Nee stond er niet bij, maar ze bellen me wel, ik geef ze deze week nog Anders bel ik zelf vrijdag wel, maar ik wilde juist niet bellen, vind het doodeng deze keer haha...
Spannend morgen Papallona! Wel goed dat ze het zo serieus nemen en direct willen kijken. En hopelijk heb je al een mooi beeld morgen en zit het op de goede plek. Fingers crossed
Oh wat spannend ineens zeg.. fijn dat je zo snel terecht kan. Intussen nog last gehad van die steken?
Ik vind vooral de buitenwereld spannend op dit moment, maar dat heeft natuurlijk alles te maken met mijn leeftijd. Plus het feit dat ons gezin geen doorsnee 'perfect plaatje' is met kinderen die een handleiding hebben... Ik ben te veel bezig met wat anderen er van denken. Ook dus de vk want die is op de hoogte van het verloop van mijn eerdere zwangerschappen en de pittige tijd/nasleep die ik destijds op emotioneel vlak heb gehad. Bij de laatste keizersnede heb ik veel bloed verloren (voelde het langs mijn zij gutsen tijdens de ks, en toen ik naar buiten gerold werd zei een van de gynaecologen "dat ging ook maar net goed") en die avond zag ik mijn kat door de kamer lopen dus heb op de bel gedrukt... Resultaat: 6 weken crisisdienst terwijl er eigenlijk geen noodzaak toe was, ik was even de weg kwijt door het bloedverlies. Ik snap het ivm mijn pnd voorgeschiedenis 12 jaar geleden maar 4 jaar geleden was daar geen sprake van. Dat alles bij elkaar heb ik in mijn hoofd dat de vk vast een mening er over zal hebben... Tsja... te veel bezig met wat anderen vinden... Bang voor reacties of veroordelingen.
Oh wat naar zeg! Hopelijk valt het allemaal mee! Het kan ook een cyste zijn! Komt volgens mij best regelmatig voor en echt heel erg pijnlijk (weet ik uit ervaring).
Heel herkenbaar. Ik was ook altijd veel te veel bezig met wat anderen dachten/vonden/zeiden. Maar heb gelukkig (dankzij manlief) wel geleerd om dat meer los te laten. Heb je het voor jezelf veel makkelijker, maar is niet makkelijk! Probeer er boven te blijven staan!
Zojuist mijn laatste test gedaan. En echt een stuk duidelijker, dus durf wat meer mee te kletsen Ik bedacht me dat ik na mijn eerste vmk ook in de avond getest heb. Ik had toen op mijn werk mijn urine op een blaasontsteking getest en toen ik die niet bleek te hebben, hen ik savonds thuis een zwangerschapstest gedaan.. Maar goed, weet dus nu niet waar ik van uit moet gaan, dus vul nog maar even geen datum in op de lijst.
Mooi testje hoor! Weet je wanneer ongeveer je eisprong is geweest, of wat je gemiddelde cyclus zou zijn? Dan kan je grofweg wel een datum prikken tot de termijnecho om een beetje in de gaten te houden hoe ver je bent. In ieder geval ergens rond 5 weken als ik je testje zo zie? Maar goed, de ene streep is de andere niet dus ik roep ook maar wat, ik ben geen expert
Nee, weet m'n eisprong niet. M'n cyclus is wel heel regelmatig, dus er vanuit gaande dat de 1e dag laatste menstruatie 16/2 was dan zou ik nu 4w5d zijn. Maar vorige week had ik met 4w1d en 4w3d zulke lichte testjes dat ik eraan twijfelde. En als ik in de avond dus ook beter test dan in de ochtend dan zou het wel kloppen die lichte testjes die waren nl in de ochtend.
Dankjewel! Nee, ik weet niet zo goed hoe ver ik ben. Op z'n verst dus 4w5d. Dus daar vanuit gaande vul ik de lijst maar in. Haha, kan altijd nog aanpassen.
♡ Uitgerekend: 16 - 30 november 2023 ♡ ----------------------------------------- 16 November - Papallona, 35 jaar, tweede kindje 17 November - Jolieke, 37 jaar, vierde kindje 18 November -Fladder38, 38 jaar, vierde kindje 19 November - Nummer4, 42 jaar, vierde kindje - Mina86, 36 jaar, derde kindje 20 November - Pautjepoets, 34 jaar, derde kindje - MissLinda, 32 jaar, tweede kindje 21 November - Joy94, 28 jaar, tweede kindje 22 November 23 November - EvievdB, 38 jaar, tweede kindje 24 November - Maan, 4e kindje 25 November 26 November 27 November 28 November 29 November 30 November -------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (1) | Onbekend (8) -------------------------------------------- Afspraken: Maart: 28-03: Jolieke, vroege echo 29-03: Pautjepoets, intake vk 30-03: papallona, vitaliteitsecho kliniek (7+0) 31-03: Pautjepoets, vroege echo vk April: 05-04: Mina86, vitaliteitsecho (7+3) 06-04: Mina86, intakegesprek vk 07-04: MissLinda, eerste echo + gesprek gynaecoloog 07-04: Joy94, vroege echo verloskundige 11-04: papallona, vroege echo verloskundige (8+5) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.
Die hele lichte testjes zijn dan waarschijnlijk nog voor je nod geweest dus misschien ben je iets minder ver dan dat je zelf hebt uitgerekend. Zolang je testjes oplopen is er niks aan de hand. Misschien morgen nog een testje in de avond? Ik snap dat het spannend is met je voorgeschiedenis. Misschien mag je daarom dan wel eerder voor een echo? Neemt een deel spanning weg wellicht.
Dankjewel voor je woorden! De gynaecoloog had ook gezegd dat het een eiblaasje kon zijn wat geknapt was of dat m’n eierstok toch wat gedraaid was tijdens de stimulatie voor ICSI. Ze halen alleen de follikels weg die de juiste maat hebben bij de punctie dus er kon zomaar nog wat zitten daarna. maar vind het zelf wel fijn dat ze toch echt bbz zo vroeg mogelijk al willen uitsluiten.
Maar jeetje, dit is niet niks wat jij verteld zeg. Wat heb jij veel meegemaakt in al die jaren. Ik kan me voorstellen dat je er dan wat voorzichtiger in staat maar uiteindelijk is dit jullie keuze en ook al vind de rest er wat van dat zou niet moeten uitmaken. I know, makkelijker gezegd dan gedaan want zo werkt het vaak niet. Maar heb vertrouwen in jezelf en waarom je hiervoor kiest, als de vk professioneel is zegt ze sowieso niks geks erover en zal ze jullie goed bijstaan.
Dat is zeker een mooie test! Lastig inschatten hoe ver je bent daarmee want de opbouw van hcg is van iedereen anders. Maarrr GEFELICITEERD! Hopelijk voel je je nu wat zekerder door deze mooie test.
Haha, ik heb geen testjes meer. En mag ze niet meer kopen van mijn man Maar hij heeft gelijk hoor, want maak mezelf er alleen maar helemaal gek mee. En het voorkomt niks. Dus ik bel morgen gewoon even m'n vlk om te overleggen. Ik heb ook weleens gehoord dat een vroege echo (dus inwendig) schadelijk kan zijn voor het ongeboren kindje. Maar goed dat vraag ik morgen ook even, want dan wacht ik natuurlijk gewoon nog even.
Ja, het lijkt wel of ik het gevoel tegen gehouden heb en nu dringt het soort van echt door dat ik zwanger ben! Voel me zeker een stuk zekerder.
Het valt allemaal wel mee hoor, maar mijn drie zwangerschappen waren alle drie heel anders. Ik ben (eigenlijk nog wel een beetje) bang voor dat psychische deel de komende maanden vanwege de eerste zwangerschap. Ik heb ervaring met een pre- en postnatale depressie bij de oudste, zat nog aan de medicatie bij de middelste. De derde zwangerschap (die prima verliep!) heeft mijn vader een beroerte gehad halverwege, dus het derde trimester heb ik amper meegekregen. Ik denk wel eens dat ik door het gedoe rondom mijn vader juist die sterke wens voor een vierde heb. Ik heb nooit echt afscheid kunnen nemen van het zwanger zijn, ben me nooit echt bewust geweest van dat het de laatste keer zou kunnen zijn en heb 4 maanden heen en weer gereisd naar ziekenhuizen en revalidatiecentra om hem op te zoeken. Over 8 maanden houd ik wel stijf mijn lippen op elkaar als ik weer een kat zie lopen