Even een update: onze zoon heet Damian, en hij doet het geweldig hij heeft z'n eerste 3!!! (Mega ahum haha ) flesjes binnen een oogwenk leeggedronken... En verder pas 1x even gehuild omdat hij de 3 uur lang vond duren tot z'n volgende voeding... Verder zitten we nog te wachten op de ijzer waardes etc en of het bloedverlies zonder medicatie binnen de perken blijft want ik zal inmiddels al op +/- 1200 ml... Best veel dus en ben er ook ERG van geschrokken!! Het bevallingsverhaal volgt en nogmaals aan alle anderen succes en ik hoop dat de baby's niet lang meer binnen blijven xxx
Hihi danknje dames! Hummeltje: wat vervelend dat je verloskundige zo lastig doet... Hier donderdag al afgesproken dat ongeacht ze kunnen strippen vandaag, we vandaag voor eind deze week een afspraak maken bij de gyn. Om alles door te spreken. Mcc22: wat een leuke naam! En wat fijn dat hij het zo goed doet! Rustig aan met je bloed verlies het is flink wat! Andere dames suc6 met wachten....😉 Ik laat jullie weten hoe het gegaan is bij de verloskundige
Wat knap van Damian!!! Top!! Hoe voel je je verder dan?? Die 5cm heeft wel geholpen dat je zo snel bevallen bent dus. Je was Neem ik aan al in het zkh? Of moest je snel erheen ivm bloedverlies? Nou die het rustig aan!!!
Mc22 gefeliciteerd met damian geniet ervan. Jeetje wat een snelle bevalling dan zie je toch dat het onverwacht ineens snel kan gaan. Doe rustig aan das idd best veel bloed verlies ik ben bij me keizersnede maar 200ml verloren dus das nogal een verschil. Hopelijk voel je jd snek beter fijn dat hij ze flesjes zo goed drinkt.
Verloskundige wilde niet strippen vandaag... Ze hebben op het moment te veel mensen die tegen een bevalling aan zitten.... En de dienstdoende verloskundige heeft de hele nacht gewerkt ofzo. Verder was alles goed. Alleen omdat ik aangaf dat ze rustiger is de laatste dagen. Mag ik voor een ctg naar het ziekenhuis vanmiddag. Gaan ze even een hartfilmpje maken. Geeft mij weer wat rust. Als het goed is word ik vandaag of morgen gebeld hoelaat ik donderdag bij de gynaecoloog moet zijn. En morgen bij de verloskundige om 12.10 moet ik terug komen gaan ze mij dan proberen te strippen. Dus we wachten weer rustig af
Ah wat balen Danielle! Maar fijn dat ze even checken vanmiddag in het zkh. Hopelijk zet het morgen snel door met strippen zodat je dezelfde dag nog bevalt. Tenzij je graag een kindje op koningsdag wil succes vanmiddag in het zkh!!
@danielle oh wat balen dat ze t te druk hebben om te strippen! Was bij mijn ook zo en vond t zo irritant toen. Hopelijk morgen meer succes en misschien willen ze je in t zhs wel strippen ook, dat boden ze mij ook keertje aan. Ja nu wordt het spannend of er koningsbaby's gaan komen!
Idd Marianne, ik hoop wij niet een koningsbaby...lijkt me minder leuk en mijn tante Zegger is ook jarig dan, maar je hebt er niet zoveel over te zeggen he
Nou we zijn nu thuis, het was echt zo een rare avond/nacht... Mijn ouders waren op visite en we hadden lekker patatjes besteld... ( en Turkse pizza's ) en ik neem voor de "grap" eens een hapje van zo'n pizza omdat ik het normaal niet lust... Een hap sambal dus... WOW dat was heet hahaha, na 10 minuten naar het toilet... Leeg... Vervolgens om 5 uur / 5:15, een harde buik, die 2,5 uur hard bleef, ondanks douchen, wad bouwen samen met moeders enzovoorts... Hij bleef hard... Vervolgens ( binnen doe 2,5 uur had vriendlief m'n VK gebeld en hij gebaarde kom eens even aan de telefoon, dus ik m'n verhaal gedaan, en ze zei ik eet even m'n eten op en dan kom ik even kijken aangezien je al 5cm hebt... Ff voor de zekerheid... Dus zo gezegd zo gedaan en om 7:15 waren we in het ziekenhuis, want mijn vliezen zouden worden gebroken... De vliezen zijn gebroken om 7:30 uur, en t/m 23:00 geen wee gevoeld en moest mijn eigen VK ons afstaan aan de VK van het ziekenhuis, vervolgens om half 12 ongeveer begon ik weer " harde buiken " te krijgen... En om 24:00/00:30 zijn de weeenopwekkers aangezet, toen ik om 1 uur ineens iets voelde wegschieten in m'n buik, begon er een weeen storm, van 3 kwartier en vervolgens was het helemaal stil, ik was dus binnen 3 kwartier van 6 cm naar 10 gegaan. Vervolgens was het 5 min stil... Geen wee NIKS... En toen moest ik "poepen"... 10 minuten later was onze man geboren!!! Vervolgens 2 uur lang niets aan de hand tot dat ik wilde gaan plassen... Van ellende maar onder de douche, toen kwamen er stolsels uit ter grootte van de placenta... En nadat ze het hadden weggehaald moest ik echt even plassen... Ik keek naar beneden en zag geen helder kraanwater van de douche, maar alleen nog maar vuurrood bloed... En toen trok ik aan "de bel" en vlogen ze van alle kanten de badkamer in... Meteen ijskoud water ( NIET LEUK!!! ) en meteen naar bed, hartfilmpje en keihard duwen op mijn buik... Weer stolsels eruit... En uiteindelijk heb ik het uitgeschreeuwd van de pijn dat ze zijn moeten stoppen, en ik me 3 uur lang niet meer heb durven bewegen😕 bang dat ze me weer pijn zouden doen... Vervolgens werd het steeds meer gecontroleerd, en mochten we EINDELIJK na de laatste check ups om 11:00 naar huis toe... Damian is echt STIL... Hij huilt niet, hij slaapt graag en sinds de auto rit van wel geteld 4 min, is hij een beetje van z'n stuk, en wil hij even niet eten... Kraamzorg komt er zo aan ( het is DRUKKK ) en dan gaan we beginnen aan onze eerste dag thuis... Nou meer gedetailleerd kan ik het niet vertellen, maar ik ben m'n ei letterlijk en figuurlijk kwijt😂😂
Geboren! 1. Beempie- Tim- 29wkn, 6 dgn- 6/2/2016 2. Soullady- Stijn- 35 wkn, 0 dgn- 19/3/2016 3. Freddel- ?- 37 wkn, 3 dgn- 29/3/2016 4. Draaikont- ?- 38 wkn, 3 dgn- 1/4/2016 5. martim- Ellis- 37 wkn, 3 dgn- 8/4/2016 6. firstbaby- ?- 39 wkn, 3 dgn- 8/4/2016 7. missme1- Julia- 38 wkn, 3 dgn - 8/4/2016 8. DSM- Lona- 39 wkn, 3 dgn- 11/4/2016 9. fabjee- Koen- 38 wkn, 6 dgn- 12/4/2016 10. lietjuh- ?- 38 wkn, 1 dag- 14/4/2016 11. faartje1- ?- 40 wkn rond!- 15/4/2016 12. leolove- Anniek- 38 wkn, 4 dgn- 20/4/2016 13. Marianne1- Arie- 41 wkn rond- 20/4/2016 14. Mischa1984- Zoë- 38 wkn, 5 dgn- 21/4/2016 15. Mom86- Liënna- 40 wkn, 6 dgn- 21/4/2016 16. mutsz1991- Hayley- 40 wkn, 4 dgn- 21/4/2016 17. Betsie- N.o.a.h.- 40 wkn rond!- 21/4/2016 18. Mcc22- Damian- 40 wkn, 1 dag- 25/4/2016 Nog in verwachting; 20 april Littlemissme 21 april Hummeltje5 21 april Woozl 21 april Danielle1987 25 april Priscilla1989 25 april Michelle1209 26 april Annemie 27 april Elisah83 29 april Robano88 29 april Lama11 30 april Elianne92 30 april bimmeltje
Hoe is het met woozl nu? Al een tijdje niks van je gehoord.. En Priscilla1989 en Michelle vandaag uitgerekend zie ik. Spannend dames! Al wat voorwerk aan de gang geweest bij jullie? Danielle: ahhh, naatje zeg!! Misschien idd vanmiddag even in het ZH vragen of ze het alsnog kunnen doen? Fijn dat je vd zekerheid even een CTG krijgt. Hier heeft de VK nog steeds niet gebeld.. Moet eigenlijk nog boodschappen doen, maar durf de deur nu niet zo goed uit. Heb ook geen zin om dit soort praat in een volle winkel te moeten bespreken... En om morgen alle boodschappen te doen zie ik ook niet zitten, want dat zal iedereen wel willen doen met het oog op koningsdag. Dus maar hopen dat ze rap belt nu. En hopen hier ook niet op een koningskindje. M'n neefje is 3 jaar terug al op de 1e koningsdag geboren... Verder 1 mei nog een nichtje jarig. En vandaag m'n tante (maar dat maakt me dan weer iets minder uit). 4 mei hopen we ook niet op.. Schiet lekker op zo met de data die overblijven..! Hoe is het nu met de moeders/baby's die al weer eventjes geleden zijn geboren en van wie we weinig hebben gehoord de laatste tijd (al snap ik dat natuurlijk best!, maar nieuwsgierig blijf ik toch )?
Wat heftig zeg mcc22 het lijken steeds pieken van nix naar alles. Doe rustig aan thuis met je baby en jezelf. Wat vind grote zus ervan??
Update: kan weer met een gerust hart boodschappen doen hihi. VK belde net namelijk. Alles is me duidelijk nu. Ook even nagevraagd omtrent dat vetertje waar m'n zus het over had. Is (zoals ik al vermoedde) vergelijkbaar met 'het ballonnetje' waar hier wel vaker over is gesproken. Maar omdat daar hormonen inzitten, is dat iets wat alleen in het ZH geplaatst wordt. Afwachten dus maar of het nodig is, want ja.. de baby kan tenslotte ook nog steeds uit zichzelf komen Let's hope so..
Zou je even gebeld worden over hoe nu ging na het strippen of was er nog meer reden?? (Sorry, weet t niet meer zo)
Geeft niet hoor, Lama. Zijn ook zoveel meiden hier dat het lastig bij te houden is soms Ik zou nog gebeld worden, omdat de VK vandaag voor me naar het ZH zou bellen om een intake- afspraak te maken voor een eventuele inleiding. Dus ik dacht; als ze me toch bellen, vraag ik gelijk even waarom ik vanuit de VKpraktijk niks heb gehoord over dat hormoonvetertje waar m'n zus het over had
Oké dus nu inmiddels een afspraak staan voor intake?? Of heb je al een datum voor eventueel inleiden. Nog een vraagje: wat is een moment van de vk dat ze kijken of je baarmoedermond al rijp is en of je ontsluiting hebt. Doen ze dit standaard rond de uitgerekende datum of alleen als er aanleiding voor is?? Ookal is dit de tweede zwangerschap, ik vind weer erg spannend allemaal. Bij de eerste werd ik met 37.5 al ingeleid en ben dus nog niet eerder zo lang zwanger geweest ook geen idee hoe een natuurlijke bevalling verloopt
Gefeliciteerd Mc22. Heftige uurtjes na de geboorte heb je erop zitten. Maar fijn dat Damian het zo goed doet. Marianna: hier is de bv ook nog een beetje zoekende hoor. Ze drinkt goed, sinds gister zonder bijvoeren behalve de laatste voeding voor de nacht. We doen het op verzoek en ze komt nu net iets vaker dan toen we nog bij deden vingervoeden. Mijn productie is prima, maar ik blijf ook nog even om de voeding mee kolven om zeker te weten dat dat zo blijft want ze was in die omschakeldag toch weer wat afgevallen en ik wil zeker weten dat ik genoeg blijf hebben.
Jee meid. Wat een verhaal en wat is het snel gegaan. Heel veel succes thuis En met de kraam! Hebben ze je HB geprikt? Ik had 1 liter bloed verloren en een HB van 6.0 en heb wel ijzer tabletten mee gekregen. Oh n ja. Koningsdag, spannend. Misschien wordt deze dag wel overgeslagen door de baby's😊😆
Hmmmm momenteel maakt het me niet uit welke dag ik beval. ALS IK MAAR BEVAL Begin het nu toch wel zat te worden. Veel succes Danielle echt balen dat je moet wachten!!