Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Denk mijn ouders volgend weekend als alles goed mag gaan. Zij gaan daarna op vakantie en daarna wij. Anders vertel ik het pas na 11weken, dat is wel laat. Schoonouders kunnen dan natuurlijk niet achterblijven.

Heb jij er al over nagedacht?

2. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ja we vertellen het als we de eerste echo hebben gehad.
    Dan is het allemaal net iets zekerder.

3. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij vertellen mijn moeder rond 8 weken (na de 1e echo)
    Mijn pa en stief mam pas later. Die zijn heel druk.aan het.klussen voor hun nieuwe huis. Die verhuizen half oktober dan vertellen we t. Ook bij schoon familie.
    Verwacht niet even enthousiaste reacties. Het is de 3e en de andere 2 zullen een kamer moeten gaan delen. Maar we kunnen ze alles bieden + ga ik straks misschien naar 2 dagen werken toe. Dat is belangrijker dan een mega groot huis..

4. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat jammer dat je geen enthousiaste reacties verwacht.
    Het is toch jullie keuze. En heerlijk toch een groot gezinnetje.
    Ik ben wel blij voor jullie hoor!😄

Ik heb me trouwens net aangemeld bij moeders voor moeders

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik twijfel nog over wanneer ik het mn ouders / schoonouders vertel... voor of na de eerste echo?
    Bij de voorgaande twee zwangerschappen hadden we het gelijk verteld. De eerste keer met een gedichtje in een lijstje en de tweede keer kreeg onze boeffie een speld op met ik wordt grote broer. Iemand nog ideeën? ;)

6. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!!

Onze lijst met zwangere dames wordt alsmaar langer, super leuk:D

Mijn vriend had de tranen in de ogen toen ik de positieve test liet zien, zo blij was hij, haha.

7. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hoi meiden,

Ik wil voor het maagzuur liever geen medicijnen gebruiken, zoek meer huis tuin en keuken middeltjes;) Maar bedankt voor het meedenken!

Wij hebben het mijn ouders en zusje al verteld en mijn beste vriendin. Mn vriend (bijna man:D) Wil het nog niet aan zijn ouders vertellen.
    Vorige keer hadden we het gelijk aan een heleboel mensen verteld en toen ging het mis. Dus hij is een beetje bang om het te vertellen. We wachten in ieder geval nog tot de 1e echo voor we het nog meer mensen vertellen maar misschien nog wel langer.

Hebben jullie ook af en toe van die ongesteldheidskrampen? Vind het zo eng allemaal!
    Herken het heel erg, dat af en toe bang zijn en af en toe heel blij zijn;)

8. Mini03

Mini03 Niet meer actief

Welkom nieuwe dames. En van harte gefeliciteerd natuurlijk. 😊

Ik heb vanmorgen weet een testje gedaan en echt bijna een knal test. Zo mooi om te zien hihi. Morgen is officieel mijn NOD maar test vanaf zaterdag al positief.
    Durf alleen nog niet echt de verloskundige die te bellen omdat ik nog voor mijn NOD zit... morgen denk ik anders pas maandag ofzo.

Wij gaan het volgende week zondag aan mijn ouders vertellen. Mijn schoonouders na de eerste echo... Dit omdat ik voor mijn zoontje een miskraam heb gehad en schoonpapa het echt heel erg vond dat het mis was gegaan. Terwijl we het net verteld hadden.

Nu nog bedenken hoe om te vertellen. Denk een tshirt aan bij zl ofzo. 😊

9. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @freddel
    Vla schijnt te helpen tegen maagzuur. Of smootie achtige yoghurtdranken.
    Maar mijn ervaring leert dat als je écht last van maagzuur hebt, huis-tuin-en-keuken-middeltjes niet meer werken. Rennie en graviscon zijn beide zonder recept verkrijgbaar en veilig tijdens de zwangerschap. Anders kan je wellicht informeren bij de vk?

10. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Morning! Nou de nacht weer zonder rood doorgekomen en testje was weer donkerder vanmorgen... Volgens mij ben ik morgen 4 weken... echt heel apart dat ik het al zo vroeg wist...

Bij mijn eerste hebben we het met 6 weken, na de eerste echo met kloppend hartje verteld. Nu gaan we echt wachten tot een week of 10... ik heb 11 September een echo gepland staan, misschien dat we daarna gaan vertellen, dan ben ik +/- 8 weken... (als het allemaal goed blijft gaan natuurlijk)

11. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Goedemorgen dames,

Ook ik kom me hier melden. 8 augustus was ik jarig en had ineens zo'n idee van he volgens mij ben ik zwanger. Was de hele week al wat suffig en moe en misselijk steeds. Dus dacht kom testen, wie weet een mooi verjaardagscadeau. En wat denk je?
    Positief natuurlijk! Heel licht, maar positief. Had toevallig nog een digitale test liggen dus mijn blaas leeg gewrongen en die er achteraan gedaan en die was zeer duidelijk en zei zwanger 1-2 Dus ik helemaal door het dolle heen natuurlijk, maar mijn man sliep nog dus ik dacht ach laat maar slapen vertel het daarna wel. Maar oké manlief bleef erg lang slapen (had een erg drukke week gehad) dus besloot ik om 9uur met mijn zoontje vast boodschappen te doen met het idee dan kan ik daarna lekker een ontbijtje voor hem te maken. Maar eenmaal thuis was mijn man opgeroepen voor werk en dus weg!!!!!

Dus tegen de tijd dat ik het hem EINDELIJK vertellen kon was het 3uur smiddags en had ik vast voor mijn zoontje in de stad een shirt met grote broer gekocht die hij aan papa liet zien. Papa is heel trots maar durft nog niet enthousiast te zijn tot we de 12 weken hebben bereikt, dat zit gewoon in hem.

Oke dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Kimberly, net 24 jaar en samen met mijn man hebben we een zoontje van nu 2,5 jaar. Mijn man en ik zijn al sinds 07-02-07 samen en sinds 07 december 2012 zijn we gepartnerd. Trouwen willen we graag als de tijd en vooral het geld daarvoor is en we ons leven geheel op orde hebben.
    Ik ben gastouder van beroep en wij wonen in een 4kamer appartement. Je zou denken ruimte genoeg maar omdat ik gastouder ben is 1 van de slaapkamers dus voor de gastkindjes en niet voor onszelf. Dit houd in dat we nu dus extra hard opzoek gaan naar een andere woning omdat we dit huis dus gaan ontgroeien als alles goed gaat.
    Tevens heeft mijn man net een vast contract gehad dus gaan we ook proberen of we een koopwoning kunnen vinden binnen ons budget zodat we lekker een plek voor onszelf hebben.

Jullie lezen het al, deze zwangerschap is o zo gewild en o zo gewenst (we waren immers een jaar bezig nu). Maar het brengt ook een hoop veranderingen mee in ons leven wat wij nu nog niet met iedereen willen delen.
    Tevens las ik hier over wanneer jullie het willen vertellen. Wij gaan het na de eerste echo vertellen, en die zal 1 oktober plaatsvinden. Volgens de berekening nu zou ik dan 12 weken zwanger zijn.
    Dat duurt dus nog wel even en links en rechts heb ik een goede vriendin het wel al verteld gewoonweg omdat ik zoiets spannends en leuks als dit echt niet helemaal voor mezelf kan bewaren. Maar sssst mijn man weet dat niet, die wilt pas echt na 12 weken het vertellen.

Nou een heel verhaal haha maar ik moest even mijn ei kwijt hihi! En ohja ik denk 16 april uitgerekend

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hi! Wij zijn precies even ver (denk ik...) ik test sinds vrijdag positief... Welke testen gebruik je, want ik heb Actiontesten, maar die lopen wel op maar echt knallend nog steeds niet:( Ik weet wel dat ik vorige keer pas met 6 weken een knaller had, maar toch, ben een beetje onzeker...

13. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Niet onzeker zijn hoor! Een streep is een streep en de ene keer maak je meer hcg aan dan de andere keer. Ik heb ook met de action testen getest, toevallig gisteren nog en die was al heeeeel wat donkerder dan zaterdag. Maar echt knal knal vond ik hem nog niet. Maar met Jayden heb ik ook nooit een echte knaltest gehad

14. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Thx! Het is alleen dat het zo raar is gegaan deze maand... ik ben 22 juli nog ongi geweest en heb normaal een cyclus van 35/36 dagen, dus toen ik eigenlijk mijn ei verwachtte, had ik ineens een positieve zw test.. toen dacht ik eerst nog steeds dat het mijn ei was, maar bijna een week later test ik met verschillende testen nog steeds positief en worden ze donkerder...

In eerste instantie dacht ik dat ik al 6 weken ver moest zijn omdat ik zeker weet dat ik 10 juli een eisprong heb gehad (getest) maar daarna ben ik wel nog ongi geweest (22 juli). Maandag heb ik bij de vk een echo gehad en daar was alleen op te zien dat er iets in de bm aan de hand was, want het bm slijmvlies was mooi dik. Maar het kon 2 dingen betekenen: of ik ben het vruchtje al verloren (dan zou ik een deze dagen gewoon ongi worden), of de termijn is nog zo pril dat er nog niks te zien is... Omdat de testen op blijven lopen, het rode/roze slijm is gestopt en ik me ontzettend zwanger voel, ga ik voor nu uit van het laatste... maar ik weet het dus niet zeker... Vandaar dat ik het heel spannend vind en nog een beetje onzeker ben...

15. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Jeetje Nonma, dat is wel apart ja! Ik ga absoluut van je duimen, en aangezien het bloeden gestopt is en testen nog oplopen, gewoon uitgaan van dat het goed zit hoor meis!

16. Mini03

Mini03 Niet meer actief

Hoi hoi.
    Ik ben met mijn eigen berekeningen 22 april uitgerekend. Ik testen voor het eerst positief op 8 aug maar echt een licht streepje maar wel duidelijk zichtbaar. Met de uiterst gevoelige testen van zwanger en kids. Toen elke dag getest en liep mooi op. Vanmorgen echt een mooie donker roze streep. Zal straks eens een foto maken. En heb Di avond cb gedaan en gaf 1-2 weken aan.

Ik heb mijn eisprong denk op dat 14 gehad. Op dag 13 onwijze buikpijn gehad. Maar test een week later dus al positief... vond ik erg snel.
    Met de zwangerschap van mijn zoontje ook al 5 dagen voor nod. Ben uiieindelijk toen ook een week vooruit gezet met de echo.

Heb je foto's van je testen.

17. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Uitgerekend

10 april (1)
    Christien1801, 26 jaar, 1e kindje

16 april (3)
    Marianne1, 34 jaar, 2e kindje
    Beempie, 31 jaar, 1e kindje
    Noa87, ? Jaar, 3e kindje

17 april (2)
    Draaikont, 28 jaar 1e kindje
    Mom86, 28 jaar, 3e kindje

18 april (4)
    Boeboetje, 23 jaar, 1e kindje
    Freddel, 25 jaar, 1e kindje
    Shan89, 26 jaar, 2e kindje
    Zonnetje87, 27 jaar, 1e kindje

20 april (2)
    Marlis, ? jaar, 1e kindje
    Danielle1987, 28 jaar, 1e kindje

21 april (1)
    Missme1, 32 jaar, 3e kindje

22 april (1)
    Mini03, 27 jaar, 2e kindje

23 april (2)
    Nonma, ? jaar, 2e kindje
    Woozl, 27 jaar, 1e kindje

Totaal: 16

Afspraken verloskundige en gynaecoloog

26 augustus:
    noa87, echo gyn

27 augustus:
    Freddel, echo
    Christien1801, intake vk en echo

1 september:
    mom86, echo

2 september:
    Draaikont, echo
    Marianne1, intake vk

3 september:
    Marlis, intake vk en echo

7 september:
    missie, intake vk en echo
    shan89, intake vk

8 september:
    Draaikont, intake
    mom86, intake
    beempie, intake vk

9 september:
    Marianne1, echo
    Woozl, echo

10 september:
    Boeboetje, intake vk en echo

1 oktober
    Woozl, intake

sterretjes:
    sasjuh

18. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nonma wat naar, ik duim voor je dat het goed zit!

19. Mini03

Mini03 Niet meer actief

Mijn rijtje testen van boven naar onder.
    ~ 8 aug avond
    ~ 9aug ochtend
    ~ 10 aug avond
    ~ 11 aug avond en cb 1-2 weken
    ~ 13 aug ochtend.

Bijgevoegde bestanden:

20. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    In mijn album zitten foto's. de KV test is van vorige week vrijdag (7/8) die was heel licht, in het echt duidelijker dan op de foto.. Zaterdag zei cb digital 1-2 weken. Nu de hele week met actiontesten, maar die vallen sowieso lichter uit dan KV test, maar ze lopen wel op...

bij mijn zoontje heb ik 2 dagen voor NOD een KV test gedaan, die was toen ook nog vrij licht, pas met 6 weken was hij net zo donker als de controlestreep, even afwachten dus nog...

Deel Deze Pagina