uitgerekend 16-30 juni 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Maritiem, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Mijn eerste kindje voelde ik ook pas laat, komt inderdaad waarschijnlijk omdat je nog niet weet waar je op moet letten of wat je moet voelen. Weet je of je placenta voor of achter zit? Als deze voor zit (bij je buik) dan voel je je kindje ook vaak wat minder.

Suzi98 vindt dit leuk.
  2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    :roflmao:
    Een stuk beter dan het eerste trimester. Laatste tijd wel veel hoofdpijn, erg rot maar ach, vond de misselijkheid erger. Aankomende week zal denk ik ook de suikertest plaatsvinden, heb al tegen vk gezegd dat ik alleen dagcurve prik. Op nuchtere maag ben ik wel misselijk helaas… maar gyn was niet zo happig op die dagcurve. Tsja, als ik moet overgeven wordt t ook dagcurve prikken :roflmao:
    Mijn buik begint ook ineens te groeien inderdaad! Zo leuk weer.

Noxe vindt dit leuk.
  3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom @PlantLovingMummy ! We hebben ook een whatsapp groepje, als je daarin wilt kan je je nummer naar mij toesturen dan voeg ik je toe. ❤️ Leuk een meisje! Hier ook n meid.

Ik voel haar ook af en toe, maar het is zo subtiel en kort dat je bijna twijfelt of dat de baby was. Dit 2-3 keer per dag maximaal. Het is dat t idd mn 2e is anders had ik t nog niet gemerkt denk ik. Placenta ligt wel achter nu, bij zoontje lag ie voor en die voelde ik rond 19+6 voor t eerst en 22w aan de buitenkant te zien en voelen.

Wij hebben een druk weekend gehad. Verjaardag van zoontje gevierd en vanaf morgen start ie echt op school. Spannend allemaal maar hij kan niet wachten gelukkig :)

PlantLovingMummy en Noxe vinden dit leuk.
  4. PlantLovingMummy

21 okt 2022
    48
    44
    18
    Hoi hoi! Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe erg goed. Ik ben rond de 6 weken misselijk geweest in de ochtend, dit heeft aangehouden tot ongeveer 10 weken. De misselijkheid is nu weg, ben wel veel moe, val bijna elke avond in slaap op de bank. Maar ik mag verder echt niet klagen.
    De placenta ligt dit keer wel aan de voorkant, dus het duurt waarschijnlijk wel iets langer voordat ik ons meisje zal voelen bewegen. Ik kan niet wachten. :)

Isa95, Maritiem, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
  6. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goed! Baarmoeder lag nu 2 vingers onder de navel die liep iets voor, groeit goed dus haha. Hartje klonk mooi, 1,5 kg aangekomen nu dus ook nog netjes.. alles in orde!

7. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Oeps, heb even geen updates gehad!
    Hier gaat het best aardig. Misselijkheid compleet weg, over het algemeen ook wat meer energie.
    Helaas heeft dat allemaal plaatsgemaakt voor een opeenvolgende stroom aan koortslippen.. Is de ene nog niet eens fatsoenlijk voorbij, begint de volgende weer. Het is pijnlijk en lelijk en duurt heel lang voor het goed genezen is.. Ik word er best een beetje wanhopig van soms..
    Ik was voor de ZW al heel bekend met koortslippen, maar had ze wel onder controle met supplementen enzo. Die helpen nu voor geen cent meer... Weerstand staat echt op standje nul...
    Ben ook steeds met vlagen verkouden en slaap dan slecht (ook zo goed voor je weerstand.....)

Ik kan al weken geen gewone broeken meer aan, heb al sinds 11 of 12 weken ofzo m'n zwangerschaps broeken aan. Die zitten altijd zo lekker! Maar ben ook al best wat aangekomen volgens mij. Durf niet op de weegschaal te staan..

Oeps, is wel een klaag berichtje geworden zo :roflmao:

8. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ohja, en sinds een week of twee voel ik inderdaad wel vaag bewegingen (omdat ik het herken) maar de placenta ligt dit keer welaan de voorkant, dus het is nog niet heel duidelijk, en dat zal dus dit keer ook wat langer duren, helaas.

Suzi98 vindt dit leuk.
  9. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
    Mijn gevoel was goed… wij krijgen een lief klein jongetje!! Het eerste kleinkind voor mijn ouders die zelf zes dochters hebben. Die waren ook helemaal blij!

Alles was ook weer goed! Ik voel de kleine sinds een aantal dagen vooral ‘s avonds al lekker bewegen. Placenta ligt ook aan de achterkant dus klopt inderdaad dat ik het al voelde haha! Kleine man was flink aan het bewegen, zo fijn weer om te zien!

Kiki1982, Daantje96, Noxe en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat leuk, gefeliciteerd! En wat fijn dat je die bewegingen al kan voelen he

Isa95 vindt dit leuk.
  11. Kiki1982

Kiki1982 Actief lid

16 okt 2022
    100
    135
    43
    Vrouw
    Welcome in team BOY :) haha en gefeliciteerd! Wat bijzonder voor je ouders. Mijn schoonmoeder kreeg in Juli haar eerste kleinkind, een meisje, terwijl ze zelf 4 jongens heeft. Vond ze ook heel bijzonder. En nu wij een jongetje krijgen, vindt ze dat natuurlijk ook erg leuk.

Isa95 en Suzi98 vinden dit leuk.
  12. Kiki1982

Kiki1982 Actief lid

16 okt 2022
    100
    135
    43
    Vrouw
    Hey @Mwalibahati , ik herken het uit mijn eerste zwangerschap (non stop kortslip en na de geborte werd het nog erger, heb echt aan een stuk handen gedesinfecteerd met dat borstvoeden bleh. Omdat mijn zwager een orgaan donatie heeft gehad moeten we hels oppassen met koortslippen, en ben ik toch nog meer op zoek gegaan naar remedies. Ik heb dus nu zo'n stick die een paar seconde enorme hitte geeft en bij mij gaat het daardoor dus binnen een klein aantal dagen meteen weg! IK heb geen idee of dat voor iedereen zo goed helpt maar wou het toch even delen. https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/herpotherm-koortslipbestrijder-1st.htm?channable=00de4f696400393431313537&cross=0&gclid=Cj0KCQiA_P6dBhD1ARIsAAGI7HBApB1aOwDAE_X_RbCfIJnHl0NVD4FLaEUxF4JHaY_mTm9-iWqKDgMaAkNOEALw_wcB

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Vanmiddag weten we als goed is of R en H broertje of zusje krijgen en dan maken we het later bekend aan iedereen ben benieuwd. Vast weer een piemel :roflmao:

Suzi98, Noxe en Isa95 vinden dit leuk.
  14. PlantLovingMummy

21 okt 2022
    48
    44
    18
    Spannend! Heel veel plezier en succes!

Loveischocola vindt dit leuk.
  15. Isa95

Isa95 Actief lid

1 sep 2022
    366
    482
    63
    Vrouw
    Leuk en spannend! Veel plezier alvast!

16. Daantje96

Daantje96 Actief lid

19 aug 2022
    101
    162
    43
    Vrouw
    Ik mag vanmiddag ook! Ik krijg het zelf tijdens de echo nog niet te horen want m’n man is niet mee, dus wij houden het nog even spannend :roflmao:

Suzi98, Loveischocola en Noxe vinden dit leuk.
  17. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    :roflmao: Spannend! Ik hoor het pas over 2 weken, maar ik ga ook uit van weer een piemel :D

18. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Laat je de uitkomst dan in een envelop doen door de vk?

19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Owhh woow kon die niet mee? Dubbel zo spannend. Gaan jullie samen envelop open maken?

Deel Deze Pagina