Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Little missme. Wat een verhaal zeg! Heftig.

    @nieuw topic.. welke naam geven we er aan?
    💙de wonders uit april/mei 2016💖
    Of uh... april/mei mama's 2016...
    Maar we hebben natuurlijk ook een paar kindjes die eerder zijn geboren. ..
     
  2. beempie

    beempie Actief lid

    5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland

    Ik voel me dan natuurlijk niet helemaal welkom meer aangezien ik een februari mama ben ;) Nee grapje hoor. Lijkt me gezellig ondanks dat ik meer een mee lezer als een mee schrijver ben. Sorry?!
     
  3. 4ewondertje

    4ewondertje Actief lid

    20 sep 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervolg topic lijkt me Harstikke gezellig
     
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Voor degene die ik nog niet gefeliciteerd heb; bij deze van harte met jullie wondertjes! Geniet van dit nieuwe leven 👍😉

    Vervolg topic; gezellig!! Wellicht mama's 16april-30april 2016.
    We weten zelf wel wie bij het clubje horen toch (ookal zijn sommige kleintjes eerder of later geboren)?
     
  5. lietjuh

    lietjuh Bekend lid

    9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de laatste tijd alleen maar mee zitten lezen. Wij hadden een beetje opstart probleempjes met ons kleine mannetje.
    Maar inmiddels gaat het al een stuk beter.
    Lijkt me heel leuk een vervolg topic.
     
  6. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahha! Ja daarom had ik het er ook bij gezet dat er kindjes eerder geboren zijn...

    We kunnen ook een naam doen zonder datum. 😂😜
     
  7. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee een vervolgtopic! Ik ben voor!
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Iedereen gefeliciteerd!!

    Een vervolg topic is een goed idee.
    Ik probeer bij te lezen maar moet zeggen dat ik het erg lastig vind om actief te volgen.

    Had vandaag eind contole bij de gyn en alles was goed.
    Heb alvast over de volgende bevalling gehad... Haha
    Ik mag lekker een keizersnede!

    Ik zit niet helemaal lekker in mn vel maar kan zelf niet echt mn vinger op leggen wat het nou is.
    Kleine doet het erg goed maar ik voel me bleh.

    Hopelijk gaat het met jullie goed? Is iedereen bevallen?
     
  9. lietjuh

    lietjuh Bekend lid

    9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt herkenbaar dat bleh gevoel! Ik heb zelfs al een paar dagen gehad dat ik niks wilde behalve op de bank zitten. Gelukkig trok mijn man me uit die bank en moest ik verplicht naar buiten wandelen.
    Dat gaat gelukkig nu goed maar dat bleh gevoel blijft wel een beetje
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Erop uit helpt inderdaad wel! Probeer zelf elke dag een wandeling te maken.
    Moet ook zeggen dat het thuis ook wat stroever loopt.
    Misschien nog even in onze mama en papa rol komen?
    Ben ook een enorme controlfreak want soms nog wel eens voor ruzie kan zorgen.
    Zijn er mensen die dat herkennen? Meer ruzie sinds de kleine er is?
     
  11. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont en lietjuh, heel herkenbaar hoor! Ik had t vooral bij de 1e ook. Tijdens verlof was t prachtig weer en ik was elke dag in t park, maar werd gillend gek omdat mn wereld zo klein was geworden en ik elke dag met de baby was. En idd veel ruzie met mn vriend destijds. Wat toen mij enorm heeft geholpen is verplicht tijd voor mezelf inplannen. Ik gaf niet graag de touwtjes uit handen, maar laat je vriend lekker een middag oppassen en ga met een vriendin de stad in, of even massage boeken en ontspannen. En ook heel belangrijk: samen dingen doen zonder baby. Ook al is t maar 2 uurtjes even lunchen. Het is zó anders als je weer even echt samen bent!

    Nu ook wel meer irritaties, en vind vooral de gebroken nachten weer killing. Maar hij is pas 3 weken dus dat is ook niet zo gek. Het is gewoon een zware tijd met zo'n kleintje, en zeker met de 1e moet je idd nog in je rol als papa en mama komen, en tegelijk nog als partners dingen blijven doen en elkaar en jezelf niet uit t oog verliezen. Maar t komt echt allemaal goed hoor, dat bleh voelen wordt zeker minder snel!
     
  12. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jup. Helemaal herkenbaar. Meer irritaties/ruzies...
     
  13. Priscilla1989

    Priscilla1989 Actief lid

    10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook! Vindt het best zwaar zo de gebroken nachten. Ben de hele dag met kleine in de weer en als partner thuis komt vraag ik of hij even met hem bezig wil zijn en dan lukt het niet en loopt hij de steunen en te zuchten en maar zeggen dat het zwaarder is dan hij dacht. De nachten doe ik ook alleen omdat hij vroeg eruit moet.voor werk. In het weekend zou hij de laatste fles doen maar hij valt gewoon in slaap en wordt niet wakker van huilen. Uiteindelijk kan ik dan nog weer zelf aan de slag. Sorry voor klagen maar van me af schrijven lucht hopelijk op. Dan nog een vraagje Hoe doen jullie je kleintjes naar bed? Mijne valt alleen in armen in slaap. Als ik denk dat hij ver weg is leg ik hem rustig in bed maar vaak schrikt hij na paar minuten toch weer wakker en begint dan kei hard te huilen helaas stopt dit dan niet. Meer Tot. Ik. Hem oppak..
     
  14. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Oh vervelend als de man overal doorheen slaapt! Doet die van mij ook... Niet bewust natuurlijk maar o zo vervelend.
    Ik maak hem gewoon wakker als ze erg onrustig is en ik er gek van wordt.
    Ondanks dat hij moet werken neemt hij het dan even van mij over.

    Ik werk op een kdv en ben nooit onzeker in mn werk maar nu het mijn eigen kind betreft is het echt anders hoor.
    Meer ruzie maakt me ook zo onzeker ...

    Marianne thanks voor de tips!
    Ga ik zeker doen vind het nu alleen nog zo lastig om weg te gaan zonder haar.

    Best een heftige gebeurtenis dat moeder worden!

    Hopelijk zijn jullie snel van het 'bleh' gevoel af!

    Hebben jullie vakantie plannen voor dit jaar?

    Wij gaan een weekje naar een bungalowpark in Nederland.
     
  15. Annemie

    Annemie Fanatiek lid

    2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje meiden. Wat balen dat de nachten zo zwaar vallen. Ik vraag me even af hoe vaak jullie er dan uit moeten? Bij ons beperkt het maar tot 1 keer.. ze heeft gisteren avond haar laatste voeding om 23.uur gehad en is net om 3uur wakker geworden. Nu slaapt ze door tot 7 uur gok ik. Wij klagen dus niet zoals je begrijpt.

    Manlief tukt hier ook overal doorheen maar daar integen maakt hij dat overdag ruimschoots goed.

    @ draaikont. De kleine lag bij jou toch ook met het hoofdje verkeerd waardoor het een keizerdnede werd? Ik heb ook altijd gezegd dat ik bij een tweede en keizersnede wilde maar ben nu zo blij dat het natuurlijk is gekomen. Soms besef ik me niet dat ik 2 weken geleden bevallen ben. Met een keizersnede had ik er nu niet zo bijgelopen zoals ik nu doe. Dat is echt een voordeel...

    @prisilla, wij hebben ook wat problemen gehad met mirthe in bed leggen. Vooral in de avond. Nu zijn we haar in de avond in bad (onder de douche) gaan doen en is ze kapot.. we kunnen haar nu zo een bed leggen zonder grote problemen. Ik had het idee dat ze zich hechtte aan mij als ik haar langer vast hield. Waardoor het moeil8jker werd om haar weg te leggen.

    Vakantie. Wij gaan augustus kamperen :D het is en uurtje van huis dus als het niet gaat ben ik zo weer thuis. Maar daar ga ik niet van uit. Vooral voor onze zoon wilden we kamperen. En heerlijk de vrijheid!
     
  16. lietjuh

    lietjuh Bekend lid

    9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje wat herkenbaar allemaal. Ook wat manlief betreft. Hij loopt te klagen en heeft gisteren niet 1 keer de kleine vastgehouden of wat gedaan.
    Ik snap dat hij moet werken maar dit valt me toch wel tegen. Als ik er dan wat van zeg krijg ik de opmerking ja maar jij bent de hele dag thuis en doet niks.
    Pfffff ben daar zo boos om. Ik doe echt alles met de kleine man en dan ook nog het huishouden en voor de andere kids zorgen. Noem het maar niks.
    Ik verrek van de pijn in mijn borsten tepels ontsteken en ik heb het gevoel dat ik richting borstontsteking ga. Elke keer bij het aanleggen doet het zo'n pijn dat ik er echt van moet huilen. Dan nog het feit dat het kleine mannetje niet in slaap kan komen. Hele nachten ligt hij boven op me omdat dat de manier is om hem.wel.te laten slapen. Ook overdag hele dag bezig hem in slaap te krijgen. En als hij slaapt doe ik snel de dingen die ik moet doen.
    Ben doodop zowel psychisch als lichamelijk en dan krijg je dat soort opmerkingen.
    Ik weet niet hoelang ik de pijn van het zelf voeden nog vol ga houden.
     
  17. Mischa1984

    Mischa1984 Actief lid

    2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een tips voor de moeders die baby's hebben die haar bij hen in slaap vallen. Leg een kledingstuk wat je gedragen hebt bij het hoofd. Dan hebben ze toch jouw geur bij zich en dat kan hen tot rust brengen. Ik zeg geen gouden tip maar bij mijn dochters helpt het...
     
  18. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @lietjuh
    O vooral die opmerking'jij doet niks' vind ik nogal een nare uitspraak!

    En vervelend van je borsten dat is ook heel zwaar. Hopelijk herstelt het zich snel.
    Ik ben na 5 weken gestopt met bv omdat het niet beter werd en ik er zelf bijna aan onderdoor ging.
    Flesvoeding geeft me iets meer rust.

    Ik zeg niet dat je het moet doen maar als je er echt doorheen zit is fv het overwegen waard.
    Ik moest er niks van hebben maar uiteindelijk ben ik er zoveel beter van geworden.

    @annemie nee de kleine lag goed maar mn ontsluiting bleef op 4 cm hangen. Donderdag begonnen met inleiden en vrijdag avond is ze geboren.
    Ik heb de bevalling zelf wel als een soort van traumatisch (nouuu is wel een heel groot woord) ervaren.
    En met een geplande keizersnede is alles toch anders dan met een spoedje.
    Wil niet weer risico lopen op spoed waardoor ik me kindje weer de eerste uren niet kan zien.

    Vond dat echt verschrikkelijk.

    De nachten zijn hier wisselend.
    Afgelopen nacht best goed van 1.30 tot 7 geslapen.

    En de nacht ervoor heeft ze van 00.00 tot 4.00 liggen gillen en was daarna om 6 uur weer wakker.

    Geen pijl op te trekken dus
     
  19. Betsie

    Betsie Actief lid

    25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden wat een herkenning allemaal ! Hier ben ik ook doodop van de gebroken nachten. Daarbij de zorg voor mijn andere twee kinderen. Mijn man die dus niet wakker wordt s nachts en tijdens spitsuur best eens kan zuchten en steunen. Een baby die het lastig vindt om zelf in slaap te vallen. Ik heb nu een puckababy gekocht. Hij hangt te drogen aan de waslijn en wil hem vandaag proberen.

    Tussen vijf en acht is hij ook altijd erg onrustig. Voor dan heb ik hem in de draagdoek..dat is echt ideaal. Zodra ik hem erin zet wordt hij helemaal ontspannen. Ik heb een bykay. Ik kan het iedereen aanraden.

    Draaikont, marianne beschrijft precies hoe het is. Ik heb het precies zo ervaren bij de eerste. Het eerste kind is zo zwaar! Veel Zwaarder dan een tweede of een derde. Dat zeggen lijkt ee taboe. Maar geloof me ; de roze wolk en het eeuwige "geniet ervan" is zo'n cliché ! Natuurlijk ben je blij met je kindje maar het is zeker niet altijd rozengeur en maneschijn en dat beeld wordt helaas nog steeds altijd overal onterecht geschetst. Ik hoop dat je gauw weer wat lekkerder in je vel zit. En twijfel niet aan jezelf. Ik denk dat way jij voelt heel normaal is alleen is het een taboe om uit te spreken dat het geen hosana is.
     
  20. Annemie

    Annemie Fanatiek lid

    2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Draaikont. Dan snap ik hem helemaal!
     

Deel Deze Pagina