Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Ja, ik moet misschien wel naar een andere groep ivm toch nog een stukje gevaar maar dat hoor ik volgende week.

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wat kunnen we onszelf gek maken hè. Bij mijn vorige zwangerschap had ik gigantische lage rugpijn en vanaf dag 1 een zeurend gevoel rechtsonderin. Aan die kant was blijkbaar mijn eisprong geweest. Juist toen ik geen buikpijn meer had, ging ik bloeden. Vorige tp had ik exact dezelfde klachten en een vaag tuurstreepje. Ik dacht door die pijn meteen dat het niet gelukt was. Dat heb ik deze keer echter ook gehad en het maakte me zoooo onzeker. Nog, als ik het weleens voel. In mijn hoofd heb ik het gelinkt aan de miskraam, maar dat slaat realistisch gezien nergens op want het hoorde toen en nu gewoon bij de zwangerschap. De krampen toen het vruchtje los kwam, zaten ook door heel mijn buik en toen werd mijn onderbuik echt even hard een paar keer. Die krampen waren overigens helemaal niet zo pijnlijk. Dat houd ik mezelf nu maar voor.

Ik herken het dat die vragen confronterend kunnen zijn. Bij onze tweede hebben we het alleen mijn moeder verteld, zij moest op onze oudste passen tijdens de tp haha! Pas na de 1e goede echo hebben we het de rest verteld, ik was toen 8 weken zwanger dus ook nog vrij vroeg. De echoscopist zei dat het mocht, het hartje klopte en er was nog maar een minimale kans dat het mis zou gaan nu we dat gezien hadden. Helaas heb ik in september meegemaakt dat het dus wel kan en toen hadden we het juist stil gehouden. Voor alles is wat te zeggen en iedereen moet doen waar diegene zich het fijnste bij voelt. Ik vind het fijn dat onze naaste omgeving het weet, ze zijn zo betrokken en lief.

Ik heb met 10 weken de 2e echo, maar wil het pas echt volledig bekend maken als de nipt goed is en we de 13 weken echo gehad hebben. Als ik het tot die tijd verborgen kan houden op werk tenminste, ik groei al behoorlijk door mijn darmen haha! En mijn borsten passen niet meer in mijn bh :roflmao:

Wishfull123, Saar96 en Castientje vinden dit leuk.
  3. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Ze gingen in overleg dus dat hoor ik nog !

4. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Zeker weten !

xRMC vindt dit leuk.
  5. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Meiden tips voor misselijkheid
    Ik kan geen normaal eten meer verdragen
    De geur van de koelkast doet me overgeven zit alleen nu aan de kaakjes of beschuit maar moet mezelf echt dwingen tot eten

6. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Geen idee of het ook werkt als je misselijk ben van zwangerschap maar als ik buikgriep had en alles eruit spuugde
    Cola even 20-30 seconde in de magnetron en elke keer een thee lepeltje, dan komt je maag tot rust. Dus geen grote slokken

Castientje vindt dit leuk.
  7. Castientje

Castientje Actief lid

13 jan 2023
    130
    105
    43
    Vrouw
    Bij mij helpen kleine slokjes cola ook bij buikgriep. Ik las in een andere topic dat melk of vla ook nog wel eens kan helpen.

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @lizziemelis Tip tegen misselijkheid is idd cola. Melkproducten kunnen het ook verergeren, maar vla vind ik zelf wel altijd lekker als ik niet in orde ben!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier heel dubbel nieuws. Ik had even na twaalven een flinke bloeding. Zomaar uit het niets. Dikke paniek, ik bloedde echt hevig. Ik mocht meteen naar het ziekenhuis komen. Ik had gelukkig de beste arts die er rondloopt en hij ging direct op zijn doel af. Het kindje in wording met een prachtig knipperlichtje kwam direct in beeld. Het loopt zelfs 4 dagen voor in groei, maar dat zegt nu nog niet zoveel. Wel dat het er heel goed uitziet, maar ik heb dit eerder gehoord. Ik durf er niet in te geloven dat het dit keer anders zal gaan, al was hij echt positief. Hij heeft alles nagekeken, maar kon helaas niet ontdekken waar het bloed vandaan kwam. Waarschijnlijk wel echt uit mijn baarmoeder helaas. Nu mag ik deze week zelf kiezen wat ik wil, zo min mogelijk bewegen of niet. Er zijn geen richtlijnen. Over een week heb ik weer een echo. Laten we hopen dat het kwartje dit keer wel onze kant opvalt...

10. Saar96

Saar96 Lid

24 jun 2022
    57
    60
    18
    Vrouw
    wow dat is schrikken zeg! wel een geruststelling om te zien dat alles in orde is. Wat ga je doen? Wat zegt je gevoel?

11. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Jeeeetje wat een rollercoaster. Prachtig dat het er zo goed uit ziet op de echo maar zou het ook zo spannend vinden als je plots bloed verliest. Bloed je nu nog steeds of is dat gelukkig gestopt?

12. Castientje

Castientje Actief lid

13 jan 2023
    130
    105
    43
    Vrouw
    Wat schrikken zeg. Snap dat je onzeker bent na je eerdere ervaring. Wel fijn dat de arts zo positief was en dat het er verder wel heel goed uit ziet! Wie weet gaat alles dit keer wel gewoon goed. Ik ga voor je duimen.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Saar96, ik ga niet helemaal niks doen, maar wel heel rustig aan. Geen dingen tillen ofzo.

@Sappie91, het bloeden is gestopt. De arts hield een gaasje tegen mijn baarmoedermond aan en toen zat er gelukkig al niet zo heel veel bloed meer aan. Bij mijn miskraam stopte het niet. Ik hoop echt dat het hierbij blijft, maar echt gerust erop ben ik nog lang niet...

Saar96 vindt dit leuk.
  14. sophiejacoba

sophiejacoba Actief lid

29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Lieve dames, ik heb vandaag het vruchtje verloren en na contact met de verloskundige hierover en een echo heb ik officieel het bericht gekregen dat ik een miskraam heb gehad.
    Ik wens jullie allemaal zorgeloze zwangerschappen toe en hopelijk worden er hele mooie kindjes geboren. Succes deze maanden!

15. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Dat is schrikken zeg!! Wel heel fijn dat alles even goed nagekeken is. Misschien gewoon een adertje die gesprongen is omdat het beter doorbloed is?

16. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Dat meen je niet!!! Wat erg! Ik wens je echt heel veel sterkte!! En een dikke knuffel!

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #537 Doortje25, 31 jan 2023
    Laatst bewerkt: 31 jan 2023
    Uitgerekend 16 - 30 september 2023♡

15 september
    Castientje - 35 jaar - 1e kindje
    16 september

17 september

18 september
    Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje

19 september

20 september
    Doortje25 - 37 jaar - 3e kindje

21 september

22 september
    Jootje - 32 jaar - 1e kindje

23 september

24 september

25 september

26 september
    Polly8917 - 32 jaar - 1e kindje

27 september

28 september

Lizziemelis - 28 jaar - eerste kindje

29 september

30 september

xRMC - 25 jaar - 1e kindje
    Saar96 - 26 jaar - 3e kindje (1e samen)

Afspraken:
    Februari
    3-2 Wishfull123 - tweede echo
    7-2 Doortje25 - tweede echo
    8-2 Polly8917 - eerste echo
    8-2 xRMC - eerste echo
    3-2 Saar96 - 6wk echo
    13-2 Sappie91 - eerste echo
    15-2 Jootje - eerste echo
    15-2 lizziemelis - eerste echo

In liefdevolle herinnering
    Sophiejacoba

------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------

HOE PAS IK DE LIJST AAN?

- Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'

18. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Nou dat is wel een belangrijk verschil met je miskraam! Ik hoop enorm voor je dat je arts gelijk heeft en alles op z'n plekje blijft zitten :oops:

19. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Wat enorm verdrietig! Heel veel sterkte. Hoe voel je je er onder?

20. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Nee wat erg pff !!! Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel

Deel Deze Pagina