Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Lief dat je er naar vraagt, mwah het slapen blijft gewoon echt dramatisch. Ben vrijdag wel nog thuis gebleven. Nu mijn laatste week werken en dan tot januari verlof, hele bizarre gedachte hoor! Die onderrug is zo herkenbaar, zit bij mij ook om de haverklap een zenuw knel waardoor het ook naar mn been straalt, heerlijk gevoel:o:

Ben benieuwd of je ijzer inderdaad al gestegen is!

Mama8891 vindt dit leuk.
  2. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    @mamma8891 Heb je nog dingen in je vluchtkoffer waarvan je denkt 'dit heb ik echt nodig'?
    Mijn vluchtkoffer is ook zo goed als klaar, alleen nog wat extra lange pyjamashirts/jurken en mijn goinghome outfit alleen die wil ik nog aan :roflmao::roflmao:.

Ik had trouwens op ali express zo'n peri bottle besteld, lijkt me ideaal.

Wat vervelend van je onderrug en bekken! Hopelijk zijn je waardes wat beter en gaat de moeheid nog wat weg voordat je moet bevallen!

@Muisjepluisje Goed dat je vrijdag ook nog thuis gebleven bent. Het laatste weekje nog even strijden en dan genieten van je welverdiende verlof!

Ik word elke nacht nu meerdere keren wakker van menstruatiekramp in mijn buik en soms pijn in mijn onderrug. Ik denk dat het mijn darmen zijn aangezien die helemaal in de war zijn. Ik heb wel nieuwe medicatie gehad voor maagzuur en tot nu toe werkt dit goed.

3. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Die kramp kan ook indalen zijn he! Welke heb jij precies besteld, heb je een linkje of naam?

En hebben jullie een lijstje van de vluchtkoffer? Ik zou niet weeeeeten wat ik allemaal mee wil/mee moet als ik toch naar het ziekenhuis ga uiteindelijk.
    Ik dacht bestel even een extra lange oplaadkabel voor me iphone, sjonge wat zijn die duur zeg:confused:

4. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Ja ze is al deels ingedaald, maar ik merk ook een beetje verlichting als ik wel naar het toilet kan dus ik denk dat het misschien een combi is.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €3,60 57%OFF | 1 Stuks Moeder Ondersteboven Peri Fles Voor Postpartum Verzorging Originele Wasmachine Voor Perineale Draagbare Bidet Herstel En Reiniging Na
    https://a.aliexpress.com/_EzPlVnd

Dit is het linkje. Ik heb trouwens ook een mini waaier besteld voor tijdens de bevalling. Echt heel fijn en doet het ook goed.
    Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €2,86 62%OFF | Zomer Handheld Kleine Ventilator Handig Opvouwbaar Usb Oplaadbare Desktop Outdoor Sterke Wind Multi Range Verstelbare Kleine Ventilator
    https://a.aliexpress.com/_EwQvtxH

Verder heb ik kleding voor de baby, een aantal setjes omdat ze sowieso moet blijven alleen weet ik niet hoelang. Kleding voor mij, voedingsbh, ondergoed, speentjes voor de baby, hydrofieldoeken in verschillende maten, sokjes mutsjes enzo, douche/makeupspullen, oplader, euromuntstuk. Dekentje voor de baby, Verder hebben ze alles in het ziekenhuis zoals kraamverband en luiers enzo.

Moet alleen nog een tas voor mijn vriend klaarmaken met wat extra kleding en douchespullen.

Ja, ik haal gewoon alles zo goedkoop mogelijk, ook een extra lange oplader bij de action gehaald.

Muisjepluisje vindt dit leuk.
  5. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @Muisjepluisje balen dat het slapen zo dramatisch blijft.. Al is het wel heel herkenbaar. Succes deze week!

@xRMC nee niet echt bepaalde dingen. Het scheelt dat wij nog geen 10 min van het ziekenhuis af wonen dus mocht ik echt nog wat nodig hebben kan ik mijn man snel naar huis sturen. Al hoop ik hem helemaal niet nodig te hebben en gewoon thuis te kunnen blijven:)

Een peri bottle is handig, Al doe ik het met een gewoon flesje. Vooral de eerste dagen heb je met een beetje pech veel water nodig :|
    Krampen zijn wel echt vervelend. Ik moet sinds we thuis zijn juist heel veel naar de wc, in het begin schrok ik er van want zo begon het bij de jongste. Maar tot nu toe geen tekenen die daar op wijzen gelukkig.

@Muisjepluisje hier een link https://www.naviva.nl/onze-kraamzorg/je-bevalling/checklist-vluchtkofferziekenhuistas/

Vergeet jullie ziekenhuis pasje niet:o:

Ik ga deze week nog wat laatste spullen halen samen met mijn zusje. Zij is in november uitgerekend dus dat is wel leuk.

Verder ben ik heel benieuwd naar hoeveel uur kraamzorg we daadwerkelijk gaan krijgen. Ik heb recht op 49 uur, maar ze wisten niet zeker of ze dat konden geven, het ligt er een beetje aan wanneer ik beval. Ik hoor het pas als ze komen. Dus fingers crossed dan maar.

6. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    Ja zeg dat wel! Ik schrok ook van de kosten. Vanaf januari zijn we van plan. Met nog wat vakantie dagen en ouderschapsverlof konden we het tot het einde van het jaar rekken.

@Muisjepluisje zorg goed voor jezelf. Jouw lichaam geeft het niet voor niets aan. Ik snap wel heel goed dat het lastig is om het zo op werk Hopelijk lukt deze laatste week nog. Ik ga trouwens ook de vluchtkoffer paklijst van onze kraamzorg gebruiken. Dat staa

@Mama8891 hier gaat alles goed. Donderdag weer een groeiecho wat de klein groeit toch wel erg hard.
    Bij ons bleef het inderdaad ook nog even afwachten hoe druk het bij de kraamzorg ging zijn om te kunnen zien of ze alle uren wel kunnen bieden. September is schijnbaar een drukke baby maand.
    Hoe gaat het verder met de keuken? Krijg je het een beetje gehandeld?

Hier komt de dakkapel pas begin september. Dus de kleine moet ook nog even blijven zitten. Maar de menstruatie-achte krampen zijn wel herkenbaar.

Muisjepluisje en Mama8891 vinden dit leuk.
  7. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @MvanM te hard groeien is idd ook niet fijn. Hopelijk valt het mee. Ik heb volgende week maandag ook weer een groeiecho, al ben ik benieuwd of ze veel kunnen zien aangezien ze al diep ingedaald is:roflmao:

Keuken beginnen ze de 28e pas mee, ben al wel bezig kastje voor kastje te kijken wat er weg kan. Als goed is zijn ze 1 september klaar, dan ben ik precies 37 weken dus het zou net moeten kunnen haha
    Hopelijk blijft jullie kleine zitten tot dat de dakkapel geplaatst is, zou wel het fijnst zijn.

MvanM vindt dit leuk.
  8. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Ja dat is handig, ik woon ook dichtbij het ziekenhuis maar als ik mijn vriend wat moet laten halen dan gaat het niet goedkomen denk ik :roflmao:.

Ja de krampen zijn verschrikkelijk, heb ook een aantal keer gedacht van oh nee het begint.. Terwijl ik helemaal niet weet hoe dat voelt ofzo maar het deed echt pijn. Vandaag ook enorm veel kramp in mijn rug. Veel plassen is ook vervelend en als het zo begon bij de jongste snap ik dat je schrikt!

Wat leuk dat jullie 2 maandjes schelen qua uitgerekende datum en samen zwanger zijn!

Hoop voor je dat je gewoon de 49 uur krijgt! Ik heb ook recht op de max alleen aangezien we toch in het ziekenhuis moeten blijven gaat dat van de uren kraamzorg af.

@MvanM Hopelijk valt de groei mee! En hoop voor je dat de dakkapel optijd klaar is zodat je niet in de troep zit als je net bevallen bent.

MvanM vindt dit leuk.
  9. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Gister de laatste maandag “ooit” gewerkt want na mijn verlof word dat mijn vrije dag, heeeeel fijn idee:D

En morgen lekker dagje vrij en dan om 19.00 de groei echo en de bevalling bespreken. Vannacht kwam mijn vriend thuis om 02:00 dat was even dramatisch, geen oog meer dicht gedaan. Dat snurken he lijkt wel met de dag erger te worden:| Maar goed ben blij dat hij heelhuids thuis is, hij was gister in dat pretpark in Duitsland en stond vooraan in de rij toen dat ongeluk gebeurde in die attractie dus thankgod is het hem niet gebeurd!

Echt aftellen nu, vandaag donderdag en vrijdag nog en dan zit het erop. Ik twijfel enorm of ik iets meeneem vrijdag, een leuk taartje met muisjes etc is echt keiduur allemaal en ben zelf niet echt ‘s werelds beste bakker:o: Jullie nog ideeën?

10. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Hoe was je groeiecho?

En morgen je laatste dagje! Succes. Ik had uit de diepvries mini tompoucjes gehaald een paar doosjes aangezien ik veel collegas/clienten heb en daar roze muisjes op gedaan. Viel goed in de smaak en koste me niet veel.

Oh eng zeg van het attractiepark, bah! Gelukkig is alles goed afgelopen.

Hoeveel afspraken hebben jullie nu bij de verloskundige/gyn? Ik vind het heel raar dat ik pas over 2 weken weer op controle moet en de vorige controle 2 weken geleden was. 4 weken geen controle lijkt me erg lang in dit stadium van de zwangerschap. Ik heb het ziekenhuis gebeld en hun zeggen gewoon nee de gyn zei over 4 weken dus doen we dat.

11. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ging niet heel soepel, meneer lag weer eens in de meest onmogelijke houding.. Ze kwam nu uit op 2400 gram maar 31 augustus gaan we hem toch even overdoen icm de liggingsecho. Wat wel heel leuk was is dat de VK gewoon verbaasd was over de hoeveelheid haar die hij nu al heeft, dus wij krijgen geen kale baby:o:

Jaaa morgen nog 1 dag knallen en dan verlof! Heb uiteindelijk gewoon taart gekocht vind het helemaal prima hahahah. Ik heb vandaag ook ineens wat dikkere voeten/enkels dus ga vocht vasthouden, had ook vandaag op kantoor in de middag me schoenen uit omdat ik ook voetpijn had, snap nu wel waarom ja:o:

Ik heb komende week geen afspraak maar die week erna gewoon elke week controle (hartje, voelen, bloeddruk) Inderdaad wel gek ja, misschien vanaf 36 weken wel wekelijks?

xRMC vindt dit leuk.
  12. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Hahah lekker eigenwijs! Goed gegroeid! Hahah leuk zeg dat ze dat kon zien.

Ja begint ook weer warmer te worden dus misschien dat je daarom ook wat meer vocht vasthoud. Ik hou alleen vocht vast in mijn tenen:roflmao:.

Ja ik vind het ook raar maar ik ga morgen nog een keer bellen, ik wil gewoon dat ze even weer alles checken. Ik voel haar goed maar toch met de diabetes en alles vind ik het fijner als ze af en toe eens checken hoe het met haar is.

13. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    @xRMC Bij mij is de controle vanaf week 32 ook om de twee weken en straks vanaf week 37 volgens mij elke week. Dus ik zou gewoon nog eens bellen.

De groei bij mij viel gelukkig mee. Waar de kleine vorige week nog op een goede 4 kg eind gewicht weg geschat, was de schatting nu alweer terug gesteld om 3,2 kg. Dus tot zo ver de betrouwbaarheid van de meeting:roflmao::roflmao:

Het vocht vasthouden is hier ook een bekend probleem. Zeker nu het wat warmer wordt zwellen mijn voeten en handen op:confused:

14. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.367
    1.161
    113
    Vrouw
    Ja ik ga maandag bellen, ze zijn tot 1u bereikbaar maar ik ging pas om half 8 slapen en nu net wakker :$.

Wow dat is best wel een verschil! Zo zie je maar dat je eigenlijk nog niet veel weet over het gewicht, of ze het nou meten of niet.

15. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Nog 1.5 uur :o: Heb uiteindelijk een leuk briefje neergelegd bij de taart en heb een mand met cadeautjes gekregen die ga ik vanavond thuis lekker uitpakken!

Bijgevoegde bestanden:

xRMC vindt dit leuk.
  16. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    Wat super leuk! Geniet van je verlof en het uitpakken van alle cadeaus.

@xRMC zo vervelend. De kinderopvang is ook maar telefonisch bereikbaar tot twaalf. Dus die vergeet ik ook de hele tijd op tijd te bellen:|

17. Sappie91

Sappie91 Bekend lid

1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Vandaag een 34 weken dansje! Ik vind het einde van deze zwangerschap opeens wel heel dichtbij komen zo... aangezien ik de laatste op de lijst ben zal dat voor jullie helemaal zo zijn!

Gelukkig nog 2 weken werken om me nog een beetje bezig te kunnen houden. Ik word super goed vervangen dus het is zo'n fijn idee dat ik alles straks ook in mega capabele handen achter laat.

Hoe bevalt de start van jouw verlof @Muisjepluisje? Gek idee dat je morgen niet hoeft te werken? En zaten er leuke cadeautjes in je mand?

18. Muisjepluisje

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Spannend he! Ik donderdag de 35 weken in dan word het wel heel bizar kort!

Ik moet er nog even aan wennen. Zaterdag echt van alles in huis gedaan terwijl ik dat vanaf nu juist in stappen kan gaan doen! Ga binnenkort maar eens beginnen met wasjes en de commode en kledingkast indelen!

Wassen jullie ook echt de grotere maten al? dus vanaf 68?

Ja en superleuke mand met cadeautjes, er is echt overna gedacht!

Bijgevoegde bestanden:

19. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    @Sappie91 laatste weken gaan snel he! Ik zit nu op de 35 weken en ben echt aan het aftellen:oops:

@Muisjepluisje ik kan me voorstellen dat het even wennen is, komt vanzelf wel goed! Leuke cadeautjes heb je gekregen:D

Qua wassen, ik heb inderdaad alle maten gewoon gewassen. Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed alles in 1 keer doen haha

Hier vandaag de laatste groeiecho. Ze zullen niet alles kunnen opmeten omdat ze al diep ingedaald lag de vorige keer dus ben benieuwd. Wel herkenbaar, bij de jongste precies hetzelfde gehad:roflmao:
    Ben wel benieuwd, de kinderen beginnen 4 september weer op school, of ik dat red of niet. Zal spannend worden. Dus hier is het echt aftellen:thumup:

20. MvanM

MvanM Lid

7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    @Muisjepluisje Leuk pakket heb je gekregen! Ik heb inderdaad ook alles maar in 1x gewassen. Dan was het maar gebeurd.

Hier vandaag de 36 weken aangetikt. Dus het komt nu inderdaad echt dichtbij.

Mama8891 en Muisjepluisje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina