Heb ik ookal aantal keer gehad heb ook al best last van m’n linker en rechter zij pijn aan m’n rug als ik aan t werk ben (zorg)
Ja die smaakt prima! Wat vervelend dat je ziek bent. Je weerstand is sowieso slecht als je zwanger bent. Heel veel beterschap!
Ik heb dat ook rechts gehad een paar dagen. Maar waren uiteindelijk mijn darmen. Heb vezels geslikt, paar keer wc en toen was het klaar.
Zelf heb ik vandaag gigantisch gespuugd. Opgestaan met megahonger. Iets gegeten en sindsdien was ik misselijk. Voel mij een vaatdoek van vermoeidheid. Komt echt niets uit mijn handen, totaal geen energie. Merk dat ik stress heb van het zwanger zijn en het niet leuk vind. Heb een andere interne baan sinds een paar weken. Het is intensief, kan niet thuiswerken en verre reistijd inclusief opleiding. In combinatie met dat ik me nu zo naar voel. Voel mij schuldig naar partner dat er niets uit mijn handen komt en ik maar een beetje op de bank lig. Het liefst wil ik met rust gelaten worden en op de bank liggen. Dan voel ik mij weer rot omdat we eindelijk zwanger zijn en we dus op een roze wolk moeten zitten. Pff, hormonen. Bah.
Jaa die hormonen Idd gaan allemaal zo veel heen en weer ! Heb t zelf ook heel de week gewerkt en ben gewoon op vandaag krijg ik niks uit handen en ik vind t prima rust voor ons is nu erg belangrijk wanneer het kan !
Je MOET helemaal niks, ook niet op een roze wolk zitten. Ik zou lekker toegeven aan je chagrijn en vermoeidheid, dan ben je er vast ook sneller weer bovenop. En als je je schuldig voelt tegenover je partner: die heeft ook een rol te spelen in dit alles. Misschien heeft hij er helemaal geen last van dat je even een vaatdoek bent, of verwacht die ook niet dat je iets uit je handen krijgt. Misschien vindt die het juist wel fijn om ook even voor jou te kunnen zorgen. Jij bent nu al het werk aan het verzetten en je partner wil daar mogelijk ook wel zijn of haar bijdrage aan leveren. Lekker een bankdag inplannen als je daar ruimte voor hebt dus! Wel spannend ook een nieuwe functie en zwanger. Is de functie iets wat je al langere tijd wilde?
Dat is wel echt balen dat je je zo slecht voelt! Herken het wel echt. Ik voel me ook lichtelijk depri door de zwangerschap. De paniek slaat vaak toe en genieten lukt niet. Ik heb ook geen energie. Als ik de boodschappen inruim moet ik daarna een uur bijkomen of slapen. Ik voel me ook echt schuldig maar ja er is niet heel veel aan te doen.
Ik snap de angsten ook allemaal! Ik zelf heb een angstoornis en sinds ik zwanger ben zijn m’n klachten wat heftiger geworden ik maak me 24/7 zorgen.. elk ding die ik voel bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap bv omdat ik krampjes heb en drukkend gevoel in de linkerzij.. om gek van me eigen te worden terwijl ik zo graag wil genieten
Ik heb ook "licht" last van een angststoornis, voornamelijk als ik niet goed in mijn vel zit speelt dit op. Ik weet niet of je priveberichtjes of iets kan sturen via dit forum maar als het kan mag je het altijd doen, misschien helpt het je als je herkenning vind. Ik vind het fijn om mijn zorgen te uitten bij mijn vriend en die trekt mij dan vaak weer terug in de realiteit.
Wat lief van jou! Ik weet niet of dat hoe rmogelijk is ? Ja sinds ik zwanger ben zijn m’n angsten heel erg aanwezig ik ga maandag toch maar weer bellen …
Volgens mij heb ik iets aangemaakt, geen idee of het gelukt is hahah. Ja door de hormonen en alles maak je je sowieso sneller druk.
Wauw herkenbaar verhaal! Ik heb ook sinds een paar weken een nieuwe functie.. Intensiever langere dagen en fulltime op kantoor. Ik zie het inmiddels niet meer zitten zeker niet als ik mij zo slecht blijf voelen als nu! Is jouw werkgever al op de hoogte? Ik wil het eigelijk pas vertellen als alles goed is, maar weet niet of het werk blijf trekken als ik mij zo voel. daarbij denk ik ook wij gaan dit maar een keer doen, dan wil ik al mijn aandacht richten op de zwangerschap. Vind het zo lastig. Ik kan nu nog terug naar mijn oude functie, maar als ik wacht tot 13 weken met vertellen is mijn oude functie waarschijnlijk ingevuld door iemand anders..
Ik zou als ik jou was gewoon voor jezelf kiezen en het aangeven. Als het voor jou beter is naar je oude functie te gaan moet je dat doen! Mijn werkgever is ook al op de hoogte omdat ik op een gedragsgroep werk dus moest dit ivm mijn/onze veiligheid. Het is nog extreemvroeg om te vertellen maar als jij elke dag met tegenzin na je werk gaat omdat het voor nu te intensief is denk ik dat je gewoon voor nu moet doen wat het beste voor je is. Zeker omdat je zegt dat je dit maar 1x wilt doen. Dan kun je beter terug na je oude functie en energie over hebben om wat meer te genieten van je zwangerschap.
Aaah wat naar dat je je nu zo voelt! Dat eerste trimester is ook gewoon erg pittig, maar hopelijk ga je je later beter voelen. Maar dat in combinatie met een nieuwe functie en lange reistijd maakt het natuurlijk wel extra zwaar. Dat je niet op een roze wolk zit is helemaal logisch, een zwangerschap brengt ook spanning met zich mee en misschien juist omdat het langer heeft geduurd. Het wordt hier eerder ook al gezegd: je moet helemaal niets en al helemaal niet op een roze wolk zitten verplicht Het enige wat je moet is proberen je rust te pakken waar dat kan. Dus dat betekent idd dat je vriend nu even een stapje harder moet misschien, hij krijgt daar straks iets heel moois voor terug. Ik merk aan mijn man juist dat hij het fijn vindt om mij het wat gemakkelijk te maken, zo heeft hij ook het gevoel wat bij te kunnen dragen. Hopelijk komt dat genieten echt nog wel als de eerste spannende periode erop zit. Zelf merk ik dat ik na de echo van van de week al wat afstand neem om mijzelf nog wat meer te beschermen. Genieten of een roze wolk zijn hier ook echt niet aan de orde, hopelijk komt dat ook nog
Weet niet of je het wilt delen, maar ik lees meermaals dat jullie dit maar 1x gaan doen. Ben benieuwd hoe het komt dat je daar zo overtuigd van bent
Goed van je om maandag even te bellen,vooral niet alleen mee rond blijven lopen. Dit hoor je best vaak en daar kun je gewoon goede begeleiding in krijgen. Hopelijk helpt dat je En hoe gaat t met t stoppen met roken? Hou je dat nog een beetje vol? Kan mij voorstellen dat de combi angst en stoppen met roken best lastig is...
Dat is echt heel begrijpelijk! Hopelijk komt alles snel goed en zeker na de weg die jullie al bewandeld hebben!
Wat herkenbaar. Precies dezelfde gedachten heb ik. Het voelt voor mij nu als mezelf elke dag naar kantoor slepen, de avonden en weekenden niks doen om het werken te kunnen volhouden. Hoe moet ik dit volhouden tot aan mijn verlof. Ook ik wil het pas vertellen na 13 weken, maar hoe dan als ik mij zo voel? Ik wil niet straks terugkijken op mijn zwangerschap met als kenmerk dat ik mijzelf naar mijn werk heb gesleept. Verlang zo naar de rust en duidelijkheid van mijn oude werk. Mijn nieuwe werk is qua inhoud en uitdaging echt heel leuk. Maar ik weet ook niet of ik dit wil blijven doen na mijn verlof aangezien parttime werken dan niet echt mogelijk is in combinatie met het reizen. Zoveel dilemma's. Ook de gedachten aan de teleurstelling van mijn nieuwe manager en opleider die super investeren in mijn toekomst.