De verloskundige zei dat het heel zeldzaam is dat er wat uit de nevenbevindingen komt. In mijn omgeving heb ik meegemaakt dat er wat uit de nevenbevindingen kwam. Dikke stress natuurlijk, maar moeder bleek die 'afwijking' ook te hebben zonder enige klachten. Daarom denk ik dat het ook heel veel onrust kan geven die niet altijd terecht is. De nipt is vanaf april gratis inderdaad, ik heb t idee dat veel zwangeren er toch gebruik van maken...
Ja, omdat er voor die 120 dagen nog geen "ziel" in de baby geblazen is volgens mij. Ik weet de regels ook niet zo goed heel eerlijk gezegd omdat het niet mijn geloof is. Ik denk dat we gewoon open en eerlijk een gesprek moeten voeren met de verloskundige en er dan wel uitkomen.
Haha mijn man vindt een meisje juist leuk Maar de jongens zijn aan beide kanten ik de familie wel in de meerderheid, dus ben heel benieuwd!
Dan is het wel heel spannend ja! Ik ben ook benieuwd hopelijk kun je het tijdens de 13 weken echo al zien!
Aankomende woensdag! Ben deze dinsdag namelijk geweest dus vond dit weekend iets te vroeg, en ben woensdag 9 weken!
Dit idd! Ik wilde het juist wel hoor maar de VK zei ik zou het persoonlijk niet doen omdat er ook dingen uit kunnen komen waardoor je je onnodig druk gaat maken. En ergens moet ik er gewoon op vertrouwen dat het goed komt. Enige wat spannend is dat mijn moeder haar zus een chromosoom afwijking had, die zou maar 4 worden maar is 43 geworden. Had wel een soort downsyndroom. Maarja dat kunnen ze met de NIPT volgens mij wel zien.
Wat grappig, hier dezelfde combinatie. Wij doen de nipt niet, wel de 13 en 20 weken echo. Ook wij zullen niet snel de zwangerschap afbreken.
Zijn jullie al aangekomen in gewicht? Ik krijg wel al een buikje, vooral in de avond is het echt wel al zichtbaar. Maar toch pas 0,5 kg aangekomen...
Ik heb eerlijk gezegt al lang niet op de weegschaal gestaan . Een buikje heb ik wel al sinds week 5 ongeveer, maar wel echt een darmenbuik.
Ik ga nog wel overleggen natuurlijk, maar heb er even goed over nagedacht en ik ga ook de nipt zonder nevenbevindingen doen. De nipt was tijdens mijn eerdere zwangerschappen zowel niet gratis als überhaupt niet beschikbaar. Wat dat betreft vind ik de vooruitgang wel goed, maar denk ik ook dat je reëel moet blijven. Er is tegenwoordig zoveel wat ze kunnen opsporen, maar moet je wel alles willen weten? @xRMC Die 13 en 20 weken echo, en zeker een GUO, tonen het ook echt wel aan indien er echt iets mis is. En zeker als je nog onder de 35 bent, is er minder kans op afwijkingen. Volgende week maandag moet ik naar het ziekenhuis voor de intake en een termijnecho bij de verloskundige. Ben benieuwd. Bij mijn jongste had ik geoefend in het lezen van de nub en was ik er heel goed in. Ze had een meisjesnub en de echoscopiste bevestigde dat ook, maar zei lachend dat ik er niet vanuit mocht gaan dat het een meisje was. Bij haar klopte de nub. Ben benieuwd of ik het bij dit kindje kan zien. Ik zou het liefste helemaal niet weten wat het is, ik heb ook geen voorkeur. Mijn man en oudste dochter (en iedereen om mij heen) zijn alleen veel te nieuwsgierig haha. Dus niets weten is geen optie. Mijn man denkt een jongen, mijn gevoel zegt een meisje. Ik zat er bij mijn vorige zwangerschappen ook niet naast, afwachten of ik nu ook weer gelijk krijg! Mijn oudste dochter is met mijn vriendin de gender reveal aan het regelen. Erg schattig. We hebben hem op 8 april, hij kan maar vast staan
Ik heb 's avonds echt een buik staan, poeh. Mijn jongste zei laatst 'Mam je buik is echt dik!' Ik was al aangekomen door de vorige zwangerschap, plotselinge medicatiestop en de hormonen. Nu blijft het stabiel. Wel houd ik sinds deze week in mijn gezicht veel vocht vast. Heel apart. Schrik ervan als ik in de spiegel kijk, normaal had ik dat pas op het eind haha! Blij als ik volgende week weet wat mijn bloeddruk is, ben bang dat 'ie nu alweer aan het stijgen is.
Ik heb niet het idee dat ik al iets ben aangekomen. Ook nog geen buikje zichtbaar, broeken beginnen wel oncomfortabel te zitten. Heb ook al even niet meer op de weegschaal gestaan, maar is een gevoel. Wij gaan voor de NIPT met nevenbevindingen is nu de insteek. Maar wil ook graag nog informatie hier over van de verloskundige. Woensdag hebben we onze intake
Hier sinds begin van de middag ineens behoorlijk bloedverlies, geen krampen. Liep buiten en voelde t zo stromen Verloskundige gebeld, zij hebben geen echoapparaat. Ziekenhuis gebeld, moet morgen om half 9 terugbellen om de afspraak van woensdag naar morgen te verplaatsen
Ah nee! Wat rot ook dat je tot morgen moet wachten.. verlies je veel? Sterkte, ik ga heel hard voor je duimen!♡
Pff dat meen je niet, wat heftig! Ik vind het ook een beetje schandalig dat ze je tot morgen laten wachten. Hopelijk is morgen alles goed!!