Het rommelt en begint echt overal nu he! Voor mij mag de klok minstens 1 week verder nu! Dan is ons baby'tje er ook en zijn de kritieke dagen achter de rug als het goed is en kunnen we aan herstel werken! Succes aan zij die het nodig hebben nu en morgen!!
Kleine houdt me wakker, blegh.. mom86: mag je dan wel in bad als de vliezen zijn gebroken én je weeën hebt? Ik dacht van niet namelijk? firstbaby was 't geloof ik die de vraag stelde over streptokokken B.. Maar nu weet ik niet meer wie er vroeg of 't herkenbaar is dat je als zwangere steeds kleine beetjes plast.. Anyway; een kennis van mij is zwanger, had blaasontsteking en moest dus ook streptokokken B laten controleren. Zij heeft 't dus. Wat ik zo gauw las is 't behoorlijk gevaarlijk voor de ongeborene. Waarom wordt jij erop getest als ik vragen mag? Las hier weer dat iemand een groeiecho krijgt..... Ik vraag me steeds meer en meer af waarom jullie dat wel krijgen en ik niet. Begin er lichtelijk onzeker van te worden.. Verzorging: hier ook Miss Kitty en benen recent geschoren. Inderdaad nogal 'n gedoe! En ruk dat ik 't binnen 48uur wéér bijwerken kan... :s Zijn er nog dames die make-up hebben zitten in de vluchttas trouwens?
Hummeltje hihi miss kitty leuke naam. Hier iemand die v absoluut make up mee heeft en bij voorkeur ook weer op Geeft tijdens en na de bevalling. Ik draag altijd make-up en voel me vreselijk kaal zonder. Heb je niet gevraagd waarom je geen groei echo kreeg? Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik ook mijn laatste echo met twintig weken. Groei echo is volgens mij pas iets vd laatste jaren. Ik heb er zelf ook meerdere
Hihi ja he rommelt bij iedereen wel een beetje. Spannende weken hoor zo! Makeup: nee dat heb ik niet in mijn vluchttas. Maar dat draag ik ook bijna nooit. Groeiecho: Ik zal het gewoon even vragen waarom je die niet gehad hebt. Ik heb een liggings echo gehad vorige week. Maar dit was omdat de kleine lang in stuit gelegen had. En ze wilde kijken of ze goed gedraaid was. Toen hebben ze ook meteen even gemeten hoe ze gegroeid was.
@hummeltje: volgens mij mag je dan wel in bad.... want hoe doen ze dan de bad bevallingen? Ik heb eigenlijk geen idee haha Groeiecho: Zou ik nu eigenlijk ook niet meer gehad hebben dit keer. Is uit het zorgpakket gehaald. Wordt nu alleen nog om medische redenen gedaan (in ieder geval bij verloskundige praktijk). Of dit voor heel nl geld? Geen idee. 39 weken; waahh het schiet nu lekker op...maar toch ook niet. De nu jongste werd met 41w0d geboren...dan zou ik nu nog twee weken moeten...pfff stiekem hoop ik van niet hoor! Maar we zullen moeten afwachten. Maandag weer controle. Make up: draag eigenlijk weinig tot geen make up.... dus er zit ook niks in mn vluchttas. scheren: wat een gedoe inderdaad... ben toch blij als ik syraks weer normaal kan bukken en mn tenen kan zien haha zwanger zijn: en toch....ik ga het missen. Zo'n klein wondertje dat in je groeit tot een mooi prachtig mensje 😍
Bij mij rommelt het helaas nog niet, maar vanaf vandaag mag hij ook pas komen want ben nu precies 37 weken Scheren: hahaha dat is bijna mission impossible! Ik wil het 1 deze dagen ook weer doen maar het is zo een gedoe dat het vermoeiend is Groeiecho: ik zou ook even vragen waarom je hem niet krijgt als je dat nog niet gedaan heb. Bij mij konden ze gisteren geen complete meting maken omdat hij al zo diep ingedaald is kon ze niet meer bij zijn hoofdje. We zagen alleen een kin en af en toe wat handjes. Make-up: hahaha hier nog 1 die bijna altijd make-up op heeft, in ieder geval altijd als ik naar buiten ga. Voel me inderdaad anders ook zo kaal 🙈 Dus hier gaat de make-up ook mee! Heb vriend al gezegd dat het echt mee moet en niet vergeten mag worden. Hij zat me echt aan te kijken hahaha Volgens mij heb ik alles gehad nu.... Sorry als ik iemand ben vergeten!
Ik ben van de tweede keurig in de make up bevallen. Mijn eerste foto met hem is van de zijkant genomen en je ziet mijn keurige gekrulde wimpers en een traan met een klein spoortje zwarte mascara op mijn wang en de natte haartjes van mijn baby. Dat vind ik zelf zo'n pure foto..... Bij de eerste leek ik net de excorsist. Ik had geen tijd meer om me op te maken en had zelfs mijn lenzen niet in dus mijn bril.op. Zo niet mij ! Maar goed het is niet anders. Mom86 nou he.... ik ga het ook missen hoor. Het komt nooit meer terug. Missme : zet m op !
@firstbaby ben benieuwd of het strippen wat heeft opgeleverd bij je! Spannend hoor. Hier staat maandag een nieuwe strippoging gepland. @fabje wat balen dat t allemaal zo lang diurde en dat je bloeddruk toch weer hoger was. Wel fijn dat je gewoon naar huis mag nu en hopelijk red je het tot dinsdag ja. En ach die apk kan ook wel ander keertje, hopelijk snapten ze het bij de garage dat het er bij in was geschoten. @strepokokken heeft volgens mij ook met blaasontsteking te maken. Vriendin van me had t ook en dan moet je idd aan de ab rondom de bevalling. @bad weet niet zo goed wat de regels zijn, maar een vriendin mocht niet meer zwemmen/in nad na breken vd vliezen en geen weeen. Ze is uiteindelijk wel deels in bad bevallen, dus met weeen mag t blijkbaar weer wel. @scheren oef wat is dat lastig nu he! Ik heb in wk 37 nog laten harsen dus hopelijk beval ik niet te laat want anders moet ik alsnog bij scheren. @make up heb altijd mascara op, verder amper iets, maar heb blonde wimpers dus zonder mascara zie ik er echt raar uit. Bij vorige bevalling heb ik vlak voordat ik werd ingeleid nog snel mascara bijgewerkt, maar dat heb ik er allemaal afgezweet en haar zat ik 1 grote bonk klitten en zag lijkbleek van t bloedverlies. De foto's vlak na de geboorte waren niet zo charmant dus, haha! Daarom nu geen make up in de vluchttas maar, valt toch niks meer aan te redden @groeiecho vorige x wel gehad ivm groot kind, nu alleen extra echo's ivm minder vruchtwater, maar alles lijkt vrij gemiddeld deze keer dus daarom geen groeiecho's hier ook. Zijn de aanstaande broertjes en zusjes bij jullie ook zo onrustig en ongeduldig wanneer de baby nou komt? Alleen voor hem al zou ik willen dat ie er gewoon was. Het blijft lastig uitleggen aan een bijna 4 jarige dat wij ook niet weten wanneer de baby nou komt. @missme veel succes nu he! Hopelijk komt ie er lekker vlot en zonder scheuren uit! Zet m op!
Haha herkenbaar met scheren! Ik doe het maar op de tast.. en mn benen maar wat minder regelmatig.. Vorige keer wist ik wanneer ik naar het ziekenhuis moest dus toen kon ik van tevoren alles bijwerken haha. Maar ja of dat nu weer zo wordt.. - make up: ik heb een mascara en eyeliner in mn toilettas gestopt. Dan heb ik iig de optie om me bij te tutten. - melk: heb idd ook al wat druppels. Geen nat shirt of iets dergelijks gelukkig. Merkte het eigenlijk doordat ik opeens het gevoel had dat ik een toeschietreflex had! - streptokokken: ik vroeg daarnaar: het was geen bloedafname maar een uitstrijkje (vandaar dat ik het vervelend vond dat ik daar niet op voorbereid was haha ). Wat ik begreep heeft 1 op de 5 deze bacterie bij zich. Ze willen weten of je het bij je draagt mochten jij of de baby bij de bevalling antibiotica nodig hebben. Had niet zozeer begrepen dat het direct gevaarlijk is. Ik verbaasde me mn omdat vorige keer hier niet op getest is en nu ook niks over is gezegd van tevoren of ik van anderen er iets over had gehoord. - ik heb ook 3 pakjes mee Mochten we langer in het zh moeten blijven heb ik iig genoeg. Wel allemaal maat 50 maar onze kids zijn eerder aan de kleine dan aan de grote kant. En 1 pakje valt iets ruimer. - groeiechos: bij ons (en volgens mij is dat landelijk) krijg je ze sinds kort alleen nog met medische indicatie. Bij m'n eerste kreeg je sowieso extra echos. Ik kreeg ze dit keer omdat mijn eerste voor zijn geboortetermijn erg licht was. Deze wordt daarom extra in de gaten gehouden. Alleen wel gek dat ze nu vanaf 37 welen dat niet meer doen in het zh ivm mogelijke foutmarges. Maar bij sommigen van jullie doen ze dat dus nog wel? Vraag me af of meespeelt dat in ons geval het om een ukkie gaat. Had de indruk dat als hij aan de grote kant zou zijn ze het misschien wel overwogen had. Mom86 : kan me voorstellen dat je dat gaat missen en je zo een laatste (?) zwangerschap wat bewuster beleefd! Maar met prachtige mensjes om te zien opgroeien als resultaat!
Even echo. Make up Check! Infuus Check! Onrustige 4 jarige check! Binnen nu en 15 min krijg ik.mijn ruggenprik, daarna worden de vliezen gebroken en gaan de wee opwekkers aan. Ik laat het weten als ze is geboren. Maar verwacht het niet voor de middag. Zal wel even nodig hebben 😀
Hier ook blonde wimpers en wenkbrauwen dus die moeten gewoon echt even een kwastje hebben Misseme : spannend allemaal. Wat fijn dat je van te voren al een ruggenprik krijgt. Dat zou ik ook wel willen nu denk ik mocht ik toch ingeleid worden. Hopelijk gaat het voorspoedig. Zet m op. Hier okk drie pakjes mee naar het ziekenhuis. Allemaal maat 56. Ik baar nu eenmaal groot.
Missme zet hem op meid! Dat je maar een mooie baby mag krijgen Hier gisteravond ineens heel erg intieme gevoelens met mijn man met als gevolg gemeenschap. Direct daarna bedacht ik me dat we het condoom vergeten waren... oeps... maardaar doe je nu niets meer aan. Gelukkig ben ik zover ik weet nog niet mn slijmprop verloren dus denk niet dat het echt kwaad kan. vandaag 38weken en 5 dagen. Ze mag echt wel komen 🙈 mijn voeten zijn mega opgezet en mijn schoenen krijg ik niet meer aan. Dus mn veters zitten zo los als het maar kan en heb er maar instapschoenen van gemaakt. Verder probeer ik lekker in beweging te blijven want hoe meer ik beweeg hoe soepeler alles blijft merk ik. Maar ik merk wel dat mijn ideetjes op beginnen te raken zo langzaamaan shoppen mag ik niet meer, mn man word gek van de roze accesoires die ik in huis haal haha. Hopelijk gaat de zon komende dagen wat meer schijnen! Dan kan ik lekker buiten wandelen
Moet je serieuz een condoom gebruiken als je 9 maanden zwanger ben? Dat wist ik niet! Waarom moet dat? Je mag toch ook nog zwemmen???
Succes missme! @hummeltje: ik had een groeiecho omdat de groeicurve aangaf dat hij in groei afboog, vandaar de extra controle. Anders had ik ook geen groeiecho gehad! maar gisteren was de laatste de volgende keer dat we hem zien is als hij geboren is @condoom: neejoh, ze zeggen wel als je slijmprop eruit is dat het dan wel beter is om een condoom te gebruiken ivm infectiegevaar. Maar zwemmen enzo mag je dan nog wel voor zover ik weet..
Hier ook gewoon gemeenschap zonder condoom hoor.... Alleen als je he slijmprop kwijt bent is gemeenschap niet meer verstandig.... Zwemmen doe ik ook gewoon nog iedere week. Heerlijk
Oh ja zie je wel, ik me al bijna druk maken. Had ergens gelezen dat je het laatste trimester beter met condoom gemeenschap kon hebben ivm infectiegevaar inderdaad. Missme houd je het nog vol??