Uitgerekend 16 - 30 november 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Papallona, 13 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolieke

Jolieke Actief lid

16 feb 2020
    196
    187
    43
    Vrouw
    Wanneer heb je eerste afspraak bij de vk?

Papallona vindt dit leuk.
  2. Fladder38

Fladder38 Actief lid

7 dec 2022
    311
    215
    43
    Vrouw
    @Jolieke @Nummer4: Mijn eerste echo is vrijdag 7 april.
    Al wel bloed laten nemen bij de huisarts en HCG was vorige week donderdag (16 maart dus) 372.

Papallona en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.589
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik heb mezelf toch maar even teruggezet in mn ticker, wilde toch een andere :p
    Ik hoop dat ik hier kan blijven, maar de kans is dus ook groot dat ik straks verhuis naar een volgende maand ;) Tot de echo blijf ik iig hier :)

Papallona en Maan84 vinden dit leuk.
  4. Nina90

Nina90 Actief lid

7 sep 2022
    153
    220
    43
    Vrouw
    Ik ben niet zo bekend hier maar als je hier wil blijven kan dat toch?;) je bent dan een grensgevalletje, maar een baby kan ook eerder geboren worden:D

Papallona en Bloempjelief vinden dit leuk.
  5. EvievdB

EvievdB Actief lid

27 jan 2023
    275
    251
    63
    Vrouw
    Ik denk dat het juist leuk is om gewoon lekker hier te blijven.
    Ik zat eerst in de oktober groep, maar daar is iemand die verder was en dus eind sept uitgerekend is. Die heeft op de lijst gewoon bovenaan die datum erbij gezet.
    Dus zetten we gewoon onderaan de lijst 1 of 2 of wat dan ook in dec ;)

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Clearblue Digitale Zwangerschapstest met wekenindicator

Ik heb het net even nagekeken, die wekenindicator geeft geeft het aantal weken na eisprong aan blijkbaar?
    3+ zou je kunnen krijgen vanaf 5 weken zwangerschap inderdaad, ik dacht dat de 1-2 stond voor vanaf nod, niet vanaf ei. ik heb die tests nooit goed begrepen dus doe ze ook niet. vind ze ook veel te duur trouwens.

Dat gezegd hebbende, zou je inderdaad al een 3+ kunnen krijgen op jouw termijn, maar dat hoeft niet altijd want hcg bouwt bij iedereen anders op. er zit niet voor niets zoveel variatie in die aantallen.

3 weken zwanger: 5-50

4 weken zwanger: 5-426

5 weken zwanger: 18-7.340

6 weken zwanger: 1.080 – 56.500

dat van jou zat met 4.3 (vorige week donderdag zei je toch?) al ver boven de 300 dus wat dat betreft zat je toen prima. je zou evt nog een keer kunnen testen bij de huisarts om te zien of het goed oploopt, maar ik weet niet wat dat voor meerwaarde heeft wanneer je tussen de 18-7340 zou moeten zitten. wat een groot verschil he?

Er zijn dus ook vrouwen die met 5 weken zwangerschap nog maar een heel onduidelijk lijntje hebben op een streepjestest als het hcg nog zo laag is. andere vrouwen hebben al meteen op nod een knaller.

Ik kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt, maar ook het moment van testen, of je veel had gedronken en hoe geconcentreerd je urine vanmorgen was, beinvloedt de test.

Het makkelijkste is om gewoon streepjes te blijven aflezen (vind ik) of om nu te stoppen met testen. Ik snap dat je graag die 3+ wilt zien maar voor hetzelfde geld bouwt jouw hcg langzamer op en zit je daardoor alleen maar in de stress.

Papallona en Fladder38 vinden dit leuk.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Nou dat dus. Heb ook wel eens van die topics hier gelezen als "ik krijg maar geen 3+" waarop dus meer vrouwen reageerden dat het bij hen ook maar niet verscheen maar ze wel een goede zwangerschap hadden. Het betekent niet meteen dat het fout zit.

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

We verbannen je niet hoor ;) Ik beval ook eerder ivm keizersnede maar blijf lekker hier kletsen.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.589
    8.717
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook wel weer waar. Hier waarschijnlijk ook een ks, dus dan is het toch nog november denk ik zo ;)

10. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    @Fladder38! Komt vast goed!!

Die enorme verschillen van @Nummer4 zegt, dat had ik echt niet verwacht! Kun je nagaan hoeveel verschil erin kan zitten per persoon. o_O

Je krijgt bij de CB test de eerste 2 weken 'cadeau'. Dus als er 1-2 staat is het eigenlijk 3-4. En als er dus 3+ staat dan is het eigenlijk 5+. Mja dat zegt dus nog niks als je kijkt naar de marge hcg...

Papallona en Fladder38 vinden dit leuk.
  11. Fladder38

Fladder38 Actief lid

7 dec 2022
    311
    215
    43
    Vrouw
    @Nummer4 Ja op 4+3 (geschat dan want heb deze maand geen ovulatietesten gedaan) had ik 372 HCG. Vandaag schat ik dan 5+6 te zijn en dus vandaar dacht ik, ik heb nu die test met wekendindicator, dan doe ik hem nog even voor de lol en voor de 3+. Niet dus.... Pijnlijke borsten en trekkerig buikgevoel is er nog wel. Heb al spijt dat ik die test gedaan heb. HCG waardes liggen idd wel ver uiteen voor de verschillende aantal weken he.
    Ik deed de test vanmorgen met ochtendurine. Na 8.5 uur niet te plassen, net voor bedtijd wel nog een grote beker thee gedronken....

12. Fladder38

Fladder38 Actief lid

7 dec 2022
    311
    215
    43
    Vrouw
    @Mina86: Hoop ik ook! Maar ja toch onzeker door die stomme digitale test...
    Verschil in HCG zals @Nummer4 aangeeft is wel enorm inderdaad, iemand van 3 weken, kan dus evenveel HCG hebben dan sommige vrouwen die de 5 weken al gepasseerd zijn....:$

13. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ja dat vind ik ook hoor. Lekker blijven!

14. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Gek hè. Ik heb ze vandaag ook in huis gehaald, maar als ik dit zo lees dan twijfel ik. Vandaag exact 5 weken en dat weet ik zeker vanwege ICSI, maar ik zou dus ook onzeker worden.

15. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Hee meiden, ik heb weer even bijgelezen. Ik heb op 6w2d m’n eerste echo. Ben zenuwachtig! Hebben jullie ook met vlagen zo’n buikpijn en rugpijn? Dit is de vierde, maar de vorige keer was ik ernstig ziek en lag ik rondom in de morfine en de andere zwangerschappen zijn 10 jaar terug. Dus ik knijp ‘m wel en ben erg benieuwd of jullie dit herkennen?

Papallona en Joy94 vinden dit leuk.
  16. NA2021

NA2021 Lid

10 jan 2021
    96
    107
    33
    Vannacht ook erge rugpijn gehad. Vandaag overdag geen last meer van. Ik twijfel ook steeds of t normaal is dat ik weinig voel en dan ineens ben ik weer misselijk en t volgende moment weer niks aan de hand.. En mijn vorige zwangerschap is pas 1,5 jaar geleden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dus heel veel vergeten ben en dus niet echt meer weet hoe ik me toen voelde ;) dus kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt als je de vorige keer zo ziek was en de andere keren al langer geleden.

17. Guusje12

Guusje12 Actief lid

15 feb 2021
    266
    275
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd, met hoe veel weken hebben jullie de eerste echo?

Bij mij is t ook bijna 2 jaar geleden dat ik zwanger was. Maar weet t ook al niet meer wat m'n klachten waren in t prille begin. Weet wel wat later dat mn borsten zo gevoelig waren, dat traplopen al pijn deed.
    Misschien weinig anders zou ik(we) t wel onthouden hebben denk ik dan:p

Morgen doe ik nog een cb die ik heb liggen.. hoop op 2+3 en dan vind ik t welletjes met testen:roflmao:

18. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Gek hè, hoe snel je dat vergeet?

Snap ik. Ik ben alleen wel doodmoe. Hoe doen jullie dat, want jullie hebben soms ook nog een kleintje rondlopen?

19. Guusje12

Guusje12 Actief lid

15 feb 2021
    266
    275
    63
    Vrouw
    Ik heb nog geen last van vermoeidheid.
    Had er vorige keer wel last van inderdaad.

Maar denk straks maar slaapje doen als de kleine slaapt. Heb zelf maar 1 kleine dus dat moet wel lukken denk ik:)

20. Isabelletje2

Isabelletje2 Actief lid

6 jul 2021
    202
    314
    63
    Vrouw

Ik heb met 7 weken de echo, op 18 april. Ben zo benieuwd! Qua klachten ben ik echt super moe, vanmiddag 3 uur geslapen. Ook echt een heel ander soort moeheid dan normaal ofzo. Verder heb ik wat buikpijn. Zo stom, als ik buikpijn heb maak ik me zorgen dat het misschien geen goed teken is maar als de buikpijn weg is maak ik me ook weer zorgen. :roflmao::roflmao:

Papallona, pautjepoets, Nina90 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina