Ah vandaar. Wel lekker dat je dat voor je vakantie hebt nog! 4 jaar geleden had ik ook eerst echo, daarna intake. Lijkt me ook logisch. Maar hier (heb andere woonplaats nu) blijkbaar andersom. Zal inderdaad wel veel verschillen. Zit nu te denken om m, aangezien ik m toch moet betalen, lekker een weekje naar voren te halen
Dat zou ik gewoon doen dan! Ik ben alleen bang dat we geen hartje zien en dat ik met stress op vakantie moet. Ben dan al 7 weken en 3 dagen dus zal wel loslopen. Maar ben gewoon beetje angstig.
Mag ik mij ook heel voorzichtig komen melden. Ben pas op 10 DPO maar heb vanaf zaterdag al lichte positieve testen. Net weer 1 gedaan en een mooie licht roze duidelijke streep. Vrijdag is pas mijn Nod. Dus nog even spannend
Welkom! Dat loopt dan mooi op. Hier ook nog een kv test gedaan net. Maar nu komt het lijntje al heel snel! Waarom hebben jullie echo en intake apart?
Geen idee eigenlijk, dat wilde de vk zo plannen. Naja het is allemaal op mn vrije dag dus ik vind t wel best als dit blijkbaar hun werkwijze is. 4 jaar terug had ik t apart omdat de vk geen echo's maakte.
Mijn eigen verklaring is dat als de echo fout is ze weer kosten en tijd besparen voor intake? Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Ik wilde het allebei op 1 dag maar dat was ook niet mogelijk.
Meiden, het zit me toch niet lekker...het roze/bruin slijmvlies. Veel is het zeer zeker niet en ook niet constant. Eigenlijk alleen bij het afvegen, maar ook niet altijd. Zoals zaterdag bijv. helemaal niks en zondagavond weer wel.. Vandaag dus ook weer. Wat moet ik hiermee? Wordt hier echt onzeker van.
Dag meiden, mag ik hier ook mee kletsen? Vandaag was mijn NOD en de CB gaf aan 1-2 weken zwanger! Had al sinds donderdag tuurstreepjes die gelukkig wel opliepen! Het is ons tweede kindje (meisje) en ik ben 26. Vandaag gelijk maar de vk gebeld en heb 7 september intake. Maar krijg daarna pas een echo met 11-12 weken... Vorige keer had ik ook wat last van bloedverlies en ik ging op vakantie en toen kreeg ik nog een extra echo met 8 weken. Dat voelde toch wel een stuk fijner!
Net even een nieuwe banner gemaakt, ik ben de 18e uitgerekend! Tellend vanaf eerste dag laatste menstruatie zou ik nu 4w 3d zijn maar als ik uitga van pijn tijdens m'n eisprong, waarschijnlijk de innesteling en hoe mijn testen waren denk ik dat 4w 0d beter is maar we zien het wel met de termijn echo!
Welkom en gefeliciteerd @mom, ik kan mij van mijn 1e zwangerschap ook herrinneren dat ik dat heel vroeg in de zwangerschaphad. Maar dan misschien maar 2x bij afvegen,meer niet. is het dan de hele dag door? ik ben benieuwd, ik zal straks eens bellen, dan hoor ik wel hoe het nu geregeld is. Met allebei de zwangerschappen kreeg je een echo rond 6-7 weken om te bepalen of het hartje klopt. En direct de intake erachter. Maar nu hoeven ze niet veel te weten, ze weten bijna alles al. Daarna een echo met 12 weken voor termijn bepalen, en officieel pas met 34 weken voor een liggingsecho... Dit is "normaal" hier. (ik heb bij beide Polyhidramnion gehad, extreme hoeveelheid vruchtwater, dus heb je dan heel veel echo's!) Maar ik wacht het af.. (hoe doen de moeders dat met meerdere kinderen) nemen jullie die mee naar de echo? En gaan jullie allemaal voor MvM?
Hoi meiden, Ik heb gister de vk gebeld. Ik heb 27 augustus de 1e echo. Dan plannen we gelijk de intake voor de week erna ofzo. Ik krijg een vroege echo omdat ik hiervoor een mk heb gehad. @Shan89, de meeste vrouwen hebben hun 1e echo toch rond 8 weken? Niet alleen als extra? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik wil hier ook graag meedoen. Eerste kindje, ik ben 27 jaar. Gisteren een positieve zwangerschapstest gehad, ik ben bijna 4 weken. Ik ben nog een leek in verloskundigen etc. Ik heb wat rond gezocht op internet naar welke verloskundige ik wil gaan. Bij sommige lees ik dat ze pas vanaf tien weken een echo maken, terwijl anderen het al met 7-8 weken doen. Marianne, je zou mogelijk nog kunnen kijken naar een andere verloskundige.
Welkom allebei en gefeliciteerd natuurlijk! Freddel op 27 aug al echo is echt snel! Wel fijn zeg, kunnen ze dan al iets zien? Schijnt dus sinds 2014 niet meer vergoed te worden, de vroege echo. Vandaar. En eerrst echo daarna intake lijkt mij ook de meest logische volgorde draaikont. Er zitten amper vk's in mn nieuwe buurtje en deze lijkt helemaal prima, dus blijf hier gewoon. Ben bij vorige kind met 36 wk overgedragen aan gyn en vroegtijdig ingeleid vanwege te weinig vruchtwater en verkalkte placenta (voelde de baby amper nog). Mn zoon js ruim 3 dus wil hem graag meenemen. Alleen de 1e echo niet, want stel dat t slecht nieuws is, dan wil ik hem er niet mee belasten. Maar als t goed is wil ik m met de volgende echo's meenemen. Ben heel benieuwd hoe hij dat vindt! En jullie?
@Missme1, het is niet de hele dag door. Het wisselt van licht roze, naar roze of bruin. Verder geen buikpijn en de test was vanmorgen nog donkerder dan afgelopen weekend. Ik weet niet wat het HCG doet wanneer het een vroege miskraam zou zijn?! Ik ga, omdat ik nog geen buikpijn heb gehad, er vanuit dat het nog goed zit (hoe lastig ook met die slijmverlies). Mijn buikje is overigens erg opgezet. Lastig om nog in te houden...
Hier is het vandaag misgegaan... Heel jammer maar ook al wel beetje verwacht. Ik wens jullie allemaal een hele fijne, gezonde zwangerschap!
O nee Sasjuh! Sterkte meid!! Mom86, ik heb vorige keer niet getest tijdens de mk maar daarna was het HCG snel weg, dus ik denk dat dat heel snel zakt bij een vroege mk. Bij mij was het ook helderrood bloed en niet roze of bruin. Misschien even de vk bellen? Marianne1, Ja heel fijn zo snel al. Ik ben dan 6+3 dus dan is er meestal al een hartje te zien. Verder is er inderdaad niet veel te zien. Maar dan kunnen we in ieder geval zien of het hartje klopt