Uitgerekend 16 - 30 juni 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Miley30, 11 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aniek86

Aniek86 Actief lid

18 mei 2022
    423
    249
    43
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡

12 juni :
    Marlo - 37 jaar - 6e kindje

14 juni :
    Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje

17 juni :

18 juni :
    Padouan - 36 jaar - 1e kindje
    Micky90 - 33 jaar - 2e kindje
    Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje

19 juni :
    Marlena - 34 jaar - 2e kindje

20 juni :

21 juni :

22 juni :
    Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje

23 juni :
    Famke1989- 34 jaar- 3e kindje
    GYNN - 34 jaar- 3e kindje

24 juni :

Ndc - 34 jaar - 3e kindje

25 juni :

26 juni :
    Missdeph - 36 - 4e kindje
    Sylvia - 39 - 5e kindje

27 juni :

28 juni :

29 juni :

30 juni :

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (4) Meisje (4) Verassing (0)
    Afspraken:
    GYNN - 11 januari - 17 weken echo
    Aniek86 - 16 januari - centering pregnancy
    Marlo - 19 januari- 20 weken echo
    Aniek86 - 25 januari - 20 weken echo
    Moosmooss - 26 januari - 20 weken echo
    Aoibhe - 30 januari - 20 weken echo
    Marlena - 31 januari - 20 weken echo
    GYNN - 8 februari - 20 weken echo
    Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis
    Aniek86 - 7 maart - 3/4 D echo

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan
    [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie

2. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier in de praktijk hebben ze Centering Pregnancy en ben er vorige week mee begonnen, super leuk! Een extra cursus ga ik denk ik niet doen, wel sporten en wandelen. Misschien nog yoga op het laatst, als mensen uit mijn CP-groepje dat ook doen.

Aniek86 vindt dit leuk.
  3. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier heel veel al in huis, hele dure dingen niet nodig, maar heb eerder ook alles tweedehands gekocht. Over die flessenbereider hoor ik wel tegenstrijdige dingen: hij schijnt flesjes soms ook te slap te maken (te veel water in verhouding tot poeder) en dan blijft je kindje hongerig. Mijn dochtertje had reflux, dus toen moesten we ook van alles met andere voeding en johannesbroodpitmeel, vraag me af of zo'n machine dat snapt. Wij blijven gewoon op de ouderwetse manier flesjes maken ;).

Aniek86 en Moosmooss vinden dit leuk.
  4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hebben jullie ook sommige dagen nergens last van en dan ineens een dag harde buiken gevoel en groeipijn? Alsof je dan een groeidag hebt ofzo?

5. Moosmooss

Moosmooss Lid

16 okt 2023
    54
    57
    18
    Vrouw
    #1125 Moosmooss, 10 jan 2024
    Laatst bewerkt: 10 jan 2024
    Nou dit heb ik dus ook voorbij zien komen, maar dit waren de reviews van 1 apparaat dus dacht wellicht zijn er andere. Het is wel een punt van overwegen idd!

Wat betreft tweede hands doen we nu ook veel hoor, trouwens altijd wel gedaan! Behalve de maxi cosi, die wil ik wel altijd graag echt nieuw! Maar verder kun je nog zoveel moois kopen tweedehands, en ergens vind ik het ook echt een sport bijna! :p

6. Moosmooss

Moosmooss Lid

16 okt 2023
    54
    57
    18
    Vrouw
    Ooww wat super leuk, gefeliciteerd! Hier na 3 jongens ook een meisje! Vind je het ergens ook nog zo onwerkelijk? Ik heb nu nog soms dat ik op de meisjes afdeling sta en het gevoel heb dat ik verdwaald ben ofzo:roflmao:

En hoe reageerde de grote broers? En je omgeving? Ik merk hier dat iedereen zo extreem enthousiast is! :D

7. Ndc

Ndc Lid

19 jul 2023
    33
    47
    18
    Vrouw
    Ik heb af en toe inderdaad een harde buiken gevoel / banden of groeipijn maar heb niet het idee dat ik heel hard groei.
    Hoe zit het bij jullie qua groei ?
    En voelen jullie al leven ?
    Hier werd met 13 weken gezegd je placenta ligt achter dus je gaat het snel voelen maar inmiddels ruim 16 weken en nog geen echt gevoel, maakt me vaak toch weer onzeker merk ik

8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    #1128 Marlena, 10 jan 2024
    Laatst bewerkt: 10 jan 2024
    Ik heb soms ook al harde buiken, gelukkig nog niet zo vaak maar wel een paar keer gehad. Ik heb nu sinds 2 dagen echt wel het gevoel dat ik de baby voel. Wel echt anders dan vorige keer toen de placenta achter zat. Toen kon ik bij de eerste beweging ook al van buiten beweging zien en voelen. Ik heb toen nooit een fase gehad waarbij ik het alleen zelf van binnen kon voelen. Nu was ik daar dus op aan het wachten omdat ik dacht dat dat 'het' was, maar dat gebeurt dus niet. Wel heb ik van binnen kriebeltjes en plopjes op de plek waar mijn baarmoeder nu zit. Kan dus niet anders dan dat het de baby is.

9. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Bandenpijn zeker in vlagen heel erg, de harde buiken nog niet. Bij mijn dochtertje had ik die nu al wel, misschien is alles wat uitgelubberd ;). Plopjes voelde ik al even, nu ook sinds zaterdag beweging te voelen vanaf de buitenkant, zo heerlijk!!! Mijn placenta ligt achter, bij mijn dochtertje voor, dus gaat wel een andere ervaring worden nu!

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier ligt de placenta ook (deels) voor dus wellicht voel ik dr ietsje later. Mijn zoontje (vorige zwangerschap) voelde ik met 15 en halve week.

11. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    Hier vandaag weer een mooie echo gehad. Gynaecologe kon amper zijn hartslag deftig laten horen omdat hij constant in de weer was. :D Over dikke 3 weken terug!

Bijgevoegde bestanden:

Aniek86, Aoibhe, Moosmooss en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Wat fijn zeg!! Was er een reden voor deze echo? Of gewoon zomaar?

Binnenkort komen de 20 weken echo's er ook weer aan! Spannend allemaal he!

Hier voel ik de baby echt ineens sinds 2 dagen goed. De dag ervoor was ik me nog helemaal zorgen aan het maken, maar nu voel ik haar elke dag en zelfs al van buitenaf als ik met mijn hand op mijn buik voel. Zo fijn! Is toch een extra bevestiging en geruststelling hihi. Hoe is het met iedereens buikjes? Hier begint de groeispurt nu wel...

Aniek86 en Aoibhe vinden dit leuk.
  13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier ook al redelijk een groeispurt. Buik wordt snel groter. En bekkeninstabiliteit is ook weer aanwezig sinds deze week.

14. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    #1134 GYNN, 13 jan 2024
    Laatst bewerkt: 13 jan 2024
    SAME.

Elke check-up gebeurt bij deze zwangerschap bij mijn gynaecologe. Ik heb bij mijn vorige 2 zonen wat op het einde complicaties gehad. Mijn eerste was dysmatuur en prematuur en bij mijn 2de waren mijn vliezen ook spontaan gebroken voor 36 wkn. Dus ze wil het goed in het oog houden. Maar so far so good. Zit tot nu toe altijd een klein beetje voor op groei dus dat is wel al geruststellend voor mij! Daarom ook dat ik om een geplande keizersnede gevraagd heb, omdat mijn andere kinderen hun hartje de weeën niet goed verdroegen, wat het altijd heel gevaarlijk voor hun maakten en dat mijn man en ik altijd ook super stressvol en paniekerig hebben meegemaakt. Liever nu niet!

Aniek86 en Marlena vinden dit leuk.
  15. padouan

padouan Actief lid

7 jun 2023
    171
    174
    43
    Vrouw
    Ik heb gisteren ook weer controle gehad (gewoon zomaar). Lengte wordt op 19,5 cm geschat en gewicht op 240 g. Voorspelde termijn is 18w3d dus weekje voor op schema. Binnen een maandje terug voor de 20w controle maar ze hebben nu best al veel gezien. Ik ben zelf momenteel zeker 6 kg bijgekomen. Buik valt nog mee maar je kan het al wel zien. En op de echo is het geslacht toch wel heel duidelijk te zien

Bijgevoegde bestanden:

Miley30, Moosmooss, Aniek86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier ook sinds 16 weken dat ik haar zelf kan voelen vanaf de buitenkant en gisteren voelde mijn vriend haar ook. Ik voel haar nu meerdere keren per dag, met name als ik op mijn rug lig en het is zo gezellig (dat vond ik echt fantastisch aan zwanger zijn)! Ben nu 600 gram aangekomen, qua buik echt een buikje, maar nog niet echt gewichtstoename. Vorige zwangerschap ook niet veel kilo en pas op het eind vooral. Dus ben benieuwd! Jullie al aan het shoppen?

Moosmooss, Aniek86 en Marlena vinden dit leuk.
  17. GYNN

GYNN Actief lid

22 feb 2015
    386
    481
    63
    Vrouw
    België
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡

12 juni :
    Marlo - 37 jaar - 6e kindje

14 juni :
    Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje

17 juni :

18 juni :
    Padouan - 36 jaar - 1e kindje
    Micky90 - 33 jaar - 2e kindje
    Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje

19 juni :
    Marlena - 34 jaar - 2e kindje

20 juni :

21 juni :

22 juni :
    Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje

23 juni :
    Famke1989- 34 jaar- 3e kindje
    GYNN - 34 jaar- 3e kindje

24 juni :

Ndc - 34 jaar - 3e kindje

25 juni :

26 juni :
    Missdeph - 36 - 4e kindje
    Sylvia - 39 - 5e kindje

27 juni :

28 juni :

29 juni :

30 juni :

Jongen (4) Meisje (5) Verassing (0)
    Afspraken:
    Aniek86 - 16 januari - centering pregnancy
    Marlo - 19 januari- 20 weken echo
    Aniek86 - 25 januari - 20 weken echo
    Moosmooss - 26 januari - 20 weken echo
    Aoibhe - 30 januari - 20 weken echo
    Marlena - 31 januari - 20 weken echo

Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis
    GYNN - 8 februari - 20 weken echo
    GYNN - 27 februari - 23 weken echo
    Aniek86 - 7 maart - 3/4 D echo
    GYNN - 26 maart - 27 weken echo

Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan
    [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie

18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met jullie? Hier echt veel veranderingen gaande ineens in mn buik haha. Sinds deze week voel en zie ik heel mn baarmoeder uitsteken tot mijn navel en de baby voel ik dagelijks heel goed. Zo gek hoe dat ineens zo kan veranderen van nauwelijks zichtbaar naar duidelijk iets in de buik!

Voor de mensen die al kindjes hebben. Hoe overleven jullie de dagen eigenlijk wanneer de andere kinderen slecht slapen? Hier was zoontje vannacht elke 2 a 3 uur krijsend wakker en ik merk dat ik er enorm chagrijnig en gestresst door raak en gelijk zo moe ben overdag. Ik weet nog dat het eerste half jaar zo vreselijk zwaar was met gemiddeld 4 uur slaap per etmaal, na zo een nacht als vandaag ben ik daar best wel weer angstig voor. Ook al overleefde we dat ook wel, het was echt een hele zware tijd. Er zijn hier veel moeders met een derde of vierde op komst en ik vraag mij echt af hoe jullie dit bij elk kind weer opnieuw kunnen haha. Is dat gewoon een mindset? Of maar gewoon doorzetten?

19. Miley30

Miley30 Bekend lid

15 aug 2023
    765
    547
    93
    Vrouw
    die is zeker niet verlegen! haha.

vandaag telefoon gehad van het zh omdat ik de vragenlijst nog in moet vullen voor de sedatie.. heb aangegeven al 2 weken geen bloedverlies meer te hebben en kan morgen inplaats van 31 januari terecht voor een echo om te zien of het schoon is.

Aoibhe vindt dit leuk.
  20. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Hier gisteren dezelfde gedachte, weer die pittige newborn fase zonder slaap in, maar ditmaal met een heel energieke peuter erbij! Die van jou is nog wat jonger zie ik, gelukkig slaapt mijn meid goed door (was eigenlijk altijd al een goede slaper). Maar de combi met nummer 1 is wel weer een nieuwe...

Deel Deze Pagina