Gefeliciteerd mc22! @ danielle, hopelijk is inleiden niet nodig en heeft de baby , net zoals die van ons, een dreigement nodig 😂 Het eind is in zicht meiden... nog even volhouden! Hier is de kleine meid nu alweer 5 dagen oud. Tijd vliegt voorbij! Mis stiekem toch wel mn grote buik hoor, maar de bewegingen van de laatste weken echt niet. Wat deed ze me soms echt pijn hihi Bevallingsverhaal: Dinsdag de 19e: controle vk. Gezien de moeheid, risico op klem zitten baby bij een wat zwaarder gewicht heeft de vk me doorgestuurd naar het zkh om inleiding te bespreken. 20e: ctg en echo gehad. Kleine werd geschat op ruim 3500 gram. De gynaecoloog begreep de situatie en gaf akkoord voor inleiding. Mocht zelf kiezen voor de datum. Zelf wilde ik wachten tot max 41 weken en haar de kans geven om alsnog uit haar zelf te komen. Hiervoor had ze nog 1,5 dag. 21e: werd wakker rond 05:00. Raar gevoel. 05:30 toch wel wat krampjes in de rug. Tegen manlief gezegd dat dit wel eens het begin kon zijn aangezien ik het gevoel in mn rug wel herkende. Even gaan douche. 06:15 duidelijk rugweeen om de 3/4 min van 40 sec. Rond 07:00 verloskundige gebeld nadat ik mijn moeder ingelicht had. Die kwam gelijk om de kids op te vangen. 07:15 verloskundige gearriveerd. Constateerde 4 - 5 cm ontsluiting. Hup direct de auto in naar het zkh. Gezien de snelheid van ontsluiting en spits durfde ze het niet aan om naar het radboud te rijden. Dus zijn we in het cwz beland. Daar was ook de verloskundige die de vorige bevalling bij mij gedaan had. Zij zou het ook overnemen uiteindelijk. 08;00 cwz. 10:00 8cm ontsluiting. Deze vk wilde wachten met vliezen breken en hopen dat de natuur dit zelf zou doen.. Maar dat gebeurde maar niet. Ik baalde behoorlijk aangezien die andere vk bij de vorige bevalling de vliezen brak bij 8cm en een half uurtje later had ik de kleine vast. Ik kreeg ook het gevoel dat de kleine tegen gehouden werd door iets... dat zei ik ook, maar moest nog ff wat weeën afwachten. 11:00 andere verloskundige kwam haar overnemen. Kleine overdracht tussen de twee verloskundige. Ik begon gelijk over de vliezen en situatie van de vorige keer. Toen de ene verloskundige die de hele tijd bij me gebleven was weg ging, gaf de andere verloskundige aan...ik ga je vliezen breken. Eerst wilde ze nog even dat ik mn blaas ging legen, maar de weeen waren zo heftig dat ik niet eens het bed af kon komen. Dus helaas weer een katheter. Man man... dat deed pijn dit keer. Pijnlijker dan de weeën op dat moment. Al met al gelukt. Vliezen gebroken en hup daar stond het hoofdje gelijk. Voelde haar gelijk zakken. Omgedraaid op elleboog en knieën om zo te voorkomen dat ze klem zou komen te zitten. 3x persen hoofdje geboren...met navelstreng heel strak om haar hoofdje. Vk kon er net een vinger tussen krijgen. Navelstreng doorgeknipt 1x persen en daar was ze dan..11:23 uur. Stil... Kinderarts erbij, zuurstof en hup daar kwam het eerste geluidje. Niet heel krachtig maar ze ademde! Ze heeft het laatste stukje moeilijk gehad want ze had enorm veel gepoept. Ook had ze even moeite met haar temperatuur, maar dat herstelde gelukkig snel. 3 uur na bevalling kwamen mijn ouders en de jongens ons ophalen en gingen we met zn allen naar huis.
Ja mom ik hoop ook dat de kleine een dreiement nodig heeft. Gewoon een thuis bevalling blijft mijn voorkeur hebben. Maar goed als het niet zo is dan is het niet anders. Wat een bevallings verhaal meid. Dat zal schrikken zijn toen ze stil geboren werd.... Gelukkig is het allemaL goed gekomen.
Dames ga vandaag bijlezen. Maar even kort ego: gistermorgen zijn we trotse ouders geworden van een kleine dame. Korte versie: om 6.00 3 cm ontsluiting en om 9.30 was ze er. Was heftig ook wat bloed verloren (800 ml) maar gister mochten we toch naar huis. De weeën begonnen spontaan, houdt nog even moed dames!
Woolz gefeliciteerd!! Ben wel benieuwd hoor naam en gewicht enzo 😊 Mom, wat een verhaal. Klinkt heel goed, behalve dat gedoe met die vliezen breken en dat die kleine stil was na de bevalling. Hopelijk gaat het nu goed met haar. Hoe heet ze? 💖 Gisteren wezen wegen. Onze meid is nu 3660 gram en was dus in 1 week 360 gram aangekomen 😀 wel grappig, want mijn oudste is nooit lichter dan 3850 hem geweest 😂😂
Woozl: gefeli met jullie dametje! Je bent de tweede bevallene van de 4 dames die op de 21e waren uitgerekend. Benieuwd who's next! Mom86: heftig zo met de navelstreng strak om t nekje. Ook al gebeurt dat best wel vaak, hoop toch dat de navelstreng eerst uit kan kloppen alvorens ie doorgeknipt wordt. Danielle: jij was ook vroeg wakker zeg! Buikactiviteit toevallig? Ik voel me steeds minder fit. Gister al bankhangdagje gehad. Klein uurtje terug naar wc. Sprong lang zo fit mn bed niet uit als anders en mennn wat deed dat kleine stukje lopen pijn... :'(
@Woozl gefeliciteerd met jullie dochter! Dat is snel gegaan zeg! Veel geluk met elkaar! @Mom jeetje dat lijkt me wel schrikken! Maar gelukkig gaat het nu allemaal goed! Zon lege buik is ook gek hè haha weet nog van mn oudste dat ik de eerste weken nog vaak ongemerkt over mn buik aaide en dan dacht oh ja geeft geen zin meer maar knuffelen met zon klein hummeltje is nog veel fijner @hummeltje bij ons ziekenhuis is het beleid sowieso om niet langer dan 41w door te lopen. Mag wel maar dan in goed overleg en extra controles. Maar inleiden vanaf 41w is dus sowieso geen probleem. Bij m'n oudste ben ik tot 41w5d doorgegaan tot het spontaan begon (dag voordat ik ingeleid zou worden, hoopte op een thuisbevalling, liep iets anders uiteindelijk maar ben heel blij dat onze knul zelf het startsein heeft gegeven). Nu mag ik niet langer ivm de voorgeschiedenis (spoedkeizersnede). Maar beleid is volgens mij echt per ziekenhuis verschillend Vervelend dat je je niet zo fit voelt misschien een voorteken Spannend Danielle. Hoop ook voor jou dat het nog spontaan begint! Zelf heb ik er inmiddels een hard hoofd in. Denk dat het gewoon morgenavond een ballon wordt.. toepasselijk op koningsdag.. Hoop alleen dat het niet mega lang gaat duren.. en ik wil liever geen bijstimulering. Ivm litteken van de ks. Ben doodsbang voor mogelijke complicaties. Hoop dat er naar me geluisterd wordt in het zh. HeB iedere avond een huilbui omdat ik het zo spannend vind en me toch zorgen maak. Kan me daarna wel herpakken maar vind het heel spannend... ben er nu echt aan toe om onze knul in mn armen te hebben.
Littlemissme Danielle en Hummeltje,hoop zo voor jullie dat jullie vandaag nog spontaan mogen bevallen. Het is toch slecht weer vandaag wat moet je anders doen...hou nog even vol, het duurt niet lang meer!!
Hopelijk vergeet ik niet iemand die ook al zo lang over tijd loopt, anders uiteraard ook voor diegene hoop ik dat t gauw komt
Net opgestaan en flink aan het rommelen hier, pijn mn rug en afwisselend harde buiken. Hopelijk zet het een keer door. Misschien wel een koningskindje haha 😁
@woozl: van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een razendsnelle bevalling zeg! Gelukkig nog spontaan begonnen ook. Hopelijk kunnen jullie genieten nu! @mom: wat schrikken dat ze t zo moeilijk heeft gehad t laatste stukje vd bevalling en dat de kinderarts erbij moest komen. Gelukkig is het goed afgelopen wel. @danielle: fijn dat ze in t zhs maling hebben aan de planning van vk's hopelijk zet het nu wel door!
Woozl gefeliciteerd met jullie dochter! Er is zoveel gerommel. Iedere ochtend denk ik snel ff kijken wie van jullie je beeb eindelijk heeft mogen begroeten.
Gefeliciteerd Woozl..! Succes meiden die nog wachten.. Dit was eigenlijk mijn datum. Raar dat onze kleine meid alweer 2.5 week is. Hoe gaat het met de nieuwe moeders? Hier harde plek in borst :-/ En Ellis heeft heel veel last van krampen. Infacol werkt niet.. Dus nu opa maar op pad gestuurd. Sab Simplex kopen in Duitsland. Gelukkig is dat hier 20 minuten vandaan. Hopelijk kan hij het vinden. Lastig zo'n kleintje zonder paspoort.. Last van tepels.. Toch maar weer tepelhoedje. Soms de neiging om bv op te geven.. soms echt slopend. Lijkt me heerlijk om de voedingstaak eens af te geven (helemaal met pijn of als ze vaak komt). Maar toch ook erg intiem.. Kom alleen niet aan veel dingen toe.. haha.
@martim - Ja dat lijkt me ook wel een raar gevoel. Wel fijn dat je, je draai gevonden heb! Succes danielle en michelle! Ik hoop dat jullie snel bevallen. Ik heb zojuist een uitje afgezegd Voel me echt beroerd en had er niet zo'n zin in maar om andere mensen op te zadelen met een vrouw die harde buiken en voorweeën heeft is denk ook een beetje egoïstisch.
Woozl gefeliciteerd. Ik lees met enige spanning jouw verhaal. Gelukkig herstelde het allemaal vlot. Nu heerlijk genieten! @Danielle, hopelijk gaat het strippen werken. Lekker rustig aan doen vandaag. Hier nog rustig. Hopelijk slaat het onstuimige weer gauw over op onze buiken