Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wow gisteren dus drie mooie meisjes geboren! Van harte gefeliciteerd missme, firstbaby en martim!!
    Heftige bevallingen... ik hoop dat jullie goed en snel herstellen. Geniet van jullie kleintjes/gezin en van deze bijzondere periode.

@marianne, ja ik wil ook graag bevallen, maar ik merk wel dat ik toch ook wel een beetje pieker over hoe het zal gaan... blijft spannend zoiets en hoe een bevalling zal gaan heb je niet zelf in de hand...helaas.
    Het is ons al vaker gelukt, dus dat komt nu ook wel goed 😉

@lietjuh, wat vervelend dat je je eigen zo voelt... ik hoop dat ze je kunnen helpen...want zoveel pijn en dan nog moeten bevallen lijkt me echt vervelend! Sterkte.

Vandaag nog ff snel wat kleinigheidjes halen voor de jongens en alvast een t shirt voor het koningsspelen op school 22 april.
    maandag gaat de oudste op excursie naar de kinderboerderij. Mijn man gaat met hem mee... dus ik hoop dat de kleine tot na die tijd blijft zitten... of ze moet vandaag of morgen ter wereld willen komen, maar daar geloof ik niet zo in.

2. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wiehoe!! 3 meisjes!! Gefeliciteerd mama's en papa's
    Ellis en julia wat een mooie namen😍
    Wel heftige bevallingen voor jullie dames. Hopelijk een spoedig herstel.
    En geniet van jullie gezin.

Het is bij ons de eerste de kadotjes hebben we niet nodig😊
    Hier gaat het gerommel vrolijk verder. Gisteren avond en vannacht veel voorweeen gehad. Maar nog niks dat doorzet helaas.

3. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annemie : ik kan gelukkig niet mee praten over horror bevallingen. Mijn eerste kwam spontaan. 5.5 uur weeën, halfuurtje persen en helaas....Hij had een handje naast zijn hoofd tijdens de uitdrijving dus een knip moest, maar verder probleemloos bevallen.

Tweede ingeleid. Verliep ook mega soepel. 8:30 vliezen breken, 9:30 weeën op wekkers aan, 10:30 uur kreeg ik echte weeën en om 13:30 uur in 1 stevige perswee geboren.

Dus hier wel bevalling ervaring genoeg maar geen horror. Zelfs niet door verkeerde ligging. Een kind Door zo'n klein gaatje eruit persen wat ook nog eens zijn hand naast zijn hoofd heeft was ook alles behalve een ideale ligging ;)

Dus volgens mij is het gewoon een kwestie van geluk. En het is algemeen bekend dat er bij inleiden grotere kansen zijn op complicaties. Maar soms moet het gewoon en de gezondheid voor moeder en baby gaat nu eenmaal voorop. Ik kan me wel voorstellen dat de meiden hier die zwanger zijn van de eerste best schrikken van dit, tot nu toe, best heftige bevalling verhalen. Vandaar even mijn eigen ervaring

4. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Allereerst gefeliciteerd met jullie prachtige dochters missme Martin en firtbaby

Fijn daf het bij jou allemaal voorspoedig is gelopen firstbaby
    Heftig missme en Martin geniet van jullie kleintjes en doe rustig aan neem de tijd om te herstellen 3 baby's in 1 dag wat leuk benieuwd wie de volgende is

Sterkte liethje niet fijn dat je het niet meer vol kan houden merk hier ook wel dat het steefs zwaarder word maar ja nog maar 3dagen.

Ik moet vanmiddag weer op controle voor de bloeddruk ben benieuwd of ze het hele circus weer uit de kast trekken en of ik dinsdag haal

5. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend fabjee, sterkte vanmiddag.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    1. Beempie- Tim- 29wkn, 6 dgn- 6/2/2016
    2. Soullady- Stijn- 35 wkn, 0 dgn- 19/3/2016

3. Freddel- ?- 37 wkn, 3 dgn- 29/3/2016
    4. Draaikont- ?- 38 wkn, 3 dgn- 1/4/2016
    5. martim- Ellis- 37 wkn, 3 dgn- 8/4/2016
    6. firstbaby- ?- 39 wkn, 3 dgn- 8/4/2016
    7. missme1- Julia- 38 wkn, 3 dgn - 8/4/2016

Zo.. weer even een update!
    Heb nu ook alle geboortedata erbij gezet.
    Draaikont; klopt het dat jullie dochter op 1 april is geboren, of is het toch 2 april geworden?

Hoe is het met alle bevallen dames nu?

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Alle pasbevallen dames van harte gefeliciteerd!
    Bijzonder dat de ene zwangerschap zo easy peasy kan gaan en de ander totaal niet..

Ben wel benieuwd wanneer het hier zo ver is. Afgelopen nacht gelukkig wel weer goed geslapen. Alleen ff scary wakker worden, want voelde de kleine niet bewegen en dat voel ik normaal wel direct. Gelukkig gaat het nu weer prima.

lietjuh: sterkte meis *digiknuf*. Das niet niks zo. Goed dat je aan de bel trekt.

fabjee: en, hoe was het circus? ;) Of viel het je mee uiteindelijk? En wat is nu t verdere plan?

mutsz1991: zal aan je denken dinsdag :)

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zijn er trouwens nog mama's die een kraamfeest gaan houden?
    Wij weten iig. zeker dat we ouders en zussen gewoon langs willen laten komen, maar voor zowel overige familie als voor vrienden en collega's etc. zitten we nog zooo te dubben wie we nou liever los zien en wie liever op het kraamfeest.
    Had niet verwacht dat het me zo'n hersenkraker op zou leveren!
    Herkenbaar bij iemand, die twijfels? En wie doe jij dan 'los' en wie op het kraamfeest?

9. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Proficiat dames en meiden.

Hier verlies ik stukjes slijmprop sinds gisteren. Vandaag weer controle ctg daar ik absoluut geen spontaan begin mag maar alles nog perfect in orde.
    We mogen dus weer even verder waggelen... :)

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik moet vaker op controle op de daycare bloeddruk was weer prima 84/127 electriche gemeten dit keer dus was letterlijk bloeddruk meten en hoop naar huis
    Verdere plan maandag weer naar de daycare intake keizersnede krijg ik verdere uitleg hoe wn wat weet het nog wel ongeveer van de vorige keer.

Wij doen geen kraamfeest gewoon losse kraamvisite kan je ook zelf bepalen hoe wat waar wanneer

11. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen een Kraam feest. Lekker in de tuin met een grote party tent. Dichte familie en beste vrienden mogen natuurlijk van te voren komen maar voor alle andere familie, vrienden, kennissen en collega's doen we een Kraam feest.

De reden is dat ik stabiliteit en rust heel belangrijk vind voor mezelf en mijn gezin. Ik ben waarschijnlijk weer redelijk labiel dankzij de hormonen en kan daar geen kraamvisite bij gebruiken. Mijn ervaring is dat kraamvisite ook vaak erg lang blijft..... Daar zit ik gewoon niet op te wachten als net bevallen brouw. Het ritme van de kinderen moet zoveel mogelijk doorgaan.

Ben benieuwd hoe een Kraam feest bevalt :)

12. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hunmeltje dank voor het updaten van de lijst! De meisjes nemen aardig de overhand nu, leuk! En tot nu toe is er nog niemand die voorbij de uitgerekende datum is gegaan maar iedereen eerder bevallen. Ik hoop niet dat ik de eerste ben die er wel overheen gaat (over 4 dagen uitgerekend).

@fabje fijn dat je bloeddruk goed is. Nog maar 3 dagen, spannend hoor!

@dsm gelukkig was de ctg goed.

Kraamfeest: heb er wel over getwijfeld, maar we gaan toch aparte kraamvisite doen. Misschien dat we dat wel clusteren in een paar weekends, en de kraamweek houden we helemaal vrij, behalve opa's en oma's.

Vandaag veel ongikrampen, maar meneer is al weken ingedaald. Hoop dat mn lichaam zich nu toch echt klaarmaakt voor de bevalling ergens de komende dagen....

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wow missme wat een heftig verhaal! Heel veel sterkte...
    Doe rustig aan en probeer alles even rustig te verwerken.

@hummeltje klopt 1 april! 😂 Wat een grap he!

@fabje spannend allemaal hoor! Succes maandag bij het gesprek.

@dsm wanneer ging het bij jou gebeuren? Je wordt ook ingeleid toch?

Wij hebben vandaag de kraamhulp een dag eerder naar huis gestuurd! We hadden echt een hele lieve vrouw en veel aan haar gehad. Alles verliep goed en zou eerst 2 dagen extra hebben. Nu hebben we 1 dag gehad.
    Vanmiddag weer even lekker gewandeld maar merk dat ik toch mijn bekken even voel en als ik te lang loop wat licht in mijn hoofd wordt.
    Dus voorzichtig kleine stukjes maar o zo fijn om weer buiten te zijn. Dat is lang geleden.

Wij doen kraamvisite want dan kan je echt even rustig met mensen gaan zitten.
    Moet wel zeggen dat ik er nu echt geen behoefte nog aan heb en de mensen nog even buiten de deur houdt.
    Behalve opa's en oma's , ooms en tante's! Al moeten we deze ook af en toe teleurstellen.

Wij genieten verder echt van onze kleine meid! Ze is gewoon al een week oud... Kan echt niet bevatten dat ze uit mijn buik is gekomen en wat is ze prachtig.
    Ze drinkt om de 3 uur en s'nachts om de 4 uur en moet haar wakker maken.
    Daarna slaapt ze weer verder. Merk wel dat ze steeds vaker even wakker is en sinds vandaag zit ze weer op haar geboorte gewicht.

Zelf ben ik 8 kilo afgevallen en heb ik nog zo'n 8/9 kilo te gaan.
    Mijn buik is wel aardig plat.
    Draag sinds gister wel de belly binder een paar uurtjes per dag.

Voor de meiden waarbij het rommelt! Succes, hopelijk volgen er snel wat positieve bevallingsverhalen :)

14. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Kraamfeest doen we hier zeker weten. We hebben dit bij de eerste gedaan en beviel uitstekend. Alleen onze ouders, broer en zussen en onze opa's en oma's mogen eerder langskomen.
    Bij onze eerste had ik na de keizersnede ook echt geen behoefte aan visite. Als onze ouders of opas en omas er waren vond ik het gezellig maar die kon ik ook zonder schuldgevoel vragen weg te gaan als ik me te moe voelde. Sowieso bleven ze doorgaans al niet langer als een uur of anderhalf.
    Wel hoop ik dat het dan inderdaad lekker weer is, het kraamfeest plan ik als de baby ongeveer 3 weken oud is. Zo heb ik tijd om bij te komen, te herstellen en als gezin de tijd om aan elkaar te wennen weer.

Ik heb het er met mijn man over gehad en we hebben besloten dat ik het vrijdag ook niet ga vragen of ze willen strippen, we willen eigenlijk allebei graag dat ze komt maar het liefst wel vanzelf. Mocht de gyn strippen voorstellen dan doen we het wel, anders niet.

15. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Draaikont: wij krijgen een geplande ks. Ik mag niet natuurlijk bevallen.
    We hebben de datum wel gekregen maar aangezien alles wat gaat komen hou ik m nog even geheim.
    48u na de geboorte zal onze dochter geopereerd worden en daarna kunnen we aan (het hopelijk spoedig) herstel beginnen en tegen eind volgende week hoop ik dat de kritieke periode reeds voorbij is...

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    DSM: lijkt me fijn om te weten wanneer de kleine komt, maar ook supereng in jouw geval als het ineens wél spontaan begint!
    Mag ik vragen waarom jullie ukkie zo gauw al 'n operatie moet ondergaan?

Mutsz1991: zie nu pas dat je een positieve test op je verjaardag had gedaan! Superleuk!

Kraamfeest zijn wij dus niet de enigen in gelukkig.
    Ik vind het vooral fijn dat je niet maanden met bezoek zit die veelal in 't weekend willen komen. Dat je ook niet keer op keer alles spic en span hoeft te hebben en voor iedere keer koffie/beschuit in huis moet halen. En wat te denken van dat je niet wéér hetzelfde bevallingspraatje moet houden bij ieder bezoek...
    Ook vinden wij 't wel handig qua collega's. Werk(t)en beiden bij grote bedrijven en je stuurt dan toch maar 1 kaartje. Daarop ga je niet schrijven; jij bent welkom en jij niet. Ga er van uit dat de collega's waar je 't goed mee kan vinden vanzelf wel zullen bellen.

17. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Gefeliciteerd met de kleine Ellis!!! :D leuk allemaal meiden! De jongens laten nog even op zich wachten :p

Heb alles wel gelezen maar zoveel om op alles te reageren!
    Het rommelt hier ook al sinds 5 uur smorgens, ik dacht vanmorgen ook echt jeetje het begint! Maar helemaal afgezakt en niks! De hele dag heb ik wel momenten en vlagen maar niks zet door.. :( ben benieuwd, hoop toch echt wel dat het niet al te lang meer gaat duren..

18. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Jeetje 3 meiden op 1 dag! Gefeliciteerd met jullie dochtertjes!

19. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Gisterenavond was de kleine heeeel onrustig.
    Haar bewegingen deden me echt pijn, met name van onderen.
    Ben maar op tijd naar bed gegaan. Had ook wel wat last weer van wat voorweeen die niet prettig waren.
    Vannacht ook tig x naar de wc geweest en nu lijkt de rust te zijn wedergekeerd...
    Dus we wachten maar weer af.

Gisteren toch nog maar een paar kleinigheidjes gehaald voor de kids in de kraamweek. Ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren straks op de nieuwe situatie !

Wij doen geen kraamfeest, maar gewoon visite.
    Op voorhand al geen zin om een paar mensen te zien maargoed soms moet je iets uit goed fatsoen doen... 😞

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mom hier ook onrustige nacht. Gister overdag zeurende pijn steeds. Gisteravond ineens diarree en veel pijnlijke harde buiken. Lag er helemaal klaar voor, maar ineens werd ik een paar uur later wakker.... Vanochtend zelfde liedje. Hevige pijnlijke buiken, wilde bijna de timer erbij pakken, en ineens weer rustig.... Zucht..... Ben er zo klaar voor om gewoon te bevallen. Maar wie weet zit ik er tegenaan en levert strippen morgen wat op.

Deel Deze Pagina