Uitgerekend 16-30 april 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Beay, 16 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    @Beay ik persoonlijk merkte geen verschil tussen de meerling of een ling zwangerschappen. M'n eerste zwangerschap was drieling waarvan 1 buitenbaarmoederlijke, dat ging allemaal mis, tweede zwangerschap 2ling waarvan 1 buitenbaarmoederlijke( clomid), daarna laparoscopie gehad om eileider te fiksen toen kwam m'n oudste.... zoontje van 2 jr is er een van 2, Spontaan, maar helaas een vanishing twin. Gelukkig heeft hij het wel gered

Ik heb 3 kids via mmm (oudste 3) en 3 Spontaan, 4 en 2 jr en ons stilgeboren zoontje. Deze rit clomid drie maand gebruikt en 1 maand utro... m'n cyclus verdween en continue bloedingen...en ook ons leeftijd speelde mee in deze keus... na drie maand ene pauze ingelast ivm datas van ons stilgeboren ventje ik wilde niet dezelfde tijdlijn weer meemaken.... waren deze ronde ook helemaal niet bezig en voor ons doen als monniken geleefd:oops: maar ineens kreeg ik weer een cyclus lh piek net gemist en t klussen liep niet zoals gewenst :oops::rolleyes:

Dus was stom verbaasd dat ik toch klachten kreeg en vroeg licht teste

2. Rackertje

Rackertje Actief lid

21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Zo dat klinkt wel heftig! En ook wel eng om dus niet zeker te weten of je dan alsnog zwanger zou kunnen worden!

Heb je daarna ovulatietesten gebruikt of ben je uiteindelijk dus op puur geluk zwanger geraakt?
    (Of je klust sowieso standaard om de paar dagen, dat kan natuurlijk ook :p)

De echte diagnose pcos heb ik dus nog niet gekregen. Tijdens de echo zagen ze linkers 25 follikels zitten. Dus na ovulatie 2x progesteron laten prikken. En thats it. Zou indd fijn zijn als dat na deze zwangerschap weg is

Beay vindt dit leuk.
  3. Rackertje

Rackertje Actief lid

21 mrt 2023
    154
    95
    28
    Vrouw
    Jaa dat is wel fijn inderdaad!

5 jaar is al helemaal lang! Wat was uiteindelijk de reden dat je zolang geen eisprong had?

4. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Jemig wat een intens verhaal. Wat een enorme rugzak draag jij met je mee.

5. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ik heb 2 maanden lang mijn temperatuur bijgehouden. Toen ik weet wat vettige huid begon te voelen ben ik daarmee begonnen (van Chemo droog je uit).
    Ik heb net een dubbele borstamputatie achter de rug en van Seks kwam niet zoveel, voel me niet altijd even vrouwelijk.
    Dus dit is wel een flink wonder. Mijn man z'n zaadjes zijn ook van behoorlijke kwaliteit (weten we dankzij ICSI) en ze hebben het waarschijnlijk zo'n 6 dagen volgehouden! Haha!

Rouge vindt dit leuk.
  6. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Het is een flinke rit geweest maar zo waard
    Zelfs de verdrietige dingen en ook die korte tijd met ons kleinste mannetje hij heeft ook veel moois gegeven al blijft er voor altijd een lege plek in je gezin

Beay vindt dit leuk.
  7. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Exacte oorzaak is niet bekend, maar uit bloedonderzoek bleek dat mijn hormoonwaarden te laag waren waardoor mijn cyclus op z’n gat was gaan liggen zeg maar. Heb hormonen moeten spuiten en vervolgens mochten we het zelf proberen. Achteraf gezien was ik vrij snel zwanger. Eerste ronde toen moeten afbreken ivm overstimulatie, tweede ronde niet gelukt, derde ronde zwanger.

8. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ik werd om 10:00 gebeld of ik om 11:00 in het ziekenhuis kan zijn.
    Geen info, gewoon of ik er kon zijn ivm zwangerschap kort na Chemo.
    Hartstikke zenuwachtig!

9. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Oh jeetje, zou ook zenuwen krijgen als ze verder niets zeggen, heel veel succes

Beay vindt dit leuk.
  10. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Succes. Vervelend dat ze er niet bij verteld hebben waarom. Maar als het goed is weet je nu al meer, want zie dat het al na 11.00 is :)

Beay vindt dit leuk.
  11. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ja het was ook een half slecht nieuws gesprek, met info over alle risico's.

Klopt!

Ze hebben overleg gehad over mijn zwangerschap (oncoloog en gynaecoloog) en omdat ik nog zo kort geleden Chemo heb gehad, brengt dat risico's met zich mee.
    Ik zei dat ik sterk het gevoel had zwanger te zijn van 2 en ik heb een echo gekregen.
    4+4 dus voorbereid op het feit dat er weinig te zien zou zijn.
    Er was verdikt slijmvlies, een holte.. En jawel! Een 2 holte!

Ze mag nog niet benoemen dat het er 2 zijn en omdat er geen baby's in die holtes te zien zijn, kan ze nu ook nog niet spreken over een goede zwangerschap, maar wat was dit fantastisch om te zien.
    Toen zei ze. Omdat je zo blij bent, ga ik er vanuit dat je niet wilt afbreken. Ehmmm... Nee?

Schijnbaar weten ze niet zo goed hoeveel risico ik daadwerkelijk loop. Ik heb niet alle chemokuren gehad, maar die ik heb gehad zijn flinke jongens. Risico op afwijkende organen is aanwezig.
    Zwangerschappen ontstaan kort na Chemo is een medisch vraagteken. Benoemd mij de grootste bofkont op aarde te voelen. Ze feliciteerde me en we zullen elkaar vaak gaan zien.

Foto van de echo toegevoegd.

Puzzelstukjes vindt dit leuk.
  12. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw

En nu? Neem aan dat je wel meer controles en alles krijgt in het ziekenhuis?

Blijft wel spannend dus hoe alles zal verlopen.

Heb de echo bekeken, goed dat je de pijlen erbij gezet hebt :p ik ben vrij slecht in echo's bekijken :roflmao:

Beay vindt dit leuk.
  13. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Nog een keer, want upload zit er niet bij..

Bijgevoegde bestanden:

14. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Heel spannend!
    En nu inderdaad veel controles. Ze gaan het maar gewoon goed in de gaten houden. Meer kunnen ze niet doen.
    Ja ze moest het ook voor me aanwijzen, dus dacht, pijltjes!

15. Rouge

Rouge Fanatiek lid

14 nov 2022
    1.705
    1.219
    113
    Fotograaf
    Jeetje blijft dus spannend! Duimen maar !! Ja herkenbaar zo'n echo , hopelijk snel mooie beebjes erin

Beay vindt dit leuk.
  16. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Oh spannend @Beay en wat bijzonder dat je gevoel lijkt te kloppen. Zo te zien heb je maandag weer een echo?

Beay vindt dit leuk.
  17. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ja bij de verloskundige. Ik zal de gyn in het streekziekenhuis moeten afzeggen denk ik. Ik zal ze even bellen voor overleg. De gyn in het UMCG (waar ik ook ben behandeld voor borstkanker) wil graag de regie houden en zij vindt het prima als ik voor "het gevoel" nog wel gewoon naar de verloskundige ga.

Rouge vindt dit leuk.
  18. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Ik heb deze week steeds wat licht bloedverlies gehad. Maandag, woensdag en gister een beetje. Nu lijkt het weer gestopt.

Net het ziekenhuis gebeld, mag in plaats van woensdag maandag al voor een echo.

Eerst het weekend maar door zien te komen...

19. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ooh hemel. Veel? Fijn dat je maandag in ieder geval kunt komen!

20. Puzzelstukjes

12 jan 2022
    43
    49
    18
    Vrouw
    Nee niet zoveel, en het stopt steeds ook weer. Nu ook niks.

Blijft wel een beetje gek. Maar het is bijna maandag :)

Beay vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina