Uitgerekend 16 - 30 November 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamavanluki, 11 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelinetje

27 mrt 2021
    95
    82
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Hebben jullie ervaring met een laagliggende placenta? Ik blijk er dus 1 te hebben die, momenteel, maar zo'n halve cm van de baarmoedermond af ligt o_O. Nu zei de verloskundige dat dat in veel van de gevallen netjes omhoog trekt met het groeien van de baarmoeder. Als de placenta minimaal 2 cm er vanaf ligt mag ik wel natuurlijk bevallen. Daar hoop ik dan dus ook echt maar op, want als dat niet het geval is wordt het een geplande keizersnede (waar ik beslist de voorkeur niet aan geef :confused:). Heeft één van jullie ervaring hier in?

Groetjes Eveline

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar wel gelezen inderdaad dat het allemaal nog naar boven kan trekken.. Ik snap dat je een geplande keizersnede niet ziet zitten, maar je hebt een goede kans dat het nog omhoog trekt!

Evelinetje vindt dit leuk.
  3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik kom net van de opticien vandaan want ik zag ineens door mijn lenzen dubbel en vaag aan 1 kant. Nu is het dus zo dat 1 oog van sterkte is veranderd, ik heb nu dus een mindere sterkte nodig met een verschil van -1,50. Dat is best uniek, en ook zorgelijk wanneer ik niet zwanger zou zijn, maar door de zwangerschap kan dit dus.. Nooit geweten. :|

4. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar wel akelig om te horen. Ik duim dat het omhoog trekt!

Evelinetje vindt dit leuk.
  5. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Apart dat dat door de zwangerschap zo kan veranderen!

6. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dames heeft iemand van jullie zo rond week 20 een soort menstruatieachtig gevoel gehad als bandenpijn of groei pijn (gehad)? Verder heb ik ook lichte uitstraling naar de bovenbenen.

Ik heb dat nu 3 dagen en ben weer helemaal aan het stressen en op de wc steeds aan het kijken of ik bloed. Heb even gedacht aan blaasontsteking vanwege ook de rugpijn en het vaak plassen, maar dat kan net zo goed door de zwangerschap komen. Misschien morgen toch maar even urine inleveren. Morgenavond moet ik naar de verloskundige maar ik maak me weer zorgen.

7. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ja, herken dit wel met regelmaat, maar niet dat ik denk dat er iets mis is. Urine check is sowieso goed, en fijn dat je morgen weer naar de verloskundige mag! Hoop dat er niets is, bij twijfel altijd bellen naar je vk, daar zijn ze voor..

Nien92 vindt dit leuk.
  8. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Oke thanks! Ik lever morgenvroeg meteen even urine in. 's Avonds moet ik toch naar de verloskundige. Dan kan ik haar dan mededelen of het blaasontsteking is of niet.

Beausecret vindt dit leuk.
  9. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Ja heb ik ook momenten maar vanaf ongeveer 20 weken gaat je baarmoeder sneller groeien, dit kan je dus ook terug gaan zien aan je buik. De klachten die jij beschrijft passen ook goed bij bandenpijn dus denk ook dat dit het bij jou is. Grote kans dat je baarmoeder nu een soort van groeispurt aan het maken is

Nien92 en Beausecret vinden dit leuk.
  10. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Oef ja merk het ook vandaag ineens dat gerommel, maar ook zie ik sterretjes als ik opsta... en ben dan gelijk bang dat het iets met vaccinatie te maken heeft. Dinsdag weer op controle..

11. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Oh wat een zorgen dames! Ik ben in Nederland en heb het maagzuur spontaan ingeruild voor dikke voeten en benen.... dus bij hema maar even kousen gehaald. Mijn bloeddruk even gemeten maar die is perfect :)
    Ik herken het wel af en toe het rekken en bandenpijn. Ik had ook behoorlijk nekpijn voor twee weken een aantal weken terug en isvhias pijn maar dat is ook weer over. Net als wanneer het kindje er is, alles is een fase....

Een goede tip bij blaasontsteking is blasecare (d-mannose) van de drogist. Als het een e.coli bacterie is kan je daarmee de ontateking zonder antibiotica verhelpen. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik van de pijn alleen nog maar heel stil in bed liggen en met elk uur twee capsules was ik binnen 3 uur van de pijn verlost en binnen een week van de ontsteking. Dat kan alleen als het e.coli is wat het bij 75% van de blaasontstekingen is. Als je geen antibiotica wilt nemen dan is het een goede optie in elk geval!

Nien92 vindt dit leuk.
  12. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Oh wat naar van het vocht vasthouden, merk het bij mij ook al toenemen idd! De kousen helpen wel dus?

Vorige zwangerschap ook 3 keer blaasontsteking gehad en las ook veel positiefs over d-mannose, maar in overleg met de verloskundige raadde zij dat dus af om te nemen. Volgens mij wordt daar door iedere verloskundige weer anders over gedacht, want zo mocht ik ook geen reistabletjes nemen tegen de misselijkheid. Enkel de medicatie voorgeschreven door de huisarts. Terwijl ik zie dat het doorgaans door zoveel zwangeren wordt genomen tegen de misselijkheid..

13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Vraagje trouwens :) Ik ben uitgenodigd om voor mijn volgende afspraak een vragenlijst in te vullen over mijn fysieke en mentale gesteldheid. Hebben jullie deze ook reeds ontvangen/ingevuld? Schijnt nieuw te zijn vanaf 21 januari 2021, maar vraag me af of ze dat iedereen laten invullen.

14. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    D-mannose is bewezen effectief tegen de e.coli dus als dat uit de test komt is het zeker te proberen, mijn situatie was toen ook “bijzonder” en ik wilde in geen geval naar een arts of ziekenhuis. Voor mij dus een wonder dat bij een beginnende nierbekken ontsteking binnen enkele uren geen pijn meer had.

Sommige verloskundige zijn wel erg “binnen de lijntjes” en een antibiotica kuur voorkomen lijkt me ook wenselijk.

15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Klopt ze zijn echt Zwitserland wat dat betreft, 0 risico haha. Maar idd ik had al 2 kuren gehad en wilde eigenlijk preventief de natuur een beetje helpen. :| De derde kwam er in week 36 nog bovenop, heb toen uit mezelf orthiflor start geslikt. Die antibiotica voelde met de kuur slechter , maar orthiflor trok het wat recht.

16. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ik heb (nog) niks gekregen. Heb je gevraagd naar het doel erachter?

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Nee, ga ik morgen doen inderdaad. Ik denk omdat ik vorig jaar bij de POP poli ben geweest, dat was voor mij preventief en voelde fijn ter ondersteuning. Ik denk dat ze nu de juiste hulp willen bieden als het nodig is, maar toch geeft het geen prettig gevoel. Maar goed, misschien is het iets wat ze bij iedereen checken, of alleen bij degene met een verhoogd risico op PND.

18. Nien92

Nien92 Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Dat het kan goed zijn dat dat erachter zit. Goedbedoeld. Maar snap dat het ongemakkelijk voelt nu. Ben benieuwd wat ze zeggen. Laat je het even weten?

Beausecret vindt dit leuk.
  19. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Ja, ga ik doen!

20. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @Nien92 die pijn herken ik wel, ik denk ook banden en groeipijn! Maar wel heel vervelend. Met een kruisje op de bank helpt wel. Goed even checken op blaasontsteking!

@Ally2020 goeie tip voor blaasontsteking! Antibiotica wil je echt liever niet. Ik onthoud hem.

@Beausecret , die duizelingen komt doordat je baby op dit moment in de zwangerschap veel bloed vraagt. Rond de 20 weken dip je al zwangere. Een tijdje in je bloeddruk. Dat heeft niks.met het vaccin te maken. Heb het elke zwangerschap gehad en bij de vorige 2 bestond heel corona niet eens!

Hier gaat het emotioneel heel erg slecht. Slaap slecht, eet slecht, zit in een constante alert / paniek / angst modus. Er is (helaas) en duidelijke aanleiding voor , dus morgen met de VK praten welke hulp ik kan krijgen nu om weer enigszins tot mezelf te.komen. en weer te denken aan zelfzorg, zorg voor naaste en zorg voor m'n eigen gezin. Zeker dat eerste is volledig weg. En daarnaast stress ik weer over de stress die niet goed is voor de baby. Naja, een spiraal waar ik niet meer uit kom. Moet het ook tijd geven, zou ik normaal zeggen, maar het gevoel dat die tijd er nu niet is vanwege de baby en ik nu mezelf moet herpakken, en alles moet doen, dat is gewoon teveel. Heel kort is , dat onze naaste hun kindje zijn verloren , onverwacht en zonder reden. Dat is echt , echt onbeschrijfelijk heftig, verdrietig en het ergste wat je kan overkomen.

Deel Deze Pagina