Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @littlemiss wat een zware en enge bevalling. Gelukkig heb je nu een gezonde baby.
     
  2. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    @ bloempje : van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Hoe heet ze? Alles goed gegaan?
    Hier geen problemen de eerste week. Slaapt ze bij jullie op de kamer? Wiegje of ledikant? Is ze erg beweeglijk? Misschien helpt inbakeren haar. In bad doen/ douche voor de nacht is misschien ook wel fijn voor der.
    Probeer overdag je slaap te pakken als zij ook slaapt en de nachten wisselen met je man. Beide uitgeput raken lijkt me niet goed.
     
  3. Bloempje160

    26 aug 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks een bevalling die 2.5dag duurde, Veel bloedverlies, mijn bloeddruk die drastisch kelderde, 6 hechtingen, en gepoept in vruchtwater... moet ik zeggen dat de bevalling me is meegevallen!

    Ze slaapt bij ons op de kamer in een wiegje. Beweeglijkheid valt erg mee snachts.. opzich is inbakeren nog wel een idee om te proberen! Wie weet helpt het! Zullen het eens gaan proberen! Afwisselen doen ik en mn man inderdaad. Alleen vind ik dat lastig omdat hij weer gewoon aan t werk is en er dus vroeg uit moet.. Ik heb dan al snel zoiets van laat mij maar.. Ik kan overdag slapen als de kleine slaapt. Hij is het daar overigens niet mee eens hoor;)
     
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Het scheelt inderdaad dat je overdag je rust kan pakken 😉

    Heeft ze misschien last van krampjes? Geef je bv of fv?
    Bij fv adviseer ik je de dr. Brown flesjes. Hier waren de krampjes vele malen minder geworden (bij onze tweede) en ons meisje heeft er heel af en toe wat last van..

    maar wat een heftige bevalling zeg... gelukkig is het voorbij en gaat alles goed met jullie!
     
  5. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie dochter bloempje!! Jij was ook flink overtijd zeg, vond je t pittig? En de bevalling klinkt ook best heftig maar gelukkig kijk je er positief op terug.
    Wat slopend dat ze zoveel huilt snachts. Behalve afwisselen (en als t niet jouw beurt is met oordoppen slapen) zou ik even geen tip weten. Ik heb vaak ook geen idee behalve troosten wat ik kan doen bij huilen. Hier wel veel last van krampjes maar snachts valt t mee. Sterkte de komende nachten, hopelijk want ze snel aan het nieuwe dag-nachtritme.
     
  6. Bloempje160

    26 aug 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mom86: ik geef bv maar met kv als bijvoeding.. Ik heb niet hetnidee dat t krampjes zijn. Volgens mij is het echt het wennen aan de wereld en de stille nachten die daar bijhoren.. Volgens de verloskundige gebeurt dit vaker en is dit een tijdelijk iets.. hopen dat ze gelijk heeft!

    @marianne: dankjewel! Ja de laatste weken waren zwaar. Ik zou woensdag ingeleid worden. Maar mevrouw besloot dinsdag zelf dat t tijd was om te komen, dus inleiding was gelukkig niet nodig!
    Ik ga proberen om gewoon wat positiever te kijken na se r de nachten.. Het is tijdelijk!
    Hoe is het met jullie? Geven jullie bv of kv ? En hoe bevalt dat?
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.600
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Borstvoeding: hier nu ook 1 tepel die erg pijnlijk is, komt deels door puistje vlak naast de tepel en deels door een w.s. verstopt melkkliertje. Ik volg meestal m'n gevoel bij dat soort dingen.. dus heb een (toch al gebruikt) borstvoedingskompres gepakt en gekookt heet water over gegooid, even af laten koelen en toen tegen m'n pijnlijke tepel/borst aan, monddoekje erover en shirt erover en laten zitten op gevoel. Voel nu geen hele vervelende steken meer, dus lijkt ietsjes te hebben geholpen toch.
    Maar merk wel weer dat ik tegen een voeding aan zit dus worden beiden iets pijnlijker.

    Kolven: hier 2x gedaan. 1x om te kijken hoe groot mijn productie was (= GROOT! :eek: OMG) en dus 1x oefenen met dat ik moet kolven voordat meneer moet komen. Dus stel hij moet om 15u weer een voeding, moet ik 14.15 gaan beginnen met kolven. 15 min. per borst plus nog wat speling voor het geval meneer eerder komt. Dus dat die keer met de kraamVZ erbij meteen gegeven, want 'nu is het nog warm' (aldus zij).
    Sindsdien is kolven er helaas niet meer van gekomen.
    Maar nu snap ik niet hoe ik nou een voorraadje aan kan leggen, want de kraamVZ had het erover dat ik niet mag kolven tussen voedingen door.
    Terwijl het ons er juist om gaat dat ik in ieder geval in de avonduren minimaal 1 flesje kan (laten) geven, omdat die nogal drama zijn vaak en ik enorm gestresst raakt en dat voor geen van allen goed is..
    En ook wel handig natuurlijk als we straks weer eens weg gaan (over 2 weken bijv. een verjaardag waar we heen hopen te kunnen, zo niet, dan niet) dat we flessenvoorraad hebben.
    Iemand die me met bovenstaand, schuingedrukt stuk, kan helpen?
    Voel me wel dom eerlijk gezegd, maar ach.. we zijn op de wereld om elkaar te helpen, toch? ;)

    Er was iemand met een kind dat in de nachten veel huilt en zich veel overstrekt...
    Zouden dit geen darmkrampjes kunnen zijn?
    Doet onze mup nu sinds een dag of 2 a 3. Snapte er eerst ook niks van hoor. Maar door schade en schande wijs geworden. Eerst alle truken al geprobeerd natuurlijk (borst/schone luier/boertje/slaap wiegen/vervelend zittende kleding nakijken etcetera) en die lostten niks op. Toen toevalligerwijze dat mn man 'm had en hij het ook niet meer wist en maar ging wrijven over z'n buikje wat al wat leek te ontspannen en wij hadden een kraamzorgbureau dat werkt met Dunstan Babytaal. Helaas niet veel mee kunnen doen in de dagen dat de KVZ er was, maar sinds vandaag ff het kraamnotitieboek doorgebladerd en de 5 huiltjes werden overzichtelijk en duidelijk beschreven, dus gaat nu ook echt beter daarmee. Nu meneer bijna 2 weken oud is herken ik bijv. pas die krampjes terwijl ik zn voedingsbehoefte al na z'n eerste levensuur herkende..

    Overdag: heerlijk zoet kind. Veel slapen/voeden/slapen nog uiteraard maar lijkt nu ook al iets meer wakkerder te worden. Vandaag 1 uurtje in ochtend en 1 uurtje in avond (zoiets). Wil alleen nog ff beter bijhouden wanneer dat precies is, zodat ik ook daar een ritme voor mezelf in kan vinden.

    Avonden: vaak drama tot nu toe. Zelf vermoeid (kan overdag nauwelijks de slaap vatten en ben natuurlijk ook al weer uren in de weer) en sowieso al weinig energie ivm. meer dan 1/5 deel bloed verloren zelf. Dus zelf ook sneller huilerig dan (lijk wel een kind). En S. ineens geen peil meer op te trekken.
    Hoop dat ik er gauw aan toe kom om me nog wat meer te verdiepen in die Dunstan Babytaal. Ging vanavond al erg goed.
    En ben me ook sinds een paar dagen bewuster bezig gaan houden met m'n kind in de avonduren. Was overdag geen probleem, maar merkte op een gegeven moment dat ik onbewust de avonden nog wilde invullen hoe ik het altijd gewend was..
    En sja.. dat werkt natuurlijk niet met een pasgeboren kindje.. ;)

    Ik ga, duty calls!
     
  8. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    (We zitten op 't andere topic (bij mama's --> de vroeg en laatkomertjes april 2016) 😊😀
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.600
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank missme1, nu ik álles van hier dan eindelijk heb bijgelezen ga ik dan maar gauw (hopelijk) verhuizen naar het nieuwe topic. Mij benieuwen hoeveel daar al is gekletst... ;)

    Zal mn verhaal dan ff kopiëren en plakken daar naar toe.. ;)

    Ik ga maar eens slapen...
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.600
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #5490 hummeltje5, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt: 18 mei 2016

Deel Deze Pagina