Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lietjuh

    lietjuh Bekend lid

    9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen toch maar even de huisarts gebeld. Het drinken aan de borst is echt te pijnlijk dat ik het niet meer aankan. En ook mijn kleine mannetje huilt de laatste 3 dagen ineens veel meer.
    Zoals het er nu uitziet is het spruw. Zijn tong is vrij rood en bij mij is alles ook erg rood en geen kloven.
    Ik heb zalf meegekregen en voor hem een drankje.
    Laten we hopen dat het snel weggaat dat zou het voor mij een stuk dragelijker maken.
    Ik ga nu de combinatie al maken met kunstvoeding en kolven om de productie op gang te houden.
    Maar zelfs aanleggen doe ik even niet vandaag. Misschien morgen weer ff proberen.
    Is iemand bekend met spruw?
     
  2. Fabjee

    Fabjee Actief lid

    14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Wat vervelend dat jullie er zo doorheen zitten bij Stijn hebben we qua nachten geluk gehad die sliep na 3 weken al door dus dat was minder zwaar leefde toen nog wel in roes was heftig jaar net Kiki enz.
    Koen wisseld erg met slapen soms 4 uur en dan half 8 pas
    Maar afgelopen nacht was het weer 2 uitzie en half 6

    Meer ruzie hebben we eigenlijk niet gelukkig je hebt he irritaties wel maar goed das normaal. Ik doe de nachten ook alleen man slaapt er doorheen en eer hij wakker is zijn we kwartier veder dan die ik het zelf wel haha vind ik niet erg.

    Koen heeft spruw nu witte tong heb ook drankje nu de 5de dag heb alweer nieuw flesje is nog niet over maar dat zeiden ze bij de apotheek al is hardnekkig.

    Zag gister ineens dat koen ze hoofdhasr beetje gaat uitvallen heeft kale plek op ze hoofs beetje jammer herkend iemand dit? Zag in de foto's van Stijn dat hij dat ook had gehad alleen die was heel blond dus viel veel minder op.

    Wij gister echt een rotdag moest met Stijn naar de tandarts heeft dood tandje al hele tijd was niet erg is hij x op gevallen maar nu zat er een soort afte op ze tandvlees bleek het een ontsteking te zijn van dat dode tandje jullie raden had al die moest er dus uit. Echt zo zielig hij moest heel erg huilen kneep heel me hand fijn was echt niet leuk. Ik kan veel hebben en met Kiki ook genoeg gezien en meegemaakt dus sta niet meer zo snek ergens van te kijken maar dit was echt erg moest er buiten zelf van huilen. We zijn een kadootje gaan kopen toen was het weer ver goed. Nu dus kind die heel wat jaartjes met gat in ze mond loopt geen gezicht maar ja is niet anders.

    Toen ging koen ook nog huilen hij had honger net voor we weg moesten dus maar snel fles gemaakt en meegenomen dat vind ik dan wel heel lastig met 2 oma kon niet oppassen maar goed uiteindelijk alles goed gekomen
     
  3. martim

    martim Actief lid

    16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Hier ook een kleine met moeite met slapen. In de eerste week al een 'Swaddle me' besteld. Sindsdien geen last meer van zichzelf wakker slaan etc. Echt n aanrader.

    Ik heb met bv ook mijn momenten.. vorige week kolfde ik opeens veel minder.. Nu komt ze sochtends wel 5/6 x tussen 8 en 12.... soms als het me te heftig wordt.. maken we gekolfde melk warm of een beetje kunstvoeding. Dan heb ik even rust en is zij tevreden. :)

    Hier ook nog geen doorslaper.
     
  4. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hier doeken van Aiden & Anais. Duur maar erg praktisch. Gebruik ze overal voor.
    Als ik het een beetje om haar heen doe tijdens het voeden blijft ze lekker warm (niet tijdens die hele warme dagen gedaan) en als ik haar dan terug leg na een voeding dan gaat ze niet een koud bed in maar heeft ze de warmte en jouw geur nog.

    Tussen 18.00-20.00 is ze wat zeurderig. Wil ze graag bij me hangen/drinken. (Clusteren ) baak slaapt ze daarna wel tot 01.00 en wordt dan om 4.00 wakker.
    Vandaag heeft ze voor het eerst van 22.30 tot 05.15 geslapen.

    Oh jee wat heftig van Stijn en wat een bikkel zeg😨 ik geloof dat het als moeder ook even lastig is!

    Hier geen ervaring met spruw...

    Zal ik een topic maken meiden... welke naam geven we er dan aan ? Vroeg en laatkomertjes april 2016....
     
  5. Danielle1987

    Danielle1987 Fanatiek lid

    13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ja leuke naam little missme! Lijkt me een goede naam voor ons nieuwe topic.

    Hier ook geen ervaring met spruuw. Lijkt mij wel heel naar.
    En ons dametj slaapt ook nig niet door maarja ze is pas 2'weekjes.

    Verder helpt mijn man in huis heel goed en doet alles zonder mopperen.
    Wel doe ik de nacht voedingen. Want als we op man lief moetn wachten ligt ze eerst een kwartier te krijsen...

    Moeite met wakker worden denk ik hihi
     
  6. Betsie

    Betsie Actief lid

    25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijkbaar een mannen kwaal dus dat Door baby gehuil heen slapen. Ik vind het zo'n naar geluid midden in de nacht. Dat gaat Door merg en been!
     
  7. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt manlief ook overal doorheen. Als ik m wakker maak duurt het zeker 10 min voordat ie normaal kan functioneren en snapt wat er aan de hand is. Terwijl ik al bij de eerste smakgeluidjes rechtop in mn bed zit ;)
     
  8. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh echt. Ik slaap er ook weleens doorheen 😨 maar we hebben dan ook de afspraak hij haalt hij eruit. Ik voed, verschoon en leg haar terug 😉👍
     
  9. Lama11

    Lama11 Actief lid

    15 jan 2016
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ik wordt soms zo gefrustreerd als mijn man wakker wordt alleen met z'n ogen en verder niet, dan denk ik: je hoort je zoon toch!! Vreselijk! Maar lees nu dat bijna elke man dat heeft, ik kan me niet voorstellen! Ik ben gelijk wakker. Verder helpt hij wel veel in huis, hij doet van alles maar s nachts wil hij graag slapen:)
     
  10. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier slaapt de kleine sinds 2weken op haar eigen kamertje. Deuren open. Manlief slaapt heel licht dus die wordt van elk geluidje wakker. Dat had ik ook toen ze bij ons op de kamer lag. Nu wordt ik alleen maar wakker als ik haar hoor dat ze bijna huilt. Maar manlief staat dan al bij haar bedje.

    qua voeding zaten we een paar daagjes op 5x 120cc , maar we zijn weer terug op 6 x 100cc. Blijkbaar vind ze dat fijner. Ze slaapt nog steeds erg veel en de nachten gaan ook goed.

    Hier het eerste weekje alleen met de kids (manlief weer aan het werk overdag). Natuurlijk iets drukker maar valt niet tegen, gelukkig!
     
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Liethuh wat vervelend! Hopelijk is de spruw snel over. Ga je dan weer volledig bv geven?

    Ah arme stijn met zijn tandje!


    Hebben jullie verstand qua fv? Schijnt toch allemaal redelijk 1 pot nat te zijn?
    Zit nu aan de nutrilon maar vind het behoorlijk aan de prijs als ik het vergelijk met ah voeding eigen merk.
    Ga dus overstappen..

    En wat drinken jullie beebjes qua hoeveelheid? De kleine is nu 6 weken en mag in mn handjes knijpen als ik ef 100cc in krijg.
    Meestal drinkt ze rond de 70/80 en spuugt er daarna nog redelijk wat uit.
    Heb haar afgelopen nacht wakker gemaakt vooe een extra flesje. Want ze komt als ik met dr gewicht bereken ongeveer 100cc iets meer tekort per dag.

    Op mn werk weet ik t altijs zo mooi te vertellen maar mn eigen kind lijk ik maar niet te snappen!! :p
     
  12. Mcc22

    Mcc22 Lid

    19 apr 2016
    40
    0
    0
    Den Haag
    Damian krijgt ook fles voeding en heeft het spugen nu EINDELIJK achter zich gelaten ( even afkloppen... ) het was zo dat hij met 2,5 weken oud, 8 flesjes kreeg van +/- 100cc, ( veel te veel dus ) en dat resulteerde in spugen... Wat bij hem ook een grote oorzaak was, niet boeren TIJDENS het voeden, hij is zo langzaam met drinken, dat hij na 10/15 minuten een boer wil laten en daarna rustig de rest wil opdrinken ( misschien dat dit een tip is? ) ook heb ik me nu de dunstan methode aangeleerd ( herkennen van baby huiltjes ) en sindsdien weet ik wanneer hij een boer wil laten, en sindsdien echt nog maar MINIMAAL spugen ( 1 mondje per dag )

    Maar let er op dat als je het niet vertrouwd je tussendoor de kleine meid nog eens laat wegen, of ze voldoende groeit, op de melk die ze binnen krijgt, zolang ze goed groeit... En je merkt aan d'r dat ze goed functioneert, zal zij zelf aangeven wanneer ze meer melk wilt...

    Over de voeding wij hebben bij onze eerste nutrilon standaard 1 met johannesbroodpitmeel gegeven, pfff wat een dief van onze portemonnee, nu geven we Kruidvat standaard 1 ( exact dezelfde ingrediënten ) en is de helft van de prijs!! ( ook eventueel ipv infacol voor darmkrampjes en johannesbroodpitmeel zou ik bij kruidvat kijken, scheelt ook de helft van de prijs 👼😁)

    Xxx
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Die dunstan methode ben ik bekend mee maar bij onze klein is elke huil hetzelfde!
    Maar ze groeit goed volgens de laatste weging en is verder tevreden maar dus volgens de boekjes drinkt ze niet genoeg.
    Met bv had ik die zorg dan weer niet, nu ben ik meer gericht op de cc's.

    Bij volwassenen eet de een ook meer dan de ander natuurlijk dus misschien moet ik zolang ze het goed doet die cc's maar laten voor wat het is.

    Bizar dat prijsverschil! En zonde van het geld omdat het vrijwel hetzelfde is...

    Ze boert trouwens al tussen de flessen door en drinkt het in 3 keer.
    Mijn man had ook erge reflux als baby dus wie weet is het erfelijk ofzo! Met hem is het ook goed gekomen. Vandaag heeft ze trouwens nog niet zoveel gespuugd! Kan er geen pijl op trekken...

    Ben trouwens wel gezwicht voor een fopspeen al had ik gezworen van niet! Nu ze fv heeft ze echt enorme zuigbehoefte. Maar beperkt het alleen tot slaapjes en als ze slaapt trek ik hen eruit.
    Op advies van kinderarts
     
  14. Mcc22

    Mcc22 Lid

    19 apr 2016
    40
    0
    0
    Den Haag
    Haha die spenen wat een rampenplan hahaha ik weet nu al bij Damian dat als hij na z'n fles dat vreselijke brulplug nodig heeft, dat hij NIET slaapt, want wat je zegt die zuigbehoefte is abnormaal, en hoe klein ze ook zijn de kids, zodra je bij ze weg loopt, *plop* speen eruit😱

    Ik moet echt zeggen dat ik nooit had verwacht dat ik de verschillende huiltjes kon horen, maar bij Damian werkt het echt!!

    Trouwens is het spugen echt al 6 weken? Of is het later gekomen?
    Aangezien het de afgelopen week ontzettend warm is geweest kan dat ook een oorzaak zijn van weinig willen eten/ spugen...

    En wat je zegt die cc's zijn niet het belangrijkste, vertrouw op je instinct en op de kleine, zodra je merkt dat er iets niet klopt, trek aan de bel! En wat jezelf zegt, bij borstvoeding maken die cc's ook niets uit ( in zekere zin ) en voed je wanneer je kindje zich meldt, bij flesvoeding is dit eigenlijk niet anders, maar wordt ons "geleerd" om op de dag om de 3 uur te voeden, en dat ze steeds meer "moeten" drinken... Nou dan ben ik een irritante moeder die daar niet naaf luisterd, net zoals wij niet kunnen zeggen wanneer een kind moet gaan plassen/poepen/aandacht etc wil, kun je ook niet zeggen wanneer en hoe veel honger je baby heeft! 😁 blijkbaar hebben wij gewoon een kleine veelvraat met z'n +/- 800cc ( 3 weken oud😱) hahaha

    En wat je zegt misschien is dat reflux inderdaad erfelijk ( ik ben er niet zo mee bekend, maar je leest vaak dat mensen met meerdere kinderen in een gezin, dat ze " meestal " allemaal wel/ geen reflux hebben ( correct me if i'm wrong )
    Xxx

    Xxx
     
  15. Betsie

    Betsie Actief lid

    25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alle drie mijn kinderen de fles gegeven. En bij de oudste lette ik continu op wat hij hebben mocht en of het al tijd was.... wat een onzin. Bij de tweede ben ik fv op verzoek gaan geven en zo ook bij n.oah. ideaal hoor. Die kleintjes regelen dat prima zelf ! N.oah zit nu op 6x 120 cc.

    Ik geef trouwens Hero standaard. Bij de oudste heb ik nu nutrilon en later kruitvat gaan geven. Ik heb nu eigenlijk boor het gemak voor een A merk gekozen zodat ik altijd overal voeding kan halen en niet afhankelijk ben van 1 bepaalde drogist of supermarkt. Het nadeel is wel dat het best oploopt. Pak voeding en een pak nutriton jpbm kom je toch al op bijna 15 per week.
     
  16. Danielle1987

    Danielle1987 Fanatiek lid

    13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wij hebben hier ook gewoon nutrilon. Om de zelfde reden dat ik het overal kan halen😊

    Verder zit onze meid nu op 7keer 100cc ze is nu 2weekjes.
    Klein veel vraatje😉
     
  17. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
  18. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    missme, wat leuk een april 2016 topic! Leuk om door te kletsen..
     
  19. Bloempje160

    26 aug 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Misschien dat sommige me nog herkennen van een paar berichtjes in t begin van dit topic!
    Ook wij hebben na 41.5 week eindelijk ons meisje deze week mogen ontmoeten!
    Hartstikke mooi en leuk.. Wel wennen hoor! Vooral de nachten...
    Ze slaapt overdag Veel en goed. Maar snachts.... t is een ramp! Elke 10 minuten huilt ze. We hebben hierdoor al 6 nachten niet geslapen en zijn gesloopt..
    Ze krijgt de laatste bijvoeding voor het slapen gaan, in overleg met kraamzorg en vk,zodat ze meer binnenkrijgt dan met bv. Ik heb ook niet het idee dat ze snachts honger heeft, behalve rond een uur of 4 maar dan krijgt ze weer eten.
    Waarom ze huilt is dus een grote vraagteken.. overdag doet ze het prima!

    Hoe ging dit de eerste week bij jullie? Hebben jullie tips?
     
  20. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @ michelle wat is hij mooi. Lieve foto!
     

Deel Deze Pagina