Hier geen bruinverlies, ook vorige zs geen last van gehad. Geslacht willen we denk ik wel weten. Zei altijd dat ik het niet wilde weten, dat ik een verrassing wilde... Maar zijn vorige zs steeds meer gaan twijfelen. T kleintje krijgt al wat meer identiteit in je buik op die manier voor mn gevoel. En last but not least: Het valt me flink tegen hoeveel leuke neutrale spulletjes er zijn, terwijl ik vind dat je in roze en blauw juist zoveel snoezigs kan kopen. Dat wil ik mezelf niet een hele zs aandoen
Marianne , deze zwangerschap nog niet maar mijn andere zwangerschappen wel, regelmatig bruin/roze verlies. Zelfs een keer een groot stolsel en veel rood gehad. Hield dan vaak een week aan. Maar is allemaal goed gekomen!
Marianne : fijn dat jij weer wat positiever bent en je minder zorgen maakt. Ik denk ook echt dat je zorgen niet nodig zijn nog vijf dagen. Spannend hoor. Draaikont: er is altijd een tweeling bij in zo'n "uitgerekend topic" is mijn ervaring ;p ik ben benieuwd wie het hier is. Ik ben het niet hoop ik. De oudste heeft na ons de grootste kamer en de jongste heeft nu de mooie ruime zolderkamer, de babykamer komt vrij. Maar dat is echt een heel klein kamertje haha. Niet alleen vanuit praktisch oogpunt hoor. Eentje erbij zou gewoon perfect zij, twee een grote schok. Maar we zullen zien.
@tweelingen Ja ben ook benieuwd wie het is! Mn vorige zwangerschap was ik in t begin zo futloos dat ik bloed moest laten prikken: na het ontbijt glucosegehalte van 3,5. Zowat een hypo dus! (Heb geen diabetes). De huisarts zie toen droog: misschien zijn het er wel twee. Dat bleek niet zo te zijn.
Pfoe praat me niet over een tweeling. Ik kreeg laatst al zo een raar gevoel daarover hahaha. Heb 1 tweeling in de familie, maar dat is te verweg lijkt mij? Mijn oma haar zus, daar de dochter van heeft een tweeling (2 meiden)!
Hi Dames, Ook ik zou graag mee willen schrijven, door hormoonbehandelingen ( zie handtekening) zijn wij zwanger geworden! Weet dus niet precies hoelang, vroege eisprong etc. maar wij denken rond de 5 weken! Ik heb me deze week aangemeld voor MvM en mag volgende week beginnen. Heb eigenlijk geen kwaaltjes, wat me erg onzeker maakt! Ben zo bang dat het misgaat! Liefs Wivine , owja, 25 jaar 1e kindje
Ik ben van een tweeling, echter kreeg mijn moeder met 15 weken een halve miskraam. Mijn schoonmoeder denkt al jaren dat mijn eerste een tweeling is. Ik houd er serieus rekening mee.
Ojeee! Ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat ik het ben! Ben heel erg klein dus denk niet dat mijn lijfje dat gaat trekken. Mocht het wel zo zijn ben ik wel heel dankbaar hoor. Maar zal flink schrikken zijn. Het zit wel in de familie bij ons, ben zelf ook tweeling maar mijn broertje/zusje is met de vlokkentest overleden.
Ik ben niet klein maar wel tenger en daarbij heb ik al een voorwand/baarmoeder verzakking. Ben daardoor vorige zwangerschap met 28weken al gestopt met werken. Dus nee een tweeling zwangerschap zou ik niet om staan te springen. Maar ik kan me niet voorstellen dat het er twee zijn. Ik heb 21 juli bij de gynaecoloog mijn spiraal laten verwijderen en toen zagen we 1 dominant folikel. Dus het kunnen er vast geen twee zijn. Of het moet een eeneiige tweelingen worden haha April lijkt me wel een heerlijke periode om uitgerekend te zijn. Bij de oudste was ik in maart uitgerekend en dat was al leuk maar in april is het echt voorjaar. Heel de zomer nog voor de boeg. Lekker veel wandelen.... heb er zo'n zin in
Leuk zo'n drukke en diverse groep! Veel om te lezen, en veel verschillende belevingen. Vandaag eerste afspraak bij dr VK. Leuk om er weer Zo over te kunnen praten. Kreeg Alle documentatie van vorige zwangerschap mee. Kloptw niet veel van. Er stond dat de uitdrijving niet op gang kwam, maar zo ver ben ik toen niet eens gekomen, de ontsluiting kwam al niet op gang. Jammer dat we het hartje vandaag niet konden horen maar had ik ook niet op gerekend. 3 sept exho en daarna vertellen we het directe familie. Door de diastase heb ik nu al een bolle buik, exht lang geheim houden lukt zo niet.
Gefeliciteerd Wivine en leuk dat je meekletst! Wat grappig dat er altijd een tweeling in de lijst staat, ben er vrij zeker van dat ik het niet ben. Ben benieuwd zonnetje en draaikont of jullie het zijn!
Een follikel zegt niets he, want de eicel splitst zich pas na de bevruchting bij 1-eiige tweeling. Dus t kan nog! Heeft iemand toevallig dat programme van luizenleven naar luiers gezien van de week, met dat stel die een drieling krijgt? Wat een shock lijkt me dat als je ineens 3 hartjes ziet kloppen!
ik denk geen tweeling.. ik denk een jongetje.. maar alles is welkom!!! over 10 weekjes ga ik voor de pretecho.. ik ga rond die tijd ook op vakantie dus hoop het voor die tijd nog te doen, kan ik alvast een beetje shoppen ! Nog 3.5 week tot de eerste echo!! Daarna willen we het wel gelijk vertellen (als we weten dat alles goed zit) hebben jullie al een beetje een gevoel/idee wat het wordt? ik vind april ook een supermaand om te bevallen! Niet te warm niet te koud, perfect! Bij de eerste liep ik in de hete zomer hoogzwanger rond. Dat was geen pretje! Ook ik voel me nog niet echt zwanger! Vind dit eerste trimester zo slopend.. die weken tot aan de echo.. wachten tot je over die grens van 12 weken bent.. hopen dat alles goed is en goed gaat.. na die eerste echo wordt het een stuk echter ofzo! Hebben jullie ook dat je buik al een stuk boller staat? Heb echt last van lucht in mijn maag.. buik helemaal.opgezet, ik heb normaal een platte buik dus ik draag echt alleen maar wijde truitjes de laatste dagen anders verraad ik mezelf een beetje Nou meiden..Ik kom morgen weer lezen! Drukke avonddienst achter de rug!
Ook ik heb last van m'n maag, vooral na het eten ben ik even helemaal niet lekker , daarna zakt het weer. Verder eigenlijk geen symptomen. Idd die eerste weken zijn slopend , mijn echo is al over 13 dagen.. AL?!? Kan op een tweeling is hier ook, vader is een tweeling en door de behandeling is de kans ook groter, ik ben al blij met 1
Wat een gezellig gekletst!! Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames. Ik heb ook echt een buikje al... Broeken gaan al vervelend zitten. En moet ook wijde dingen aan... Ben er aan het twijfelen om het de ouders al te vertellen. Omdat ik al zo'n bolle buik heb. Weet niet of ik die nog 3 weken kan verbergen. We zien het wel! Wij willen wel weten wat het wordt. Ben er veel te nieuwsschierig voor.
Wat zijn er veel meiden die ook 3 september een echo hebben! Wij ook, vind het zo spannend. En verder... een voorjaarskindje lijkt me heerlijk. Lekker de hele zomer verlof, veel naar buiten... Super! Waarschijnlijk kan ik met overuren en vakantie uren erbij makkelijk t/m september vrij nemen... Had het voor m'n vorige zs namelijk al helemaal berekend hoe ik het zou doen, maar toen ging het mis met 15 weken... Ik heb dus nu wel paraat wat zo'n beetje de mogelijkheden zijn, maar ga er pas echt werk van maken na de 20 weken echo denk ik. Positiekleding heb ik nog liggen, maar draag ik nog niet. Merk wel dat ik 's avonds alweer een aardig bolle buik krijg. Verder voel ik me goed! Vermoeidheid is minder heftig de afgelopen dagen en alleen een heel klein beetje misselijk af en toe. Mag niet klagen!