Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    Ik maak me ook overal zorgen om. Bijvoorbeeld dat ik (wij allen) hoogzwanger zullen zijn in de zomer

hoe doen de gene het die een vakantie op de planning hadden? Vervroegen, of annuleren?

Jootje91 vindt dit leuk.
  2. Jootje91

Jootje91 Actief lid

28 sep 2021
    371
    273
    63
    Jeetje, dat is ook niet fijn!
    Hopen dat deze zwangerschap niet zo belastend is voor jou. Helpt het niet om steeds kleine beetjes te eten?

3. Jootje91

Jootje91 Actief lid

28 sep 2021
    371
    273
    63
    Wij gaan ws helemaal niet meer. Partner moet vakanties jaar van tevoren doorgeven en vermoedelijk kan hij geen vrij meer krijgen. Onze vakantie in september vervalt nu. We hopen nu in deze uitzonderlijke situatie ergens dat hij in maart/april nog vrij krijgt. Dan hopen we nog naar Azië te kunnen.

Saar96 vindt dit leuk.
  4. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Daar zit ik nu dus over te denken ik denk dus na der verlof en dan lekker met kerst en oud en nieuw vakantie

Saar96 vindt dit leuk.
  5. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Hey t gaat wel heb voor nu t eerste trimester wat van de huisarts gekregen
    Ben wat rustiger ik werd gewoon gek van me eigen

Polly8917 en Saar96 vinden dit leuk.
  6. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel! Komt vast wel goed. De verloskundige zei dat ik opzich optijd ben en de vergrootte kans op een miskraam voornamelijk is als je de medicatie niet zou innemen of je niet weet dat je waardes verhoogd zijn.

Castientje, Polly8917 en Saar96 vinden dit leuk.
  7. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Dat vergeetachtige herken ik maar ik dacht dat het gewoon toeval was ofzo. Ik herken de hoofdpijn en buikkrampjes ook en dan voornamelijk voel ik veel lucht in mijn darmen.

Kun je niet overdag alvast dingen inslaan of zijn het steeds andere dingen waar je trek in hebt?

Saar96 vindt dit leuk.
  8. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je iniedergeval er iets voor gekregen hebt !!

lizziemelis vindt dit leuk.
  9. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Het hoogzwanger in de zomer zijn, maak ik me vooral druk om dat ik nu al niet tegen de hitte van afgelopen jaren kan laat staan hoogzwanger hahha.

Wij hebben vakantie rond augustus, we blijven dan in nederland. Ik persoonlijk geef liever het geld dan uit aan dingen voor de baby dan aan een vakantie omdat ik het ook prima vind om gewoon vrij te zijn en samen uit te rustten hahah.

Jootje91 en Saar96 vinden dit leuk.
  10. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    ik hoop het. Kleine beetjes eten helpt hier niet.. ik moet me er gewoon doorheen bijten. Voorheen hielp vanillevla een beetje. Misschien dat weer aanschaffen.

gelukkig ben ik niet de enige.. ik had gister bijvoorbeeld zin in iets koud en zoet waar ik van kan happen, maar moest geen ijs zijn. Ik wist zelf niet wat het wel moest zijn, nog steeds niet. Voorheen nooit last gehad van cravings. En nooit gehoord dat iemand het zo vroeg al had. Ben wel emotioneel, misschien ligt het daaraan.

11. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    Ik ben vandaag pas gestart met foliumzuur en zwangervitamine. Kan dat kwaad?

Hoelang gebruiken jullie het al? En welke?

ik heb voor nu het kruidvatmerk. Ik twijfelde heel erg of ik een groot merk zou nemen of de gewone.

Mama8891 vindt dit leuk.
  12. Polly8917

Polly8917 Actief lid

11 jan 2023
    121
    113
    43
    Vrouw
    Ik gebruik ook de multi zwanger van kruidvat, was prima gaf de verloskundige aan. Ik slikte het ongeveer 6 weken van te voren.

13. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    661
    725
    93
    Vrouw
    Vergeetachtigheid is normaal en gaat nog wel erger worden:roflmao:

@Saar96 vervelend he die cravings. Bij mijn oudste had ik het heel erg met vanille ijs van een bepaalde snackbar:rolleyes: en de jongste zuurkool:| op dit moment niet bepaald trek in iets, ik eet gewoon alles wat ik tegenkom:$

Krampjes zijn hier ook wel aanwezig, menstruatie achtig gevoel. Blijf het een rotgevoel vinden.

Qua vakantie, wij hebben in juli sowieso een bruiloft in Frankrijk en zouden daarna door naar Marokko. Dat zie ik alleen niet zitten hoogzwanger I.v.m. de afstand:eek: maar dat bekijken we ook pas na de eerste echo. Tot die tijd maar niet druk om maken

14. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    661
    725
    93
    Vrouw
    Ik ben begonnen vanaf de positieve test, ik neem davitamon smelt tabletten omdat ik die nog had staan van de vorige keer.

15. Polly8917

Polly8917 Actief lid

11 jan 2023
    121
    113
    43
    Vrouw
    Oh daar heb ik ook allemaal last van. :eek: Ben al, redelijk chaotisch van mezelf, maar nu vergeet ik ook alles (moet soms nadenken wat ik een dag geleden heb gedaan) en raak alles kwijt.. Met eten nog nergens last van.

Saar96 vindt dit leuk.
  16. Polly8917

Polly8917 Actief lid

11 jan 2023
    121
    113
    43
    Vrouw
    Gelukkig nog niks gepland, maar zouden een verre reis gaan maken in april/mei zou nog kunnen, maar wachten nog even met boeken.

Saar96 vindt dit leuk.
  17. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.588
    113
    Vrouw
    Zwangerschapsvitamine van de Kruidvat zijn vast prima hoor. Zou wel zorgen dat je het nu gewoon iedere dag neemt. Advies is om 4 weken vooraf te starten, maar daar heb je nu niets meer aan. Tot een aantal jaar terug werd het helemaal niet gebruikt, dus zou je er niet direct te druk over maken. Er zijn genoeg vrouwen die later beginnen omdat ze bv niet wisten dat ze zwanger waren.
    Een gebrek aan foliumzuur kan voor sluitingsdefecten zorgen, maar die ontstaan al vroeg in de zwangerschap.
    Ik weet er helaas iets meer van omdat bij onze vorige zwangerschap het kindje anencefalie had. Hierbij was het schedeltje niet gevormd en de hersenen niet goed ontwikkeld, ook een sluitingsdefect. We hebben de zwangerschap af moeten breken met 12 weken omdat het kindje niet levensvatbaar was. Foliumzuur geeft wat dat betreft ook geen garantie, want dat slikte ik toen al ruim 1,5 jaar. Nu heb ik sinds mei wel een hogere dosis namelijk 5 mg per dag, daarmee wordt de kans op herhaling weer verkleind omdat de kans op herhaling dus wel bestaat als je t al een keer gehad hebt....

18. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw

gelukkig is de dosis nu verhoogd, ik begrijp dat je zorgen maakt. Krijg je extra echo’s?

19. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.588
    113
    Vrouw
    Aanstaande vrijdag de eerste vroege echo in het ziekenhuis, dan 6.4 weken. Als die goed is ga ik mij aanmelden bij de verloskundige en ik denk rond de 9 weken weer wat inplannen. Dan nog de termijnecho waar we het meeste tegenop zien omdat dit beide keren slecht nieuws bleek. De 13 weken echo wordt een GUO in het LUMC ivm de vorige afwijkingen, mogelijk de 20 weken echo ook.
    De verloskundige had na de afbreking vorige keer gezegd dat we indien gewenst extra echo's konden inplannen ter geruststelling, als er geen indicatie was dan zou ze die wel verzinnen :roflmao: dus ik kijk even hoe het voelt. Misschien plan ik er anders 1 met 8 weken en met 9 weken in

Castientje, Jootje91 en Saar96 vinden dit leuk.
  20. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    pff ik begrijp dat het nu een onzekere periode voor jullie blijft en stressvol! Hoop dat de extra echo’s voor enige gerust stelling kunnen zorgen een beetje…

wij krijgen morgen trouwens een vervroegde echo om te kijken of alles in orde is, vorig jaar 3 miskramen achter elkaar gehad.. en morgen lijkt zo ver weg :cry:

Jootje91, Mama8891 en Wishfull123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina