Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd hoe het met fabjee gaat. Hopelijk is Geen bericht goed bericht.

Lietje hopelijk doen de weeën opwekkers goed hun werk en verloopt je bevalling voorspoedig.

Hier een wat onrustige buik vanmorgen. Zal wel met het gewroet van gisteren te maken hebben. Niet pijnlijk en ook. Nog niet serieus.

Weet je waar ik echt gek van word.... van al die mensen om me heen die net doen of ik al zwaar overtijd loop. "Is het er nou nog niet????". Ik ben nog niet niet eens 39 weken. Baby heeft nog een goede week

2. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Oh zo herkenbaar Betsie! Ik kreeg gister van 6 mensen bericht met de vraag: 'ennn is ze er al?!'
    Ben vandaag 39wkn3dgn en volgens mij zit madam nog prima, maar sommige wordem zo ongeduldig. Zelfs mn moeder, die stuurt dagelijks een bericht! Maandag zo van 'hoorde ik nou een baby huilen?....' gister zo van 'nu dan?' Uhhhm hallo?! Alsof ze niet zo ongeveer de eerste zou zijn die ik bericht als het begint! Heb onze zoon immers ook nog!
    maargoed ik zet het maar van me af, en denk maar zo, ze willen gewoon graag de kleine meid ontmoeten :)

3. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook wat als je omgeving al zo ongeduldig is, dat werkt niet mee, haha!

Ff ego: voel me vandaag zo slecht en onwel. De vk was langs en ze heeft me nu voor check naar t ziekenhuis gebracht. Lig nu aan de ctg en voel me belabberd. Mn moeder is thuis bij mn zoontje en mn vriend is onderweg naar huis van zn werk (1,5 uur rijden). Zelf nu mn mobiel kijken kost teveel energie. Ik laat later wel weten hoe t gaat.
    En in de tussentijd: zet m op lietjuh!!!

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ga m'n best doen om op iedereen te reageren!
    Geen dank hoor, voor het updaten van de lijst!
    Zei gister al tegen manlief: ben benieuwd wie de eerstvolgende is die met een jongen aan komt zetten! :D

Marianne1: he wat vervelend meis! Goed dat je ff om jezelf en die kleine denkt nu en de rest ff gewoon laat voor wat het is. Sterkte en hoop dat je gauw opknapt!
    Als het goed is, is je vriend er net. Zal wel fijn voor je zijn hopelijk.

lietjuh: wowie wat spannend! Ben benieuwd naar de afloop! Zet m op meid!

martim: fijn weer wat te horen van je :) Wel vervelend al dat gedoe met bv proberen te geven enzo. Doorgaan tot het uiterste moet je ook niet doen hoor.. denk om jezelf.

littlemissme: ik ben opgegroeid naast Enky ;) Bvk dus. 20 jaar gewoond, toen paar jaartjes Hoorn en nu sinds iets meer dan 6 jaar tussen Hoorn en Schagen :)

fabjee: hoe is het met jullie?

mutsz1991: ik dacht eerst; wow, pittig hoor nog gaten graven met deze termijn! Totdat ik me realiseerde dat ik dat zelf ook nog 2 dagen terug heb gedaan (yucca overgezet van pot naar volle grond) ;)
    Klinkt raar, maar fijn dat ik niet de enige ben die nog zo actief is haha.

Merk trouwens dat mensen het idd spannender beginnen te vinden, maar omdat ik (volgens anderen) zo'n bescheiden buikje heb, krijg ik die vragen gelukkig nauwelijks. Bij mij zijn mensen juist verbaasd dat ik al bijna 39wkn ben (=morgen). Dat begint nu ook wel te vervelen hoor..

Verder had iemand het nog over een soort babyblues. Heel herkenbaar hier. Tot vorige week nog niks aan de hand, helemaal geen last gehad van zwangerschapshormonen niks.. en nu lijkt dat een beetje op gang te komen. Wat vlugger geirriteerd, beetje uit m'n hum, gewoon minder lekker in m'n vel.. Maar misschien komt het ook wel deels doordat ik (achteraf gezien) misschien te weinig rust heb gepakt de afgelopen dagen.

Maar dat ga ik nu ff mooi wel doen, sinds vanmorgen al van hot naar her.
    Geboortekaartje- bezoek en wandeling vriendin met dreumes en baby- bezoek VK (kleine ligt eindelijk vast ingedaald!! :D trots! en dus toch goed gevoeld vrijdagochtend!)- vaatwasser uitruimen- geboortekaartje again en nu ZP bezoeken/mail check/FB check.
    Zou gewoon koken vandaag, maar doe nu lekker makkelijk 'n soepje met een broodje bapao!
    Misschien vanavond nog ff stofzuigen, maar dan heb ik het ook wel gehad voor vandaag. Mezelf ff rust gunnen nu. Ff wat tv-programma's terugkijken :)

Sorry voor de lap tekst! En sorry voor als ik toch iemand vergeet ;)

O en die buikfoto; mooi!! (volgens mij heb ik die outfit ook hihi)
    Ik verzaak steeds in het plaatsen van m'n buikfoto's en foto van het kamertje.. :) Ga het echt nog wel n keertje doen!

5. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Gister is onze zoon koen geboren
    De keizersnede ging goed ruggenprik was weer erg heftig zijn weer 50 min bezig geweest ze wilde epidraal en spinaal spinaal niet gelukt dus voelde wel wat anders veel duw en trek werk vandaag ook best veel pijn morgen mag de ruggenprik eruit en dan hopelijk naar het kraamcentrum vandaag wel veel pijn gehad

Koen doet het erg goed
    Hij woog 3320 en is 52cm

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fabje van harte gefeliciteerd met Koen!! Leuke naam ook, en fijn dat hij het goed doet! Balen dat de ruggeprik zo moeizaam ging. Hopelijk herstel je snel en mag je naar het kraamcentrum. Geniet van jullie mannetje!!

Ben net weer terug uit t zh. Ze hebben werkelijk alles getest maar konden niks vinden. Nu morgen weer controle en zoveel mogelijk rust houden. Mn zoon is nu uit logeren en morgen ben ik helemaal alleen, dus dat is fijn. Ik denk dat ik even heftige terugslag heb omdat ik me zo goed voelde laatste week en teveel heb gedaan dus ga maar het advies opvolgen en even helemaal niets doen.

7. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn wat van je te horen fabjee! Gefeliciteerd met koen! Jammer dat je nog zo'n pijn hebt. Hopelijk mag het grote genieten gauw gaan beginnen.

Marianne joh meid wat vervelend! Hebben ze een oorzaak kunnen vinden ? Hoe gaat het nu ?

Hummeltje en mutz super zeg dat jullie nog zo actief bezig kunnen zijn. Hier gaat dat ook nog best alleen moet ik wel echt mijn rust momenten pakken. Dat valt niet altijd mee met twee kids. De oudste is nu 6 en dat is wel echt heerlijk hoor. Zo zelfstandig. Speelt nu met dit mooie weer hele dagen buiten met zijn vriendjes. Eigenlijk geen omkijken naar. De jongste is 3.5 en het makkelijkste kind wat er bestaat. Toch merk ik wel dat alles tien keer zoveel energie kost. Ik ben vast weer een leukere mama als ik straks bevallen ben.

even gekke vraag....ik ben nooit heel dik met mijn schoonmoeder geweest. Ze is op haar manier echt een lieve vrouw maar ze heeft echt heel weinig interesse in de kleinkinderen of in mijn man en mij. Dat is iets wat ik geaccepteerd heb en ik heb liever weinig maar prima contact dan helemaal geen contact. Alleen nu heb ik haar al vier weken niet gezien of gehoord. .. totale desinteresse in de zwangerschap. En ik zou best nu wat extra gevoelig zijn dankzij de hormonen maar echt leuk is het niet. Ik heb dan eigenlijk ook niet zoveel zin om haar direct na de geboorte aan mijn bed te hebben.... Ze heeft nu ook nooit veel zin om.ons of de kleinkinderen te zien. Maar als ze geboren zijn Moet ze er wel meteen bij? Ik vind het niet leuk en het maakt me ook best verdrietig

8. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Fabje gefeliciteerd met jullie zoon koen! Ik wens je een voorspoedig herstel meid?

Marianne, wat fijn dat ze alles zo goed onderzocht hebben.
    Hopelijk voel je je na een beetje rust snel weer beter.

Betsie, ik zou haar gewoon wat later bellen hoor. Snap dat je je zo voelt. Hier ook wat desinteresse in de familie gelukkig niet van ouders of schoonouders. Maar begrijp je gevoel

Net bij de vk geweest voor controle. Alles was weer helemaal goed.
    De kleine ligt helemaal ingedaald en vast. Nu wachten tot ze komt:D

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ betsie,.... pfff alsof ik mijn verhaal lees!
    Hier ook zo'n schoonmoeder.
    Alleen maar langs willen komen als ze zelf toevallig niks op de planning hebben staan. Alles volgens afspraak...geen spontane bezoekjes. Hulp bieden kent ze niet en dat terwijl ze weet dat ik ivm mn bekken geschiedenis bepaalde klusjes in huis moet laten...
    Eind maart toevallig een eerste appje gehad met de vraag hoe het ging. Verder gaat alle communicatie via manlief (alsof die weet terwijl die op zn werk zit hoe ik me voel).

Ook ik heb nu geen behoefte aan bezoek van schoonouders.
    En voor mij hoeven ze ook niet gelijk te komen zodra de kleine er is....

10. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@fabje, van harte gefeliciteerd met jullie mannetje Koen!
    Doe het rustig aan en hopelijk ben je snel hersteld van de keizersnede.

11. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Fabje gefeliciteerd!

12. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Fabje: van harte gefeliciteerd met Koen! :D

Sorry kort ego bericht:
    Sinds 20.30 om de 10 minuten weeën van 1-1.5 minuut. Ben benieuwd hoe de rest van de nacht verloopt..

13. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd fabje met koen :)

Hoe gaat het faartje?

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Fabjee; hoera, een jochie! :D Gefeli met Koen! Hoe maken jullie het?

Marianne1; rustig aan hoor! Je hebt al je energie hard nodig bij de bevalling straks! Hopelijk zijn alle testen vandaag ook weer oké

faartje; spannenddd! Leef met je mee :) Zet m op, meid!

Betsie; vervelend zeg :( Doe waar jij je goed bij voelt is mijn advies. Praat er goed over met je vriend/man. Hij kan hier vast ook een grote rol in betekenen nu jij met de laatste loodjes loopt en w.s. wel wat anders aan je hoofd hebt..

Danielle1987; we gaan lekker gelijk op zo! :) Onze kleine ligt nu dus ook vast :)

Kreeg gisternamiddag ineens 't voorgevoel dat onze kleine zich vandaag aan zou dienen. Geen idee waarom haha. Maar denk nu toch van niet :p
    Vind 't zo spannend allemaal!

Vandaag o.m. enveloppen ophalen en stickeren. Onze tweede keus is dus rap binnen!
    Vanavond naar oom en tante. Zijn half jaar in Australië geweest. We wilden nog wel ff met ze kletsen zónder dat 't alleen maar over de bevalling of de baby gaat.. ;)

15. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fabjee gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat een gedoe met de ruggenprik.. nu bijkomen, hopelijk snel in het kraamcentrum en daarna lekker thuis! Heel veel geluk met elkaar gewenst! Hoe vindt Stijn het nu zijn broertje geboren is?

Faartje en Lietjuh: vind het spannend voor jullie! Hopelijk gaat alles voorspoedig en hebben we snel weer mooi Baby nieuws!

Hier: op zich relaxte dagen thuis gehad, maar had ivm mn zoontje die maandag naar de dokter moest voor zn hechting, dagen op de opvang geruild. Pfoe zoveel dagen achter elkaar met een pittige peuter was best intensief! Al geniet ik ook van onze momentjes nu nog even samen..vandaag en morgen mag hij lekker bij de kindjes spelen. Voor hem ook wel lekker even!
    Zelf vandaag naar de begrafenis van mn collega :( kijk er wel tegenop maar wil graag afscheid nemen. Had toch verwacht mn team op een andere manier voor het eerst weer te zien :(
    Gelukkig haalt en brengt een collega me. Hopelijk blijft alles rustig met mn buik (in gedachte zijn de meest gênante situaties de revue al gepasseerd).

Succes allemaal weer dames!

16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@ faartje, spannend! Hopelijk heeft het doorgezet.

@ hummeltje, was het een leuk weerzien met je oom en tante? Fijn dat de geboortekaartje zo snel binnen was. Toch weer een geruststelling.

Mijn hoofd is momenteel echt een vergiet, sorry als ik niet op iedereen reageer.

Hier veel harde buiken/lichte voorweeen en de kleine beult me gewoon elke avond. Niet prettig meer (komt voornamelijk door de steken die ik dan krijg onderin).
    Morgen de dag... ga er maar vanuit dat deze zeker nog een halve week blijft zitten. Geduld raakt wel een beetje op eerlijk gezegd. Ook bij de kids.. 😆

17. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    #4537 Fabjee, 14 apr 2016
    Laatst bewerkt: 14 apr 2016
    Dank jullie wel voor de felicitaties
    Koen is een rustige baby huilt weinig. Ik ben wel weer net als bij Stijn na 1dag gestopt met bv lukt weer niet fles geeft meer rust hij drinkt goed. De ruggenprik staat sinds kwart over 6 uit ze gaan hem er straks uithalen met de pijnconsulente en dan mag ik douchen. Zal wel blij zijn als ik straks zelf voor koen kan zorgen moet nu bij elk huiltje de verpleging roepen heel irritant maar goed nog ff.

Stijn is dinsdag op visite geweest en hij is een mega trotse grote broer hij heeft hem al vast gehouden en was heel rustig lief en voorzichtig super lief. Vanmiddag komt hij ook nog langs als we in het geboortecentrum zijn

18. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Fabje gefeliciteerd meis. Wat fijn dat Koen het zo goed doet. Zonde dat de bv niet lekker wilt lopen. Maar denk maar zo, hij heeft meer aan een ontspannen moeder dan aan een gestressde situatie! Lekker flesvoeding geven dus :)

Mom nog een dagje dan zit jij op de 40 wkn! Ik kan me voorstellen dat de kids hun geduld ook wel opraakt nu. Mijn zoontje zei gister zowaar, mama als de baby eruit is kan ik weer bovenop je liggen he? (Hij komt graag knuffelen en duwt me dan naar achter waarbij we 'vallen'. Maar dat gaat nu even niet)

Littlemissme succes vandaag op de begravenis. Hopelijk valt het mee en komt het allemaal goed.

Hummeltje wat fijn dat de enveloppen zo snel binnen zijn! Dan is dat ook maar geregeld.

Faartje spannend zeg! Ik ben benieuwd of het door heeft gezet :)

Lietjuh hoe gaat het daar?

Hier ga ik het vandaag een beetje rustig aan doen denk ik. Heb al 2 dagen last van harde buiken en voorweeen. Gisteravond werd het soms zelfs zo hard dat ik echt even op mn ademhaling moest letten.
    Verder de adresstickers uitprinten alvast en ik hebbvoor manlief een document gemaakt dat ik ook even uitprint met telefoonnummers van oa kraamzorg etc. Die print ik ook even uit, en daar zet ik dan ook nog bij waar hij het op mn laptop vinden kan, want er staan ook wat linken in die hij nodig heeft om bijvoorbeeld een afspraak te maken om ons kind aan te geven bij de gemeente.

19. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mom86 jammer dat jij precies zo'n schoonmoeder hebt..... het heeft ook gewoon geen enkele zin om er wat van te zeggen..Ze lijkt niet om de kinderen te geven. .... of ze houdt er hele vreemde manieren op na om liefde te tonen.

Ik word ook helemaal gestoord van de mensen om me heen..ik kan mijn zoon niet eens fatsoenlijk naar school brengen. Elke dag word ik aangehouden Door moeders, oma's en buren . Ik Vind het zo irritant..laat me gewoon met rust ! Ben nog maar 39 weken. Tijd zat toch !?

Of wil ik er gewoon nog niet aan geloven dat ik bijna van dr zwangerschap af ben en nooit meer zwanger zou zijn?

Fabjee : als bv niet goed voelt of lekker loopt voor je gevoel dan heb je groot gelijk hoor. Het moet niet he..Soms krijg je bijna het gevoel dat je bv moet geven maar dat is natuurlijk. Onzin ! Bij de eerste heb ik het niet eens geprobeerd en bij de tweede wel maar ook heel snel gestopt. Nu ga ik straks met frisse moed beginnen maar ik weet ook dat ik niet het type ben om me een moment schuldig te voelen als het niet lukt. Als je flesvoeding geeft ben je net zo'n goede moeder. Persoonlijk heb ik er meer moeite mee met vrouwen die koste wat kost bv willen geven en hier zo ver in gaan dat het de gezondheid van hun kind in gevaar brengt

20. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou lekker dan heel bericht getypt en alles weer weg..... voor degene die al bevallen zijn van harte gefeliciteerd! En voor degene die nog wachten succes met de laatste dagen/weken. Hier nu 38.4 weken zwanger. Wordt ook gek van de mensen die elke dag vragen alles nog rustig????? Mijn moeder en schoonmoeder verwachten echt dat we een bericht sturen als de weeën zijn begonnen. Vindt ik wel lastig want van mij hoeft dat niet zo nodig. Maarja dan denk ik weer ach als zij dat willen... Hier wel elke dag een paar x met vlagen pijn in de rug, maar er zit geen regelmaat in dus we moeten echt nog geduld hebben

Deel Deze Pagina