Uitgerekend 16 - 30 november 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Papallona, 13 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pautjepoets

pautjepoets Bekend lid

7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Wat een spanning! Ik duim in ieder geval voor een goede echo vrijdag

2. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    Jeetje @Fladder38! Ik hoop echt dat je vrijdag gewoon een goede echo hebt. Wat spannend allemaal.. :(

3. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat je ouders en schoonouders zo reageerden! :)Nu wordt het gelijk een stukje echter hè? ;)

4. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    @Nummer4 Hoe is het met jou? Helpen de tabletjes nog tegen misselijkheid? Ik lees overal op internet dat het je rijvaardigheid kan beïnvloeden. Is dat met die jij bent ook?

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.705
    6.605
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt @Jolieke, vooral als jullie eerder met hulp zwanger zijn geraakt. Zeker een goed plan om de nipt te doen. Wij weten wat we doen als de uitslag niet goed is maar als je dat nog niet zeker weet maakt het het wel een stukje lastiger.
    Een kindje met down op mijn leeftijd komt vaker voor, daarom heb ik me ingelezen over het hoe & wat.

Kinderen met down worden gemiddeld 60 jaar. Dan ben ik 102 - theoretisch gezien. Dat betekent dat die zorg op de schouders van mijn andere kinderen terecht zou komen en dat vind ik niet eerlijk. Het is niet hun keuze dat er nog een broertje of zusje bij komt.
    Wat betreft andere genetische afwijkingen, ook daarmee komt uiteindelijk de zorg bij de andere drie terecht. Plus het feit dat we al een druk gezin hebben met een grote zorgbehoefte en mentale druk voor ons als ouders. Ik kan gewoonweg geen andere keuze maken bij een slechte uitslag.
    Ik snap dat dat voor iedereen anders ligt, en iedereen moet daarin eigen afwegingen maken, maar dit laatste telt voor mij toch echt heel zwaar.

Och Fladder, niet leuk! Wat moet jij een rotweek hebben deze week, en dan nog afwachten tot vrijdag. Ik zou daar ook geen fijn gevoel bij hebben na de echo van vorige week. Ik hoop voor je dat het gewoon goed zit!

Ah wat naar dat je je zo beroerd voelt. Ik snap dat je dan hebt afgezegd. Geen vragen gekregen? Hoop dat je wat bent opgeknapt van een dagje rust.

Qua geuren, deo van mijn vriend kan ik heel slecht tegen. Die geur blijft enorm lang hangen en dat ruik ik dan door het hele huis heen. De kattenbak, bluhhhh... Het toilet, jakkes! Alles komt 10x harder binnen dus ik krijg nu al poetsdrang :p Bij mij dus de vieze geuren die tegenstaan haha...

Weinig slaap is funest inderdaad. Ik hoop dat je nu wat beter hebt geslapen en dat het spugen wegblijft.
    Succes bij de echo vanmiddag, ben benieuwd!!
    En wat fijn dat je het hebt kunnen delen :)

Tabletjes nemen de scherpe randjes er vanaf, ik heb nu 3x een tabletje genomen. De tweede keer hielp het amper maar gistermiddag voelde ik me na een kwartiertje een stuk beter, de misselijkheid was echt weg. Heb ook normaal kunnen eten - al voelde dat daarna weer niet prettig.
    Lage bloeddruk zorgt ook voor misselijkheid dus ik zal straks ook nog even wat drop inslaan als ik de oudste weer uit school haal vanmiddag. Heb zelf een bloeddrukmeter (aangeschaft tijdens vorige zwangerschap) en die gaf 86/56 aan gistermiddag. Geen wonder dat ik door mijn benen zakte dus.
    Ik zou de moestuin inzaaien maar ben tot 4 gewassen gekomen en toen gaf ik het op. Werd zo naar er van, daarna dus een tabletje genomen en even gaan liggen.

Je mag er inderdaad niet mee rijden de eerste paar dagen maar als je je goed genoeg voelt kan je dat prima doen. Ik voelde me bij de eerste twee wat moe/suf maar gister in ieder geval niet meer. Ik moet elke dag de kinderen naar school brengen, bijna 15km enkel, dus rijd aardig wat km's. Ook voor werk 50km enkel 2 avonden, dat is misschien nog wat tricky. Crackers mee voor onderweg, zoute dropjes...
    Verder op zoek naar voeding waar veel kalium in zit geloof ik, ik zal het nog eens uitzoeken.

6. LiefsvanIen

LiefsvanIen Actief lid

10 mrt 2023
    102
    118
    43
    Vrouw
    Succes met de echo vanmiddag!

7. Jolieke

Jolieke Actief lid

16 feb 2020
    196
    187
    43
    Vrouw
    He wat naar met dat bruinverlies erbij nu. Heb je de vk gebeld? Misschien kan je wat eerder terecht? Heb je vandaag na of bruinverlies gehad. Het kan best door de inwendige echo komen he. Ik hoop heel erg voor je dat het goed is! Het was iig een mooi kloppend hartje toch?

Bij een afwijking weet ik het niet. Ik denk dat ik niet een kindje met down weg kan laten halen. Maar ik zie het ook niet zitten, maar niet omdat je de kinderen er later mee op zou zadelen. Er is goeie zorg in NL dus dat zal wel mee vallen. Maar wel dat je als gezin nog meer beperkt bent.
    En je weet niet hoe gehandicapt het kind dan is.

Maar trisomie 13 en 18 is een ander verhaal natuurlijk. Dat zou ik wel zo snel mogelijk willen weten. Ik ben bang de kinderen blij te maken met 'niks'
    Mocht het niet goed gaan, komt er daarna ook geen ander baby.

Ik denk dat ik al die nevenbevindingen niet wil weten.
    Volgende week heb ik een echo. Hopelijk kunnen ze dan vast een beetje zien of het er gezond/normaal uit ziet.

8. Jolieke

Jolieke Actief lid

16 feb 2020
    196
    187
    43
    Vrouw
    Fladder38 vindt dit leuk.
  9. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    Heel veel succes dames! Ik duim voor mooie echo's! :)

Fladder38 vindt dit leuk.
  10. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    Oeiii zo'n lage bloeddruk is inderdaad niet fijn! :(:( er is helaas maar weinig / niks? wat helpt met een lage bloeddruk! Ik hoop voor je dat de dropjes helpen!

Ik werk met kinderen, dus een goed reactievermogen lijkt me wel fijn ;) En inderdaad dat heen en weer rijden met de auto lijkt me ook tricky! Ik zal zo de huisarts is bellen, kijken wat zij zeggen. En je mag t maar een aantal dagen achter elkaar gebruiken toch?

Ik werk vandaag een halve dag thuis, en een halve dag op werk. ik ga zo ook even liggen voordat ik naar m'n werk ga. Hopelijk voel ik me daarna weer wat beter.. :rolleyes:

11. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ach dat is wel echt spannend dus!

12. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Succes met de echo’s dames!
    Ik lees mee maar ben wat stiller. Na heel veel flauwvallen en niet meer functioneren heb ik Primperan gekregen. Nu ben ik echt een zombie. Ik zit op werk, moet straks iemand ontslaan maar wil alleen maar huilen en naar bed

13. Mina86

Mina86 Fanatiek lid

30 nov 2022
    1.190
    1.156
    113
    Vrouw
    Jeetje @Maan84 ! Denk om jezelf. Als het echt niet gaat lekker naar huis gaan..!

Maan84 vindt dit leuk.
  14. Fladder38

Fladder38 Actief lid

7 dec 2022
    311
    215
    43
    Vrouw
    Ja hartje klopte wel mooi en snel zoals het moet. Ik had gehoopt idd dat het kwam door de echo of van het gezellig te maken met mijn man. Maar het blijft toch nu ook nog... ben vandaag een dagje naar zee getrokken met mn kids en morgen is mijn dochtertje jarig, dus hoopte dat het gewoon stopte en ik niet moet bellen... voel wel een bandenpijn en mijn rhs is wel nog hoog, maar ja kan ook helemaal niks zeggen...

Maan84 vindt dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.705
    6.605
    113
    Vrouw

Hier net zo, als dit niet goed gaat is het voor ons klaar, dan komt er ergens een knip en ergens anders een spiraal of clips...

Nevenbevindingen wil ik juist wel omdat ze dan naar alle chromosomen kijken ipv maar drie. Er is meer dan alleen de drie hoofdafwijkingen en dat vind ik wel belangrijk om te weten. Daarnaast kunnen ze ook afwijkingen bij de moeder opmerken, zoals evt kanker.

16. Fladder38

Fladder38 Actief lid

7 dec 2022
    311
    215
    43
    Vrouw
    Ik hoop het ook maar ben de hoop wat aan het verliezen.

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.705
    6.605
    113
    Vrouw

Hoop dat je je snel beter voelt!
    5 dagen achter elkaar volgens de bijsluiter en daarna alleen op advies huisarts. Ik probeer het niet elke dag te slikken, alleen wanneer het echt nodig is. Vandaag voel ik me redelijk, eens zien hoe lang dat zo blijft...

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.705
    6.605
    113
    Vrouw

He jakkes, wat staat dit topic vol met ellende vandaag. Wat ontzettend rot dat iedereen zich zo beroerd voelt.
    Zou jij je niet gewoon ziekmelden? Zo is natuurlijk ook geen doen ...

Maan84 vindt dit leuk.
  19. MOM2019

MOM2019 Actief lid

20 jan 2019
    104
    93
    28
    Vrouw
    Oh wat een erg voor je. Is het inderdaad niet gewoon beter dat je je ziekmeld? Weet iemand het op je werk al?

Maan84 vindt dit leuk.
  20. NA2021

NA2021 Lid

10 jan 2021
    96
    107
    33
    Hoop dat jullie je allemaal snel wat beter voelen! Lees dat dit echt voor sommigen geen doen is.
    @Maan84: Ziekmelden is in dit geval echt niet heel gek hoor. Je bent een kindje aan t bouwen. Dat is toch echt wat belangrijker. Zorg goed voor jezelf!

Toch nog wat goed nieuws hier vandaag ;) Hier net een goede echo gehad en termijn komt ongeveer overeen met wat ik dacht (7 weken vs 6+6) en een kloppend hartje! Dus de eerste horde is weer genomen.

Joy94, Maan84, pautjepoets en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina