Uitgerekend 16-30 april 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Beay, 16 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ooh wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte met dit enorme verlies

2. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 30 april 2024♡

16 april
    Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje
    17 april
    Noa1987 *
    Puzzelstukjes - 33 jaar - 1e kindje

18 april

19 april

20 april
    Aardblij25 - 28 jaar - 1e kindje

21 april
    Rackertje - 27 jaar - 1e kindje

22 april

23 april

24 april

25 april

Rouge *
    Sassefras01 - 39 jaar - 3e kindje
    Cindy - 40 jaar - 5e kindje

26 april

27 april

Beay - 34 jaar - 3e kindje

28 april

29 april

30 april

JEKplus1 *

Afspraken:

Beay - 21/9 echo gyn
    Aardblij25 - 25/9 10 weken echo
    Rackertje - 27/9 10 weken echo
    Beay - 27/9 afspraak gyn
    Beay - 4/10 termijn echo (heet dat nu 10 weken echo?)
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

3. Rackertje

Rackertje Actief lid

21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Neee maar ik wist niet meer dat het de termijnecho heette :roflmao:

Beay vindt dit leuk.
  4. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ooh! Haha ik zou het zo geloven! Er is sinds mijn laatste zwangerschap en nu ook een 13weken echo bij gekomen!

Rackertje vindt dit leuk.
  5. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Ja die 13 weken echo is blijkbaar een medische studie zei mijn verloskundige. Daarom moet ik ook een toestemmingsformulier tekenen?

Zal die ook eens gaan inplannen. Dat moet bij ons bij een ander echo centrum.

Beay vindt dit leuk.
  6. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 30 april 2024♡

16 april
    Zinnia261 - 31 jaar - 2e kindje
    17 april
    Noa1987 *
    Puzzelstukjes - 33 jaar - 1e kindje

18 april

19 april

20 april
    Aardblij25 - 28 jaar - 1e kindje

21 april
    Rackertje - 27 jaar - 1e kindje

22 april

23 april

24 april

25 april

Rouge *
    Sassefras01 - 39 jaar - 3e kindje
    Cindy - 40 jaar - 5e kindje

26 april

27 april

Beay - 34 jaar - 3e kindje

28 april

29 april

30 april

JEKplus1 *

Afspraken:

Beay - 21/9 echo gyn
    Aardblij25 - 25/9 10 weken echo
    Rackertje - 27/9 10 weken echo
    Beay - 27/9 afspraak gyn
    Beay - 4/10 termijn echo (heet dat nu 10 weken echo?)
    Sassefras01 - 5/10 termijn echo
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

7. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    :oops:Sorry verkeerde topic

8. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Als ik niet al een jongen en een meisje had gehad, zou ik denken dat dit het andere geslacht zou worden.
    Mijn eerste 2 zwangerschappen waren identiek. Ik droeg naar voren, ik had obstipatie zo erg dat ik zakjes nodig had en ik was misselijk bij 6+0 maar houdbaar met emesafene.

Nu pas misselijk na de 7e week, maar gelijk zo heftig dat emesafene niet werkt. Ik heb geen enkel zakje nodig, want ik ga gerust 6x per dag voor de grote boodschap.
    De vermoeidheid komt ook om de hoek.

Hoe is het met jullie?

9. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Het wisselt nogal per dag hier. Sommige dagen voel ik me zó moe en weeïg (geen eetlust, last van mijn buik, vleugjes misselijk..). Andere dagen voel ik me wel oké. Ik kan me deze ‘slechte’ dagen ook niet zo herinneren van mijn vorige twee zwangerschappen. Maar al met al mag ik nog niet klagen denk ik.

Beay vindt dit leuk.
  10. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

12 jan 2021
    295
    376
    63
    Vrouw
    Zo gek altijd dat alle zwangerschappen anders kunnen voelen. Hier tot nu toe hetzelfde als bij de eerste, behalve dat ik opeens heeeeeeel veel puistjes heb. Zo niet gewend!

Beay vindt dit leuk.
  11. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Nou ik hou me een beetje vast aan het idee dat het na de negende week beter zou moeten zijn. Nog veel misselijk, echt overgeven om de andere dag. Niet veel in 1 keer kunnen eten maar een beetje wisselende hoeveelheden.

Verder ben ik best moe. Op vakantie doen we echt veel minder dan anders. Ook andere dingen. Kan me daar nog niet zo goed bij neerleggen. Mijn man wel. Die heeft genoeg films, series en boeken mee voor de rest van het jaar :roflmao::roflmao:

Vandaag zijn we wel een dagje op pad. Gaat tot nu toe redelijk. Vind het wel irritant dat het nog meer dan 2 weken wachten is tot de volgende echo en dat je tot die tijd geen enkele indicatie hebt of het goed gaat daarbinnen...

Beay vindt dit leuk.
  12. Tingeling

Tingeling Lid

3 feb 2023
    40
    15
    8
    Vrouw
    Ha allemaal!

Ik ben nieuw...
    Ik ben op 28 april 2024 uitgerekend (voorlopige datum dan) ik ben nu dus 8+1 zwanger. Voor ons erg spannend, want ons vorige (3e) kindje is met 15 weken overleden, ben ik met 16+4 achtergekomen tijdens de 16 wk controle. Een oorzaak is niet gevonden. Mijn andere kinderen zijn 4 en 2, een jongen en een meisje..
    Afgelopen do een echo gehad die er goed uit zag..

Momenteel ook erg in de rats..
    Ben super vergeetachtig.. ik had een pan op de kookplaat gezet met olie en toen ging het even mis bij de kids. Na hun ruzietje opgelost te hebben ben ik lekker gaan zitten en totaal die pan vergeten.. met als gevolg dat die ineens enorm rookte en het hele huis stonk (keuken in de woonkamer, rijtjeshuis) gelijk alles opengezet... maar nu erg bang dat dit schadelijk is voor de baby... weet iemand hier toevallig of dat schadelijk kan zijn???

Beay vindt dit leuk.
  13. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Ik heb gisteren een extra (pret)echo gehad omdat het me toch niet lekker zat dat de termijn van mijn zwangerschap zo afwijkend was van wat het had moeten zijn. Maar gisteren werd het kindje keurig op 8w5d gemeten. Volgens de meting van de VK had ik gisteren op 7w6d gezeten. Je zag zelfs het kleintje al een beetje bewegen. Het heeft me voor nu wel gerustgesteld gelukkig.

Beay, Puzzelstukjes en Zinnia261 vinden dit leuk.
  14. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Welkom! Leuk dat je ons gevonden hebt!

Zoals ik begreep wordt er nu pas een placenta aangemaakt en leeft het kindje pas later vanuit de placenta ipv het dooiertje. Dus ik denk dat het goed komt!

Dit herken ik! Bij verloskundige een baby met knipperlichten, waarvan ze zei dat het gemeten werd op net 5 weken. Ik helemaal in de stress want ik moest echt 6+1 zijn.
    Volgende dag bij de gyn netjes 6+2 gemeten (zoals ik zelf had verwacht). De gyn zei dat niet altijd alles goed zichtbaar is, ook al zit het kindje er wel.

Fijn dat je nu weer vooruit bent gezet in ieder geval!

15. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    @Aardblij25 heb je vandaag de termijnecho gehad? Was alles goed? En hoe is het met de rest van de dames? Het is hier zo stil…

16. Rackertje

Rackertje Actief lid

21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Hier gaat alles nog goed zo ver ik weet! Klachten zijn beduidend minder geworden. Zo erg dat ik af en toe twijfel of het nog wel goed zit! Woensdag termijnecho, dus nog even geduld hebben.
    Verder voel ik mij dus echt niet zwanger.. meer dames die daar last van hebben?

17. Bijtje90

Bijtje90 Actief lid

12 jan 2021
    295
    376
    63
    Vrouw
    Ik voel me wel echt zwanger. Soms hele momenten prima en dan opeens echt ziek. Niet overgeven maar gewoon algeheel blegh. Was bij de eerste heel anders. Toen voelde ik me inderdaad ook niet zwanger. Nu meisje van 2 jaar rondlopen dus dat zegt gelukkig niks!

Rackertje vindt dit leuk.
  18. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Ik vond het ook al stil hier.. Hier nog steeds hetzelfde. Misselijk en soms ook overgeven. Ben ook vakantie moe. Wil naar huis. Eigenlijk gaan we vrijdag pas weg met een extra overnachting zodat we zaterdag pas echt thuis zijn. Hoop mn man over te halen donderdag al terug te gaan.

Verder is het aftellen tot maandag voor de termijnecho.. Voel me niet echt specifiek zwanger maar meer ziek. Hoewel ik wel snap dat het door de zwangerschap kom

Rackertje en Sassefras01 vinden dit leuk.
  19. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Dat laatste is voor mij zeer herkenbaar @Puzzelstukjes. Wij zijn ook op vakantie en ik vermaak me nog wel prima, maar ik ben ook niet altijd de gezelligste op dit moment. In het begin van de vakantie was ik zó moe dat ik soms direct na het ontbijt alweer terug naar bed ging en op een goede dag ‘pas’ een middagdutje mee deed met de jongste. De laatste dagen voel ik me gelukkig weer iets energieker.

Puzzelstukjes en Rackertje vinden dit leuk.
  20. Rackertje

Rackertje Actief lid

21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Dat herken ik ook wel! Ik was 6 weken op vakantie. En toen dacht ik ook; ik wil gewoon naar huis. Toch liever in je eigen omgeving zijn als je je niet helemaal lekker voelt.

Puzzelstukjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina