Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden.. De emo-bui is weer een beetje gezakt. Even ook mn zus om raad gevraagd (heeft iets soortgelijks meegemaakt).
    Ik denk dat ik het wel fijn vind als er iig een datum staat. In week 39 of 40.
    Heb net even gebeld met het ziekenhuis en wordt zo door de vk teruggebeld.
    Ik merk dat ik gewoon zelf niet zoveel vertrouwen in mn lichaam heb door de vorige keer, wat deze keuze extra eng maakt... (wel of niet een natuurlijke bevalling aandurven). Ga dat nog wel even benoemen en hopelijk kan ze me dan iets gerichter advies geven..

Ik zei net tegen mn man, ik vind het zo gek. Zwanger zijn gaat me prima af maar dat bevalling stukje ben ik minder goed in..

Net een heel fijn Zara pakketje binnengekregen met een supercute tuinbroekje, dat doet weer een hoop goed ;)

Klopt idd mutsz hier nemen ze ook sowieso geen enkel risico. Bij de minste zorg zullen ze sowieso op een keizersnede overgaan. Spannend hoor. Hoop op een fijne bevalling voor jou!

@Mom86 Zou wel bijzonder zijn als je oudste gelijk krijgt ;) spannend! Heb je het gevoel dat het al wat rommelt?

@ Draaikont wel fijn dat de tabletten iets geholpen hebben. Hopelijk blijf je je nu weer wat beter voelen en kun je rustig nog even door!

2. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik snap he goed hoor littlemisme wij hebben die keuze bij Stijn gehad natuurlijk of keizersnede heb toen voor het laatste gekozen. Weet niet wat bij jou de reden is? Bij mij was het litteken die kon scheuren.

Spannend nu we steeds veder komen wanneer de kleintjes zich aandienen.

Fijn draaikont dat de pillen helpen hopelijk blijf je je goed voelen.

Ik heb vanmorgen mijn voetenzak afgemaakt op de knopen na als hij helemaal af is zal ik foto plaatsen

Net nog controle gehad kleine ligt nog goed met ze hoofd naar beneden maar niet ingedaald dus mochten me vliezen breken mag ik geen stap meer zetten en moet ik gelijk bellen naar heg ziekenhuis en zien ze hoe ik daar kom haha vanwege gevaar dat de navelstreng dan klem komt te zitten.

Bloeddruk was weer goed dus ik mag nu gewoon naar me standaard controle volgende week donderdag dat is wel heel fijn. Datum voor de keizersnede is bekend 12-4 spannend vabdaag over 2 weken is de kleine er als het goed is

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ mutsz, het is dus niet dat ze op voorhand al de keus voor ee keizersnede maken?
    Maar is het niet normaal om na een eerdere keizersnede, de volgende ook met keizersnede gehaald wordt? Ik dacht dat altijd...

Hier was de eerste nog net geen keizersnede geworden, maar met de vacuümpomp gehaald door de kruinligging. Toevallig las ik laatst dat ze een baby die in de kruinligging ligt, gewoon met de keizersnede gehaald wordt. Dit is in ieder geval nu wel de regel bij ons in het radboud.
    De vroege bekkenklachten bij de nu jongste waren er dus niet voor niks.

@littlemissme, rommelen? Ja en nee. Last van harde buiken afgewisseld met oefenweeen. Maar weet ook dat dat niks hoeft te zeggen. Ik probeer zelf van 40w en ...d uit te gaan, dan kan het alleen maar mee vallen. Maar het is dit keer niet makkelijk hoor... echt ongeduldig, bah 😆

4. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Fabje wat fijn dat je bloeddruk weer goed was en je op je gewone afspraken weer mag komen.

Mom86, nee dat is niet meer tegenwoordig. Zoals de gyn me uitlegde, stel je wilt 5 kinderen, je lichaam kan niet zoveel keuzersnedes aan. En zolang de zwangerschap goed verloopt, en je lichaam het toestaat om vaginaal te bevallen (en dit lukt met het litteken dat er al is) is er geen reden om een keizersnede te doen. Wel houden ze je dan heel erg goed in de gaten met de bevalling en bij het minste word het alsnog een keizersnede. Dus een sterrenkijker zou reden kunnen zijn om over te gaan op een keizersnede.
    Wel heftig zeg dat ze de eerste net een vacuumpomp hebben gehaald.

Ik las trouwens meer over vacuumpompen en verlostangen. Maar hier werd 3jaar terug al gezegd dat ze de (ik dacht) verlostangen niet meer gebruiken omdat het het kind en de moeder zoveel schade kon doen.

Littlemissme hoop dat het bij jou ook goed gaat, en wie weet begint het wel vanzelf voor de evt geplande datum. Had de vk nog wat te zeggen??

5. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik had in het Erasmus bij Stijn de 2de zelf de keus tussen keizersnede of natuurlijk als ik vaginaal had gekozen werd alles wel heel scherp in de gaten gehouden. We hebben zelf gekozen voor keizersnede wilde geen risico voor de baby. Nu de 3de mocht ik niet kiezen nu vonden de artsen het logisch dat het weer een keizersnede word als het nu vanzelf begint word het sowieso ook een keizersnede dat was de vorige keer anders. Hier zeggen ze idd ook dat ze liever geen 4de of 5de keizersnede willen. Was voor mij wel een goed argument voor due stelerisator omdat ze me eigenlijk te jong vinden maar nu mag het toch

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.627
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    1. Beempie- Tim- 29wkn, 6 dgn
    2. Soullady- Stijn- 35 wkn, 0 dgn

3. Freddel- ?- 37 wkn, 3 dgn

7. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ja wie gaat de lijst aanvullen 😁🐣🎉 next baby. .

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.627
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jaaaaa spannend he, missme1! ;) :D

Fabjee: volgens mij heb ik een paar weken terug helemaal niks gezegd over de buikschildering die je zoontje heeft gedaan!
    Vond het een erg leuke foto en erg leuk resultaat ook! :)

Foto kamertje: komt eraan. Zitten nu nog een paar spulletjes in de was ;) Wil 'm wel 'af' showen natuurlijk!

Zojuist kapperafspraak gepland, nu nog op zoek naar een zwangerschapsmasseur in de buurt ;) En wil eigenlijk ook nog een pedicure, haha :p
    Zijn er nog meer dames die zichzelf gaan (laten) verwennen de komende periode?

En ik me serieus vorige week nog afvragen wat ik in hemelsnaam moest gaan doen met al die vrije tijd voor de boeg..... :);):D

Oh, bijna vergeten! Vandaag weer VKafspraak gehad. Kleine ligt nog steeds niet vast, maar wel ingedaald. Verder vond ze m'n buik erg hard. Maar ja, vind je het gek als die kleine m'n buik gebruikt als boksbal! Gisteravond werkelijk waar van 19-23 maar 10 a 15 minuten rust gehad.. pfff..
    Nu elke week heen. Dinsdag weer.

9. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was hummeltje. Ik ben vorige week naar de kapper geweest en heb vandaag een aqama massage gehad. Dat is een zwangerschapsmassage waar je op een warme waterzak ligt. Hierdoor kunnen ze gewoon je rug masseren terwijl je op je rug ligt. Misschien moet je het maar even Googlen, klinkt zo best vaag zo volgens mij ;) maar het was echt heerlijk.

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.627
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb gegoogled hoor, woozl ;)
    Heerlijk ontspannen lijkt me!
    Ik kies er 1 met zo'n speciale zwangerschapsmassagetafel (met uitsparing voor buik en borsten dus). Geloof niet dat ze aqama bij ons in de buurt doen..
    Kon net alleen nog maar voor donderdagmiddag een afspraak plannen en dan kan ik niet, dus morgen maar even bellen.. denk dat de site gewoon niet doorloopt in april ofzo..

Hopelijk vannacht een beter nachtje dan afgelopen nacht. De VK moest wel lachen om m'n gesteggel met m'n bed vannacht ;)

11. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Freddel Gefeliciteerd met jullie dochter!

Spannend wie de volgende is

12. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt fijn Woozl!
    Ik heb donderdag een afspraak bij de kapper. Even die grijze haren wegverven! Haha! Wil wel een beetje fatsoenlijk op de foto's ;) en even ontspannen heb ik wel zin in na zo'n emo dag als vandaag.

Vanmiddag met de vk gebeld. Qua empathie niet veel beter. Maar voor nu iig een datum geprikt voor een kz na de uitgerekende datum. Voor eventueel in week 39 moet ze überhaupt eerst in overleg want het schema zat al vol! Bizar! Had dus nog steeds lastig geweest ook als ik vanmorgen al had aangegeven bij de controle dat ik dat zou willen (aangezien dat het eerste gesprek in het zh was). Wat het dan misschien in die week wordt hoor ik volgende week.. pff alsof je een afspraak bij de tandarts wilt plannen.. :(

Ik heb btw de keuze voor een geplande keizersnede of natuurlijke bevalling. Mijn zoontje is met spoedkeizersnede geboren ivm niet goed liggen (niet ingedaald en sterrenkijker) waardoor zijn hartslag ging dippen. Ik mag nu kiezen.. maar vind dat dus wel heel lastig. Het is dus iig niet zo dat ik het eerst natuurlijk moet proberen.

Het feit dat deze ook nog niet is ingedaald, we geen grote kids maken en het toch niet lukt en nu ook nog die bloeddruk erbij... het vertrouwen in een natuurlijke bevalling wordt niet groter :(

13. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm little missme. Tja de keuze is lastig. En wel fijn dat er nu een datum is. Spannend!

Massages, kappers lekker hoor. Ik ben jaloers! Voor mij is het al een luxe als ik een dagje mijn jongens mag wegbrengen naar een opa of oma.

Het is erg pittig aan het worden. Ik heb net als uh woolz? Ik weet het niet meer. Maar ik moet er iedere 1,5/2 uur uit. En draai constant in bed. Maar hoort er allemaal bij. Gelukkig kan ik denken dat het echt de laatste keer is.😊
    Nog een week joh. De tijd vliegt!

14. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ja lastig hoor little missme...

Heerlijk die kapperjes en massage!
    Ik ga vanmiddag even naar de kapper. Dan lig ik toch een soort van netjes op mijn kraambed straks😉

Ja dat slecht slapen herken ik wel ja... Dat is echt rot!
    Maar he dames we zijn we echt bijna😄

Ben zo benieuwd wie de volgende baby zal zijn.

15. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    37 weken!!!
    Waar het gehele team niet op gerekend had dat zou lukken doe ik even :) ik hoop nog een 2tal weken te mogen en kunnen waggelen want ik geniet nog teveel van alles nu!!

Kleine krampjes zijn aanwezig, af en toe een steekje maar dat is het.
    Vrijdag ook weer controle.

16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Afgelopen nacht eindelijk weer eens goed geslapen.
    Ben maar twee keer wakker geweest. Echt een record van de afgelopen weken haha.
    Verkoudheid lijkt ook minder te worden. Scheelt ook wel een hele hoop denk ik als het gaat om een goede nachtrust

Nog ff volhouden inderdaad. Wel jammer dat het hierna ook echt klaar is.... toch langzaam afscheid nemen van het zwanger zijn en wetende dat deze tijd niet meer terug zal keren...

17. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @littlemissie wat een gedoe zeg met de kz inplannen en niet empatische vk!! En een kz plannen NA de uitgerekende datum, zijn ze gek geworden ofzo? De kans dat t dan spoed wordt is toch veel hoger dan? Ze plannen dat meestal tussen 39-40 wk toch, of eerder indien nodig. Is er niet nog een ander zh in je ongeving waar je second opinion kan doen en met evt wat meer speling in de ok-planning? Wat dit klinkt echt niet prettig. Sterkte ermee!

Massage heb ik 2 wk geleden gedaan en het was HEMELS!!! Idd met zo'n speciale tafel met uitsparing voor buik en borsten en alleen al zo liggen is al echt fantastisch! En de massage was goddelijk! Ik was in omgeving Haarlem, dus als iemand daar iets zoekt heb ik een tip. Maar in de meeste regio's is wel iemand te vinden die zoiets aanbiedt denk ik.

Kapper ook vorige week geweest, met 37 wk. Vandaag precies 38 weken en ik denk en droom alleen nog maar aan/over de bevalling. Was gisteravond zo onrustig. Ik hoop gewoon dat ik de komende week beval en dat ik niet in discussies met mn vk verwikkeld ga raken daarna omdat ik wil strippen en zij nog niet.

Sorry ben even kwijt wat er nog meer gezegd is. @fabje had jij nou al een datum staan?

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Nu is het gewoon afwachten wie de volgende is.. Wel lekker weer hoor en voortdurend een zonnetje. Hier word ik vrolijk van. Kan ook niet wachten tot het gaat gebeuren. We zijn er gewoon helemaal klaar voor en mijn kids tellen af.. Hier ook al naar de kapper geweest vorige week!

19. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik ben wel misschien de volgende! Ben spontaan opgenomen vanmorgen vanwege hoge bloeddruk en toch wel verdachte klachten.
    Morgen gaan ze als het goed is inleiden....

20. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel veel succes draaikont! Hoop niet dat je al te veel ongemakken nu hebt een dat je snel je kleine in je handen mag sluiten!

Deel Deze Pagina