Ik denk dat er altijd wel iets is waardoor je je zorgen maakt. Ik merk wel dat ik nu een stuk relaxter ben. Heb net een vmk achter de rug, maar heb toen bijna 3 wkn lang heel licht bloedverlies gehad. En dat hoeft niks te betekenen, maar was dus in mijn geval geen goed teken, want toen ik voor de eerste echo ging was m'n bm leeg.. Ik denk dat het onzeker/spannend blijft tot de eerste echo waarop je ziet dat er een hartje klopt. En dan kan er ook nog van alles misgaan natuurlijk, maar heb je wel ietsje meer rust en zekerheid.
voor mij is dit de eerste keer zwanger zijn en ik merk dat ik me ook wisselend best onzeker voel. Erg weinig klachten (vooral gevoelige borsten). Met 4+4 werd ik wakker met maagzuur maar nu niet meer. En de eerste dagen rommelende buik en nu ook niet meer. Maar borsten doen wel echt meer zeer. Inmiddels 4+6 en hoewel ik weet dat de klachten op zich kunnen laten wachten is het wel een onzeker ding. Maargoed een vriendin van me zei: tsja je denkt dan dat je na de eerste echo relaxt bent maar dan denk je alweer aan de volgende echo en dan aan t volgende onderzoek. En dat is inderdaad ook wel zo dusssss probeer mezelf maar zoveel mogelijk gerust te stellen en te genieten van t feit dat ik zwanger ben!
Hele mooie oploop! Maak maar eens een foto met steeds eentje er tussen uit Ik ga morgen weer testen en woensdag en dan stop ik denk ik, wil geen nieuwe meer halen.
Dat is inderdaad echt waar. Ondanks dat het mijn 4e kindje is heb ik dat ook, misschien nu nog wel weer erger als bij de anderen, want 3 gezonde kindjes… zo bang dan dat het nu niet goed zou gaan. Je leeft echt van echo naar echo en uiteindelijk naar de bevalling. En als dan alles goed mag gaan, maak je je weer zorgen voor de rest het hoort er ook denk ik echt een beetje bij. Ik merk dat ik weer wat last krijg van hardere ontlasting, dus ga maar weer eens beginnen met zakjes Macrogol om het wat soepeler te laten worden. Verder nog weinig klachten.
Oh jee, ik had net wel een 3+ op de CB maar ben pas 4+5. Nu ben ik weer aan t bedenken ‘wat als t een tweeling is’ Laat maar weer zien dat die CB testen echt een hele grote marge hebben.
Zeg dat wel! Ik lees inderdaad wel grote verschillen. Ik heb zo'n test bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan om "gerust" gesteld te zijn en toen kreeg ik ik wel een 3+ maar net even gaan opzoeken in zwangerschapsboekje en toen was ik al wel 7+2 dus kan ik niet vergelijken natuurlijk qua termijn nu en toen .
Vandaag gewoon 6 weken zwanger! Ik begin het nu eindelijk wat te beseffen.. dat het echt zo is.. Met de bijbehorende onzekerheden... Als het maar goed zit, en waar ben ik aan begonnen.. Fijn hoor Hier is vooral de moeheid aanwezig, kan elke avond wel vroeg naar bed.. en vanmorgen wat misselijk opgestaan, ik moest duidelijk wat eten. Ohja en ik kan zo langzaamaan nieuwe bh's kopen.. Het gaat niet meer passen... Nog maar 1,5week tot de eerste echo..
Ik ben er over aan het nadenken om wat baby spul te huren ipv aan te schaffen. Dingen zoals een box, kinderwagen of co-sleeper. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb zo'n 2 / 3 jaar geleden alles weggedaan.. omdat ik dacht dat het toch niet meer zou gebeuren..
Ja, ik heb daar ook naar gekeken en dan met name voor een co sleeper. Want die gebruik je niet zo lang. Maar uiteindelijk besloten toch te kopen (want gebruik t voor 3 kinderen) dus was niet goedkoper. Maar in jouw geval is t denk ik wel een goede optie! En er zijn nu ook best veel aanbieders t.o.v. 4 jaar geleden. En ik zag dat t ook kan voor babykleertjes pakketten. Misschien ga ik dat nog wel doen.
Ik heb ook niets meer. Sowieso koop ik alles tweede hands. Volgens mij is het ook voordelig om een co sleeper via marktplaats te kopen en ook daarna te verkopen. Zo heb ik het vorige keer ook gedaan. Zelfde bedrag er voor gekregen.
Ik stond op het punt om alles weg te doen. Zekerheidshalve alles maar in de opslag gezet en daar ben ik nu wel blij om. Precies dit! Stel dat het foute boel is, ontwricht ik dan niet m’n hele gezin? Ik ben nu veel bewuster dan 15 jaar geleden. Soms fijn, soms ook lastig! Slik jij ijzer? Herkenbaar; vooral dat ‘waar ben ik aan begonnen.’ Haha! Maar ja, we slepen elkaar erdoorheen! Nou inderdaad, eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken! Erg hè! Vroeger wilde ik graag een tweeling maar nu ben ik blij dat ze allemaal per stuk zijn gekomen. Mijn cb zei vanochtend na heeeeel lang denken 3+ dus ik stop nu ook (eindelijk) met testen. Wij hebben de cosleeper de laatste keer tot 7 maanden gebruikt. Zal nu ook nodig zijn want het kantoor moet worden omgebouwd tot babykamer. Maar waaaarr laat ik het kantoor?
Jeetje, ik was een paar dagen afwezig. Ik ben zo enorm moe en voel me de halve dag beroerd, gewoon niks geen energie. Ik ga even alles nalezen.... @Isabelletje2, @NA2021, @Nina90, @LiefsvanIen, @Bloempjelief GEFELICITEEERD! Welkom hier in de groep.
Hoe vinden jullie deze website trouwens? Bij mijn vorige zwangerschap had je "clubs" nog en kon je via daar dus je eigen clubje maken en kletsen. Je kon verschlilende onderwerpen praten en alles liep niet zo door elkaar. Ik merk nu (nu dat ik van een paar dagen terug moet lezen) dat er bijna geen beginnen aan is en ik ook niet kan onthouden wie, wie is enzo. Kan nog komen natuurlijk. Maar ik zat zelf te denken of er misschien een ander alternatief is? Misschien via FB een gesloten groep maken oid?