Oh inderdaad, dan wil je geen risico lopen. Fijn dat ze er boven op zitten. Nog een paar weekjes, en dan heb je je kleine vast .
Hier alles goed. Hoe gaat het met jou? En met de rest? Wel krijg ik heel langzaam een beetje de zenuwen als ik aan de bevalling denk. Misschien super stom, aangezien ik dit al 3 keer eerder gedaan heb… en toch krijg ik er ineens de zenuwen van . Misschien ook omdat de laatste bevalling hiervoor 7 jaar terug was. Zou ik dit nog kunnen? (Ja het zal wel moeten , maar jullie zullen begrijpen wat ik bedoel!). En dan kijk ik naar m’n banner hier en zie ik staan; “Nog 29 dagen te gaan”. En dan denk je wel even; shoooot! Da’s dichtbij! (En misschien nog wel eerder ook ). maar goed. Komt goed.
Bevallen is ook gewoon iets heel onvoorspelbaars en spannends. Ik kijk vooral uit naar de ontmoeting. En ben ook wel benieuwd naar deze ervaring. Hoe het waren je vorige bevallingen? Kijk je er positief op terug?
De vorige 3 waren als volgt; De eerste kwam op de uitgerekende dag, bevalling duurde van 1e wee tot aan geboorte +- 12 uur. Het verliep eigenlijk zoals je mag verwachten die eerste keer. Bleef wel een paar uur hangen op 8 cm en heb dat als niet heel prettig ervaren . Maar het kwam omdat ik me heel erg tegen de pijn verzette en dat werkt natuurlijk alleen maar averechts. De 2e werd een spoed keizersnede (vliezen braken veel te vroeg en kreeg vervolgens koorts). De 3e werd ingeleid ná de uitgerekende datum. Dat ging behoorlijk vlotjes. Van ingaan infuus tot aan geboorte zo’n 5 uur. Eigenlijk een bevalling volgens het boekje. Heftig, maar haalbaar . En straks… ja… afwachten…. . Hoe gingen jullie bevallingen hiervoor?
Wow echt allemaal hele andere bevallingen!! Je kan er dus echt geen pijl op trekken. Vorige bevalling begon met gebroken vliezen, weeen kwamen direct in vol ornaat waardoor ik in paniek raakte, me verzette tegen de pijn en dus eigenlijk een slechte start had. Die overlevingsmodus bleef, op 3cm ruggenprik, werkte een uur daarna pijn dwars erdoorheen. Bleek ze half sterrenkijker te zijn gedraaid en met dr hand bij dr hoofd wat resulteerde in persdrang op 6cm. Nouja. Al met al 15 uur onderweg, anderhalf uur actief mogen meepersen. Op de valreep geen vacuümpomp nodig, wel een knip. Daarna operatie want fluxus en placenta kwam niet los. Jippie haha. Dus ik hoop dit keer eigenlijk een iets rustiger begin van de bevalling, en ik droom van een golden hour. Dus geen operatie.. maargoed. Je hebt er zo weinig invloed op.. heb me wel beter voorbereid nu met een cursus.
Zo allemachtig! Je hebt het ook niet cadeau gehad . Maar inderdaad; voor hetzelfde geld gaat de volgende “volgens het boekje”. Je weet het nooit.
De vluchtkoffer staat hier klaar. De datum voor de inleiding staat gepland, gelukkig.. want merk wel dat ik het echt zat ben al Hoe is dat bij jullie? Vinden jullie het lichamelijk te doen? Ik vind de bewegingen van de baby zo pijnlijk met name 's nachts.
Jaa wat goed, moet er nog steeds aan beginnen. Evenals de babywasjes. Voel beetje paniek toeslaan haha maarja, met een baby in huis en zwangerschap is het aanpoten. Morgen kan ik wel iets doen.. Lichamelijk nog oké. Buikgroei staat even stil godzijdank haha. Vandaag baby gezien, schatten ‘m op 3600 gram bij 40 weken. N. was 3100 dus vind het spannend.
Hier gaat het opzich wel goed. Begint wel zwaarder te worden met 2 kids om mij heen. Baby is goed actief in de buik maar daardoor wel wat last van mn ribben en rug. Gister de box in elkaar gezet. De vluchtkoffer moet ik nog pakken. Zijn nu met het laatste stukje schilderen van de woonkamer bezig
@bozoe fijn dat je een datum.hebt! Aftellen! Hier af en toe ook pijnlijke bewegingen! @Beausecret 3600 is toch super mooi? Hier wordt hij op 40 weken een kilo zwaarder verwacht . Dat paniek gevoel herken ik, met 2 kinderen thuis en een nieuw huis aan het bouwen kom ik echt nergens aan toe. Gisteren wel de Maxi-Cosi , vluchttas en wagen klaar gezet. Deze week gaan de kinderen logeren bij opa en oma en hopelijk kan ik dan even in onze kamer een baby hoekje maken en wasjes draaien. De tijd gaat toch ineens wel snel @xMeliisz ja merk nu ook wel dat het echt zwaarder wordt. En de hele dag achter mijn boevenkop peuter aan rennen. En dat tillen soms en al die spullen op de grond Hier vooral last van een baby die in m'n maag en longen zit te stoeien. Maagzuur, benauwd. Maar ja. Nog even! Morgen weer een echo om vruchtwater stand te controleren , gezien de bewegingen is dat nog wel goed. Hopelijk niet al te veel minder want dat kan weer wijzen op placenta problemen.
Heb al een tijd niks meer van me laten horen sorry! Wel alles gelezen. Heel spannend inderdaad! Morgen ga ik de kleertjes wassen en vluchttas klaar maken.
Ja bizar heb nog zo het gevoel rond de 20 weken te zijn (hoewel lichamelijk dan weer niet hoor). Moet nog zoveel doen ook (naja moet, heb een ellenlange lijst die ik wil afwerken maar ja, lichamelijk kan ik niet meer zoveel dus het duurt en duurt )
Hier ook nog aardig wat te doen. Woonkamer is net klaar met schilderen, nu door naar de keuken. Maar moeten nog wat meubels terugzetten/schoonmaken. Keukentje en speelgoed bakken wil ik ook nog doen. Gelijk alles weer netjes en schoon. Vandaag eerst verder met kleding van de kids uitzoeken en alles wat van hun bewaard is op maat opbergen zodat ik dat makkelijk kan pakken wanneer ik het nodig heb voor deze kleine. Gelijk controleren of ik alles voor de baby gepakt had om te wassen. Wanneer ik weer naar de winkel ga gelijk maar even beschuit en muisjes in huis halen. Ben aardig bezig om mijn lijstje af te werken. Iemand al helemaal klaar?