Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Wij hebben het gisteravond maar aan mijn schoonouders verteld. Omdat wij niet willen dat ze het via via te horen krijgen als ik ga starten met MVM.... Ze vonden het helemaal geweldig, schoonmams begon zelfs te huilen en die heb ik nog nooit zien huilen....... hihihi

2. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Freddel, ik heb ook wat overgewicht, ik weeg nu 97.5kilo. Was druk bezig nog een kilo of 15 weg te werken van mijn vorige zwangerschap. Maar na het zien van een positieve test is mijn nieuwe doel niet meer aan te komen dan noodzakelijk.

Slijm verlies ik ook maar echt wit. zo raar en inderdaad wat iemand al zei dat je denkt dat je in je broek plast gevoel!

Moe ben ik wel nog heel erg. ga dan ook lekker optijd naar bed savonds.

Misselijkheid zakt hier al flink gelukkig. Alleen bepaalde luchten en met het eten een misselijk gevoel. Vooral smorgens met het ontbijt.

Geslacht willen wij ook weten. We hebben al een prachtige zoon waarvan we echt vrijwel alle spullen bewaard hebben. Dus als het een jongen word hoeven we niet heel veel te kopen. Maar om eerlijk te zijn zegt mijn gevoel meisje.. hoewel dit bij mijn vorige ook de eerste week zo was en toen ineens met 12 weken veranderde mijn gevoel totaal en zei ik jongen, ik wist het zeker. En dat werd het ook. Dus zei ook al tegen mijn man het kan nog dat mijn gevoel weer veranderd.

Aankopen voor de nieuwe heb ik nog niet echt gedaan, wel ga ik vandaag om 10uur een standaard voor de wieg bij iemand ophalen. Via marktplaats gekocht voor een prikkie. Wij hadden er geen standaard bij, maar bij mijn vorige zwangerschap een keizersnede gehad en och wat baalde ik toen dat het wiegje zo laag stond! Kon zelf mijn kind niet uit en bed halen omdat ik niet voorover kon bukken de eerste 2 weken.

Dit weekend heb ik een lastig weekend. Vanmiddag gaan we bij mijn ouders barbequen en normaal ben ik erg van het rood vlees, net als mijn vader en man. Dus naar wat ik begreep ging mijn vader een lekker stuk vlees halen. Maar die moet nu dus ineens wel doorbakken dan ofzo. Even bekijken hoe ik dat ga versieren want ze weten allemaal dat ik echt gek ben van raw haha. En voor de duidelijkheid. Ouders en familie weten dus nog niet dat we zwanger zijn. Dan zondag een rustige dag.

En maandag weer drukdrukdruk. Wat inhoud dat ik van 06.00-16uur een gastkindje van net een jaar heb. Om 13uur een kennismaking met een niet gastouderbureau heb om te kijken of we tot samenwerking kunnen komen en ze misschien nog kindjes voor me heeft, en dan savonds om 19uur onze financieel adviseur, mijn vader en schoonvader langskomen om te kijken wat onze mogelijkheden zouden zijn. Allemaal spannende dingen en een dag vol dat ik zou denken aan ik ben zwangerrr!!!! En ondertussen mijn mond gesloten moet houden haha. Hoop dat het me lukt!

Boobies zijn iets minder gevoelig. Mijn tepels zijn wel al echt veranderd en ze voelen wel echt al vol als in dat ze erg zwaar zijn.

Verder echt geen klagen meer! Voel me goed, wel wat moe maar dat hoort erbij.:D

3. Cocorosie

Cocorosie Lid

14 jul 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik ben benieuwd naar de eerste echo's, hoop dat alles er goed uitziet voor iedereen! Bij mij wisselt de heftigheid van de symptomen van dag tot dag. Hebben jullie al bedacht hoe je het gaat vertellen aan ouders/familie en vrienden? Ik denk aan een mooi fotolijstje met een gedichtje erin.

4. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wij hebben een speentje voor de ouders.
    Met daar aan een briefje

Lieve opa en oma willen jullie deze voor mij bewaren
    Als ik in april 2016 op bezoek kom.
    En mijn papa en mama hem vergeten zijn
    En ik misschien een beetje moet huilen

5. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen onze oudste twee zoons op een stoeltje zetten en een leeg stoeltje er naast. Alle twee met een bordje met hun geboorte maand en jaar. En dan op het lege stoeltje een bordje met : verwacht april 2016. Hier een foto van maken en deze foto aan de familie te geven.

Hier lijken de symptomen wat minder te worden. Daar word ik erg onzeker van maar ik ben blij te lezen dat bij veel van jullie borsten niet meer zo pijnlijk zijn. Hier zijn mijn borsten zwaarder en mijn tepels veranderen. Maar echt pijn doen ze niet meer.

Ik was bij mijn eerste zwangerschap 18 kilo aangekomen. Woog 57 kilo toen ik begon en met 39 weken 75 kilo! Bij de jongste was ik 14 kilo aangekomen. Bij allebei was ik binnen twee weken weer op mijn start gewicht en paste ik mijn gewone kleding weer. Ik maak me nu dan ook totaal niet druk om aankomen. Ik eet gewoon wat ik wil en het kan me echt niks schelen als ik weer 18 kilo aankom. Mijn jongens hadden allebei een hele goede start, hadden een flink geboorte gewicht en waren en zijn super gezond. Dat vind ik belangrijker dan een cijfer op de weegschaal. Sterker nog, ik heb geen eens een weegschaal.

6. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Hai meiden!!
    Mag ik ook mee schrijven?
    Eergisteren had ik een lichte streep en gisteren zei de clear blue: Zwanger 1-2!!!!

Dit word ons 2e kindje, we hebben al een dochter van bijna 1,5 jaar (ook een april kindje dus).
    April is inderdaad een heerlijke tijd om te bevallen, lekker in het voorjaar, het zonnetje schijnt dan al mooi en alles begint weer te bloeien. Gewoon een vrolijke periode dus.

Kwaaltjes heb ik niet echt last van, behalve dat rare zeurderige gevoel in je buik en gevoelige borsten. Nu maar afwachten hoe de rest van de zwangerschap verloopt.

Hadden jullie trouwens meteen na je positieve test je aangemeld bij de vk? Ik twijfel of ik het nu al doe of dat ik nog even wacht...

7. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Oja zoals het nu lijkt ben ik dan 29 april uitgerekend.

8. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mutsz oooooh ja dat is echt heel lastig haha want leg maar eens uit waarom je ineens kiest voor een droog stuk vlees ipv een heerlijke rode sappige bloedende biefstuk haha :) ik hou er ook zo van. Rauw vlees, rauwe vis. ... heerlijk ! Maar nu niet heel verstandig.

Ik ben ook heel erg moe. Afgelopen week al twee keer s middags op bed gaan liggen.

9. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd pineapple!

10. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Pineapple!

11. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben t gisteren aan ouders, schoonouders en broers en schoonzussen verteld.

Met deze luier en de tekst.

Deze is mij nu te klein, daarom mag hij volgend jaar voor mijn broertje of zusje zijn.

IMG-20150821-WA0010.jpg

12. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Oeffff de hitte vandaag valt me nu al zwaar..
    Jullie leuke plannen vandaag?

Hier twee verjaardagen...

13. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Zooo dit is echt niet fijn! Vanochtend bij het wakker worden al wat misselijk en heb zelfs mn ontbijt niet binnen kunnen houden. Brrr.
    Bij mn voorgaande zwangerschappen had ik wel vaak met vlagen een misselijk gevoel, maar niet zoals dit. Hoop dat het wel wat wegzakt hoor, in ieder geval op mn werkdagen (wil het daar nog ff stil houden).

Plannen voor vandaag: straks met mn gezin en ouders naar Duitsland. Ff shoppen

Fijne dag allemaal

14. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hier overvalt de misselijkheid me steeds.. ik voel megrotendeels prima, en dan ineens zo'n heftige golf, werd er net helemaal trillerig van...

Wij vertellen het ouders na de echo, dus over 2,5 week, langer kan ik het echt niet verbergen voor mijn moeder:D

Ik heb wat ideeen over hoe te vertellen, maar ik moet het nog met manlief bespreken...

Hebben jullie al namen? Ik vind het een stuk lastiger dan de eerste keer, vooral om het eens te worden... gelukkig hebben we nog even...

Mijn buik is ook al dikker, mijn broeken zitten echt niet lekker, heb de hele tijd mijn knoop los.. binnenkort dus toch maar de mamabroeken tevoorschijn halen...

Welkom nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!

15. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Doen jullie allemaal mee aan moeders voor moeders???

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik niet... vorige keer wel gedaan..

17. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Pineapple: welkom en gefeliciteerd!

Wij gaan zo lekker met de zeilboot het IJ op. Lekker sail kijken met een Jillz 0.0 voor mij... eens zien hoe ik me daar uit ga pullen haha. Denk dat ik het gooi op een enorme kater en dat ik maar aan de cola ga ofzo ;)

MvM wil ik wel weet gaan doen, naar pas na de eerste echo

18. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal naar je zwaaien zo vanaf ons bootje! Ook als enige met mn vitamine water ipv bier..... ;) wel echt een topdag om te gaan varen met sail he! Veel plezier!

19. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    20150822_115053.jpg

deze gaan we aan mijn ouders geven morgen....

20. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Poesta en marianne komen jullie uit omgeving amaterdam?
    Ik kom uit zaanstad!

Deel Deze Pagina