Gefeliciteerd freddel!! Fijn dat je dochter er is.nu even bijkomen. Ben benieuwd naar haar naam en gewicht enzo 😀💖
Freddel : gefeliciteerd! Fijn dat het zo voorspoedig is gegaan. Woozl : ik ben ook 21 april uitgerekend. Dat van die vuilniszak heb ik nog nooit gehoord trouwens. Hier ook wat gerommel. Maar mijn ervaring is dat mijn baby nog wel wacht tot week 39
Freddel van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat fijn dat t snel en goed ging, hopelijk kan je nu een beetje bijkomen daar. Doet ze t goed? Heel veel geluk samen!! Zo leuk, het eerste meisje!
Gefeliciteerd! Klinkt als een pittige en lange bevalling. Hoop dat jullie snel naar huis mogen. Die vuilniszak is dat misschien voor het geval je moet overgeven? Mijn lichaam gooide alles eruit voordat de paar hefstigste weeen kwamen. Wek fijn had ik bij de bevalling geen last meer van. Ik deed dit trouwens niet over mijn kussen maar in een emmer 😉
Freddel gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat alles goed gegaan is. Wat is haar naam geworden? Klopt dames is ben ook 21 april uitgerekend. Ook hier rommelt het al aardig. Maar we zullen zien wanneer deze dame zich aandiend😉 Zak om je kussen heb ik niet van gehoord.... Lijkt me ook zeker niet lekker slapen.
Ja hier ook 21 april uitgerekend! Hier was het tot 2 dagen geleden echt heel rustig (niet ingedaald, geen harde buiken). Sinds twee dagen wat harde buiken, krampjes en steekjes. Hopelijk is dit het indalen. Denk dat deze dame nog wel even blijft zitten. Zak om m'n kussen ga ik niet doen. Ik heb van het weekend het zeiltje uit het kraampakket onder het matras gelegd en daarover een badlaken gelegd. Aangezien ik niet thuis wil bevallen lijkt me dat voldoende. Of nemen jullie nog andere maatregelen?
Hoera! Gefeliciteerd met jullie dochter! Nu lekker bijkomen en al dat moois bewonderen! @hummeltje : geen idee? Nog niet eerder van gehoord? - voor degenen die al een kindje hebben. Wat is jullie oppas-plan als de bevalling begint (mn voor degenen die in het ziekenhuis gaan bevallen). Ik lig er een beetje wakker van.. overdag hebben we genoeg geregeld als back-up maar als het s nachts begint en ik moet snel naar het ziekenhuis.. Wil sowieso de buren vragen maar voel me wel bezwaard naar hun maar met name naar onze knul.. ben benieuwd hoe anderen dat doen?
Spannend hoor meiden! Ben benieuwd wanneer de volgende baby zich aandiend😀 Ik heb alleen een zeiltje. Klossen moet ik nog halen..
@little missme, ik bel sowieso mijn moeder mocht er iets gebeuren in de nacht. Die woont om de hoek. En voor de inleiding volgende week gaan ze daar sowieso heen.
Gefeliciteerd met jullie dochter, Freddel! Ben idd ook benieuwd naar de naam, lengte, gewicht. En natuurlijk ook hoe het met je zelf en je partner gaat.. Rust maar lekker uit...!
Wat betreft de opvang hebben wij voor de nacht mijn moeder back-up staan. Wij hebben met onze zoon afgesproken dat wij hem laten slapen en dat oma dan bij hem komt slapen. Hij is zo nooit alleen. Oma past ook veel op dus is hier kind aan huis en woont op 10 min afstand van ons. Voor overdag genoeg opvang mogelijkheden van vriendin, moeders van klasgenootje, schoonzussen en oma's dus dat komt wel goed ( hoop ik)
Jaaaa freddel! Wat heb je dat vlug gedaan meis! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Nu lekker bijkomen en hopelijk mag je dan vandaag of morgen naar huis. Opvang voor onze zoon heb ik niet besproken eigenlijk, maar ik weet dat als ik mn schoonmoeder bel ze binnen 15minuten hier kan zijn. En mocht het nacht zijn dan zal ze hem waarschijnlijk laten liggen. Wel een idee om dat even met haar te bespreken een deze dagen. Overdag ligt het aan de dag en het tijdstip wie ik bellen zal. Ik heb bedacht dat ik voor mezelf wel een schema even ga maken, zodat ik er niet teveel over na hoef te denken wie ik moet bellen als het zover is. Morgen nag ik weer naar de gyn. Helaas is de baby 2 dagen terug toch weer als sterrenkijker gedraaid. Hoop echt dat ze vandaag of morgen nog terug draaid. Maar heb er ineens een hard hoofd in. Verder houd ik sinds vorige week ineens heel flink vocht vast. Slapende handen, polsen en ellebogen en dikke opgezette voeten zijn het gevolg. Ook mn bekken geven duidelijk aan dat zitten geen optie meer is. Niet langer als een half uur tenminste. Dus ik lig veel op de bank, en anders loop ik in huis rond. Dat maakt de bekkenklachten minder.
Littlemissme, familie woont 20 min rijden hier vandaan. Mijn schoonbroer kan er dus binnen een half uur zijn om bij onze kids te slapen of als het bijna ochtend is en hij moet werken..Dan zullen de kids met hem mee moeten naar oma en zal hij ze bij oma afzetten. Oma en opa hebben beide geen rijbewijs meer helaas. Mijn ouders wel maar die wonen een uur rijden van ons vandaan. Overdag genoeg opvang. Goede vriendinnen en moeders van school. Maar snachts wil ik mijn kids in hun bed houden of bij oma dat zijn ze gewend. Vind het ook wel lastig hoor, hoop dat het overdag begint en dat hun oom hun dan van school ophaalt en naar oma brengt. Dat lijkt me fijner dan midden in de nacht..
Mijn moeder is idd ook onze oppas. Maar het duurt een uur voor ze hier is (we mogen wel ook gewoon s nachts bellen). Hebben helaas geen familie in de buurt die s nachts dat zou kunnen opvangen. Overdag zijn er idd genoeg opties.. Vervelend dat ze gedraaid is mutsz! Hopelijk draait ze toch nog. Lekker rustig aan doen hoor, nog heel even. Mocht jij nou ook kiezen voor een keizersnede of gewone bevalling? Net terug van de controle. Zit er even doorheen. We moeten nu beslissen of en wanneer we voor een geplande keizersnede willen gaan dus vandaag maar een goed gesprek met mn man. Ik vind het zon moeilijke keuze.. ik mos gewoon wat houvast. DDeze vk benoemde met name van alles de nadelen, wat ook niet echt vertrouwen geeft. De kleine ligt niet ingedaald. En mn bloeddruk was opeens veel hoger.. en ik baal gewoon dat ik nu in het ziekenhuis loop. Eerlijk gezegd mis ik wat inlevingsvermogen bij deze vk. En vanuit de vk praktijk moest ik doorgeven dat ze groeiechos moesten blijven maken maar dat gaan ze dus niet doen ivm kans op foutmarges en hij eerder te klein dan te groot zal zijn. Werd ook niet naar mn zwangerschaps kaart gevraagd.. loopt even allemaal niet zoals ik zou willen.. Blegh...
Ahhh littlemmissme wat vervelend... Je had het je zo anders voor gesteld.... Praat eraar even goed over met je man. Belangrijkste is de gezondheid van jou en de kleine. Sterkte...
Nou Dat is naar zeg!! Kan je niet een andere VK of Gyn vragen? Balen dat de baby nu weer als een sterrenkijker ligt! Wie weet draait de baby nog...
@ littlemissme wat vervelend zeg! Ik zou het wel even aankaarten hoor. @mutz vervelend dat ze is gedraaid weer! Hopelijk draait de baby ook weer terug. Hier ook weer in het ziekenhuis geweest. Voel me wazig en moest overgeven dus toch maar even gebeld. Eigenlijk was alles weer goed. Kleine is wel volledig ingedaald! Morgen nog even een gesprekje met de gyn... Opzich voel ik me wel beter met de tabletjes dus misschien kan ik de zwangerschap toch nog uitzitten zonder inleiding. Even kijken wat ze morgen zegt
Littlemissme, wat enorm vervelend dat de vk niet zo meelevend is! En nog vervelender dat ze niet luisterd naar het advies van de vorige vk. Ik zou het toch aankaarten dan al niet een andere vk eisen. Ik zou hier niet tegen kunnen!! Ook een lastige keuze die je moet gaan maken, wel of niet een geplande keizersnede. Snap heel goed dat het een lastige keuze is succes! Ik heb geen keuze voor alsnog, we gaan kijken hoe het verloopt. Het doel is in principe om de bevalling zelf te laten beginnen en te bevallen op de natuurlijke manier. Maar we moeten bekijken of het haalbaar is. Voor nu hoop ik vooral dat ze toch weer terugdraait anders word het een lastig verhaal. Draaikont wat naar dat je zo moest spugen en je je niet zo lekker voelt. Wel fijn dat de kleine helemaal is ingedaald nu 😃
Vuilniszak om kussen... zelf nooit eerder van gehoord. Ga het ook niet doen. Door het kraammatras zweet ik me al rot in bed. Daarnaast is het bed mn vijand aan het worden. Wordt zeker om het 1,5 uur wakker... dan weer dorst, dan weer naar de wc of ik wordt om elk geluidje (hoesten van een van de kids) wakker. Daarnaast heb ik tijdens het liggen last van bekken. Beetje balen, maar nog ff volhouden 😆 Opvang kids; mijn ouders staan dag en nacht paraat. Sowieso mn moeder, mn vader moet ook gewoon nog werken. @ littlemissme; balen dat je nu een keus moet maken. Kies waar jij je goed bij voelt. Succes! @ freddel; ook ik ben wel nieuwsgierig naar de naam van je meisje. Hopelijk mag je vanavond lekker naar huis. @mutsz, ik hoop dat de kleine nog ff optijd goed gaat liggen... snap je twijfel wel hoor. Maarja het heeft zo kunnen draaien dus moet het ook wel weer terug kunnen draaien natuurlijk. En wat als de kleine dat niet doet? @ draaikont, wat fijn dat de kleine helemaal ingedaald is! Altijd weer een geruststelling vind ik. Ik heb vrijdag pas weer een controle... stiekem hoop ik dat het niet meer hoeft en de kleine dan al onderweg is. Volgens onzr oudste komt de baby dit weekend. Nou ben benieuwd haha Hoe waren jullie paasdagen?
Hey mom86, ja wat als ze het niet doet.. als ze niet draait word het dus een sterrenkijker bevalling. Dat zal dan dus de bevalling al bemoeilijken en het kan zomaar zijn dat de gyn dan heel vlot bepaald toch een keizersnede te doen. De vorige was ook met een keizersnede geboren met wat complicaties, dus de gyn heeft al gewaarschuwd dat als er ook maar iets is het vrij snel over kan gaan naar een keizersnede. En stiekem, hoop ik daar toch niet op 😊