Uitgerekend 16 - 30 april 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marianne1, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    O wat heerlijk draaikont! Dat zal vast heel goed voelen :D wij hebben alles eigenlijk nog van mijn zoontje bewaard. Dus weinig nieuwe dingen nodig :) alleen een autostoel straks voor als de baby de maxicosi ontgroeid is.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

We hadden afgesproken nog niks te kopen dat ging allemaal anders.
    Ik was helemaal overdonderd en barste in tranen uit midden in de winkel...
    Haha hormonen he :)
    Ook fijn als je alles al hebt want oei oei oei... Wat een geld zeg.
    Nu kan je het natuurlijk net zo duur maken als je zelf wilt maar heb helaas een dure smaak. Haha

3. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    :D ahh herken wat je zegt!
    Heb ook nog onwijs veel spullen.. als het een meisje wordt hoef ik echt niks te halen en als het een jongetje wordt dan gaat het shopgevoel al kriebelen :p !

:D oja ik heb mezelf heel stoer vanmorgen (op mijn vrije dag nota bene) uit bed gelanceerd en hup naar de bloedafname. Erg aardige dame en het was gelukkig zo klaar, maar mijn hemel 7 buisjes! Ben blij dat het er in ieder geval op zit!

Over een tijdje de suikertest in het ziekenhuis..bleh!! Meer dames die dit moeten? (Diabetes zit in de familie vandaar)..

:D heb wat mooie echo's voorbij zien komen! Gaat snel hé, weet zijn voor we het weten aan het eind van ons 1e trimester! :D

4. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik moet waarschijnlijk ook voor de suikertest. Mijn vader heeft suikerziekte...
    Wat houd zo'n test eigenlijk in?

5. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Hahaha vandaag mijn eerste dag in een positiebroek. Owwww man wat zit dat lekker! Mijn gewone broeken zaten echt voor geen meter meer.
    Ik draag veel jurkjes en leggings maar weer een broek aan kunnen is ook wel fijn

6. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ik moet ook de suikertest doen. Bij mij ivm overgewicht. Volgens mij ga ze dan eerst nuchter bloedprikken, dan moet je 1 of ander zoet goedje drinken. 2 uur wachten, en dan gaan ze weer bloedprikken.

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Zo, mijn positiebroeken liggen weer vooraan in de kast. Joy! Heb er trouwens ook eentje van H&M van schoonzus gekregen en die zit echt beduidend minder lekker dan die van L2W of Noppies. Weet niet meer wie er gister over had dat positie broeken niet lekker zitten? Nou die van H&M vind ik dus niks.

Lekker geshopt dus Draaikont! Welke wagen is het geworden? Wij zijn er nog lang niet uit... Qua wagen wel (wordt ws een Joolz), maar qua kamertje niet. Ik vind veel kamertjes zo saai en standaard... Dat wordt nog wat. Verder bestellen we pas na de 20 weken echo waarschijnlijk.

De tijd begint ineens snel te gaan. Donderdag ben ik alweer 12 weken! Zo blij! :D

8. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Wij gaan ook voor een joolz.
    Vorige maal een quinny maar die heb ik snel verder verkocht hoor. Wat een ellende!

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wij gaan voor de bugaboo cameleon shiney black. Die moest besteld worden want is een tijdelijke uitgave en per oktober niet meer te bestellen.
    Er waren nu de mama mazzel dagen bij de prenatal dus gelijk maar de rest besteld.
    Qua kamer hebben wij gekozen voor de bopita kamer Colin.
    Dat betaal je pas bij levering en wordt pas volgend jaar geleverd.

De rest moesten we wel al geheel betalen.... Slik

Wij hebben trouwens voor de bugaboo gekozen omdat wij beide niet zo groot zijn dus dan is deze wagen ideaal.

10. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wat leuk dames!! Ons kamertje komt van markplaats. Een teakhout kamertje.

We kopen een mutzy kinderwagen. Lekker ligt en klein op te vouwen in heb maar een klein autotje.
    Verder weten we het nog niet....

Hebben jullie dames ook al een dikke buik??
    Deze heb ik net gemaakt... Had nog niet eens gegeten....

11. missme1

missme1 Actief lid

20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt allemaal leuk die aankopen!!

Hier waarschijnlijk ook de suikertest (bah!)
    Heb bij beide polyhidramnion gehad (extreme hoeveelheid vruchtwater) daardoor een hele grote buik. Daardoor veel extra echo's en ws overname gyn. Maar steeds eerst suikertest om zw diabetes uit te sluiten.

12. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Ohhh als ik al jullie berichten zie en lees word ik ook koopziek hahahaha. Maar goed dat manlief dat in de weg staat. De wagen van mn zoontje is nog in goede staat en bruintinten dus die kunnen we gewoon gebruiken. Zn babykamer hebben we ook nog. Al moet de commode en het ledikant wel opnieuw geschilderd worden. En ja dan moet de kledingkast natuurlijk ook he. Maar eerlijk gezegd is dat wel het laatste waar ik me nu druk om maak.

We hebben een bod gedaan op een woning die we leuk vinden. En hopen daar maandag reactie op te krijgen. En wie weet is er dan wel eind komende week een akkoord over een prijs. Dat zou gaaf zijn! Houd wel in dat we dus nog even gaan verhuizen en dat huis moeten opknappen enzo. Maar oke dan hebben we wel een prachtige eengezinswoning en genoeg slaapkamers :D
    Ben er best een beetje zenuwachtig van hoor! Onze familie weet namelijk nu wel dat we met een woning bezig zijn maar niet dat we zwanger zijn 🙈

Ohja en ook ik suikertest met 24 weken ongeveer dacht ik. Ivm overgewicht.

13. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Op 6maanden zs krijgen we hier de geboortepremie, rond de €800. Daarmee gaan we een nieuwe joolz kopen.
    Eerst 2dehands gekeken maar uiteindelijk zal hij maar voor 1 kind dienen dus als we hem erna ook voor een lekker prijsje kunnen verkopen kost ie ons niet meer dan een 2dehands.
    Kamertje kopen we niet, we hebben een bedje en verder kijk ik eens voor een kast in de Ikea. Als h/zij dan een jaar of 2,3 is krijgt h/zij der gewone kamer.

14. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Spannend mutsz van dat huis! Moet er nog veel aan gekust worden?
    Wij zijn beide lang en gaan mede daarom voor een Joolz. Ik vind hem ook onwijs mooi maar dat speelt natuurlijk niet mee ;) Vriendin van mij heeft een musty (?) naar hun kleine is al met vier maanden uit het wiegje gegroeid?!

15. Marianne1

Marianne1 Bekend lid

26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje danielle!!

Wij hebben de easy walker, zo'n driewieler met luchtbanden. Rijdt als een zonnetje, alleen totaal niet compact. Wieg en ledikant hebben we ook al, mn zoon ligt al een jaar in een eenpersoonsbed. De kamer voor de baby is wel erg klein, dus moet even op zoek naar praktische dingen om ruimte te besparen.

Hoe vinden degenen die al kinderen hebben het dat ze nu niks (of weinig) meer hoeven te kopen? Ik aan de ene kant relaxed, scheelt ook veel geld, maar aan de andere kant vond ik t destijds ook wel heel leuk om kinderwagens te testen en naar babywinkela te gaan! :)

16. mutsz1991

mutsz1991 Actief lid

31 mei 2012
    474
    0
    0
    gastouder
    Zoetermeer
    Ja er moet wel een en ander aan dat huis gebeuren. Er ligt een vloer en vloerbedekking in, maar dat willen we er allemaal uit hebben. Dus overal de vloer eruit en erin leggen. Het behang is niet echt netjes en veel gaten in de muur dus misschien dat we alles eraf halen en gaten eerst dichten en dan opnieuw behangen (dat doet mn moeder dan behangen). Er moeten 3 dakramen vervangen worden, 2 lekker en de derde nemen we dan meteen mee (dat doet mn man), en de badkamer moet eruit en een nieuwe in. Want die is echt uit 1980 ofzo en het was een voormalig huurwoning dus je kan je wel voorstellen hoe slecht die eraan toe is.
    Maargoed dat gedaan hebbende kunnen we er zo intrekken en er wat leuks van maken. De tuin en keuken komen dan later aan de beurt. De tuin is bestraat maar hier en daar verzakt, en het loopt af naar het huis toe, oeps! En de keuken is een standaard kleine huurwoning keuken. Niets mis mee, maar de keuken is best ruim dus daar willen we wel gebruik van gaan maken. Maar dat kan ook over x aantal jaar he.

Maar allerbelangrijkste is prijs overeen te komen.

Wij hebben al een zoontje en ik vind het absoluut geld besparend dat we alles nog hebben, maar ook wel jammer. Zo kan je inderdaad niet lekker babyzaken afstruinen, al denk ik dat ik met de verhuizing in zicht genoeg zaken zal zien en best ook de babyzaken in zal lopen voor ideeen voor de muren en inrichting. De meubels zijn creme kleurig dus best beutraal. Maar het kamertje zelf kan je zo leuk maken als je wilt! En ik ga denk ik opzoek naar een schommelstoel voor de nachtvoedingen. Daar hadden we op het kamertje van mijn zoontje geen ruimte voor. Maar in het nieuwe huis zijn alle kamers groter dus lukt dat vast wel :D

En ik zal zowiezo moeten shoppen want mijn zoontje gebruikt zijn babykamer kast nog als kledingkast dus die zal een nieuwe kast moeten krijgen. Ofwel gekocht dan wel zelfgemaakt net als zijn bed (sorry hij plaatst de foto op zn kop zie ik)

Bijgevoegde bestanden:

17. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    #1837 martim, 26 sep 2015
    Laatst bewerkt: 26 sep 2015
    Poeh wat weten jullie al veel zeg. Ik kijk wel steeds rond op internet voor spulletjes, maar denk dat ik ze toch eerst in de winkel wil testen en voelen voordat ik het koop. Ik ga nu nog niet naar die winkels. Bang om bekenden tegen te komen. Wil het pas met 12 weken bekend maken. Laatst bij de eerste afspraak bij de vk kwamen we ook al een bekende tegen. Echt niet grappig! Ben je ook 8 weekjes.

Ik zit trouwens naar uitzetlijsten te kijken. Maar volgens mij staan er ook overbodige spullen op!? Wat hoef je niet te kopen?

Bij mij zit alleen mijn positiebroek goed en een spijker stretch stregging. De rest drukt erg op de buik/blaas.

De kinderwagen uitkiezen wordt een van de moeilijkste dingen denk ik. Er zijn zoveel soorten. Mijn man en ik zijn beide tegen de 1.90, dus dat moet het aantal wagens uitdunnen en ik moet een nieuwe auto. Het liefst niet heel groot. Dus kijken hoe groot ze ingeklapt zijn. Dat lijkt me wel een van de leukste dingen. De kinderwagen uitzoeken.

18. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Een geboorte premie van 800 euro 😳 Ga ook maar in België wonen doen ze hier niet haha

Ik heb ook idd bijna niks nodig aan de ene kant ideaal aan de andere kant jammer hebben zitte twijfelen om nieuwe kinderwagen te kopen hebben nu de joolz maar hij is nog super goed en dan moet er best wat geld bij dus doen we niet wel wil ik nog een tula baby kopen denk ik draag me zoontje ook soms nu niet meer tijdens me zwangerschap maar eerst wel en is wel ideaal

19. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@marianne1; voorlopig koop ik nog niks zolang ik niet weet wat we verwachten 😉 Natuurlijk hebben we veel van onze jochies, maar sommige dingen hoeven echt geen derde ronde mee (qua kleding). Meubeltjes worden gewoon hergebruikt en laatst hebben we een nieuwe duowagen gekocht waar eventueel ook een maxi cosi op kan en een babynestje in kan liggen. We hadden al een duowagen. Destijds tweedehands gekocht, maar die duwt te zwaar met onze oudste erin en dat ging niet echt meer samen met mn zwakke bekken. We vinden het fijn dat hij nu nog geregeld in de buggy/wagen wil. Scheelt een hoop rennen hahaha

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    /mutsz1991

Spannend zeg dat huis!! Heel veel succes hopelijk krijgen jullie maandag goed nieuws.

Deel Deze Pagina