Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cocorosie

Cocorosie Lid

14 jul 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pineapple wat spannend straks! Veel plezier 😁 en mutsz wat goed dat je het zolang geheim hebt kunnen houden! En de blije reacties van je familie en vrienden zullen al het wachten waard zijn. Ik heb ook hele levendige dromen, maar meestal zijn ze niet zo eng dat scheelt wel. Meestal gaan ze over dingen waar ik mee bezig ben zoals schrijfklussen en op redacties.

Ik stel mijn positiekleding nog even uit. Mijn buik is overdag nog plat, vooral na eten zetten me darmen op maar dan doe ik gewoon een knoop los. Ik wil juist wel bijzondere kleding. Ben nu ook al de hele tijd online inspiratie aan het opdoen. Denk dat ik voor oversized kleding icm positiekleding. Bretonse streep, mannenoverhemden, een tuinbroek en qua jas moet ik nog even goed zoeken.

2. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend pineaple! !! Als het goed is lig je nu op de tafel. Hopelijk mooi nieuws !

Ik droom ook zo bizar. Vannacht droomde ik dat ik de baby in mijn handen had. Een drie cm groot stokje en ik probeerde te kijken of het een jongen of meisje was maar dat kon ik slecht ontdekken al leek het meer op een jongen.

Zo raar haha

3. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Wat goed te horen dat ik niet de enige ben die heel levendig droomt!

En wat leuk om te horen dat de een net als ik voor basics gaat en de ander het liefst helemaal los gaat voor een nieuwe garderobbe!!

Pineapple al nieuws van je echo meis?

4. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik droom ook heel veel en levendig over van alles dingen waar ik mee bezig ben maar ook totaal rare onsamenhangende dingen. Die in het echt niet eens kunnen haha.

Ik dacht ook dat dat een zwangerschaps dingetje was dromen

5. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    1 mooi kloppend hartje gezien op de echo!!!
    Waarschijnlijk ben ik wel een dag of 3 korter zwanger dan gedacht maar dat was nog lastig te meten. Het zag er goed uit in ieder geval!! Wat een opluchting!!!

6. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Jeeej! Wat fijn zeg!
    Heerlijk nu lekker genieten:D

7. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat je een goede echo had. Bij mij scheelt het ook 3 dagen. Maar moest nog even eigen telling aanhouden tot de volgende echo. Die heb ik volgende week dinsdag.

8. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Gefeliciteerd! Bij mij leek ik juist drie dagen langer zwanger dan ik dacht. Zal straks met termijnecho wel weer teruggezet worden denk ik...

9. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ja toevallig zou dat zijn he? ;) Heb nog een cadeaubon van ze ook, dus dat moet helemaal goedkomen :D

10. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Wat fijn dag je echo zo goed was! Wat zal het een heerlijk gevoel geven!!

Dat intense dromen is inderdaad een zwangerschaps dingetje. Had het tijdens mijn vorige zwangerschap ook.

11. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    #1651 martim, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    Ik heb met 11 weken een echo (eerste met 8 weken). Zullen ze wel doen omdat ik met twaalf weken toch geen test ga doen. Wel echt zin in om de kleine weer te zien!

Symptomen:
    Gisteren net als zo vaak misselijk, maar nu ook daadwerkelijk overgegeven (2×). Vandaag mega last van mijn onderrug. Kan wel janken!:( Gelukkig had ik een korte dienst vandaag. Hoe zit t met jullie met symptomen?

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Gefeliciteerd met de goede echo!

Had gister steak gegeten well done gebakken maar zag later dat het iets dikke stukje klein beetje rose was. Zou dat kwaad kunnen? Kwam er later achter omdat het donker was.

Daarbij at ik net noodles en na 2 happen kwam ik erachter dat er een soort van rups inzat. Heel veel water gedronken en alles uitgespuugd.

Hopelijk heeft dit geen consequenties...

13. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaikont : kan echt geen kwaad hoor. Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap zo'n enorme trek in boterhammetjes met rosbief dat ik dat gewoon gegeten heb. En nu gisteren tartaar op en die bak ik echt niet grijs.

Het lijkt wel of je elk jaar minder mag als je zwanger bent. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Ik Let goed op de versheid van producten. En echt rauwe producten als sushi filet american en carparccio dat laat ik even staan.

14. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Dat het geen kwaad kan wil ik wel even ter discussie stellen. Als jouw rosbief besmet is met toxoplasmose dan kan je daar gewoon door besmet raken, ook als het maar 1 boterhammetje is. Hoe vaker je het eet, hoe groter het risico natuurlijk, maar iedere biefstuk/tartaar/rosbief/carpaccio is opnieuw een risico op besmetting.
    Niet om iemand de les te leren hoor, maar meer om zicht te hebben op de risico's. Anders is het bijvoorbeeld voor lever en koffie, waarvan men zegt: "Neem er niet te veel van", maar dat gaat dus voor rood vlees volgens mij niet op.
    Zelf vermijd ik tot m'n grote verdriet nu maar alles wat met rood vlees te maken heeft. Doorgebakken krijg ik niet weg, dus ik switch maar naar veel vega of anders kip of vis.

En die rups.. Gadverdamme BAH :$

Kwaaltjes: het kleine beetje misselijkheid wat ik had is wel over geloof ik. Vermoeidheid komt ook in vlagen. Weekend ging heel goed, zaterdag zelfs tot 1 uur opgebleven hihi. Vandaag op werk stort ik as we speak toch weer in... Maar dat heb ik al een tijd niet meer gehad 's middags.
    Gekke dromen heb ik nog niet. Althans, niet gekker dan anders :D

15. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Fijn pineapple dat je een goede echo had vandaag.
    Ik heb ook hele bizarre dromen , ze zijn levensecht en super idioot. De ene keer wordt ik overstuur en in tranen wakker. De andere keer superblij. Lig ook zeer regelmatig halve nachten wakker.... Hopelijk morgen een goede echo en ben ik dan een beetje gerust gesteld

16. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rosbief is gewoon gebakken. Zij het niet zo lang. Dat het daardoor rosé is en juist in dat kleine stukje vlees dan net een besmetting moet zitten is zo klein. Daarbij ben je waarschijnlijk allang een keer besmet geweest met toxoplasmose zonder dat je dat wist.

Neem mij ook niet verkeerd. Ik ben me echt wel bewust van de risico's maar ik vind dat er soms wel enorm overdreven word.

Toen ik zes jaar geleden zwanger was,zat ik eens samen met een mede zwangere op een verjaardag. Zij deed uitgebreid haar beklag over dat ze geen filet American mocht want dat miste ze zooooo enorm. Ondertussen stak ze met haar hoog zwangere buik de ene sigaret na de andere op. En ze vond zichzelf heel goed bezig want rookte nog maar een half pakje per dag.

Ik heb geen blad voor de mond, en kon dan ook niet laten om mijn ongezouten mening te geven. Ze had beter elke dag een broodje filet kunnen eten en die sigaretten kunnen laten staan!

Ik ben absoluut voorstander van gezond eten en roken en alcohol dat doe je gewoon niet als je zwanger bent. dan neem ik liever af en toe een broodje rosbief. Al heb ik dat deze zwangerschap nog niet gedaan :)

17. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Tis ook steeds weer een afweging die je maakt hoor, maar bij mijn weten is rosbief echt nog 'rare' van binnen toch? Van sushi zegt men dat het 'met echt verse vis' wel mag. Maar wat is 'echt vers'? Als je het vraagt in een restaurant zal niemand toegeven dat iets al een week in de koeling ligt toch? ;)

Uiteindelijk gaat het allemaal om kansen. Grote kansen, kleine kansen... Maar als er bij jou wat mis gaat in je zwangerschap zal je jezelf voor je kop slaan dat het komt doordat je iets niet goed hebt gegeten toch? Was daar zelf met m'n late miskraam ontzettend bang voor, dat het aan mezelf gelegen had. Misschien ben ik beetje extra panisch daardoor.
    Heb met bij bloedprikken trouwens nu dit keer ook op toxoplasmose laten prikken, benieuwd of daar nog wat uitkomt (hoor ik volgende keer bij de vk)

En inderdaad, iemand die al paffend verzucht geen filet meer te mogen heeft het niet echt begrepen ;)

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik eet ook niks wat niet doorbakken is de binnenkant is idd niet gaar en daar kan die bacterie gewoon blijven leven. Bij twijfel doe ik het niet ze zeggen ook dat he niet teveel kaneel mag maar ik eet straks wel gewoon wat pepernoten dat gaat mij dan weer beetje te ver maar veder bij twijfel eet ik het niet de adviezen zijn er niet voor niks

19. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet ook gewoon zacht gekookte eieren of gebakken eieren met zachte dooier. Zou me bijna slecht gaan voelen als ik niet al twee gezonde kanjers had :)

Ik snap dat die adviezen er zijn en snap ze ook. Maar persoonlijk vind ik dat er in Nederland soms nogal overdreven wordt. Je mag van alles niet eten maar ondertussen zijn wij een van de zeldzame landen waar een thuis bevalling gestimuleerd wordt. Met alle gevolgen van dien.

Niet dat ik anti thuis bevalling ben maar ik had er wel mijn vraagtekens bij toen een aantal jaar geleden de babysterfte in Nederland als een van de hoogste uit Europa was.

Overal ter wereld krijgen mensen baby's en overal zijn de voeding adviezen anders. Maar wel hebben gelukkig universeel het zelfde voor ogen: het beste voor onze kindjes

20. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen rauw vlees en rauwe vis (behalve haring) is het enige waar ik me strikt aan hou met eten. Uiteraard geen alcohol en ik rookte al niet. Maar kaneel eet ik gewoon, als je een potje per dag eet is het inderdaad teveel maar dat krijgt niemand weg. En ik ben niet zo nauwkeurig met groenen beter wassen, dat is ook een advies. En kaas is gelukkig nog maar weinig rauwmelks (au lait cru) dus dat eet ik volop.
    Wellicht handige tip tegen misselijkheid trouwens, maar bij mij werkt (jonge) kaas vaak goed als ik een weeig gevoel begin te krijgen. Heb nu steeds een zakje met blokjes kaas bij me: heerlijk, en het werkt bij mij echt! :)

Heb t zo druk op werk nu trouwens, en merk al dat ik warriger begin te worden, wat niet zo handig is in drukke tijden. Hebben jullie dat ook?

@pinapple gefeliciteerd met de goede echo!

Deel Deze Pagina