Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Fijn Betsie dat jouw echo ook goed was!! Nog twee nachtjes tot de termijnecho... toch weer heel spannend....

2. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen echo gehad hoor poesta haha dinsdag pas weer :)

Vandaag weer mijn flessen van mvm weg brengen. Vanaf volgende week laat ik ze thuis halen. Ik woon bij school dus ik denk dat ouders van school wel wat Door hebben maar met elf weken niet meer zo erg :)

3. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Ik laat me mvm flessen ook thuis ophalen buurvrouw had niks door andere buurvrouw zag Stijn met ze shirtje aan waar opstond ik speel straks niet meer in me eentje dus die wist gelijk genoeg was toen 5 weken ofzo maar ach geeft niks

Wat grappig dat iedereen zo anders denkt over die combinatietest geeft mij juist rust om het wel te weten anders maak ik me de hele tijd gek met wat als

4. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fabjee heb jij bij je oudste ook de combinatie test gedaan? Wij bij onze eerste twee kinderen niet. Maar bij de tweede twijfelde we al en maakten ons best wel zorgen zo aan het eind van de zwangerschap. Dus nu wil ik het wel graag weten.

danielle: bij de combinatie test testen ze niet alleen op trisomie 21 (down) hè! Maar ook op trisomie 13 en 18. Dat zijn chromosoom afwijkingen wat niet verenigbaar is met het leven buiten te baarmoeder of met een zeer korte levensverwachting. Over down ben ik niet zo zeker wat ik doe maar bij die andere twee zou ik het voelen als "geen andere keus"

Overigens zijn bij die laatste twee ook vaal afwijkingen te zien die opgemerkt worden bij de twintig weken echo. Dat heeft een goede vriendin van mij mee gemaakt. Zij heeft haar zwangerschap af moeten breken, met ruim 23 weken want toen pas waren alle testen afgerond. Zo heftig.

Hoop je nooit mee te maken. En dan zijn er nog mensen die doen alsof de twintig weken een pret echo is.

5. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Oeps bedoelde Beempie :) Zwangerschapsdementie slaat nu al toe hihi!

Een echo zal voor mij ook nooit meer een 'pretecho' zijn, vind dat zo'n stom woord... Alsof het vanzelfsprekend is dat je naar een gezond kindje gaat kijken...

6. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen enkele echo is een pret echo, al is het, zodra blijkt dat het goed zit, wel leuk natuurlijk. Maar voor elke echo heb ik altijd zenuwen gehad. Durf vaak niet eens te kijken tot ze zegt dat het hartje klopt.

Vandaag alweer 11 weken! 2 okt combitest en als die goed is, vertel ik t op werk. Al vrees ik dat ze daar wel iets vermoeden, zie er gewoon zwanger uit.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,1 KB
      Weergaven:
      10
  7. woozl

woozl Actief lid

7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw Marianne, jij gaat hard. Ik ben nog zo plat als een dubbeltje!

8. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Woww Marianne wat een mooi buikje heb je al 😍

9. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Wauw Marianne je hebt echt een prachtige buik al!! 😍

Het scheelt dat ik wat dikkig van mezelf ben daardoor kan ik makkelijker zeggen dat ik gewoon wat ben aangekomen. Maar zelf zie ik het absoluut al wel en mn man ziet het aan het eind van de dag ook al.

Maar mijn buik is zeker niet zo mooi als de jouwe Marianna hahahaha

10. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    #1750 faartje1, 23 sep 2015
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
    Supermooie buik mariannne! 😀 ik heb aan het eind van de middag ook wel een behoorlijk opgezette buik maar niet zo mooi als jij haha! Kan stiekem niet wachten tot het allemaal een beetje gaat groeien.. nu zit ik in zo een fase "ze is gewoon dik of ze is zwanger" haha :p

Moet ook nog bloed gaan prikken 1 van deze dagen.. zie er zo tegenop :( ..pff..

11. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow marianne wat mooi ! Echt al een baby bolletje!

Ik heb zojuist de kraamzorg geregeld. Uitgerekende datum valt precies in de mei vakantie dus hopelijk wel gewoon hele dagen kraamzorg. Vriendin was met kerst bevallen en kreeg toen maar drie uur kraamzorg op een dag ivm drukte !

12. Cocorosie

Cocorosie Lid

14 jul 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Marianne jouw buik is echt impressive! Kan niet wachten tot ik zo'n zwangerschapsbuikje heb. Ik denk ook wel dat je collega's zo hun vermoedens hebben.

Betsie meivakantie lijkt me minder druk dan kerst. Of je moet toevallig bevallen op koningsdag, dat komt misschien weer minder uit.

13. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Zo net heel moedig bloed geprikt. Ja vind dat geen feest. Beetje dom. Maar dit keer niet flauwgevallen. Dat liggend prikken is veel fijner. Dus hebben we ook maar weer gehad.

Mooi buikje al hoor. Die van mij zet ook al uit. Maar verhul het goed qua kleding. Alleen s avonds moet ik echt mijn riem af doen. Dan zet mijn buik mega uit.

Hebben er nog vandaag vrouwen een echo?

Ik ben super verkouden en nies en hoest vaak. Nou verloor ik klein ienieminie beetje bloed. Maar daar hoef ik mij toch geen zorgen om te maken? Was na de zoveelste hoestbui.

14. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen

Ja bij Kiki ook combinatietest weet niet meer hoeveel kans maar heel klein 20 weken echo was perfect vk zei kan het zo gebruiken als studiemateriaal zo duidelijk met Kiki was niks mis ze is uiteindelijk overleden aan NEC haar dunne darm was afgestorven kwam door NEC zware infectie en prematuriteit baby's die niet prematuur zijn kunnen geen NEC krijgen

Ik had een bloeding met 21 weken oorzaak onbekend verkorte baarmoederhals wat wijst op naderende bevalling en later nog week in bergen op zoom in Ziekenhuis gelegen met infectie waar ze niks mee hebben gedaan kwamen ze in Sophia achter toen had ik al weeën en dus weeeen remmers maar die zijn toen gestopt vanwege infectie toen is ze dag later met spoed keizersnede gehaald

Doen nu weer combinatietest bij Stijn ook gedaan

15. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie! Vind t ook wel leuk dat ie snel groeit, alleen dus onhandig met geheim houden. Nog 1,5 week volhouden...

Net ook bloed laten prikken, 7 buisjes in totaal, poehee, helemaal licht in mn hoofd.

Ik ga zo via MP een positie jumpsuit met zebraprint ophalen, te hilarisch, moest er wel op bieden! ;)

16. Cocorosie

Cocorosie Lid

14 jul 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloedprikken is echt veel ja! Ik was er zelf ook even wiebelig van. Net mijn eerste positiebroek ooit gekocht :D :D. Ik wilde eigenlijk wachten tot na de echo, maar mijn eigen broeken zaten echt niet meer. Moet wel een beetje wennen aan de pasvorm hoor, zit toch allemaal net wat minder mooi aangesloten. Zag net ook op FB dat iemand die ik ken ook in april is uitgerekend, zij is nu precies 12 weken.

17. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Marinne wat heb je een supermooie buik al! die van mij is niet plat, maar gewoon een beetje blubber van zichzelf. Zie er net uit alsof ik gestopt ben met stoppen en elke avond met een zak chips op de bank zit...

Bloedprikken heb ik al gehad, gelukkig nooit zo'n last van. Kijk altijd wel ff de andere kant op want vind de hoeveelheid schrikbarend!

Leuke ticker faartje ;)

18. Betsie

Betsie Actief lid

25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde met bloed prikken. Ik moet de naald niet zien dan is er niks aan de hand ;)

Positie kleding : ik stel het moment zo lang mogelijk uit. Al loop ik s avonds nu wel het liefst in een jogging broek als ik niet hoef te werken.

Ik heb van mezelf een platte buik en nu echt zo'n "heb je teveel gegeten" buik. Probeer het nog even te verhullen haha

19. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    In de mmm moest ik om de 2 dagen bloed laten trekken.
    Ik verzeker je; na een week worden je aders nog veel gevoeliger!

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wow Marianne! Mooie buik en ik dacht dat je het bij mij al aardig kon zien. Mooi bolletje heb je :)

Deel Deze Pagina