Ik heb geen overgewicht. Maar mijn darmen zijn ook opgezet. Heb nu al moeite met een aantal broeken. Ook doe ik nu maar wijde dingen aan. Anders gaan mensen het echt al zien
Ik heb na de eerste zwangerschap een enorme diastase overgehouden (gescheurde buikwand) dus er hoeft maar iets te zijn en het zet op. Heb dus a behoorlijk bollebuik. Heb geen last van afscheidinh en zowel de misselijkheid als de vermoeiheid vallen me dit keer alles mee. Morgen al afspraak bij de vk. Ben benieuwd! Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?
Zit net ff rond te neuzen nav jullie berichten over eerst een intake en dan pas de mogelijkheid krijgen voor een echo. Gaat bij in de buurt dus ook zo. Je moet al je persoonlijke zaken op tafel gooien en na dat gesprek willen ze een afspraak maken om een echo te maken. Nou, ik werk daar dus niet aan mee. Ik eis eerst een echo anders ga ik dat gesprek niet aan. Als er geen hartje klopt, voel ik me ook zo vervelend omdat ik alles al in glorie heb zitten vertellen en het dan nog "echter" geworden is. En wat moeten ze met mijn info als het vruchtje toch niet goed is? It's my way or the highway. Trouwens, hoorde ook dat er vrouwen zijn die langs de eerste hulp gaan met het verhaal dat ze pijn hebben krijgen ze ook een echo. Wel ver gezocht maar die gekke regels hier lokken dit soort gedrag wel uit.
Het draait altijd om geld. Is toch te belachelijk voor woorden? Geld is blijkbaar belanrijker dan ons welzijn. Ben zooooo boos.. hormonen?
Ik heb echt helemaal geen symptomen. Van mij mag het blijven zo, ook al voelt het ook weer gek dat ik nergens last van heb. Ik ben nu vijf weken. Ik mag 3 september voor de termijnecho en een week later voor de intake. Ik kan niet wachten!!!
Hoi hoi Allemaal gefeliciteerd !! Ik hoop hier mee te kunnen kletsen Ik sta al op de lijst Na 8 rondes is het dan eindelijk raak! En waar ligt het nu dan aan? Ben lichtjes gaan afvallen want woog 117,1 kg en nu 114,1 kg Cola en snoepen voor 80% geminderd Ben gestart met hele cyclus 2 capsules tarwekiemolie te gaan slikken Heb de Boeddha die ik gekregen heb van een vriendin van de plank boven bed naar naast me on nachtkastje verhuisd hihihi. Geen ovulatie testen gebruikt, gelet op me cervixslijm en avond dus gigantische buikpijn en daar van uit gegaan. Dus zeg het me! Hihihi We zijn dol gelukkig. Ws dus 30/4 uitgerekend. Zoontje wordt 4/5/16 3 jaar! Dus hoop voor die dag te bevallen... Maandag gaan we de Vk bellen Dan zullen we ws eind sept intake en inwendige echo krijgen. Mijn gegevens hebben ze al dus zal ws sneller gaan dan bij de eerste. Ben erg benieuwd hoe het me deze keer zal gaan verlopen. Eerste zwangerschap was goed, had begin wat laat van misselijkheid maar geen overgeven, verder op het eind veel maagzuur. En met 30 weken al thuis ivm harde buiken. Uiteindelijk met 39.2 bevallen.
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren! Ben weer terug van een midweekje deutschland! erg leuk geweest! Ondanks de afleiding toch erg bezig met het zwanger zijn, mega boobies, hele pijnlijke tepels en tijdens het vele wandelen kreeg ik zowaar last van mijn bekken! Ik heb bij mijn 1e zwangerschap enorm bekkeninstabiliteit gehad, na de bevalling heeft het nog zeker een jaar& fysiotherapie geduurd voordat alles hersteld was! Ik hoop zo dit keer niet..maar ben er bang voor... De tijd gaat snel maar toch lijkt die eerste echo datum zoooo ver weg geen spoortje geduld te bekennen hier haha! Als ik het zo lees ben ik niet de enige!
Hier ook best last van gelige afscheiding, wilde al vragen of daar meer mensen last van hadden. Maar ja dus. Ben gisteravond gebeld door MVM, donderdagochtend komen ze langs. Moet alleen nog ff gaan kijken hoe ik dat ga doen. Ze halen bij ons nog niet op, moet het op het depot afgeven. Nou is dat niet zo'n probleem, is vlak bij ons huis. Maar wat wel een probleem is, is dat ik het bij de ambupost moet inleveren en daar werkt een dorpsgenoot, en een goede kennis van ons en mijn ouders..... En we willen het eigenlijk nog een poosje stilhouden, dilemma dus?!
Goedemorgen dames! Ik begin hier na 3 vmk wat vertrouwen te krijgen. Net een test gedaan en hij knalt voor mijn doen echt al met 4+4. Ik ben zo happy. Volgend weekend zouden we eindelijk met manlief naar duitsland gaan met een groep van ongeveer 20 man. Veel lopen, muziek maken en vooral veel drinken. Besloten om niet mee te gaan . We hebben dan ook besloten om het aan de familie en echte vrienden om te vertellen die me gaan dat ik zwanger ben. Ze weten van alle mk . Ben nu echt onwijs blij dat we het gezegd hebben want nu kan ik mij echt rustig houden en Manlief gewoon genieten! Wat een echo en intake betreft, ik heb 8 Sept en echo bij de gynaecoloog. Met de verloskundige afgesproken dat ik daarna pas bij heb op gesprek kom. Enne ik hoop dat het niet 12 dagen eerder komt. Mijn kleine man is dat jarig. Hi Hi. Zowiezo wordt het een ziekenhuis bevalling ivm eerdere keizersnede en als ik in het ziekenhuis kon te liggen ivm uitdroging wordt dit waarschijnlijk een geplande keizersnede. We zullen zien. Is iedereen ook zo moe??
Gefeliciteerd alle zwangere!! Ik ben vandaag 4.4 wkn. Wat vinden jullie verloskundige al bellen of niet?? Heb me ook opgegeven voor mvm!
Zo dames, dat was een flink stuk terug lezen! Gezellig! Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd! @Betsie: Wat betreft vis eten: Count me in! Lekker en gezond, alleen de rauwe vis laat ik voor nu even staan. Ook als het vers is, ik wil het risico niet nemen. Dus even geen haring, geen sushi met rauwe vis of sashimi.. Vind ik erg jammer maar heb het er graag voor over. Wil daar geen risico mee lopen. @Marianne: Hoe is het met je bruinverlies? Houdt het al een beetje op? @Nonma: Oooooh de BK langs de A4! Die is venijnig haha! Had er tijdens m'n vorige zs veel meer last van dan nu, lig tot nu toe. Benieuwd wat er nog komt. @Danielle: afscheiding nu niet zo'n last van, maar vroeg in m'n vorige zs heb ik ook een keer gehad wat jij nu omschrijft. BAH! @combinatietest: Denk niet dat we hem doen, maar nog niet goed over gehad samen. Eerst die eerste echo... Wij durven gezien miskraam verleden niet al te ver meer vooruit te kijken. En weghalen is no go voor ons, dus denk dat combineert geen meerwaarde heeft. @Freddel: Ik heb geen overgewicht, maar ben wel een beetje aan de forse kant (zit net m'n BMI uit te rekenen en die is echt maar net onder het randje: 24,95). Wil ook echt voorkomen dat m'n gewicht sky high gaat, dus blijven bewegen (ondanks m'n vermoeidheid) is een must. Wil sowieso gaan zs zwemmen, maar ook nog wel zoeken naar iets anders. Tennis ga ik deze winter niet doen, hardlopen weet ik niet hoe lang ik dat vol houd. Mensen ervaring? Broeken zitten hier met name in de avond niet lekker. Vandaag lekker een jurk aan gedaan, zit een stuk beter. @superguppy: vandaag al naar de vk! Krijg je een echo? @weekend: Wij gaan lekker naar Sail en uit eten, en denk dat morgen de BBQ ook nog wel aan gaat! @vroege echo's: Ik werk zelf in de gezondheidszorg en vind het heel logisch dat je zo'n vroege echo zelf moet betalen. Zorgkosten in Nederland rijzen al de pan uit... En je dan op de SEH melden met buikpijn? Nee sorry, dat vind ik echt onacceptabel. Overigens is er bij ons in de buurt een vk praktijk die een vroege echo als extra service biedt, soort vorm van klantenbinding. Prima, maar die wordt dus niet gedeclareerd bij de verzekering. @Beempie: Oh das lastig met inleveren... Kan je achterhalen wanneer die dorpsgenoot vrij is toevallig? Of op een ander depot inleveren de eerste weken? Of... Desnoods wacht je nog even met MvM tot je het bekend wil maken. Zelf wacht ik lig m'n eerste echo af en als die goed is meld ik me aan. @ikbien: Ik heb zelf al meteen gebeld om afspraak in te plannen, dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik aftellen Nou meiden, ben nog niet zo moe (net mn bed uit haha) dus ga eens lekker met een theetje en de krant in de tuin zitten en even lekker genieten!
@faartje, bekkenpijn....ik ken het helaas. Bij de eerste kreeg ik opeens met 20 weken last van en bij de tweede al met 5 weken. Bij de eerste heb ik door kunnen (achteraf niet verstandig) tot aan de 34 weken. Bij de tweede ging ik al bij 13 weken gedeeltelijk de ziektewet in en met 15 weken voor 100%. Nu bij deze zwangerschap heb twee dagen flinke pijn gehad. En dit was nog een week voordat ik überhaupt kon testen. De pijn was echt niet fijn. Leek op hetzelfde bij hoogzwanger zijn. En nu... nu nergens last van. In zoverre je nergens kunt zeggen. De bekken zijn mn zwakste punt dus zal er toch altijd wel eens last van blijven houden. Hoop dat het ook zo blijft... maar ook ik ben dr bang voor..
Vandaag zijn ze telefonisch niet bereikbaar. Dus ga Maandag wel even bellen. Kan idd ook maar geregeld zijn.
Willen jullie het geslacht van de kleine voor de geboorte weten? Ik wil het niet weten en mijn partner maakt t niet uit. Misschien als we een tweede krijgen dat het dan juist wel leuk is. Afwachten. Misschien denk ik er door de hormonen straks wel anders over. Hahaha.
Pfff jaa ik schrok wel een beetje ik dacht echt van onee nu al! Vorige keer had ik het vanaf een week of 30 ook denk ik maar was niet prettig! Ik heb toen ook op een gegeven moment nog maar 15% gewerkt tot aan mijn verlof, ik kon gewoon niet meer! Zitten lopen liggen staan alles deed zeer! Gisteren geen last gehad gelukkig en heb hard gewerkt dus ik heb nog een beetje hoop ! Hebben jullie ook last van kortademigheid? Ik hoef me alleen maar aan te kleden en dan ben ik helemaal buiten adem en staat het zweet op mn voorhoofd!
Vorige zwangerschap had ik vanaf 26 weken bekkenpijn en moest 50% gaan werken. Tijdens mn verlof was een rondje met de hond soms al teveel. De afgelopen jaren blijft het een zwakke plek, vooral met hardlopen. Nu heb ik ook alweer last! Als ik veel loop, of hardloop, of zelfs bij zwemmen, heb ik last. Dacht ook: niet nu al! Ben benieuwd hoe dit verder gaat.... @bruinverlies: dag 5 encounting... Echt paar kleine bruine vlekjes bij afvegen en savonds/sochtends is t steeds zo goed als weg. Maar het blijft nog wel. Heb ook buikkrampen. Dat zie ik eigenlijk als een goed teken, want bij mn miskraam had ik totaal geen buikkrampen en veeeel meer bruin en roodverlies (tampons nodig). Heb echt goede hoop dat alles ok is. Maar t blijft spannend, nog 5 dagen tot de echo.... Heeft er nog iemand last van bruin/roodverlies eigenlijk? Of ervaring ermee uit vorige zwangerschap?
Ik kan het nu al niet meer verbergen op mijn werk! Voel me zo hondsbroerd dat ik het voor direct collega's niet meer kan verbergen. Een paar mensen in mijn omgeving vragen zich af of het geen tweeling is.