Aan de mama's met meerdere kindjes; wat doen jullie voor de oudere broers/zussen? De vorige keer hadden we voor de oudste een kraammandje gemaakt met voor elke dag een kleinigheidje. Twijfel of ik dat voor dit keer ook moet doen of juist maar 1 cadeau. Jullie nog ideeën of tips?
Jeetje wat een gerommel zeg bij iedereen haha. Fijn te horen dat jullie ook zeggen dat een condoom onzin is, dat stelt me wel gerust. Heb wel de hele dag al een onrustige buik. De baby duwt flink naar beneden ook soms op mn schaambot etc. Best naar voelt het soms. En een enkele keer een echte goede harde buik. En regelmatig toch wel steekachtige pijn van onderen. Ingedaald was ze al en vast lag ze ook al, al zei de gyn wel afgelopen week dat ze nog terug kon kruipen. Heb wel het idee dat die steekachtige krampachtige pijn iets doet, maar aan de andere kant ook het gevoel dat het nog weken(als in een maand) kan duren voor ze komt. En dat terwijl ik zondag al 39 weken ben! Ik moet dinsdag weer op controle, ben benieuwd of de gyn dan gaat kijken of er wat is gebeurd en of ze evt strippen wilt als er wat te strippen valt weet ook niet of ik dat durf te vragen eigenlijk 🙈
Wij hebben gekozen voor 1 cadeautje en we hebben verteld dat als broertje komt hij een cadeautje meeneemt voor zijn grote zus. Maar manlief gaat leuke dingen met haar ondernemen in de kraamweek (lekker naar buiten, dagje ballenbak, spelen met nichtjes/neefje etc) in ieder geval genoeg aandacht geven. Vind het ook lastig moet ik zeggen en ben erg benieuwd hoe ze reageert op haar broertje.. nu is alles van haar (peutertje van 2.5), broertje mag niet in papa en mama's bed, hij kan niet hier in huis wonen/slapen en hij mag ook haar jurkjes niet aandoen/met haar ppoppen spelen.. dat wordt nog wat..
Wij zijn vandaag om 19:30 de trotse ouders geworden van een dochtertje! In drie persweeen was ze er. Had al natuurlijke weeen maar te weinig. Het infuus werd op stand 1 gezet en voor ik het wist had ik persdrang. Van 4 naar 10 cm in nog geen uur. Zonder pijnstilling. Ze was maar 2900 dus dat scheelt.. Wij zitten echt op een roze wolk! Wij hebben cadeautjes voor onze kids gekocht. Ze gingen dolblij met opa en oma mee naar huis met hun nieuwe cadeaus.
Fristbaby, gefeliciteerd meid!! Hier ging het er helaas anders aan toe. Om 23.40.is.dan onze dochter geboren via een keizersnede... ik ben helemaal op en heb veel.pijn. Verslag volgt!
Joehoo. 2 meiden! Gefeliciteerd firstbaby en missme! Klinkt als een heerlijke bevalling firstbaby! Geniet van je meisje en je roze wolk! Missme, rust lekker uit want het is niet niks. Hoop dat je ondanks de pijn wat kan slapen en alvast een tip voor de komende periode, luister goed naar je eigen lichaam en doe echt rustig aan. Ik had dat niet gedaan en heb de ellende ervan gehad....
@ firstbaby gefeliciteetd!! Precies een week na mij Fijn dat de bevalling zo goed ging! @missme Gefelicteerd! Bah wat vervelend die keizersnede! Gelukkig is de kleine er. Hopelijk heb je een voorspoedig herstel!
@ Anne marie, bedankt voor de tip! 8.00 melden voor inleiding. BM 3/4 verstreken en 3 cm ontsluiting 9.15 anesthesie gekomen ruggenprik (dit.ging niet soepel) 9.45 ik werd niet lekker en raakte in een soort shock. Bloeddruk 44/25 aan het zuurstof en wat medicijnen Daarna rust gehad tot 11.30 Daarna vliezen gebroken en start wee opwekkers. Na 20 min verhoogd. Bij iedere wee zakte de hartslag van de.baby enorm. Zorgwekkend laag. Wee opwekkers uit, weeën remmers en minimaal 1 uur niks gedaan. Enfin nog steeds 3 cm. Rond 14.00 (geloof ik) weer aan de opwekkers, baby deed het goed en 2 x verhoogd. Rond 16.00.nog steeds 3.cm. Nog weer 2 uur gewacht, 18.00 4 cm maar baby daalde nog steeds niet. Echo apparaat erbij, sterrenkijker,.draai poging door 1 uur gedraaid over achterkant van mijn bed te hangen . Wel iets gezakt maar nog steeds 4 cm. Gyn gekomen. Ik mocht nog een hele poos op mijn zijde liggen in de hoop dat ze zou draaien en dalen maar moest de KS nu echt serieus tot me door latendringen. Weeën goed, baby goed, maar alles heeft niks geholpen geen vordering in de ontsluiting en baby daalde niet. even moeten wachten tot de OK beschikbaar was en om 23.30 was ik aan de beurt. Onze lieve Julia is prachtig en heeft een flinke bos met haar heeft direct beide borsten gedronken en is sindsdien heerlijk in slaap. Ze is 50 cm en weegt 3320 gram. Tja. Gelukkig zijn dit niet de standaard bevallingen, en Heb ik er alle vertrouwen in dat het bij jullie allemaal goed gaat 😚👊
Jeetje missme heftig!!!!! Maar super gedaan! Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Ze is vast prachtig!! Hele mooie naam ook! lekker rustig aan doen en je laten verwennen!
Jaa er zijn weer twee mooie meiden bij. De dames nemen inmiddels de overhand geloof ik. Firstbaby: gefelciiteerd met jullie dochter! Hoe gaat het met jullie en hoe heet ze? Missme: gefelciiteerd met Julia, mooie naam jij hebt het flink zwaar gehad de afgelopen dagen. Ik hoop dat je voorspoedig hersteld! Geniet van jullie kleintjes!! Hier veel pijnlijke harde buiken...
Twee baby meisjes erbij. Firstbaby wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan. Gefeliciteerd! Geniet van kraamweek Missme : jeetje zeg wat heftig allemaal. Maar gelukkig is ze er nu. Gefeliciteerd! Neem je rust. Hier is het allemaal rustig. Stilte voor de storm? Hihi
Hallo allemaal, een tijdje niets van me laten horen. Deels door forum offline en deels omdat ik niet wist of er bekenden mee lazen. Ik had hoge bloeddruk vorige week. Deze week bleek ik ook nog eens een overrijpe placenta te hebben en heel weinig vruchtwater. Ik kreeg net als missme woensdag een ballon 30cc. Deze wilde bijna niet blijven zitten en was erg pijnlijk met inbrengen. werkte nauwelijks. Donderdag 2e met 50cc. Deed gelukkig niet echt pijn. Viel snachts uit. Gisteren om acht uur controle. Bijna 3 cm. Konden vliezen prikken. Dit om 8.45 uur gedaan. Weeën kwamen niet automatisch. Eerst 0.3 weeën opwekken (10.00) en daarna 0.6 (11.00). Begon opeens erg pijn te doen en heel snel te komen maar nog maar 1 cm erbij. Hoopte dat ik geen medicatie nodig zou hebben. Maar toch gekozen voor ruggenprik. Deze is midden in de weeënstorm gezet. (13.30 uur). Niets van vernomen. Vernam na de prik nog wel wat druk beneden, maar niet super pijnlijk. Na een half uur kwam alle pijn steeds heftiger terug. Had ook veel te veel weeën achter elkaar. Te weinig rust. Pijnbestrijding verhoogd. Mocht niet baten. Ruggenprik werkte niet meer! Bleek in 1.5 uur van 4 naar 9 cm te zijn gegaan. En had dus heftige persweeën.. 25 minuten geperst. 2 diepe knippen ivm erg stevige bekkenbodemspieren. Eindelijk hoofdje eruit. Helaas bleek de baby vast te zitten met schouder. Met vier man wrikken, draaien.. baby eruit. Direct met spoed weggebracht naar kinderarts. Had de baby eigenlijk niet eens gezien nog. Gelukkig hoorde ik snel gehuil. Placenta kwam gelukkig na 10 minuten. Ze zijn een uur bezig geweest met hechten. Helaas ook niet helemaal gelopen zoals verwacht dus. Mijn partner wilde de baby opvangen en navelstreng doorknippen etc. Mja.. ben wel heel erg blij met het team. Ze hebben me echt goed begeleid en gelukkig heb ik alles goed opgevolgd. Ook ben ik ondanks dat de ruggenprik niet lang werkte. Erg blij dat ik ongeveer een half uurtje rust heb gehad. We zijn iig trotse ouders geworden van een meisje! Ellis is de naam. Ze weegt 3570 gram (37.3 weken) en maakt het goed (nog niet gemeten). Misschien heeft ze haar sleutelbeen gebroken. Ze huilt wel veel.. Dus dat is nog afwachten. Met mij gaat het ook goed. Maar nog wel heel onwerkelijk allemaal..! Allemaal meisjes dus! Gefeliciteerd dames!
@firstbaby van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat fijn dat het zo goed en snel ging en dat jullie op een roze wolk zitten! Geniet ervan meis! @missme jeetje zeg, dat verwacht je inderdaad niet voor een 3e bevalling. Ten eerste natuurlijk van harte met julia! Wat fijn dat ze het zo goed doet en meteen goed heeft gedronken. Maar wat een heftig bevallingsverhaal, dat je ook in shock raakte, vet eng! En dat t kz zou worden lijkt me ook wel even iets om te moeten verwerken emotioneel gezien, en lichamlijk natuurlijk ook vet zwaar. Veel sterkte met herstellen en hopelijk zorgt Julia ervoor dat je deze nare bevalling snel achter je kan laten. Zo hee zeg, dat is even wakker worden met een hoop berichten. 2 baby's erbij en wat een contrast in bevalling. Ik moet wel zeggen dat ik t best spannend vind hoe mijn bevalling dit keer zal verlopen. Je hebt immers geen garantie natuurlijk hoe het gaat. Hoewel ik graag wil bevallen zie ik er toch ook wel tegenop. Voor onze zoon staan hier 2 cadeautjes klaar. Eentje krijgt ie van ons omdat hij grote broer is geworden, en eentje krijgt ie van de baby. Ik wilde eigenlijk maar 1 cadeau doen maar was ij hormonale aanval beetje los gegaan @mutsz dat gevoel herken ik, dat de baby zó laag lijkt me liggen dat ie er bijna al uit lijkt te komen zeg maar. Erg vervelend gevoel. Hier beweegt hij ook af en toe zo pijnlijk, dan zet ie zn voeten tegen mn ribben af en kopt zn hoofd naar beneden. Geef dat echt een gil van de pijn. Lees zo nog even alles nog een keer terug (op mobiel) want er waren ruim 2 pagina's en ben behalve de 2 bevallingen de rest een beetje kwijt weer.
@martim wow gefeliciteerd met Ellis!! Mooie naam en wat een grote meid al met 37.3 weken zeg!! ze had er niet veel langer in moeten blijven zitten. Poehee en heftig ook dat ze vast kwam te zitten. Helaas geen opvangen en knippen voor je vriend maar gelukkig is er adequaat gehandeld en is ze helemaal in orde nu. Hopelijk is haar sleutelbeentje niet gebroken of herstelt het snel bij dr. Hoe voel je je nu? Last van de hechtingen? Laat je goed verzorgen door de kraamhulp de komende week he en ga lekker genieten van jullie dochter!!!
Jeetje meiden wat een heftige bevallingen. Ik wil jullie allemaal veel sterkte en een snel herstel wensen. En nog het allerbelangrijkste geniet van jullie kleine schatjes. Ik heb momenteel weinig energie. Het gaat niet goed meer. Gisteren al om 6 uur naar bed gegaan. Ben echt op en heb vreselijk veel pijn aan mijn bekken. Maandag weer naar de gynaecoloog, ik hoop dat de baby dan is ingedaald want dan kunnen ze inleiden. Zo niet dan ga ik niet langer wachten en wil een keizersnede. Het is niet dragelijk meer.
Martim: gefeliciteerd met Ellis! Klinkt als een pittige bevalling maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen ! Ik schrik eigenlijk ook best wel van al die heftige bevalling verhalen. Zo zie je maar dat je nooit een garantie hebt dat het soepeltjes gaat. Al heb ik zelf wel het idee dat Door medisch ingrijpen (al dan niet noodzakelijk) er vaker complicaties optreden. Voor mij echt een reden om voorlopig niet in te laten leiden zolang de baby nog binnen de lijnen blijft. Ik weet dat het niet reëel is een baby van 7 pond te verwachten maar zolang hij niet zwaarder dan 8, 8,5 pond wordt dan vind ik alles best.
Martim. Gefeliciteerd met jullie dochter Ellis. Wat een mooie naam! Balen van het sleutel beentje. Ondervind ze er veel last van? Kan me er weinig bij voorstellen bij zo'n klein poppetje. Lietjuh. Ik hoop dat het snel op gang mag komen voor je! Pijn is niet fijn. Dikke knuffel Woozl. Zit het bij jou ook te rommelen? ? Waar zijn die jongens gebleven? ?? Hihi
Ik ben het wel met je eens dat het heftig is, inleiden en dan de verhalen met uiteindelijk een keizersnede maar bij mij eerste is alles natuurlijk begonnen en verliep het precies zo. Vliezen spontaan gebroken bij 38.6w. 18 uur heftige weeën en maar 3 cm ontsluiting. Uiteindelijk dus ook een keizersnede. De natuur gaat zijn eigen weg en als een kindje er verkeerd voor ligt kan je doen wat je wil maar krijg je gewoon geen ontsluiting. De ligging van je kindje kun je niet bepalen en daar ben je vaak wel van afhankelijk tijdens de bevalling.