Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    @Muisjepluisje @Doortje25 wat een prachtige kamers. Vind jullie behang allebei fantastisch! Heel cute :D

Wij hebben afgelopen weekend de commode en box opgehaald en het bedje is bijna helemaal geverfd nu. Begint ook hier ergens op te lijken!

@xRMC dit klinkt als je reinste zwangerschapsdiscriminatie. Zou hier hele heldere afspraken over maken met de arbo arts en bij je manager aangeven dat je geen opmerkingen meer over je zwangerschap wil horen. Het kan ook echt anders: mijn MT lid zei als een van de eerste dingen zodra ik had gezegd dat ik zwanger was: "Weet je dat je nu recht heb op extra pauze? Gewoon gebruik van maken hoor!"

2. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Fijn dat het bij jou nu ook ergens op begint te lijken! Ben benieuwd als al onze kamertjes af zijn.

Ja, ik had een hele fijne teammanager maar die is sinds april weg en nu is zij er. De collega van wie ik de informatie heb heeft gevraagd of ik het niet wil zeggen ivm haar voor het blok zetten dus dat is lastig. En ik ga morgen zeker aangeven bij de bedrijfsarts dat ik de gang van zaken echt niet prettig vind. Ik zit er ook over te denken de vertrouwingspersoon in te schakelen maar eigenlijk heb ik daar allemaal geen zin in en wil ik gewoon rust.

Wat fijn dat ze bij jou zo goed er mee omgaan!!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @xRMC ik had een hele nare interimmer. Nul begrip voor mijn afwezigheid tijdens mijn miskraam die niet uit zichzelf kwam en vervolgens nul begrip voor de complicaties die ik tijdens deze zwangerschap heb. Niets waar ik enige invloed op heb, maar hij vond het allemaal maar overdreven. Uiteindelijk wilde hij me van de formatie afhalen vanwege mijn zwangerschap en omdat ik na de zomer toch met verlof ben. Ik moest nog maar zien of en hoe ik terug zou komen. Onzin natuurlijk aangezien dit allemaal zwangerschapsgerelateerd is en ik normaal gewoon met veel plezier, passie en bevlogenheid mijn werk doe. Je hoeft het maar aan de ouders en kinderen te vragen en je krijgt een hele lofzang haha, maar daar wilde hij niets van weten. Ik moest eruit volgens hem.

Gelukkig had en heb ik de bedrijfsarts volledig achter me staan. Zij heeft aangegeven dat ik de bond, HR en de vertrouwenspersoon in moest schakelen. Omdat ik dat laatste zelf ben, dan de MR. Uiteindelijk kwam het niet zover omdat ik alleen maar het woord zwangerschapsdiscriminatie hoefde te laten vallen en door de bond heel goed geinformeerd was over mijn rechten. Sinds 3 weken is hij weg en heb ik een nieuwe directeur waar ik volgende week kennis mee ga maken. Hij is nu al meer betrokken dan de interimmer. Dit schooljaar (en dus voor de bevalling) ga ik niet meer werken, heb er ook echt wel een knauw van gekregen, maar heb wel vertrouwen er in dat deze man veel menselijker is.

Ik weet dat je er geen zin in hebt, dat had ik ook niet. Je moet voor iets strijden waar je gewoon recht op hebt, maar wat ze doet mag echt niet dus ik zou in ieder geval de vertrouwenspersoon op de hoogte stellen zodat er iets op papier staat. Ook even heel duidelijk afspreken met de bedrijfsarts wat er in het verslag komt. Dit zorgt voor veel te veel stress waardoor je straks helemaal uitvalt en dat moeten ze toch niet willen. Succes!

4. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Pff dat is ook echt een vervelende vent dan! Wel heel fijn dat je goed op je strepen hebt kunnen staan en voor jezelf bent opgekomen! En fijn dat die nare man weg is en er een veel fijnere voor in de plaats is gekomen.

Ik ga morgen het gesprek afwachten en ik hoop dat deze bedrijfsarts erg fijn is. Mijn vorige gesprek had ik met de verpleegkundige omdat de bedrijfsarts morgen dus pas kon.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Maar de vpk had ook gewoon een goed verlag kunnen maken. Ik spreek nu alleen nog de vpk en zij is heel duidelijk in haar brieven. Scheelt dat ze jaaaaaren op de poli verloskunde in het zh gewerkt heeft en precies weet hoe of wat. Ik hoef ook niet meer terug naar de bedrijfsarts. Uwv heeft inmiddels ook de ziektewetuitkering overgenomen, scheelt mijn werkgever weer een hoop kosten.

Succes morgen!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Muisjepluisje nogmaals een hele fijne vakantie gewenst! Ik ben lichtelijk jaloers haha! Geniet ervan!

Muisjepluisje vindt dit leuk.
  7. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Ja scheelt wel dat ze weet hoe het allemaal kan gaan tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat de bedrijfsarts meedenkend is. Collegas gaven gister aan dat ik me extra moet aanstellen en verdrietig moet doen omdat hun ook zien dat ik weinig aan mezelf denk en hun niet in de steek wil laten. Ben benieuwd straks. Uwv heeft mijn 40% ook overgenomen dus snap al helemaal niet waarom ze zo dwars is mijn teammanager.

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoe is het gegaan?

9. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Ja best goed. De bedrijfsarts had erg veel interesse in mijn en de baby haar welzijn. Hij vroeg zelfs hoe de 20 weken echo was geweest en alles. Hij heeft alles netjes op papier gezet zelfs de kleinste dingen zodat de teammanager niet moeilijk kan gaan doen. Hopelijk houd ze zich hier aan, ik heb haar nog niet gesproken.

Doortje25 en Wishfull123 vinden dit leuk.
  10. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    Hey meiden
    Hoe gaat t met jullie.. lang geleden hè
    Hier is de Hg nog steeds horror en aan de sondevoeding volledig bedlegerig morgen 23 weken zwanger krijgen trouwens een jongentje babynkamer is al klaar ! En jullie? verder zit ik bij de pop poli in t ziekenhuis omdat door de hg ik een grote psychische klap heb gekregen en erge angst en paniek ervaar helaas ook naast die kwalen een enorm lage bloeddruk die niet omhoog te halen is en veel last van hartkloppingen voornamelijk in de nacht zo tobben we wat door
    Liefs melissa

11. lizziemelis

lizziemelis Actief lid

10 aug 2022
    264
    146
    43
    Vrouw
    De babykamer

Bijgevoegde bestanden:

Polly8917, Doortje25 en xRMC vinden dit leuk.
  12. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Hey, wat leuk dat je weer iets plaatst, vroeg me vorige week nog af hoe het met je zou gaan.
    Wat een hel zwangerschap heb je zeg, snap dat het psychisch ook een hele klap is! Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt!

Wat een mooie babykamer!

13. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Ha Melissa, wat fijn om wat van je te horen! Ik vroeg me ook al af hoe met je en de HG ging. Klinkt pittig nog steeds zeg. Maar je hebt volgens mij hartstikke goede zorg! Gefeliciteerd met jullie aanstaande jongetje, het is een blauwe lijst. Hier verwacht ik ook een jongen. En wat knap dat jullie babykamer al helemaal af is! Je bent ruim over de helft van de zwangerschap. Houd vol en voor je het weet heb je je baby in je armen en is de sondevoeding verleden tijd. We denken aan je!

14. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.588
    113
    Vrouw
    Hey wat fijn wat van je te horen. Ook hier geregeld aan je gedacht.
    Wat heb je het zwaar en kan mij helemaal voorstellen dat je daar psychisch een flinke klap van krijgt.
    We zijn inderdaad over de helft en kunnen gaan aftellen, hopelijk geeft dat je ook iets rust... Deze tijd gaat voorbij en gelukkig krijg je goede hulp.
    Wat een ontzettend leuk kamertje hebben jullie gemaakt ❤️

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Fijn wat van je te horen @lizziemelis! Naar dat je nog steeds last hebt van HG, je zal het je vast zo anders hebben voorgesteld voordat je zwanger werd. Goed dat je hulp hebt en dat jullie kleine kanjer wel gewoon lekker doorgroeit! Je bent over de helft meis, hopelijk mag je je deze zwangerschap ook nog even wat beter voelen. Prachtig kamertje trouwens!

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Woehoe 24 weken vandaag! Uk is 'levensvatbaar' en gaat er nu toe doen voor de medici! Hopelijk blijft hij nog een tijdje zitten, maar het voelt wel als een mijlpaal! Volgens mij viert hij zelf ook een feestje daarbinnen want hij is een partij druk! :roflmao:

D4YC, Wishfull123, xRMC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Fijn om wat te horen! Heftig wel hoor meis, hoop dat het misschien toch nog enigzins opknapt en je er ook nog kan van genieten. Heel leuk kamertje trouwens!!

18. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.077
    4.588
    113
    Vrouw
    Ja fijne mijlpaal he! :)

19. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.365
    1.157
    113
    Vrouw
    Ik was trouwens afgelopen maandag weer bij de verloskundige en haar doppler was kapot, toen moest ze een echo maken en vroeg of ik dat erg vond :roflmao::roflmao:. Nee tuurlijk vind ik dat niet erg. De baby was aan het spelen met de navelstreng. Alles was weer goed alleen liep mijn baarmoeder 1 week voor. Die was 22cm dus 1cm te hoog zei ze maar was verder geen probleem alleen even in de gaten houden.

Bijgevoegde bestanden:

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Woehoe mijn suikertest was goed! Hij was 2 uur na het drankje zelfs lager dan nuchter voor het drankje. Dat verklaarde ook waarom na nog een half uur later het zweet me uitbrak, hij zat na 2 uur al precies op de grens van wat 'ie mocht zijn. Ik moest nog even naar de gyn en dacht ik eet daarna wel. Oeps haha! Bij de gyn was alles ook goed. Bloeddruk lijkt iets te stijgen, maar nog netjes binnen de marges. Hartje klonk perfect en ook de groei van mijn baarmoeder was netjes. Over 3 weken terug om bloed te laten prikken om te kijken of ik geen antistoffen maak tegen deze uk en vanaf dan krijg ik ook regelmatig een groeiecho.

Wishfull123 en xRMC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina