboren met 40+1 en was 3240 gram. Helemaal prima.. pff nog een nachtje slapen, morgen de echo kijken hoe en wat. Ik probeer me idd niet zo druk te maken..

Dankje voor je reactie!

13. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Freddel: zo begrijpelijk die angst. Zeker bij de eerste weet je totaal niet wat je kan verwachten. Maar wat FIrstbaby ook al zegt: je bent in het ziekenhuis en als het nodig is heb je zo een ruggenprik. Je bent echt niet minder als je voor pijnstilling kiest. Sterker nog, Nederland is een van de weinige landen die niet standaard al pijnbestrijding toedienen. Het komt echt goed en het cliché is ook waar: als dr kleine er eenmaal is ben je de pijn echt weer grotendeels vergeten :)

Weet niet meer wie dat zei over het strippen maar het is zeker een optie. Ik heb de voorkeur om dat wel pas met 38 weken te laten doen. 37 weken bevallen ben ik geestelijk en mentaal nog niet klaar voor hoor haha

Leuke foto van dat kamertje ! Stoere kleuren !

14. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Faartje : ik zou me niet te druk maken. Je hebt nu eenmaal kleine en grote baby's. En als het Tot nu toe allemaal prima was zou het echt niet ineens een enorme groei achterstand hebben .

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @ freddel ik weet dat nog geen datum maar begin hem ook echt te knijpen.
    Alle rampsenario's schieten door mijn hoofd.
    En vooral de vraag kan ik dit wel?
    Ik snap je gevoel heel goed! Zeker omdat je de datum weet leef je er naartoe. Bij een gewone bevalling heb je natuurlijk geen idee wanneer het start en is het misschien een ander gevoel.
    Het komt vast goed!! Hoe spannend ook ... Heel veel succes alvast. Je kan het.

Ik ga zo mijn 24 uurs urine inleveren! Heb gister gekeken of ik nog in de auto pas.
    Ik lig er letterlijk in! Haha gelukkig is het ziekenhuis om de hoek.

16. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook behoorlijk bang voor mijn eerste bevalling en ging daardoor van het ergste uit. 24 uur weeën en een totaal ruptuur. .zoiets leek me wel echt het grootste drama.

Nou en wat viel die bevalling uiteindelijk mee zeg ! Ik had het Veel erger voorgesteld en het Veel groter gemaakt dan het was. Ik had een prima bevalling. S nachts gerommel, om 7 uur vliezen uit zichzelf gebroken, weeën die prima te doen waren. Eventjes een beetje pittiger geweest en om 12:50 geboren.

Ik weet nog wat ik zet net na zijn geboorte "zo kan ik er nog wel tien krijgen! " en ik had echt spijt dat ik me negen maanden zorgen had gemaakt om iets wat eigenlijk zo gebeurd was

17. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja je weet gewoon niet hoe het kan lopen.
    Ik had bij de 1e een "traumatische bevalling" Aldus de gynaecoloog. Heb dat bijna mijn hele 2e zwangerschap laten lijden. Ipv genieten. Uiteindelijk bleek het na toch een hele andere bevalling te zijn. En ga er vanuit dat de 3e x weer anders zal lopen 😂

18. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Freddel kan me je angst goed voorstellen. En moet bekennen dat ik heel koppig weiger aan mn bevalling te denken. Ook al is het de tweede, de eerste ging niet vlekkenloos waardoor ik nu veel angsten heb. Dus weiger ik eraan te denken en verplicht ik mezelf er nuchter in te gaan. Ik zeg tegen mezelf, het gaat zoals het gaat, ik kan er zelf toch weinig aan veranderen.

Vanmiddag een echo gehad om te kijken of ze een geboortegewicht kon schatten. Maar dat ging niet meer. Madam lag al flink diep in mn bekken. Nog niet vast, maar de kans dat ze nog om haar as gaat draaien is zeer klein. Gelukkig ligt ze nu startklaar om geboren te worden zodra ze er klaar voor is.

Overigens volgende week wel urine mee nemen omdat ik toch veel vocht weer vast ga houden. Me bloeddruk was 120/65 dus dat was netjes

19. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Snap best dat je bang bent voor 1e bevalling bij mij ging dat zo snel net 24,4 spoed keizersnede dus geen tijd gehad om bang te zijn bij Stijn wel heel bang voor de ruggenprik. Ging gelukkig wel goed. Iedereen met klachten en die word ingeleid heel veel succes en sterkte

Hier word morgen de keizersnede gepland en heb ook groei echo ben benieuwd. Plannen ze pas vanaf 39 weken is beter voor de baby vooral de longen.

Ik heb vandaag me laatste werkdag gehad eindelijk VERLOF heerlijk was er echt aan toe. Alleen weg opstandige peuter in huis dus weinig rust

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Fabje joehoeee eindelijk verlof! Hopelijk kan je er nog een beetje van genieten.

O jeetje Betsie klinkt niet best! Gelukkig heb je dat zelf niet zo ervaren.
    Mijn zus had ook echt een loodzware bevalling en was er heel nuchter onder.
    Ik vond dat echt bizar om te zien....

En twijfel een beetje of ik zelf ook zo sterk zal zijn.

Wij komen weer uit het ziekenhuis! ( wordt een beetje eentonig)
    Had barstende pijn in mijn hoofd en dat ging maar niet weg. Aangezien de gyn me had aangedrongen om te bellen heb ik uiteindelijk maar gebeld.
    Met de boodschap dat ik morgenochtend toch weer naar de gyn moet en het eigenlijk wel best vond.
    Helaas vonden ze dat daar niet... Weer aan de ctg en bloeddruk meter.
    Die was te hoog en weer eiwitten in de urine. Maar bloed nog goed....
    Hup waren we toch weer 2,5 uur onder de pannen.
    Dus ik dacht hoef ik morgen niet! Nou helaas morgen moet ik weer...

Deel Deze Pagina