Evt. psyllium vezels gebruiken? Is een extra boost voor je darmen. Los je ook op in water (of evt in sap). Niet heel lekker maar dat zijn die zakjes ook niet.
Wat ontzettend lief dat ze aan je dacht, en wat fijn dat je nog even hebt kunnen spieken. Heb je ook foto's meegekregen? Moet vast een last van je schouders zijn gevallen
Ik zat er al naar te kijken op de kruidvat site, was bezig met een bestelling dus zal die ook meebestellen, dank je!
Nee geen foto's meegekregen maar zo ontzettend fijn om toch nog ff de bevestiging te hebben dat het nog gewoon goed zit.
Zo fijn!! Dan valt er inderdaad even een last van je schouders. T blijft allemaal nog zo ongrijpbaar omdat we niks voelen hè! En als je dan vage andere klachten krijgt dan is het direct zorgen nou gelukkig dat die weg zijn!!!
Wauw! Wat een fijne verloskundige. Ben echt heel blij voor je. Snap wel dat het lastig is om te vertrouwen in je lichaam. Ik voel ook weinig dus vraag me soms ook af of alles nog goed zit, toch een lastige periode. Je voelt nog niks en verder weinig bevestiging in of het goed zit, ook niet heel vaak afspraken bij de verloskundige etc. Ik snap je gevoel dus echt heel goed.
Yesss een goede 13-weken echo gehad!! Super fijn!!! Vloog voorbij haha ze ging zo rap door alles heen, maar heel kundig dus het voelde goed
Ik deed psyliumvezels altijd door de Griekse yoghurt, je moet wel extra veel drinken anders werkt het contra en dat wil je niet. Hoe is het met de auto (en school) afgelopen? Ik voel me op sommige momenten niet zwanger, en op sommige momenten voel ik me dik, lelijk, misselijk en lui. Obstipatie gaat hier met vlagen, dagenlang niks en dan tig keer per dag. Mijn misselijkheid is te handelen en mijn collega’s enorm lief maar t werken valt me zwaar. Had ik maar een tuin en zaailingen! Haha! Ahhh dit is attent!! Wat fijn dat je even langs mocht komen zeg!! Ben je gerustgesteld? Ik kijk ook enorm uit naar de echo!!
♡ Uitgerekend: 13 - 30 november 2023 ----------------------------------------- 13 November - Jolieke, 37 jaar, vierde kindje (andere kids 10, 7, en 4 jaar) 17 november - Papallona, 35 jaar, tweede kindje 19 November 20 November - MissLinda, 32 jaar, tweede kindje - Mina86, 36 jaar, derde kindje (11 en 7 jaar) - Nummer4, 42 jaar, vierde kindje (12, 8 en 4 jaar) 21 November - Joy94, 28 jaar, tweede kindje (16 mnd) - Pautjepoets, 34 jaar, derde kindje (7 en 6 jaar) 22 November - MOM2019, 38 jaar, tweede kindje (3 jaar) 23 November 24 November - Maan, 4e kindje - Maria02, tweede kindje 25 November - EvievdB, 38 jaar, tweede kindje (1 jaar) 26 November - NA2021, 36 jaar, derde kindje - Nina90, eerste kindje 27 November 28 November - Guusje12, 32 jaar, 2e kindje (1jaar) 30 November - LiefsvanIen, 28 jaar, eerste kindje 2 december - Isabelletje 2, 32 jaar, eerste kindje ☆ Er stralen voor altijd een paar mooie kleine sterren aan de hemel ☆ ☆ Fladder38 ☆ ☆ Gekkiej ☆ -------------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (14) -------------------------------------------- Afspraken: Mei: 23-05: Guusje12: 13 weken echo(13) 24-05: Pautjepoets 13 weken echo (14+1) 25-05: NA2021: 13 weken echo (13+4) 25-05: Papallona: controle vk (14+6) 31-05: Isabelletje2 13 weken echo (13+4) Juni: 01-06 liefsvanIen: 13 weken echo + geslachtsbepaling 02-06: Papallona: geslachtsbepaling pretecho(16+0) 05-06: NA2021: pretecho (geslacht) (15+1) 08-06: MOM2019: 16 wkn echo+ pretecho (geslacht) 09-06: Nummer4: 16w echo (16+4) evt geslachtsbepaling (twijfel nog) 09-06: Pautjepoets geslachtsbepaling (16+3) 12-06: Nina90 16w pretecho met geslachtsbepaling 27-06: Papallona: 20w echo (19+4) 28-06: Nummer4: 20w echo (19+2) 30-06: Mina86 20wk echo (19+4) Juli: 05-07: Guusje12: 20 weken echo(19+1) 12-07: EvievdB: 20 weken echo (20+4) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Vergeet niet de [ quotes ] weg te halen boven en onderaan de post.
Ik heb 1 dingetje gekocht, een cocoon van HVID. Die was in de sale dus toen heb ik 'm maar gekocht.. Verder nog niks. Ik wacht tot ik het geslacht weet, en met de grote dingen wacht ik sowieso tot de 20 weken. Maar dat klopt hoor, als je iets koopt wordt het wat echter..dat heb ik ook !
Wat fijn dat je een extra echo hebt gehad!! En wat ontzettend lief zeg! Ik hoop voor je dat dat wat extra geruststelling geeft! ♡
Ik twijfel dan nog over die psylliumvezels. Qua voeding moet er ook een heleboel al op te lossen zijn. Meer groenten en fruit, minder basisproducten. Volkoren pasta, zilvervlies rijst etc. Ik zal wel eens googlen op voeding met de meeste vezels. Ik drink ongeveer 2 liter per dag maar het zou wel wat gezonder mogen. Voornamelijk fris dus nu over op thee en water tussendoor. Auto staat nu bij de garage dankzij een lieve buurman met een autotrailer en hulp van een kennis met een zware auto om de kar te trekken (want die van ons weegt nogal wat). Kennis heeft nog een tijd onder de motorkap gekeken en wat dingen getest. Hoop dat het snel op te lossen is en vooral niet te duur wordt. We hebben namelijk net een grote beurt, apk en wat andere kleine dingen laten fixen dus die rekening moet nog komen. Ik heb school gebeld dat de auto het niet deed en heb de kinderen thuis gehouden gister. Mijn moeder heeft haar auto gebracht en we hebben haar gisteravond weer naar huis gebracht. Nu dus haar auto te leen. Arme mens moet dus deze week alles op de fiets doen. Voel me zo bezwaard! Ik voelde me gister weer misselijk na het eten en vanmorgen had ik in de haast het ontbijt overgeslagen en dat voelt ook niet prettig. Zie nu al uit naar de keizersnede - nuchter... brrrr... herinner het me nog van de vorige keren. Qua obstipatie, ik kan wel elke dag, maar het gaat heel moeizaam. Als het wat zachter zou zijn zou het beter gaan. Ik vond nog forlax junior van mijn dochter, macrogol 4mg. In de bijsluiter staat dat het tijdens zwangerschap en borstvoeding zonder probleem gebruikt kan worden. Er zitten nog een paar zakjes in dus ik denk dat ik die eerst ga proberen. Als jij je zo ziek voelt ook op je werk, is het dan een optie om wat kortere dagen te gaan maken misschien? Je kunt via de arbo vast wel 1-2 uur per dag ziekgemeld worden als het werk je echt te zwaar valt. Snap wel dat je dat het liefst zo lang mogelijk wilt uitstellen maar je moet ook aan jezelf denken.
Hoe is het met de auto afgelopen? Gelukt om een auto te lenen? Goed idee om de boosheid in je tuin te gooien! Heb je daarna wel voldoening dat je het hebt gedaan! Ik heb ook zoooo'n last van m'n buik. Ook obstipatie, en al duidelijk bandenpijn onderin m'n buik wat maar m'n liezen trekt. Veel water drinken en vezels eten inderdaad. Kiwi's, pruimen, roosvicee laxo kun je ook proberen En anders de zakjes.. Hoor veel mensen erover. Edit: ik zie nu je bericht.. haha
Auto, zie hierboven. Wat vervelend dat je er ook zo'n last van hebt. Zou het beter worden? Ik merk dat mijn buik al iets minder opgezet is tegen het einde van de dag maar 's ochtends zoveel gas (en platte buik haha) maar zodra ik eet of drink lijk ik meteen 30 weken zwanger. Pruimen is het helaas nog niet de tijd voor. Gelukkig rondom onze uitgerekende datum hier volop pruimen aan de bomen Ik heb nog wel pruimenjam van vorig jaar!!! Ga meteen een pot openmaken. Roosvicee, goede tip!! Ik heb nog wel zonnatura stoelgang thee maar ik weet niet of je alle kruiden die daarin zitten mag hebben tijdens de zwangerschap.
@pautjepoets morgen de 13w echo, heb je er zin in? Benieuwd of je nog een nub foto krijgt. Ik zag dat er in het nub topic weinig gereageerd was.
Succes (en plezier) bij de echo's! Hopelijk allemaal gezonde kindjes ❤️ En ik ben ook benieuwd naar alle nubs !
Hier net 13 weken echo gehad. Helaas net te dikke nekplooi 3,7mm. Dus moeten vervolg onderzoek. Nipt was wel goed zonder neven bevindingen. Spannend weer