Hahahaha ja nou ik was tien jaar geleden pas na 9 maanden zwanger en nu eenmaal na 3 en eenmaal na 6 dus qua vruchtbaarheid kan ik geen verval beamen
Hmm, ik ben helaas nog niet echt geruststeld. Ik ben net bij de verloskundige geweest. Op de echo staat nu 8w4d. Zij gaf aan dat de baby mooi gegroeid was en alles er goed uitzag. Maar afgelopen vrijdag was ik bij de fertiliteitsarts en toen was ik uit mijn hoofd ook iets over de 8 weken. Dus toen de afspraak voorbij was de echo van vorige week er nog even bij gepakt. Daarop stond ook 8w4d. Dus ik naar de assistente om om verduidelijking te vragen. De genealoog was helaas weer in gesprek. Ze zou me terugbellen en ik kon vast bloed gaan prikken. De assistent heeft zojuist teruggebeld. De baby was sinds vrijdag wel mooi gegroeid volgens haar. Vrijdag 19.9mm en vandaag 20.7mm. En inderdaad zie ik die lengtes op de echos staan. Maar dan is het toch raar dat bij beide 8w4d staat terwijl er wel andere lengtes zijn? Ze gaf aan dat een uitwendige echo (vandaag) wel iets minder nauwkeurig is dan een inwendige (vrijdag). Maar blijkbaar geeft dat apparaat dan ook direct andere weken/dagen aan. Ik vind het maar raar. Hoeveel mm waren jullie baby's bij hoeveel weken volgens de echos? Misschien dat ik daar wat hoop uit kan halen.
Ik heb serieus mijn oude TrippTrapp in de schuur van 39 jaar geleden. Die dingen zijn de bom. Maar wel grote kans dat hij deze ronde een kleurtje krijgt, krijtverf of zo! Ik lig trouwens ook elke nacht wakker. Niet te doen. Gelukkig is er insta en kan ik alvast nadenken over kleertjes. Ook voor mezelf want niks gaat meer dicht
Vervelend dat je je zorgen maakt! Zou proberen te vertrouwen op de assistent. Als ze iets hadden gezien wat niet goed was, hadden ze dat sowieso gezegd! Bij mij was de frummel op 8+5 (eigen berekening) 2.21cm. Kwam 8+6 bij te staan qua schatting. Dit was een uitwendige echo.
Miskraam inwendig 8,6 21,7 mm uitwendig 8,5 20,7 mm Andere kindjes allemaal in de 7e week een echo gehad.
Hmm, dat is al wat groter. Het punt is dat ik volgens mijn eisprong (die weet ik vrij precies door ovulatietesten en echo in ziekenhuis) nu al 9w4d zou moeten zijn. Ik probeer er op te vertrouwen. Maar de laatste keer dat de groei een week achter lag, zeiden ze ook dat ik vertrouwen moest hebben omdat het wel gegroeid was ten opzichte van de vorige meting en dat werd een missed abortions.
Ik snap je heel goed hoor… wanneer zou je je volgende echo hebben? En wat zeggen zij over het feit dat je volgens je eigen berekening 9+4 bent?
Mijn enige echo die enigsinds in de buurt komt qua timings was inwendig bij 9+0 en 22,97mm. Ik snap je zorgen mega goed, zou ik ook hebben! 10 jaar terug kwam ik voor termijn echo met wat ik dacht 11 weken (eisprongtests) en ben ik bijna 2 weken terug gezet, moest toen terug komen met wat zij zeiden 11 weken en dat werd een gezonde zoon, die keurig 11 dagen te vroeg kwam omdat ik dus toch gelijk had met mijn eigen berekening….. maar nogmaals ik snap je zorgen. Je kan niets doen behalve vertrouwen en wachten. Zo shitty het ook is uiteraard.
Ik had in eerste instantie niet door dat ik achterliep. Ik dacht dat ik precies gelijk liep en toen hebben we dus de normale vragenlijst doorlopen. Pas aan het einde leek ik nog eens naar de echo en zag toen dat het 8w ipv 9w was. Zei gaf aan dat het kindje mooi gegroeid was omdat ik volgens haar vorige week 8w was. Maar toen ik op de echo van vorige week keek stond daar dus 8w4d. Maar wel een kleiner embryo. Ik denk dat zij alleen naar de mm kijken en niet naar wat de machine aangeeft in weken? Maar ik moet eerlijk zeggen dat haar manier van werken niet helemaal bij mij aansloot. Zij wuifde het een beetje weg en zei slecht 'voor nu is het goed, we kunnen niets garanderen'. En verder vooral zakelijk het vragenlijstje afwerken. Ik denk niet dat ze doorhad dat mijn hele gemoedstoestand omsloeg en ging gewoon door. Omdat het het einde van het gesprek was ronde ze het gewoon af en kon ik dus gaan. Pas buiten de spreekkamer pakte ik de foto van de echo van vorige week erbij.
Oh wat vervelend Hier was kindje met 8+0 iets van 16,98mm en 8+3 geloof ik 19.9mm. Durf het niet met zekerheid te zeggen heb daar ook geen foto’s van haha. Ik heb wel een foto van de CRL per dag, maar idk of dat goedkomt met uploaden.
Beetje snel gemaakt. Zit nu nog in het ziekenhuis te wachten tot de regen voorbij is voordat ik naar huis fiets.
Bedankt voor je reactie. Helaas is de kwaliteit inderdaad verslechterd en kan ik het niet lezen. Zijn deze afmetingen van deze zwangerschap? Want als 19.3 8w3d zou zijn, dan komt het wel wat meer overeen met die van mij. Nu is hij 20.7 en dat zou dan dus meer moeten zijn dan de 8w4d die deze echomachine aangeeft.
Bedankt voor het delen. Jouw echo lijkt wat vager/onduidelijker. Maar ik weet niet of dat misschien komt door de apparatuur. En ja, ik weet dat het mm werk blijft. Maar negatieve ervaringen helpen niet. En dat de arts zo zakelijk en nonchalant tegelijk was ook niet. Gewoon maar weer een weekje wachten op de termijnecho. Het is niet anders.