Mijn eerste kindje voelde ik ook pas laat, komt inderdaad waarschijnlijk omdat je nog niet weet waar je op moet letten of wat je moet voelen. Weet je of je placenta voor of achter zit? Als deze voor zit (bij je buik) dan voel je je kindje ook vaak wat minder.
Een stuk beter dan het eerste trimester. Laatste tijd wel veel hoofdpijn, erg rot maar ach, vond de misselijkheid erger. Aankomende week zal denk ik ook de suikertest plaatsvinden, heb al tegen vk gezegd dat ik alleen dagcurve prik. Op nuchtere maag ben ik wel misselijk helaas… maar gyn was niet zo happig op die dagcurve. Tsja, als ik moet overgeven wordt t ook dagcurve prikken Mijn buik begint ook ineens te groeien inderdaad! Zo leuk weer.
Welkom @PlantLovingMummy ! We hebben ook een whatsapp groepje, als je daarin wilt kan je je nummer naar mij toesturen dan voeg ik je toe. ❤️ Leuk een meisje! Hier ook n meid. Ik voel haar ook af en toe, maar het is zo subtiel en kort dat je bijna twijfelt of dat de baby was. Dit 2-3 keer per dag maximaal. Het is dat t idd mn 2e is anders had ik t nog niet gemerkt denk ik. Placenta ligt wel achter nu, bij zoontje lag ie voor en die voelde ik rond 19+6 voor t eerst en 22w aan de buitenkant te zien en voelen. Wij hebben een druk weekend gehad. Verjaardag van zoontje gevierd en vanaf morgen start ie echt op school. Spannend allemaal maar hij kan niet wachten gelukkig
Hoi hoi! Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe erg goed. Ik ben rond de 6 weken misselijk geweest in de ochtend, dit heeft aangehouden tot ongeveer 10 weken. De misselijkheid is nu weg, ben wel veel moe, val bijna elke avond in slaap op de bank. Maar ik mag verder echt niet klagen. De placenta ligt dit keer wel aan de voorkant, dus het duurt waarschijnlijk wel iets langer voordat ik ons meisje zal voelen bewegen. Ik kan niet wachten.
Goed! Baarmoeder lag nu 2 vingers onder de navel die liep iets voor, groeit goed dus haha. Hartje klonk mooi, 1,5 kg aangekomen nu dus ook nog netjes.. alles in orde!
Oeps, heb even geen updates gehad! Hier gaat het best aardig. Misselijkheid compleet weg, over het algemeen ook wat meer energie. Helaas heeft dat allemaal plaatsgemaakt voor een opeenvolgende stroom aan koortslippen.. Is de ene nog niet eens fatsoenlijk voorbij, begint de volgende weer. Het is pijnlijk en lelijk en duurt heel lang voor het goed genezen is.. Ik word er best een beetje wanhopig van soms.. Ik was voor de ZW al heel bekend met koortslippen, maar had ze wel onder controle met supplementen enzo. Die helpen nu voor geen cent meer... Weerstand staat echt op standje nul... Ben ook steeds met vlagen verkouden en slaap dan slecht (ook zo goed voor je weerstand.....) Ik kan al weken geen gewone broeken meer aan, heb al sinds 11 of 12 weken ofzo m'n zwangerschaps broeken aan. Die zitten altijd zo lekker! Maar ben ook al best wat aangekomen volgens mij. Durf niet op de weegschaal te staan.. Oeps, is wel een klaag berichtje geworden zo
Ohja, en sinds een week of twee voel ik inderdaad wel vaag bewegingen (omdat ik het herken) maar de placenta ligt dit keer welaan de voorkant, dus het is nog niet heel duidelijk, en dat zal dus dit keer ook wat langer duren, helaas.
Mijn gevoel was goed… wij krijgen een lief klein jongetje!! Het eerste kleinkind voor mijn ouders die zelf zes dochters hebben. Die waren ook helemaal blij! Alles was ook weer goed! Ik voel de kleine sinds een aantal dagen vooral ‘s avonds al lekker bewegen. Placenta ligt ook aan de achterkant dus klopt inderdaad dat ik het al voelde haha! Kleine man was flink aan het bewegen, zo fijn weer om te zien!
Welcome in team BOY haha en gefeliciteerd! Wat bijzonder voor je ouders. Mijn schoonmoeder kreeg in Juli haar eerste kleinkind, een meisje, terwijl ze zelf 4 jongens heeft. Vond ze ook heel bijzonder. En nu wij een jongetje krijgen, vindt ze dat natuurlijk ook erg leuk.
Hey @Mwalibahati , ik herken het uit mijn eerste zwangerschap (non stop kortslip en na de geborte werd het nog erger, heb echt aan een stuk handen gedesinfecteerd met dat borstvoeden bleh. Omdat mijn zwager een orgaan donatie heeft gehad moeten we hels oppassen met koortslippen, en ben ik toch nog meer op zoek gegaan naar remedies. Ik heb dus nu zo'n stick die een paar seconde enorme hitte geeft en bij mij gaat het daardoor dus binnen een klein aantal dagen meteen weg! IK heb geen idee of dat voor iedereen zo goed helpt maar wou het toch even delen. https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/herpotherm-koortslipbestrijder-1st.htm?channable=00de4f696400393431313537&cross=0&gclid=Cj0KCQiA_P6dBhD1ARIsAAGI7HBApB1aOwDAE_X_RbCfIJnHl0NVD4FLaEUxF4JHaY_mTm9-iWqKDgMaAkNOEALw_wcB
♡ Uitgerekend 16-30 juni 2023 ♡ 15 juni Noxe - 35 jaar - 3de kindje Kiki82 - 40 jaar -2e kindje- 3e zwangerschap Maritiem-32 jaar- 5e kindje 16 juni Esther22 - 31 jaar - 1e kindje 19 juni Tessahw - 30 jaar - 2e kindje 21 juni Suzi98 - 24 jaar - 2e kindje Mwalibahati - 30 jaar - 3e kindje 23 juni FryskeFrou - 35 jaar - 3e zwangerschap - tweede kindje 24 juni Isa95 - 27 jaar - 1e kindje Daantje96 - 26 jaar - 1e kindje (Tweeling!) 27 juni 123isa123 - 28 jaar - 1e kindje Adaeze - 37 jaar - 3e kindje Loveischocola - 38 jaar -3e kindje 29 juni Chayammy - 35 jaar - 2e kindje PlantLovingMummy - 3e kindje 30 juni Muggleborn - 31 jaar - 2e kindje 12-01: Adaeze controle 12-01 Daantje96 geslachtsbepaling 12-01 Loveischocola geslachtsbepaling 14-01 Muggleborn geslachtsecho 17-01 Muggleborn controle 18-01 Daantje96 controle gyn 23-01 Kiki1982 20 weken echo 24-01 Loveischocola controle gyn 25-01 Esther22 20 wekenecho 26-01 Noxe - 20-wekenecho 26/27-01 Suzi98 20 weken echo 30-01 Isa95 20 weken echo 31-01 Mwalibahati 20 weken echo 02-02 Loveischocola 20 weken echo 07-02: Adaeze 20 weken echo 07-02: Mwalibahati controle vk 13-02: Daantje96 20 weken echo ------------------------------------------ jongen (2) | meisje (2) | verrassing (0) ------------------------------------------ Jongen of meisje wat denk jij Jongen Noxe Adaeze Meisje Loveischocola Muggleborn Maritiem
Vanmiddag weten we als goed is of R en H broertje of zusje krijgen en dan maken we het later bekend aan iedereen ben benieuwd. Vast weer een piemel
Ik mag vanmiddag ook! Ik krijg het zelf tijdens de echo nog niet te horen want m’n man is niet mee, dus wij houden het nog even spannend