uitgerekend 16-30 juni 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Maritiem, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier is t sowieso ziekenhuis, geen keuze maar was anders ook mijn keuze geweest haha.
    Ja maagzuur.. ik heb niet persé dat het omhoog komt(soms) maar wel vaak zo’n drukkend/brandend gevoel bij m’n slokdarm. Heel irritant! Bij zoontje eigenlijk weinig last van gehad.

Noxe vindt dit leuk.
  2. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Zo, ik kom ook weer eens even een update doen.
    We zijn druk bezig geweest met allerlei dingen. Mijn verkoudheid is eindelijk wat naar de achtergrond getrokken. De koortslippen nemen ook eindelijk wat af. Na 2 weken 'rust' daarin toch nu weer eentje, maar gelukkig valt deze erg mee!
    We zijn ook druk op zoek geweest naar een andere auto, omdat ik met geen mogelijkheid 3 stoeltjes op de achterbank van onze huidige auto kreeg, zonder iedereen gelijk rugpijn te bezorgen. We hebben een heel mooi compleet uitgeruste Volkswagen Touran gekocht! Die heeft gewoon 3 aparte stoelen achterin, alle 3 met isofix! Heel erg blij mee!

Verder wordt de baby echt met de dag sterker! Na onze 20 weken echo vroeg ik nog aan de echoscopiste hoelang het ongeveer duurt voordat mijn man haar ook zou kunnen voelen, ivm die placenta aan de voorkant. Ik voelde haar toen zelf pas net een kleine week. Ze gaf toen aan dat partners het dan ongeveer rond week 24 kunnen beginnen te voelen..
    Twee dagen later was mijn man mijn buik aan het voorlezen, en BAM! Schop tegen zn hand, hihi!
    En elke dag wordt het duidelijker en sterker. Soms al zelfs zo hard dat je denkt; nou, is dat nou echt nodig?! :roflmao:

Oh, en we zijn gisteren naar de Negenmaandenbeurs geweest! Heel erg leuk weer om bij te wonen! Zijn met volle tassen weer naar huis gegaan! Zijn er hier nog dames die zijn geweest of vandaag of morgen nog gaan? :)
    We hebben ons op de beurs even goed laten informeren over wasbare luiers. Bij onze dames altijd gewoon wegwerp gebruikt, maar ik zou wasbaar eigenlijk heel graag willen proberen bij de derde ronde. Zijn er hier dames met ervaringen?

Suzi98 en Loveischocola vinden dit leuk.
  3. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Oh ja de auto. Ik was van plan mijn oudste op een zitverhoger te zetten in het midden, dan de (nu nog) jongste in zijn 2/3 stoel achter de bijrijderstoel, en dan de baby in de maxicosi achter de andere stoel. Maar ik moet nog even kijken hoe handig dit is. Wij gaan niet zo heel vaak met het hele gezin weg met de auto, dus ik vind het ook een beetje zonde om een nieuwe auto te kopen, zeker omdat we onze auto nog maar 3 jaar hebben.

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Heerlijk die mannen die gaan voorlezen. Mijn man fluistert ook vaak ‘geheimpjes’ tegen de baby in mijn buik :).

Ik gebruik bij mijn oudste wasbare luiers voor de nacht. Hij was ook laat zindelijk overdag (hij is heel vaak super gefocust waardoor hij vergeet om af en toe te voelen of hij al naar de wc moet). Voor mijn jongste (die is nu wel al overdag en nachts zindelijk) heb ik overdag ook wasbare luiers gebruikt, maar alleen voor het laatste jaar, dus toen was hij al 2. Geen idee of wasbare luiers handig zijn bij baby’s omdat je dan wel heel veel van die luiers nodig hebt (of heeeeel vaak moet wassen)

Suzi98 en Mwalibahati vinden dit leuk.
  4. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ja, dat was inderdaad ook mijn originele plan, heb ik dus ook een zitverhoger voor aangeschaft, en ben ik gaan puzzelen in onze auto. Qua breedte paste dat PRECIES tussen de 2/3 stoel en de maxicosi in, alleen valt ie daarmee wel compleet over alle riem-bevestigingen heen.. Met andere woorden, je kunt niemand meer vastzetten, want dan kan die zitverhoger er niet meer overheen.. Dus die moest ik dan een cm of 20 naar voren schuiven, maar dan kon de oudste dus niet meer met haar rug tegen de rugleuning. Daarnaast zat het sowieso allemaal heel erg krap.. Geen groot drama voor naar de plaatselijke supermarkt, maar het merendeel van onze familie woont minimaal 30 minuten bij ons vandaan, en dan zou ze echt niet meer lekker zitten!
    Mijn tip is dus; ga ruim van tevoren testen of het ook inderdaad past, hihi! ;)

Hoe vond jij het gebruiksgemak van de wasbare luiers? Was je er tevreden mee? Heb je er tips voor?

Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @Noxe maagzuur is hier momenteel ook aanwezig! Mega irritant heb er vooral last van als ik in plat ga liggen.

bevallen wil ik thuis. Onze jongste was er binnen 1,5 uur en ben bang dat we dus niet op tijd in ziekenhuis kunnen zijn gorige keer had de vk zelfs geen tijd genoeg om aanwezig te kunnen zijn zon haast had de kleine… de eerste drie zijn ingeleide ziekenhuis bevallingen was ook prima maar als ik kan kiezen toch lekker thuis.

wasbare luiers; we hebben het geprobeerd er zijn er snel weer mee gestopt we hadden veel lekkage. Als ie ervoor kiest ze te gebruiken je mag de onze overnemen laat dan maar even weten of je interesse hebt

en fijn een ruimere auto! Wij hebben al een 7 zitter met 3 stoelen isofox en bij 2 stoelen ingebouwde zitverhogers IDEAAL !

Mwalibahati en Suzi98 vinden dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier sowieso in ziekenhuis bevallen word ingeleid en als de kleine man eerder komt dan ook na het ziekenhuis. Ik hoop enorm op een natuurlijke bevalling!

maagzuur vreselijk veel last van weer vind er niks aan maarja :roflmao:

Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oefff rot die koortslippen! Ik heb ze gelukkig nog nooit gehad. Ik ben toevallig nu onderweg naar de 9 maanden beurs. Wat heb jij gekocht allemaal?

8. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Goede tip! Ik zal dit weekend eens gaan passen, hopelijk past het allemaal :$. Wij hebben wel een hele smalle zitverhoger, mn oudste is gelukkig ook heel dun dus hopelijk gaat het lukken. En anders zijn we nu nog op tijd om een alternatief te bedenken…

Wasbare luiers werkten hier in het begin helemaal niet zo goed, veel lekkages. Ik had gelukkig een tweedehandsset goedkoop op vinted gekocht, dus niet zo veel geld eraan uitgegeven. Ik heb toen wat goedkope (aanbieding) nieuwe wasbare luiers gehaald met goede inleggers bij nappy’s en die bevielen wel heel goed. Dit waren bubblebubs luiers, die lekten hier niet door. Maar dit ligt heel erg aan je kind en het postuur. Mn jongste heeft wat dikkere bovenbenen en daardoor sluiten veel luiers beter aan dan bij mijn oudste. Je kunt ook luiers huren om uit te proberen welke het fijnst zitten.
    Maar wij gaan wel beginnen met wegwerpluiers. De luiers die ik heb zijn in theorie te gebruiken vanaf de geboorte, maar dan hebben ze zo’n hele dikke luier en ik denk niet dater dan nog kleertjes overheen passen :roflmao: En de babyfase is al druk genoeg, ik maak het mezelf liever makkelijker waar ik kan.

Suzi98 vindt dit leuk.
  9. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Veel plezier! Ik wil kleertjes kopen, maar ik wacht nog heel even tot de pretecho over 2 weken, dan weet ik zeker dat het een meisje wordt :D. Ik heb de babykleertjes die we hebben al uitgezocht en zag dat er toch wel heel veel blauw tussenzat, dus daar mag wel wat roze bij. En jurkjes… :roflmao:

Suzi98 vindt dit leuk.
  10. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @Maritiem ja hier ook veel last van maagzuur als ik ga liggen. Ik heb gisteravond maar een extra kussen erbij gepakt want het was even niet zo grappig meer.

11. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Oh wat leuk, heel veel plezier!!
    Wij hebben wat speentjes gekocht, de Woezel en Pip tas opgehaald en een lekker warmte kussentje tegen krampjes van KipKep. Verder nog een wagenspanner en ander klein prul. Meegedaan aan allerlei winacties enzo.
    Geniet ervan!

Suzi98 vindt dit leuk.
  12. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Heb vooral bij mn vorige zwangerschappen heel veel last gehad van maagzuur.
    Tot nu toe valt het deze keer heel erg mee. Ik neem alleen zo'n kauw tablet maagzuurremmer van de Kruidvat voor het slapen. Dat helpt tot nu toe voldoende.

Bij de vorige zwangerschappen heb ik de huisarts gevraagd om een recept voor Omeprazol. Dat werkt echt heel erg fijn tegen veel brandend maagzuur!

13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Wij gebruiken wasbare luiers voor onze zoon, sinds hij ongeveer 5 maanden oud was. In eerste instantie wilde ik het wel eerder doen, maar ik had het nog niet helemaal uitgezocht voor zijn geboorte en daarna was het even te druk. Ik ben begonnen met een huurpakket via Nappy's, met allerlei verschillende systemen en merken. Dat was erg fijn, want ik merkte dat er echt heel veel verschil zit in pasvorm. Ik zou dan ook wachten met het aanschaffen van een heel pakket van één merk/systeem en eerst wat verschillende uitproberen.

Wij willen bij deze baby ook wasbare luiers gaan gebruiken. Maar ik denk niet dat we een heel pakket newborn luiers gaan aanschaffen. Even wegwerp, tot ze de one size goed genoeg past.

Wij vinden het wel gemakkelijk om te gebruiken. Als we een hele dag weg gaan, gebruiken we wel wegwerp.

Mwalibahati vindt dit leuk.
  14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oh leuk! Ik heb bibs speentjes gekocht, de hegen fles die ik heeel graag wilde, een wiegdeken, boxkleed, 4 wieghoeslakens en wat hydrofiele washandjes. Toch weer wat korting :roflmao:
    Mijn moeder gaat morgen met een vriendin, die had die woezel&pip tas besteld voor me en neemt nog een hegen fles mee en wat speentjes. Superlief ❤️
    Ik heb ook nog gekeken naar een geboortepakje maar het was het allemaal net niet of de goeie maat ofzo haha

Mwalibahati vindt dit leuk.
  15. Mwalibahati

Mwalibahati Actief lid

2 jul 2022
    221
    279
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ha! Ook een mooie buit! Heerlijk, lekker los kunnen gaan met shoppen!

@Chayammy Dankjewel voor de tips! We hebben op de beurs gekeken bij Happy Bear Diapers. Die kende ik al van hun zwemluiers. Volledig verstelbaar, dus ook maar 1 maat. Wij twijfelen tussen het All in One systeem of het tweedelige systeem. Welke vond jij het fijnst? Ook met de opvang straks enzo...
    Goed ook om te weten dat je ze kunt huren.
    Happy Bears heeft nu alleen tijdelijk 20% korting vanwege de Negenmaandenbeurs, dus daarom vooral erg interessant :D

Suzi98 vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Goed geslaagd dus! Heb je foto altijd leuk?

Geboorte setje hebben we al. En verder nog eventjes kijken wat er nodig is qua hydrofiele doeken. Die gebruik ik inm ook wel voor andere dingen omdat zo makkelijk droogt hahaha! Dus denk wel wat bij haal ook omdat het kan haha

Suzi98 vindt dit leuk.
  17. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja hydrofiele doeken zijn altijd goed! Die heb ik inmiddels al veeel. Heb nog gekeken voor n paar met n leuk printje maar ze hadden weinig keus vond ik. Bij de prenatal stand krijg je een gratis xl doek als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, ook altijd fijn :)
    Ja heb wel wat foto’s! Vind dat dekentje/boxkleed zoooo lief met die konijntjes. Dekentje wil ik in de maxicosi gaan gebruiken ipv voetenzak omdat het daar te warm voor is denk ik in het begin..

Bijgevoegde bestanden:

Loveischocola vindt dit leuk.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Oooowwhh zooo zoet ❤️

Suzi98 vindt dit leuk.
  19. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Lekker geshopt! Hier echt op 2 pakjes en kraamzorg na nog niks voor de baby geregeld :oops: langzaamaan toch maar eens gaan kijken wat er nog is en wat aan vervanging toe is.

had wel even gekeken naar kraampakketten. Zag dat ze tegenwoordig ook duurzame pakketten hebben ven daar opzich wel voor maar de inhoud verschilt best wel bij mijn verzekeraar (zie foto) wil het volgende week even aan vk voorleggen of het hun uitmaakt maar anders maar de duurzame denk ik. Jullie al besloten?

Bijgevoegde bestanden:

Suzi98 vindt dit leuk.
  20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier kraampakket gewoon aangevraagd via verzekering en gebruik er nooit veel uit de rest gaat altijd na een goed doel dan.

Deel Deze Pagina