Oh soms toch vervelend die social media.. heb dat ook meegemaakt met een vriendin. Vriendinnen maakten het al kenbaar voor zij dat had gedaan. Met mijn zoontje hebben we iedereen duidelijk laten weten dat we dat zowel bij de aankondiging als de bevalling niet zouden waarderen.. 😞 De 28e hebben we de termijn echo (geen combi) om 7.40 uur! We redden het niet om eerst ons zoontje naar het kdv te brengen en oppas lukte niet dus moet hij wel mee. Vk vond het geen probleem zolang ml op hem kan letten als hij onrustig wordt. Daarna gaf ze ivm de zorg over eventueel slecht nieuws de tip dat ml en zoontje eerst nog even in de wachtkamer blijven en als alles in orde is ze erbij komen. Daar gaan wij over nadenken iig. Misschien voorjullie nog een tip? Kan niet wachten tot de echo 😊 ook hulde voor m'n moeder. Zij weet het al sinds 4 weken omdat ze mee ging op vakantie en hoe leg je dan uit dat je de wijntjes moet laten staan. Ze houdt nu al al die tijd geheim!
Hebben wij gedaan. Hij had er niet echt veel aan maar vond het wel leuk om erna de foto te zien "wat hij had gemaakt"
Ons zoontje is ruim 2.5jaar. Hij word half januari 3 en is best bijdehand. Het lijkt ons super leuk als hij het ook bekend maakt zegmaar. Heb een shirt voor hem gekocht met ik word grote broer en we hopen dat de verloskundig de tijd wilt nemen zodat we het hem een beetje uit kunnen leggen. Eigenlijk had ik was langer willen wachten. Maar omdat dat onze eerste echo zal zijn en we dan pas waarschijnlijk weer net 20 weken zullen kijken willen we hem toch meenemen. Ook als het slecht nieuws is want dan zal hij een trote steun voor mij zijn. Maar ik neem de tip zeker mee om hem heel even op de gang te laten wachten tot we zeker weten dat het goed is. Hij is wel jong nog. Dat weet ik wel, maar is helemaal gek op de baby en jonge kindjes in mijn gastouderopvang. Zo erg zelfs dat hij zegt dat is mijn (naam van de baby). Super lief natuurlijk!! Daarom denk ik dat hij het super leuk zal vinden als mama een baby in haar buik heeft. en omdat ik zoveel 'ziek' ben geweest laatste tijd is het wel fijn als we hem kunnen uitleggen hoe dat komt. Hij zei van de week bij mn schoonouders op een verjaardag ineens knoert hard nee mama is ziek. Dus hup alle ogen op mij. Dus ik zo ja ik was van de week paar dagen niet zo lekker. Dat heeft indruk gemaakt
Hij is ruim 3,5jr. Ondanks het feit dat hij al als eerste wist en zijn enthousiasme verzwijgt hij het wonderbaarlijk voor iedereen. Hij is van mening dat ze hem (haar) wel zien als hij (zij) geboren is. Best grappige vragen passeren nu de revue thuis en ik ben (net als in alles) zo eerlijk mogelijk maar op vragen of ze mijn buik opensnijden om naar de baby te kijken of waar ik de melk in mijn tieten moet inkappen moet ik eerst toch steeds even om lachen haha
Ohhh geweldig DSM die vragen zijn natuurlijk ook hilarisch haha!! Wel heel knap dat hij zijn mondje nog dicht houd Ik zie mijn draak er wel voor aan dat hij het direct roept. Maar he van een kind van 2.5jaar kan je dat ook nog niet verwachten denk ik dan maar
Super grappig idd haha Stijn is 2,9 hij word in nov 3 hij weet het wel en zegt zelf ook dat hij baby in ze buik heeft hij is nog niet mee geweest naar echo wil ik wel maar denk pas als he goed ziet dat het kindje is we willen misschien ook geslachtsbepalingsecho maken dan misschien Wil in zijn verjaardagstaart de vulling roze of blauw doen zodat de familie en vrienden zo weten wat we verwachten maar dan ben ik 18 weken dus moet denk ik wel geslachtsbepaling
Mijn jongste wordt in november 3 en de oudste wordt in maart 6. Ik vertel het ze voorlopig nog niet en ik neem ze zeker niet mee naar een echo. Vind dat ook meer iets voor mezelf en vind het persoonlijk niet fijn als mijn kinderen er dan bij zijn. Met 15 weken zullen wel het geslacht weten en dan kunnen we ze het mooi om het dan te vertellen
Fabjee : zo'n gendercake is leuk!! Mijn haar wordt ook echt super lelijk . Had ik bij de andere twee niet. Zou het toch een meisje zijn nu
Hihi betsie. Ik denk ook soms zou het nu een meid zijn... Leuk voor wie de kinderen mee neemt!! Ik heb mijn handen er vol aan dus ze blijven lekker thuis. Heb dan ook avond afspraken dan liggen zij op bed, makkelijk voor de oppas. Mijn oudste is 3 en zou het tegen iedereen zeggen. De jongste is ruim 1,5 en snapt het toch niet. 😊
Wat betreft facebook had ik dat ook. Nog maar een paar mensen ingelicht en toen had 1 dat op facebook gezet. Zo niet leuk!! Iedereen kwam daarna met gefeliciteerd terwijl niet eens mijn tantes etc waren ingelicht..
Ik heb gelukkig geen Facebook meer. Een groot roddelcircuit daar! Heb tegenwoordig wel instagram en dat is echt wel leuk vind ik. Ik volg dan ook alleen de dingen die mijn interesse hebben. Lijkt me ontzettend vervelend als een ander je zwangerschap bekend maakt op Facebook ! Vriendin van mij was net twee minuten bevallen en toen had haar man al een foto op Facebook een foto geplaatst! Zo'n letterlijke vers van de pers foto. Echt erg. En waar je ook aan denkt als je vrouw net bevallen is. .... missme : dan zitten jouw kindjes straks lekker dicht op elkaar. Druk voor jou maar leuk voor hen ! Bij mij schelen de jongens nu 2 jaar en 8 maanden. Straks de oudste 6 jaar met de jongste en de middelste straks 3,5 jaar. Was wel een bewuste keus om er wat langer tussen te laten. Hoe gaan jullie het met werk doen ? Ik werk nu onregelmatige diensten zo'n 24 uur per week. Maar in de praktijk betekend dat de ene week 45 uur en de andere week 6. Ik zou het liefst iets minder gaan werken. 18 uur. Maar wil ook financieel ruimte hebben. Dus nog even kijken.
Wat irritant als een anders je zs aankondigt op Facebook!? Ik vind dat echt een dikke no go, en echt heel bijdehand van iemands schoonmoeder (oeps, even niet onthouden wie het schreef) dat die daar geen rekening mee wil houden. Zou voor mij een reden zijn om haar in het vervolg als laatst in te lichten :x Werken: Ik werk nu 32 uur, 4 dagen, in een regelmatig rooster en m'n vriend werkt fulltime. In eerste instantie wil ik 16 uur gaan werken, maar dat is best een financieel offer Voor een jaartje kan het wel, maar daarna wil ik dan naar 24 denk ik. M'n vriend gaat waarschijnlijk 4 dagen op kantoor werken en in de avonduren/op vrije dag/in het weekend nog wat dingen thuis.
Hier ook al redelijke strijd met mijn ouders en schoonouders, ze willen er graag over praten en dingen over op Facebook zetten. Beide willen wij gewoon nog niet en op facebook wil vooral ik helemaal niet.... Wordt echt gek van dat gezeur..... Wij bepalen toch zeker wat, en wanneer naar buiten gebracht wordt grrr
Een week later een extra taart of zo? Het neemt zo de aandacht van zijn verjaardag af denk ik onmiddellijk!
Ja misschien wel maar leek me wel een leuk idee en we hadden maar een klein groepje ga er nog ff over nadenken Week erna hebben we 20 weken echo dus misschien dan oas het geslacht bekent vriendin zei net ik denk dat het een meisje word ze had de vorige keer ook gelijk ben erg benieuwd
Ja leuk zo'n taart!! Vorige keer hadden we t geheim gehouden en nu willen we t wel vertellen, dus wie weet ook wel met een taart! Appte ik vanochtend nog iemand dat ik eigenlijk nu nauwelijks meer misselijk was, ga ik promt 2x over mn nek vandaag.... Ik hou voortaan maar m'n mond dus
Nog meer positieve echo's gefeliciteerd meiden! Mbt Facebook: dat is en blijft lastig. Dit is ook bij veel mensen helaas een gevoelig onderwerp En wat vervelend dat er zoveel meiden last hebben van misselijkheid en overgeven. Ik hoop dat jullie je snel beter gaan voelen! Wij hebben het gisteren aan onze vrienden verteld en vandaag aan de collega's. Gelukkig allemaal hele leuke reacties gehad!
Pfff zijn er neer meiden die last hebben van "bandenpijn"? Trekt helemaal door naar mijn liezen. Zoon zeurend gevoel. Heel irritand.
Iemand tips voor een stijve nek? Ik zit helemaal vast!! Voltaren mag niet, wss heat lotion ook niet? Mss de alloe Vera wel? (Al betwijfel ik het). Warmtecompres doet niets af. In het begin kon ik het van de daken schreeuwen. Nu merk ik dat ik het echt beter en gemakkelijker kan verzwijgen. Geen geslachtsfeestjes hier want ik wil het nog steeds niet weten.