Hier zwanger van de vierde (officieel 5e), en hier is de truc; kids niet te dicht op elkaar haha. Hier zijn ze 10,12 en bijna 4.
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡ 12 juni : Marlo - 37 jaar - 6e kindje 14 juni : Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje ♡ 17 juni : 18 juni : Padouan - 36 jaar - 1e kindje ♡ Micky90 - 33 jaar - 2e kindje Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje ♡ 19 juni : Marlena - 34 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni : 21 juni : 22 juni : Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje ♡ 23 juni : Famke1989- 34 jaar- 3e kindje ♡ GYNN - 34 jaar- 3e kindje ♡ 24 juni : Ndc - 34 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni : 26 juni : Missdeph - 36 - 4e kindje Sylvia - 39 - 5e kindje 27 juni : 28 juni : 29 juni : 30 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (5) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Marlo - 19 januari- 20 weken echo Aniek86 - 25 januari - 20 weken echo Moosmooss - 26 januari - 20 weken echo Aoibhe - 30 januari - 20 weken echo Marlena - 31 januari - 20 weken echo Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis GYNN - 8 februari - 20 weken echo GYNN - 27 februari - 23 weken echo Aniek86 - 7 maart - 3/4 D echo GYNN - 26 maart - 27 weken echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie
@Marlo hoe was je 20 weken echo? En aankomende week ook nog twee 20 weken echo's, spannend allemaal! Hoe gaat het verder met iedereen? Het is stilletjes hier
Ik heb de mijne op 9/2 pas. Ik kijk er al naar uit. Omdat mijn partner dan een opleiding aan het volgen is voor zijn werk, gaat mijn zusje mee. Ze kijkt er zelf ook erg naar uit. Hier gaat alles prima. Deze week wel 2 x ´s nachts last gehad van maagzuur. Hopelijk geen voorbode op een dagelijks kwaaltje. Ik ben nu wat bezig met vergelijken van offertes en ontwerp van geboortekaart. Wat geven jullie daaraan uit? Nemen jullie een simpel kaartje of toch een persoonlijk ontwerp? Binnen drie weken hebben m´n partner en ik beide een week vakantie. Die week gaan we wat beginnen aan uitzet te kopen en het kamertje stilaan in orde te brengen. Wie van jullie legt er ook geen geboortelijst? Ik was van plan zelf alles te kopen en enkel een pamperrekening te openen.
Hier volgende week de 20-weken echo, fijn om de kleine ook weer te zien, en ook geslacht (hopelijk) bevestigd te krijgen. Straks is het toch een jochie, denk ik steeds, omdat ik het met 13 weken al heb laten bekijken a.d.h.v. de NUB. Wij hadden vorige keer een mooi kaartje van iemand die een eenmanszaak heeft, maar het kaartje is wel al voorbedacht. Wil eigenlijk weer bij haar een kaartje laten drukken . En wat is een geboortelijst? Hier hebben we bijna alles al en ben groot fan van tweedehands voor de dingen die we nog moeten hebben. Hoe gaat het bij jullie?
Wij hebben donderdag de 20 weken echo, blijft spannend vind ik! Wij gaan eind deze maand is even kijken wat we op zolder allemaal nog hebben staan, dus even de uitzetlijst mee naar boven! Wij zullen ook dingen tweedehands erbij kopen, ga voor de laatste niet alles meer nieuw kopen! Verder moeten wij 2 kamertjes veranderen en onze eigen slaap kamer nemen we ook gelijk mee, dus dat gaan we de komende tijd doen. Wij willen dit keer een persoonlijk geboorte kaartje doen! Voor de rest voel ik me nu goed! Geen last van kwaaltjes… soms dus die hartkloppingen dat blijft kut en eng. En met te snel op staan of niezen of hoesten dan voel ik dat echt met een steek. Ik voel nu sinds dit weekend ook echt schopjes, zo leuk!
Wij hebben de meeste spulletjes ook al maar wat nog nodig is zal tweedehands bijgekocht worden. Alles wat we hebben is eigenlijk tweedehands, behalve de meeste kleertjes en het bedje. Ik twijfel wel over een tweede ledikantje. Ons zoontje is 1 jaar en 10 maanden als de baby komt, ik hoop dat de baby zo lang mogelijk in een (groot) wiegje kan blijven slapen (deze kunnen we van iemand lenen) zodat we niet voor die paar maanden een extra ledikant hoeven te kopen, maar ja ik wil mijn zoontje ook niet te vroeg naar een groot bed verhuizen dat vind ik ook zielig. Iemand tips? Verder hadden wij een ontwerper voor geboortekaartje van zoon. We willen dezelfde stijl weer maar dan voor ons dochtertje. Denk dat we toen 200 euro kwijt waren ofzo? Ik weet het niet meer precies maar goedkoop was het niet... Maar volgens mij zijn alle kaartjes vrij duur. Qua kamers is het hier echt puzzelen. Zoon blijft op dezelfde kamer want die is het meest afgelegen en dus rustig (wel de mooiste en grootste kamer). Wij blijven op onze mini kamer en proppen daar tijdelijk de wieg bij. Als het lastig wordt met slapen zullen we de baby in de huiskamer laten slapen. Na een half jaar gaan we verhuizen naar een fijn en groter huis gelukkig dus het is tijdelijk even passen en meten. Ik zie er wel een beetje tegenop qua drukte zo op elkaar... Maar misschien ook een luxe probleem (?) @Aniek86 hier ook regelmatig hartkloppingen, en soms ook hele onregelmatige rare hartslag ineens. Heel eng voelt dat! Maar hoort er volgens mij wel bij, trekt hier ook meestal weer vrij snel weg gelukkig.
Hai! Met mij gaat het prima, ben hard aan het groeien nu! 20 weken echo was goed en we mogen een 5e meisje verwachten! Ik vind het zo ontzettend leuk Omg ik heb zoveel last van nesteldrang en dan met name schoonmaken... wordt er gek van
Een geboortelijst is de gewoonte in België. Dat staat op de geboortekaart en daar kunnen mensen dan iets van kopen. Omdat ik zelf veel tweedehands wil, ga ik denk ik niet werken met een lijst maar enkel een rekeningnummer op de kaart zetten.
Wat grappig, dat heb ik hier echt nog nooit gezien! Kraamcadeaus of een kraammand van je familie wel. Wel handig hoe jullie het in België doen, want dan krijg je ook dingen die je nodig hebt!
Heb bij mijn 2de zoontje ook gewoon een rekening gedaan (we noemde het zijn schatkistje op zijn kaartje). Maar het is nu al meer dan 5 jaar geleden dat er bij ons nog een baby in huis is geweest dus veel spulletjes hebben we niet meer. Ik heb een leuke online geboortelijst gevonden waar je gewoon geld kan storten, 2de hands kan kopen, een klein bedrag bijleggen voor een groter cadeau etc.... Mensen kunnen ook handig hun adres invoeren zodat je dat zelf niet meer moet verzamelen om eventueel een kaartje te sturen. --> https://www.pakske.be/
Vervelend ook zeg! En heb je het op bepaalde momenten meer dan op andere momenten? Zit er een logieka in of helemaal niet?
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡ 12 juni : Marlo - 37 jaar - 6e kindje 14 juni : Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje ♡ 17 juni : 18 juni : Padouan - 36 jaar - 1e kindje ♡ Micky90 - 33 jaar - 2e kindje Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje ♡ 19 juni : Marlena - 34 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni : 21 juni : 22 juni : Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje ♡ 23 juni : Famke1989- 34 jaar- 3e kindje ♡ GYNN - 34 jaar- 3e kindje ♡ 24 juni : Ndc - 34 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni : 26 juni : Missdeph - 36 - 4e kindje Sylvia - 39 - 5e kindje 27 juni : 28 juni : 29 juni : 30 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (5) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Moosmooss - 26 januari - 20 weken echo Aoibhe - 30 januari - 20 weken echo Marlena - 31 januari - 20 weken echo Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis GYNN - 8 februari - 20 weken echo Aniek86 - 13 februari - centering pregnancy GYNN - 27 februari - 23 weken echo Aniek86 - 7 maart - 3/4 D echo GYNN - 26 maart - 27 weken echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡ 12 juni : Marlo - 37 jaar - 6e kindje 14 juni : Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje ♡ 17 juni : 18 juni : Padouan - 36 jaar - 1e kindje ♡ Micky90 - 33 jaar - 2e kindje Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje ♡ 19 juni : Marlena - 34 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni : 21 juni : 22 juni : Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje ♡ 23 juni : Famke1989- 34 jaar- 3e kindje ♡ GYNN - 34 jaar- 3e kindje ♡ 24 juni : Ndc - 34 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni : 26 juni : Missdeph - 36 - 4e kindje Sylvia - 39 - 5e kindje 27 juni : 28 juni : 29 juni : 30 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (5) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Moosmooss - 26 januari - 20 weken echo Aoibhe - 30 januari - 20 weken echo Marlena - 31 januari - 20 weken echo Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis GYNN - 8 februari - 20 weken echo Aniek86 - 13 februari - centering pregnancy Aniek86 - 26 februari - 3/4D echo - 25 weken GYNN - 27 februari - 23 weken echo GYNN - 26 maart - 27 weken echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie
Hoi hoi allemaal, Hier vanmorgen ook de 20 weken echo en gelukkig zat alles erop en eraan, dus helemaal goed gekeurd. Het was nog steeds een meisje (een vriendin had mij toch een beetje bang gemaakt dat het vaker verkeerd werd gezegd bij “meisjes”) maar dat bleek dus niet het geval! Wel zag de echoscopiste aan het begin van de echo dat de placenta over mijn baarmoedermond lag, maar na bijna drie kwartier aan het einde van de echo toen ze er nog eens naar keek lag die niet meer erover. Ik moet wel voor een extra controle komen rond de 32 weken, maar weet niet zo goed of ik nu heel zenuwachtig moet worden want mocht het zo zijn dan word het dus een keizersnede. Stom om te zeggen maar daar zit ik niet zo op te wachten met 3 kleine kids rondlopen, ook al kan ik er dan natuurlijk weinig aan veranderen. Maar goed misschien loop ik nu wel heel erg vooruit op de zaken, blij dat ze voor nu goed en gezond is en we proberen nu het maar even los te laten! Hoe gaat het verder met iedereen hier?
@Aoibhe, ik zie dat jij vandaag de 20 weken echo had, hoe is het gegaan? Ik ben morgen aan de beurt. Vind het toch wel weer erg spannend hoor! Ook wel erg veel zin om de kleine weer te mogen bewonderen
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡ 12 juni : Marlo - 37 jaar - 6e kindje 14 juni : Aniek86 - 37 jaar - 3e kindje ♡ 17 juni : 18 juni : Padouan - 36 jaar - 1e kindje ♡ Micky90 - 33 jaar - 2e kindje Moosmooss - 32 jaar - 4e kindje ♡ 19 juni : Marlena - 34 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni : 21 juni : 22 juni : Aoibhe - 33 jaar - 2e kindje ♡ 23 juni : Famke1989- 34 jaar- 3e kindje ♡ GYNN - 34 jaar- 3e kindje ♡ 24 juni : Ndc - 34 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni : 26 juni : Missdeph - 36 - 4e kindje Sylvia - 39 - 5e kindje 27 juni : 28 juni : 29 juni : 30 juni : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (5) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Sylvia - 7 februari - 20 weken echo ziekenhuis GYNN - 8 februari - 20 weken echo Marlena - 14 februari - controle verloskundige GYNN - 27 februari - 23 weken echo Aniek86 - 7 maart - 3/4 D echo GYNN - 26 maart - 27 weken echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie
20 weken echo was goed! Moest vandaag nog wel even terugkomen voor de laatste dingetjes. Baby was gisteren te beweeglijk en lag er niet altijd goed voor. Vandaag de laatste dingen afgevinkt en nu volop genieten!!!
Dat is weer mooi nieuws. Ik heb die echo volgende week vrijdag pas. Dan gaat mijn zusje en grootmoeder mee. We kijken er naar uit. Hier gaat alles prima. ´s Nachts kan ik wel wat last hebben van maagzuur of hoestbuien (wat volgens de dokter ook door het maagzuur komt), maar dan helpt een gaviscon wel. Voor de rest eigenlijk nergens last van. Mijn buik is nu echt wel heel zichtbaar. Ik voel lichte kriebelingen als hij beweegt, maar dat kan je bij mij nog niet voelen langs de buitenkant. Mijn gewicht gaat wel heel snel. Toch al 8 kg erbij.... Hoe gaat het met jullie?