Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    @Doortje25 Wat een vreemd ziekenhuispersoneel werkt er bij jullie! Ik zou er ook zeker een melding van maken want dat is echt te gek voor woorden hoe jullie telkens behandeld worden. Gelukkig gaat alles wel weer goed met de kleine man.

@Mama8891 Gelukkig komt Mayrah weer goed aan! En wat schattig dat ze je al na probeerd te doen!

@MvanM Hopelijk heb je na de 7 weken een enorm goede drinker!

@Sappie91 Misschien kun je je vinger in het mondje doen en dat speeksel dan over je tepel smeren? geen idee of het hetzelfde effect heeft hoor maar ik snap je stress heel goed. Fulltime kolven is ook enorm zwaar! Ik hield het niet lang vol dus chapeau voor jou!!

Hier is het deze week wat minder gegaan. Romaysa kreeg zaterdagochtend koorts en dronk wat slechter dus moesten we naar het ziekenhuis. Blijkt ze gewoon corona te hebben, ik wist niet eens dat het nog bestond. Gelukkig had ze niet veel klachten en ook maar 1 dagje koorts (wel met behulp van paracetamol die we in het ziekenhuis gekregen hebben). Mijn vriend en ik zijn daarna ook goed ziek geworden met hoge koorts alleen ook alle 2 maar 1 dagje ziek. Nu nog wel wat snotteren maar oke.

Wel jammer, we zaten net op een lekker ritme (120+4 om de 4 uur en dan s'nachts 6u doorslapen) maar doordat ze ziek is geworden drinkt ze nu 90+3 om de 2.5 a 3u. Ze slaapt wel nog 5 a 6 uur s'nachts maar ik vond om de 4 uur echt een verademing.

Hier ook al een lachebekkie en een enorm pittig ding, ze draait zich volledig om in de box dus niet van rug naar buik maar met dr hoofd ligt ze dan inneens waar haar voeten eerst lagen. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ze een heldere wijze uitstraling had omdat ze echt heel alert is de hele tijd en je echt doordringend aan kan kijken. Ze woog vorige week 3925gram dus ze is goed aangekomen.

Doortje25 en Mama8891 vinden dit leuk.
  2. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @xRMC wat rot dat ze corona gehad heeft. Gelukkig hebben jullie allemaal maar weinig koorts gehad. Wie weet draait ze haar ritme straks weer om. Een alerte baby is leuk! Dat beloofd nog wat voor de toekomst :roflmao:

xRMC vindt dit leuk.
  3. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    @xRMC hoe lang heb jij het kolven volgehouden? En geef je nu kv? Bevalt dat goed? En ging de overgang voor de kleine ook goed? Ik zit nu nog op 6x kolven per dag maar wil over 3 weken als m'n partner weer gaat werken naar 4x kolven per dag - als ik t zo lang volhoud :)

Wat vervelend dat jullie allemaal corona hebben gehad! En heel jammer dat je je fijne ritme dan weer kwijt bent. Ook dit is een fase, jullie ritme vinden jullie vast snel weer terug. Geniet van je wakkere kindje :)

4. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    @Sappie91 wat ontzettend balen van het fulltime kolven. Ik weet hoe zwaar het is. Hier ook drie weken gedaan, totdat de kloven helemaal genezen waren. Nu drinkt hij weer uit de borst, maar met een tepelhoedje en ik inspecteer na elke drink beurt goed of er geen nieuwe kloven ontstaan, want dan is het hier ook klaar met de bv.

@xRMC ik zou ook echt helemaal niet meer aan corona gedacht hebben:roflmao: Hopelijk hebben jullie snel je ritme weer terug.

@Mama8891 de lanoline is inderdaad mijn grote vriend. Van de lactatiekundige heb ik ook nog een soort wondcompressen met hel gekregen die ook goed zouden zijn voor de heling. Hier is de kleine man met 4,5 kg geboren. Dus echt klein is hij nooit geweest:roflmao::roflmao:

Mama8891 vindt dit leuk.
  5. Polly8917

Polly8917 Actief lid

11 jan 2023
    121
    113
    43
    Vrouw
    Hi dames,
    Wat rot om te lezen dat Riven het RS virus heeft gehad pff gelukkig gaat het nu beter.
    Ook dat @xRMC jullie kleine corona heeft gehad. We zitten echt precies in het virus seizoen... :(

BV vind ik ook pijnlijk lijkt wel of er messen in m'n tepels worden gestoken bij het aanleggen:eek: als hij een al drinkt trekt het iets weg.
    Hier ook fulltime aan het kolven 7x per dag vanaf dag 3. Onze kleine man, begint het nu pas te leren, maar ik ga niet meer terug naar volledige borstvoeding. Ik leg hem nu wel elke dag even aan, maar wil uiteindelijk in iedere geval elke dag een avondvoeding aan de borst. Iemand van jullie ervaring met de combi? En heeft iemand ook ervaring met combi BV en KV daar wil ik binnenkort wel met mee starten iig voordat ik ga werken.

6. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    @Polly8917 wow 7x per dag vanaf dag 3, wat knap! Dat moet heel hard werken zijn. Lukt het je mentaal ook goed het vol te houden? Wat voor schema houd jij aan? Ik heb nu: 01.30, 05.30, 09.30, 13.30, 17.30 en 21.30. Vannacht had ik mijn wekker niet aangezet dus werd ik 2.30 wakker ipv 1.30 omdat de kleine honger had. Dat extra uurtje slaap was wel echt fan-tas-tisch dus ik denk dat ik met een week de voedingen van 01.30 en 05.30 samen ga voegen voor één voeding om 03.30. Dan zit ik op 5x kolven per dag.

Wanneer begint het werken weer voor jou? Zit dat er al aan te komen?

En vraag voor alle dames: waar slaapt jullie kindje snachts? Die van ons slaapt in de cosleeper bij ons op de kamer. Het leek ons slim dat wanneer mijn partner over 3 weken gaat werken we ook eens gaan oefenen dat hij snachts op zijn eigen kamer slaapt. Hebben jullie daar al ervaring mee? Lijkt me aan de ene kant fijn omdat de kleine een super lawaaierige slaper is dus dan hebben we snachts wat meer rust. Tegelijkertijd kan ik hem nu vanuit bed goed in slaap troosten in z'n cosleeper. Dat gaat een stuk minder makkelijk in zijn eigen kamer. Ook slaapt hij (heb ik het idee) nu ook al beter in de cosleeper snachts dan overdag nu in zijn bedje. Misschien omdat het dan nacht is, maar misschien ook omdat wij dan dichter in de buurt zijn? Al jullie ervaringen zijn dus welkom :)

7. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    @Sappie91 en natuurlijk alle andere dames; hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Onze kleine man is nu bijna 6 weken en ik vraag me inderdaad af hoe ik het slaapritme het best kan aanpakken. Want nu gaat hij nog volledig op zijn eigen ritme. Soms slaap hij volledig tussen twee voedingen, soms is hij klaar wakker, soms fifty fifty.

@Sappie91 leg jij de kleine op structurele momenten op zijn kamer in zijn bedje? Of wanneer hij moe wordt? Of pas wanneer hij in slaap is gevallen? Hier slaapt de kleine overdag vaak nog in de box (ik kan de trap niet vaak op vanwege mijn bekken). Ik zou hem hier ook graag tijdens de slaapjes in zijn bedje willen leggen, maar ben nog een beetje aan het stoeien hoe en op welk moment.

Snachts slaapt hij nog bij ons op de kamer. Ik heb er nog niet heel erg over nagedacht wanneer hij naar zijn eigen kamertje gaat, ik vind het voor nu ook nog wel makkelijk:rolleyes:

8. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    @Sappie91 echt niet lang, hooguit 1 a 1.5 week maar mijn productie liep ook enorm terug. Ik moest 4x kolven voor 1 flesje dus dat irriteerde me nog meer. Ik ben toen gaan powerkolven en heb fenegriek geslikt maar mocht niet baten. Omdat het zo terug liep moest ze wel wat vaker en sneller als normaal kv krijgen maar hier heeft ze prima op gereageerd. Wel af en toe vieze gezichtjes in het begin hahha. Ik vind KV echt een verademing maar ik hoop echt dat je het volhoud hoor want toen ze ziek was baalde ik zo erg dat ze geen borstvoeding kreeg, voelde me echt een slechte moeder. Je kan ook langzaam proberen 50/50 te doen zodat je minder kan gaan kolven maar je productie gaat dan denk ik wel sneller achteruit als je minder gaat kolven.

Jaa mis het ritme wel, hopelijk heeft ze het snel terug. Ze drinkt wel weer ietsjes meer.

Mijn kleine slaapt in de box beneden en ik slaap beneden om de bank omdat mijn vriend niet tegen de geluiden kan van de baby en ik vind het niet erg om beneden te slapen. Is me ook iets makkelijker met flesjes maken e.d. Wel laat ik haar af en toe dutjes doen in haar eigen kamer en dat doet ze ook goed. We willen binnenkort haar naar haar eigen kamer doen omdat ze vanaf 8 weken genoeg melatonine aanmaakt om goed zelf in slaap te vallen dus nu gaan we steeds vaker dutjes in haar eigen kamer doen.

9. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @Sappie91 hier geen goed voorbeeld helaas. Bij de oudste hadden we een appartement dus kon ze alleen bij ons op de kamer, de middelste hebben we het geprobeerd maar die heeft tot bijna 2 jaar bv gehad en kwam vaak nog snachts, dus die lag tot die tijd bij ons:oops: het is denk ik vooral een kwestie van uitproberen en kijken waar je je goed bij voelt. Hier blijft ze voorlopig bij ons, anders ligt ze bij haar zussen op de kamer en dat is niet lekker met nachtvoedingen. Overdag ligt ze soms boven, maar ze slaapt beter beneden, scheelt mij weer een paar keer trap lopen ook:roflmao:

10. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    @MvanM ik leg hem als hij moe is in zijn bed, maar ons kind slaapt ook echt heeeeel veel. Er is buiten voeden en verschonen om praktisch geen wakker tijd. Dus hij is (ergens) aan t slapen, wordt wakker omdat hij honger heeft en krijgt dan de fles, dan verschonen we hem en laten hem nog boeren en daarna is hij meestal al weer aan het gapen en wil hij slapen. Tussen 09.00 en 21.00 proberen we hem in zijn eigen bed dan te leggen en tussen 21.00 en 09.00 ligt hij in de cosleeper. We merken wel dat hij nu tussen 09.00-12.00 ongeveer wat meer wakker is dus dan hebben we hem bij ons in de woonkamer of ligt hij daar in de box. Vandaag heeft hij last van reflux dus heeft hij nog niet in z'n eigen bed gelegen terwijl het al half 3 is. Ik zou hem nu wel in z'n bed kunnen leggen maar hij ligt heerlijk in m'n armen te slapen en dat is ook wel even lekker voor ons allebei ;)

@xRMC 1,5 week is toch nog best een tijd. Zeker als je drie sessies deed over 1 flesje. Kan me voorstellen hoe frustrerend dat is. Ik heb nu zo'n 1,5 flesje per sessie en daar heb ik soms de moed al niet voor. Ben heel benieuwd hoe snel het terug gaat lopen als ik naar 4 sessies per dag ga. En wat fijn dat je dochter de kv zo goed heeft opgepakt! Dat je er zo serieus mee bezig bent maakt je sowieso een hartstikke goede moeder. Super vervelend dat je je toen ze ziek was weer niet goed voelde over de voeding. Ik vind dat je het knap doet en hoop dat je het zo blijft voelen.

@Mama8891 ik snap jullie ook heel goed met een appartement, lange tijd bv en de slaap van haar zussen! Het is natuurlijk ook wel heel gezellig om de kleine lang op de kamer te hebben.

Heel rot: de cosleeper stond de eerste 4 weken aan mijn kant van het bed en nu sinds 2 nachten aan de kant van m'n vriend zodat de kleine meer de andere kant op kijkt en mijn vriend wat troostmomenten kan doen snachts. Nu heeft de kleine sinds die twee nachten heel veel last van misselijkheid dus mijn vriend is de hele tijd mega on edge of hij moet overgeven of niet. Hij vindt dat kokkels geluid ook heel vervelend, terwijl ik het wat beter kan hebben. Hoop vanacht op wat minder reflux en misselijkheid, dan heeft mijn partner ook een wat betere nacht.

MvanM vindt dit leuk.
  11. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @Sappie91 die geluiden zijn idd heel naar. Hebben jullie de co sleeper iets schuin staan? Dat wil nog wel is helpen bij reflux.

12. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Ja hij staat al flink schuin, maar dat mocht niet baten. Vannacht heeft hij alleen kort na een voeding bij het verschonen wat terug gegeven en de rest ging het met slapen heel goed dus het waren (hopelijk) eerder gewoon twee slechte nachten. Vandaag gaat het overdag ook al weer helemaal prima. Hij ligt lekker in zijn bedje te slapen.

MvanM en Mama8891 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina