Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fabjee, eindelijk verlof! Lekker en nu genieten 😊

Jemig draaikont, wat vervelend zeg! En wat een spanning steeds
    Wat denk je dat de gynaecoloog gaat zeggen? Ben het even kwijt maar ging jij nou maandag op voor een inleiding?

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee dat is Freddel!
    Ik ga vandaag praten over inleiden.
    Dus ben heel benieuwd!

Mijn man had gister de arts assistent 10 keer gevraagd over inleiden. Die was er een beetje klaar mee... Vond het wel schattig. De arts assistent wat minder.

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Bedankt meiden! Diep van binnen weet ik gewoon dat het allemaal wel goed komt, maar het is zo spannend allemaal! Ik houd nu gewoon in mn hoofd dat ik over een week sowieso mn baby in mn armen heb:D Daar doe ik het allemaal voor!

Draaikont, vervelend zeg! Ik moest ook komen ivm die hoofdpijn toen. Helaas moet je je gewone afspraak idd gewoon weer komen. Ik heb maar een maandkaart gekocht voor het parkeren in het ziekenhuis. Misschien kan je daar ook even naar kijken. Bij mij scheelt het enorm. Iedere keer was ik 5 euro kwijt voor parkeren, nu 20 euro voor 30 dagen parkeren.

@Fabje, heerlijk om eindelijk verlof te hebben he?! Geniet er maar van!

@Mutsz, iig fijn dat ze goed ligt!

@Betsie, dat is ook een beetje mijn tactiek. Ik denk nu aan 3 dagen voordat ik 3cm ontsluiting heb en dan nog 8 uur weeenstorm ofzo (dat was een beetje de worst case scenario die de gyn beschreef). Als ik denk dat dat het gaat worden dan kan het alleen maar meevallen hoop ik:D

@mom, jeetje wat een heftige bevalling! Ik snap dat je dan idd niet meer thuis gaat bevallen! Hopelijk wordt het deze keer een stuk "fijner" om te bevallen (voor zover een bevalling fijn kan zijn:D).

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Draaikont, ik weet van mijn eerste kindje nog hoe slopend het is om dagelijks naar het ziekenhuis te moeten gaan en aan de ctg scan. Ik was zo een halve dag kwijt. Sterkte meis. Dit zijn de laatste loodjes. Wat wil de gyn nou? Inleiden? En vanaf wanneer?

Freddel, ik voel de spanning voor jou meis. Bizar dat je gewoon weet dan ga ik naar het ziekenhuis en ik kom met een baby weer thuis. Het zal allemaal goed komen maak je geen zorgen..

Fabje, geniet van je verlof!

Hier gaat alles goed.. erg moe en vooral inslapen lukt soms niet.
    Maar gelukkig sta ik niet op om te plassen dus denk dat de baby nog niet diep ingedaald is.

5. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont : je bent even in de war denk ik. Ik had juist twee prima bevallingen ! :)

vervelend zeg dat getob. Ik kan me wel voorstellen dat je er nu echt helemaal klaar mee bent.

freddel : wat spannend dat se maandag gaan starten met inleiden. Krijg je dan eerst nog een ballonnetje ? Hopelijk verloopt het allemaal snel en voorspoedig. Soms wil inleiden bij een eerste kind best wat tijd in beslag nemen. Vooral het week maken van de baarmoedermond kan best tijdrovend zijn maar daar krijg je gelukkig geen echte weeën nog van !

6. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ Freddel, ja dat was zeker een heftige bevalling... dat weet ik nu achteraf. Op dat moment, natuurlijk ook een paar jaar jonger, alles in een roes doorstaan. Nu denk ik... mn kleine vent heeft het echt moeilijk gehad en is gewoon een vechtertje!!
    Mijn tweede bevalling ging gelukkig al heel anders. Voor nu blijft het natuurlijk afwachten. Elke bevalling is anders 😉
    Bang ben ik niet voor de bevalling... ga er weer blanco in en hoop dat alles goed mag gaan.
    Voor jou is maandag misschien wel al de grote dag! Spannend hoor. Laat het gewoon allemaal op je af komen...je kunt het!

@ draaikont, ben benieuwd of ze je nu verder gaan helpen.

@ fabje, geniet van je verlof! Succes bij de echo. Ben benieuwd of je lang moet wachten op je kz.

Slapen; ben zeker 2 tot 3x per nacht wakker om te plassen. Gelukkig val ik daarna over het algemeen weer snel in slaap.
    Wel meer last van mn bekken, maar gelukkig nog niet zo erg als de vorige keren.

Vanaf morgen mag ze komen. Gek idee..Blijft spannend hoor... het kan gewoon elk moment zo ver zijn. Toch verwacht ik niet dat ze eerder komt dan 39 weken. Ik houd zelf rekening met week 40 😉 ze weten iig dat ik niet langer dan 41w0d wil lopen.

Nog even een buikfoto van eergisteren.
    foto's kamertje volgen later vandaag.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Draaikont: je lijkt wel een abo op het ZH te hebben! Succes daar vandaag.

Freddel: weten mensen in jullie omgeving ook dat jullie komende maandag heen moeten?

Wij hebben morgen een intake van het GastOuderBureau ondanks dat ik geen baan meer heb en het dus w.s. nog een poos zal duren voordat we een gastouder nodig hebben. Maar dan hebben we het iig. maar gehad was mijn idee.

Net gekeken of ik evt. nog zorgtoeslag aan kan vragen. Is het jaarinkomen van mijn partner daar net een paar euri te hoog voor.. bummer :(

Was vanmorgen best raar om op te staan met de gedachte: nu hoef ik voorlopig niet meer naar t werk! Echt even wennen.

Ik maak me ineens druk om allerlei op t oog onbenullige dingen.
    Bijv. hoe we de klossen onder t bed gaan krijgen. Ik kan moeilijk het bed optillen, noch eronder kruipen (bij ons moet in het midden van t bed ook twee klossen eronder). Vrienden/fam. wonen niet in de buurt. De buurman maar vragen dan ofzo?
    En net als of ik de komende weken maar maandverband moet gaan dragen voor het geval dat het wat gaat druppelen en ik net op straat loop... :)

Komende dagen maar aan de slag met alle adressen/telefoonnummers nalopen, geboorteplan en kijken of de derde versie van de proefdruk van het geboortekaartje nu eindelijk wel goed is.. ;)

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @ betsie oh sorry verkeerd gelezen!

Nou wat een ontzettende tegenvaller zeg....
    Kom binnen zegt de gyn ' Ja ik zie echt dat je het heel zwaar hebt maar we doen pas inleiden met 41 weken'
    Waarop ik in tranen uitbarste... Vervolgens begint ze maar door te zagen als het beter voor me was als ik een maatschappelijk werker zag omdat ze dacht dat ik depresief was.
    Gelukkig kon me man op dat moment voor me praten dat er dus tegen me was gezegd dat ik vanaf 39 weken ingeleid kon worden en dat nu dus een behoorlijke tegenvaller was.
    Nu heb ik temazepam gekregen om te slapen! En in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet bekend is of het schade kan toerichten aan de baby.
    Ik zit dus nu een beetje met een twijfel of ik ze uberhaupt wel ga nemen.
    Iemand ervaring met die pillen?

Wow mom wat een mooie buik! Was de kleine al ingedaald bij jou?

@hummeltje dank je!
    Ja die laatste loodjes he! Dan ga je ineens aan allemaal dingen denken wat er nog last minute moet gebeuren.
    Hoe hoog is je bed?

9. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    @hummeltje lekker genieten van je verlof! ;) werken komt erna wel weer hoor ;)

Ik maak me ook lekker druk om onbenullige dingen. Hoe gaan we de tuin versieren als de baby geboren is bijvoorbeeld XD

10. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    @draaikont! Succes vandaag in het ZH!

11. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont; jeetje wat lullig. Second opinion vragen bij een andere gynaecoloog?
    Ik gebruik al heel de zwangerschap oxazepam. Je kan dit gewoon veilig gebruiken. Temazepam wordt heel vaak aan het eind vd zwangerschap gegeven.

Mom86: ik ben ook zo benieuwd naar de derde bevalling. Je leest zoveel verschillende verhalen. Gek idee dat de baby vanaf morgen mag komen hè?

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Draaikont: nou ja zeg! Eerst zeggen dat ze je bij 39 wkn kunnen helpen en het nu ineens opschuiven naar 41 weken... Goeie communicatie en timing van ze! NOT!! :(
    Was toch niet dezelfde die eerst 39 en nu 41 zei, of wel?
    Hier wel ervaring met pammetjes, oa. ook Temazepam ja. Voor zover ik weet kun je dat soort medicatie beter niet slikken tijdens een zwangerschap. Maar voor de zekerheid kun je het best gewoon even de bijsluiter erop nalezen.
    Ik slik trouwens ook echt helemaal niks nu. Zelfs een aspirine komt er niet in (maar goed, das persoonlijk, wil niet zeggen dat het soms toch beter is om wel iets te slikken voor zolang dat verantwoord is natuurlijk..).

Edit: wat Betsie zegt is bij nader inzien volgens mij toch wel correct.
    Toen het voor mij een poos beter was om dat soort medicatie wel te slikken, had ik al aangegeven bezig te zijn met zwanger willen worden, dus hebben ze er bij het uitschrijven van de medicatie ook rekening mee gehouden dat dit ten tijde van zwangerschap geslikt kan worden.
    Toch zou ik even goed nog de bijsluiter nalezen. Samenstellingen kunnen wel veranderd zijn waardoor het nu misschien beter is om het niet meer te doen.

Ons bed is niet zo hoog (geen idee hoe laag/hoog precies), klossen moeten er zeker wel onder.

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @ betsie o dat is geruststellend! Was een beetje aan het twijfelen of ik ze wel ging nemen.
    Volgende week heb ik een andere gyn dus hopelijk denk ze er anders over.
    En in de tussentijd maar hopen dat ze uit zichzelf komt.

Mijn man zei al straks kunnen we hierom lachen! Haha ik hoop het...

14. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag wel pammetjes gebruiken tijdens de zwangerschap. Mijn gynaecoloog heeft het me zelf voorgeschreven.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Draaikont, jeetje wat balen zeg. Ik merk ook in mijn verloskundigepraktijk dat de jongere dames eerder over strippen/inleiden beginnen en de wat oudere dames zijn daar tegen.

Ik zou inderdaad om duidelijkheid vragen, want erg vervelend dat je elke keer iets anders te horen krijgt. Je hebt zoveel klachten dat je toch wel naar een eindpunt wil uitkijken. Misschien een belletje met je vorige gyn?

Bij ons leiden ze standaard met 41 weken in. Dat is niet voor bijzonderheden of veel klachten. Hier laten ze je niet doorlopen tot 42 weken. Nog even doorzetten meis..

16. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heel verhaal getypt en alles weer weg😫

@ hummeltje
    Nee het was niet dezelfde persoon en ze had ook wel goede redenen maar het was voor mij gewoon een tegenvaller omdat er iets anders was gezegd.
    En ze zei het verschilt per gyn dus misschien zegt die van volgende week wel vanaf week 39 maar zou er niet vanuit gaan.

In de beschrijving staat dat er nog niet voldoende bekend is over die tabletjes tijdens zwangerschap. Dus vandaar dat ik het even vroeg.
    De dokter zal het heus niet zomaar voorschrijven maar ben een stuk voorzichtiger als het om de kleine gaat.

@firstbaby Ja dat zei ze ook inderdaad dat de oudere generatie het soweiso niet gaat doen op basis van mijn klachten.
    Tsja... Vervolgens zei ze wel dat ze niet in mijn schoenen wilde staan. Ook even zo lekker om je op te beuren.

Ik hoop dat ik volgende week positiever nieuws heb en wie weet misschien de kleine zichzelf al aanmeldt.
    Ik ben wel erg blij met mijn man. Hij is zo lief en lijkt alles wel te snappen.

17. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Hier net terug uit t ziekenhuis.
    Baby beweegt sinds gisteravond heel weinig en veel minder fel. Deze nacht en ochtend echt zo rustig. Vk heeft ne doorgestuurd naar zh. Gelukkig was ctg goed, 140/145. Genoeg vruchtwater en baby lag heel laag. Waarschijnlijk is de baby sinds gisteren helemaal ingedaald. Daarom opeens zo'n enorme verandering in bewegingen.
    Pff.. Toch wel schrikken hoor.. Maar nu wat gerust gesteld.

Wat balen voor je Draaikont! Hopelijk wordt het toch 39 weken. Of dient ze zichzelf idd aan!

Hier idd ook liever geen pammetjes!

18. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen naar de vk geweest. Ligecho zag er prima uit. Gezien mijn fysieke toestand, ik kan bijna niet meer lopen en zitten en het feit dat de baby zo groot is was haar voorstel met 38 weken inleiden.
    Iets waar ikzelf ook al over nagedacht had. Volgende week nog naar de gynaecoloog voor een groeiecho en dan zal het definitieve besluit vallen. Ben benieuwd volgende week

19. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe groot is de baby nu?

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @ lietjuh hopelijk werkt de gyn bij jou wel mee!
    Mijn vk had ook gezegd over inleiden maar de gyn was minder enthousiast.
    Ben ook wel benieuwd hoe groot je baby is?

Deel Deze Pagina