Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend draaikont! Zou stiekem best fijn zijn als ze morgen gaan inleiden toch? Je hebt je portie lichamelijke klachten wel gehad deze zwangerschap. Sterkte en succes daar!!

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.627
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Littlemissme: jeetje joh, wat een gedoe allemaal! Kan me wel indenken dat je vertrouwen in een natuurlijke bevalling niet optimaal is, maar ja.. desondanks zijn vele vrouwen je al voor gegaan.
    Misschien een lijstje maken met voor beide opties de voors en tegens op een rij? Maakt het vaak wat inzichtelijker.

DSM: super joh! Ik hoop met je mee dat je nog even door mag waggelen!

Draaikont: o wow, wat kan dat dan hard gaan in ene! :O Maar kan me wel voorstellen ja met een verhoogde bloeddruk.. is niet echt heel erg goed geloof ik. Spannend dus!

Morgen en overmorgen twee rare dagen voor de boeg.
    Op 31/3 was ik twee jaar geleden uitgerekend, helaas ging dat al in een vroeg stadium mis.
    En op 1/4 is m'n vader overleden.
    Hoop dus van ganzer harte dat onze uk niet op 1 van die dagen komt...

3. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont ik hoop zo voor je dat ze je morgen gaan inleiden. Je bent er zo aan toe he! Heel veel succes.

Hier gisteren controle. De extreme bekkenpijn duurde gelukkig maar een dag en heeft nut gehad. Baby is vanuit het niks volledig ingedaald met het koppie vast. Ook verlies ik al delen van de slijmprop.

Inleiden hoeft voorlopig niet. Heel blij mee !! Ik hoop op een spontane snelle bevalling net zoals bij de eerste. Soms ben ik wel wat angstig om niet op tijd te zijn in het ziekenhuis. Maar probeer die angsten toch maar los te laten.

Back up : voor mijn andere twee kids heb ik diverse back ups. S nachts kan ik rekenen op mijn ouders of vriendin en tevens buurvrouw ! Dus dat is heel fijn..mijn man werkt s nachts en ik hoop gewoon dat hij op tijd terug is en te bereiken is. Ik heb voor de zekerheid ook het nummer van zijn collega gevraagd.

Morgen ben ik 37 weken. Hier ook langzaam afscheid aan het nemen van het zwangerschap tijdperk. Vind het zo raar. Ik ben pas 28..... laatst zat ik bij een informatie ochtend over borstvoeding naast een vrouw van 43 die zwanger was van haar eerste. Ik bedacht me toen dat als ik 43 ben mijn oudste zoon al 21 jaar is !!! Blijft gek hoor.... als het aan mij lag dan kreeg ik nog wel een paar kinderen maar voor mijn man is drie echt de max. De keus voor een derde was ook zeker niet makkelijk voor hem. Ik ben heel blij dat ik het nog 1 x mee heb mogen maken. Probeer er echt nog even van te genieten en dat gaat me goed af. Natuurlijk kan ik geen uren meer in de stad lopen,heb ik brandend maagzuur, dikke voeten en slaap ik niet meer zo lekker.... maar ik laat mijn allerlaatste zwangerschap er niet door verpesten.

Weet niet meer wie het schreef maar voor diegene die lekker maar de kapper gaat: geniet ervan !! Ik ben vorige week geweest. Fijn om weer lekker in de verf te zijn gezet !

Ik open even een nieuwe post om op andere te reageren want ben de namen wel weer kwijt pfff

4. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Littlemissme: jeetje zeg wat een verhaal en wat verdrietig dat ze je niet tegemoet kunnen en willen komen in je gevoel. Ik Hoop en wens je toe dat het allemaal mag gaan zoals jij het graag wil. Ik heb niet helemaal kunnen volgen waarom ze een keizersnede willen plannen ? Sorry als je dat al uitgelegd hebt,ik volg het hier soms niet helemaal en er zijn ook nog eens twee missme's zie ik nu haha

DSM: 37 weken is okk echt een mijlpaal he. Wat fijn dat je ondanks alles heel bewust blijft genieten. Het gaat al zo snel....

Missme :vergeet niet om ook aan jezelf te denken he ? Ik weet als geen ander hoe intensief het is met twee van die aandachtvragende aapjes om me heen maar ik gun mezelf ook echt ontspanning. Vorige week lekker naar de kapper..gisteren spontaan uit eten geweest met twee vriendinnen. Ik heb wel het geluk dat ik een man heb die zijn hand nergens voor omdraait als het om de zorg van de jongens draait, dus dat scheelt. Hopelijk kan jij ook nog even wat missme time plannen want dat is zo goed voor een mens !

Ik ben trouwens bezig met een kraam-man-mand. Eigenlijk simpel .... een Kraam mand voor papa :) ik heb vier keer een Kraam mand gekregen en twee keer een baby shower en het valt me op dat eigenlijk alles op de vrouw gericht is. Nu heb ik dus allemaal cadeautjes gekocht voor hem. Onder andere een pakje van z8 wat hij helemaal geweldig vond, een lekker luchtje, een slabber met I love papa. Dat soort dingen. Ben heel benieuwd hoe hij het vindt :)

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.627
    13.851
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat grappig van die kraamand voor je partner, Betsie. Laat ik nu net vandaag daar ook aan gedacht hebben..! :)
    Hier tot nu toe een speen met 'I love papa' en een groen kledingsetje met 'ssssttt.. ik kijk voetbal met papa'.
    Wil m'n partner als het zover is ook nog de nieuwste Voetbal International erbij kado doen. Heeft ie meteen een momentje voor zichzelf ;)
    Maar denk wel dat ik daar voor even iemand anders op pad moet sturen, want denk niet dat ik dat red in m'n kraamweek :D

Wij hebben trouwens een kraamkadolijst samen gesteld zodat we hopelijk zo veel mogelijk dingen krijgen die we niet al hebben ( of spuuglelijk vinden ;) :p ).
    Heb hierbij ook n verwenpakket met etenswaar voor mezelf erbij gezet dat ik tijdens m'n zwangerschap niet mocht hebben :)

Nog even terugkomend op m'n vraag over een vuilniszak over je kussen: vreemd dat niemand dit weet. Maar ik laat t maar zo. Leek me toch al niks toevoegen..

Hoe is het met Tim, Stijn en de baby van Freddel?
    En met de moeders zelf?

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @betsie wow verlies je al delen van de slijmprop, dat is best snel of niet? En dat je al bijna 3 kinderen hebt met 28, dat verschilt inderdaad wel heel veel van iemand met dr 1e met 43 (dat is ook wel erg laat vind ik). Wel leuk hoe het wisselt. Ik heb vriendinnen die ook ruim voor hun 30e kinderen hebben gekregen, maar ook ruim erna. Ik kreeg mn zoon toen ik 30 was (bijna 31) en ben nu 34 (in de zomer 35). Ik heb altijd gezegd dat ik na mn 35e geen kinderen meer wilde krijgen, dus dat komt precies goed uit zo.

Wat leuk dat jullie (betsie en hummeltje) bezig zijn met leuke verrassingen voor jullie mannen! Echt leuk idee, had daar helemaal niet aan gedacht nog. Ben zo gefocust op mn zoon en cadeautje en traktatie wn oppas voor hem, dat ik mn eigen vriend helemaal ben vergeten! ;)

7. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Even echo berichtje heb voetenzak voor de maxi cosi gehaakt en die is eindelijk af😊 Had niet verwacht hem nog optijd af te krijgen maar is toch gelukt

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,8 KB
      Weergaven:
      7
  8. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Wauw, mooi fabjee!

Hier was mijn vk controle anders dan verwacht.
    Baby groot + hoge bloeddruk.

Doorgestuurd naar ziekenhuis.
    Extra echo, 2x bloeddruk gemeten, bloedtests, urinetest,
    Ctg. Baby is idd groot. 3100 gram. Bloeddruk eerst 145/95 en later 130/90. Eiwitten in urine. Bloedtest en ctg waren oke.

Eng hoor! Nu 24 uur in fles plassen. Nog een keer glucosetest (zo geen zin in). Vrijdag uitslag urine, ctg en bloeddruk meten.

9. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    @draaikont wat spannend!! Alvast heel veel succes meid!

@hummeltje5: oww dat zijn dan idd dagen waarop je het liever niet zou willen.. helemaal begrijpelijk! Sterkte meid, voor die 2 dagen in het bijzonder!

@betsie : O dat is fijn!!!! Hopelijk duurt het nu niet lang meer, ik weet nog dat ik bij de eerste niet lang meer hoefde te wachten toen de slijmprop eenmaal weg was.. hihi ben nu ook elke keer aan het kijken maar nog helemaal niks! Leuk idee trouwens die kraammand voor je partner!!

@fabje: wauw!! Hij is echt heel mooi geworden!!!! Wat knap dat je dat kan zeg :D

@martim: ojeee sterkte meid!!!

Hier veel last van harde buiken, alleen al opstaan uit bed of even een loopje naar het toilet en het wordt zo hard als een voetbal!
    Morgen weer controle, ben benieuwd of hij de afgelopen week nog wat gegroeid is...hoop het wel!!

10. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend draaikont, heel veel sterkte morgen.

11. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest. Kindje wordt op dit moment geschat op 3500 gram.
    Volgende week dinsdag weer terug naar de gynaecoloog. Dan wordt er nog een meting gedaan en wordt er inwendig gekeken of ik al ontsluiting heb. De inleiding gaat dan tussen week 38 en 39 gepland worden.
    En afhankelijk van het inwendig onderzoek wordt dan beslist of het met een ballon gaat of meteen aan de weeën opwekkers.
    Pfffff ben er zo zenuwachtig voor dat ik nu al misselijk ben. Ik maak me ook echt zorgen of het kindje wel door mijn bekken gaat passen als het nu al zo groot is.
    Ik wil wel een ruggenprik want van mijn zoon heb ik ook weeenopwekkers gehad en ik vond dat heel heftig.
    Ik zie hier dan ook vreselijk tegenop.
    Is iemand bekend met het ballonnetje?

12. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de baby bij bijna 36 weken 3000 gram. Volgens mijn gynaecoloog wordt de baby met 40 weken zo'n 8 pond en dat is toch niet heel bijzonder groot of vinden jullie van wel ?ik vind het vanaf 4300 gram wel echt uitzonderlijk groot maar 4000 kan prima.

Wel spannend die urine controles zeg !

Marianne : ik vind 43 ook wel laat voor een eerste maar je weet natuurlijk niet wat er aan vooraf is gegaan. Misschien nooit de ware tegen gekomen of het lukte niet? Ik kreeg de eerste op mijn 22 te en hoewel dat een bewuste keus was zou ik het niemand adviseren. Ik heb er geen spijt van hoor maar als ik over kon doen had ik nog een paar r jaar langer gewacht

Fabjee : jeetje meid wat een prachtige voetenzak !!!!! Onwijs mooi zeg. Ben er wel jaloers op. Zelf totaal niet handig haha

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bedankt allemaal!
    Gyn verwacht de baby pas zaterdag want ze gaan eerst ballonetjes inbrengen.
    We gaan het afwachten

@lietjuh hier dus met ballon dat werd op voorhand al gezegd zonder enig inwendig onderzoek.
    Ik zal mijn verslag er neer zetten zodra ik in staat ben.

Iemand met hoge bloeddruk! Sorry ben je naam even kwijt...
    Sterkte.

@betsie ik vind 8 pond groot hoor!

14. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    de grootte van de baby zegt niet zoveel over hoe de geboorte verloopt. Ik ben van mezelf echt hartstikke slank. Draag jeans maat 26 ben 174 en weeg normaal gesproken 58 kilo. Maar toch heb ik een heel breed bekken want mijn zoontje van ruim 8 pond is in 1 perswee geboren.

Hoe breed iemands bekken is kun je ban de buitenkant niet zien. De gynaecoloog kan het wel zien of een echo.

Spannend voor jullie draaikont en lietje. Ik heb geen ervaring met inleiden dmv een ballonnetje. Het kan heel snel gaan. Ik Ben Bij mijn Jongste ingeleid. Dat was slechts een kwestie van vliezen breken en aansluiten op de opwekkers want ik had toen al 3cm ontsluiting zonder weeën.

15. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fabje wat mooi (en snel) gemaakt zeg! Super leuk!

@martim ojee, dat is inderdaad even een tegenvaller. Sucves met in flessen plassen en controle morgen weer. Hopelijk is t geen zw vergiftiging. Sterkte!

@draaikont heb geen ervaring met balonnetje, wel tabletjes. Bij mij zat t bij inleiden nog 'potdicht' en kon ik pas op dag 3 naar de verloskamer met 2 cm zodat ze vliezen konden breken en infuus aan. Maar je hoort vaak genoeg dat je lichaam t zelf snel oppikt (kijk maar naar freddel) dus wie weet gaat t toch vlotter. En anders wordt t veel tijdschriftjes lezen de komende dagen in t zh. Veel succes!!

@betsie ja je weet nooit waarom iemand pas laat kinderen krijgt. Aan elke leeftijd zitten natuurlijk zn voor- en nadelen. En knap hoor dat je met je slanke postuur grote kinderen lanceert! Had vorige x bijna 8 ponder en zonder scheuren eruit, met ook redelijk slank postuur en smalle heupen. Heb dus goede hoop dat deze er weer goed uit komt ook :)

@lietjuh dat is inderdaad wel groot, maar de laatste weken groeien ze gelukkig niet super veel meer. Wel spannend dat ze tussen 38-39 wk gaan inleiden. Het komt nu wel dichtbij he?!

16. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Oh jeetje succes Draaikont!

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Draaikont, jeetje vervelend van je bloeddruk maar wel fijn dat je dan toch ingeleid wordt. Ik hoop voor je dat het morgen zover is. Ballontjes dan heb je vaak een hele dag nodig om je baarmoedermond rijp te maken volgens mij.. Nou spannend en er gaat wat gebeuren. Succes meid en laat ons weten hoe het gaat..

Betsie, jouw verhaal is zo herkenbaar. Hier ook een 3de, eerste ook op 22ste gekregen (niet gepland) en ook moeite moeten doen bij man voor de derde :D en als het aan ons ligt de laatste. Ben nu 30 en vind het welletjes! Ik ben klaar met het zwanger zijn om eerlijk te zijn. Van mij mag ze komen en dan wil ik me richten op het opgroeien van mijn kids.

Fabje, mooie voetenzak! Knap dat je dat kunt hoor..

Lietje, spannend hoor een datum prikken voor inleiden.

Martim, ik hoop dat je bloeddruk daalt en succes met plassen. Zolang ze je maar goed in de gaten houden. Laat ons weten hoe het nu verder gaat..

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Dank jullie voor de reacties ben er ook best trots op wilde graag een koeka maar vond ik best duur dus dacht maak hem gewoon zelf. Niet snel hoor ben 6-1 begonnen😂 Maar houd me van de straat he haak best vaak dat scheeld.

Jertje Martin snap je gevoel ik had vorige week ineens hoge bloeddruk maar geen eiwitten en bleek ook mee te vallen gelukkig zondag en gister was het weer prima sterkte.

Heb ook geen ervaring met inleiden draaikont heel veel succes en sterkte hoop voor je dat het vlot gaaf.

Komt zeker dichtbij liefjeh spannend ik vind het ook wel gek om datum te hebben maar ook wel fijn. Had vanmiddag ineens wel krampen dacht zou het haha maar is weer weg echt bij me litteken van keizersnede en vagina dus misschien indalen

19. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Draaikont, hoe laat moet je je melden vandaag?? Succes in ieder geval :)

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bedankt.

Ik lag er al want ik moest gisteren per direct opgenomen worden en aan de medicijnen!
    Ze gaan rond 9 uur de ballon zetten en die moet 12 uur blijven zitten.
    Verder werd het een hele saaie dag zei de arts waar niks gaat gebeuren waarschijnlijk.
    Afgelopen nacht weer een slaapprik gekregen en dat heeft wel goed geholpen. Jammer dat ze net wakker gingen maken ivm medicijnen.

En trouwens wauw mooie voetenzak! Echt leuk als je zo creatief bent.
    Voor de rest van de dames .. Succes met de laatste loodjes en klachten.
    Mochten er hier spannende ontwikkelingen zijn dat laat ik t weten.
    Vandaag waarschijnlijk dus niet :)

Deel Deze Pagina