Uitgerekend 16-30 september 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Maev, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Welkom en gefeliciteerd Kellso en Klaver!

ik had al een tijd geleden deze week vrij gevraagd en ben daar blij toe ook.
    Jeetje wat ben ik moe!
    En vanaf het moment dat ik echt moe ben voel ik mijn baarmoeder.
    Een heel zeurderig gevoel.
    (nog) geen misselijkheid, maar die vermoeidheid is al vervelend genoeg.

gister om 21.30 naar bed, 8 uur vanmorgen wakker en moest er van mezelf uit anders zou ik nog doorslapen tot 10 uur.
    En ik zat om 9.30 op de bank en dacht letterlijk: ik zou wel weer naar bed willen!
    Oh en heb het supersnel koud ook!

Ach, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen :D

2. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43

Zeker voor het goede doel;)
    Moe ben ik ook wel, maar de misselijkheid voert de boventoon bij mij.
    Als ik wakker word voel ik het al, en dat is ook het laatste wat ik voel als ik naar bed ga.
    Ik ben nu ook thuis en lig heerlijk op de bank, met een emmer naast me :).

Hoe raar het ook klinkt, stiekem ben ik wel blij met de kwaaltjes, want dan geeft me het gevoel dat het nog goed zit, vooral omdat ik zelf toch wel geschrokken was van de innestelingsbloeding

3. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dit keer hele andere kwaaltjes dan de vorige keer.. Grappig!
    Ook nu voel ik mijn baarmoeder maar anders, de vorige keer wist ik daardoor dat ik zwanger was nog voor de test.
    Nu wen stuk misselijker en vooral licht in m'n hoofd..
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
    We hebben het de ouders gister meteen verteld.
    Zo kan ik het goed delen maar mocht het nodig zijn, ook het moeilijke mocht het misgaan.
    Mijn ervaring van de vmk voor mijn dochter is dat ik dat heel erg nodig heb. Om zonder uitleg te kunnen delen.
    Verder weet nog niemand het. Zolang het kan houden we dat zo tot de eerste echo....

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    ik sta in het vertellen er een beetje dubbel in. Ik zou het, het liefste van de daken willen schreeuwen, maar het is aan mijn kant van de familie het eerste kleinkind en ik weet dat mijn vader enorm hoopt ooit opa te mogen worden... als het dan mis zou gaan....

We kunnen wel niet al te lang wachten, met de carnaval voor de deur..
    Ik ben geen grote drinker, maar zit wel in een vereniging en twee wijntjes op een avond drink ik toch normaal wel. Een spa rood wekt meteen wantrouwen :)

Mijn moeder is twee dagen van te voren jarig, dus wil het dan aan mijn familie vertellen en de dag ervoor aan die van mijn man... Als de geruchten dan loskomen (klein dorp) zijn ze in ieder geval op de hoogte;)

5. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook heel begrijpelijk Klaver! Als het mis zou gaan, zou je dat dan ook stil houden?
    Carnaval, dat duurt nog wel even zeg 😉
    Succes met stil houden nog...

6. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Nog 32 dagen :)
    Of dat gaat lukken, ik ben er bang voor.. Mijn moeder vond nu al dat ik een afspraak moest gaan maken bij de HA omdat ik zo wit zag.
    (dat ik de halve dag aan het spugen ben, weet ze natuurlijk niet)

We hebben de vorige keer ook een test gehad voor 4 weken met een hele lichte streep, daarna ongesteld geworden en dus weg.
    De vorige keer heb ik niks gezegd omdat ik wist dat het nog heel erg vroeg was om te juichen (Ik geef biologielessen, dus zit wel in het thema)
    Dit kon ik ook vrij makkelijk naast me neer leggen, het was de eerste keer, en veel vrouwen zouden het helemaal niet weten.

Nu is het toch anders, ben die 4 weken voorbij, en voel me met de dag misselijker worden.. Het voelt nu ook echt...
    De pijn als het mis zou gaan, zal dan ook veel groter zijn.

Ik denk dat ik het dan aan mijn moeder vertel, daar kan ik goed mee praten en is medelevend maar ook heel vernuchterend.
    Maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder, die maakt het vaak dan nog erger dan wat het is, en daar kan ik (ik ken mezelf) waarschijnlijk dan niet mee om gaan..

Maar ik ben heel slecht in goed nieuws voor me te houden, dus we zullen zien:D

7. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Vorige keer hebben we het meteen mijn vader en zijn vriendin verteld (voornamelijk omdat we die avond van de positieve test daar gingen eten) en het weekend erop mijn schoonouders en mijn beste vriend.
    wil het dit keer proberen stil te houden tot de eerste echo.
    gelukkig duurt dat niet gek lang en zal ik mijn oudera en schoonouders in de tussentijd niet zo vaak zien.

8. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat groeit de club snel! Gezellig hoor 😃
    Als het aan mij ligt, proberen we het Geheim te houden tot na de nekplooimeting, maar ben benieuwd of we het echt voor ons kunnen houden, zeker omdat ik de vorige keer heeeel misselijk was. Nu trouwens nog niks die richting op. Sinds vandaag wel pijnlijke, gezwollen borsten. Hebben jullie trouwens ook dat je lijf heel warm aanvoelt? Ik heb het zelf niet warmer, maar mijn vriend vindt mij ineens veel te warm aanvoelen in bed.

9. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ja leuk he, zoveel mensen.
    Ik zit sowieso altijd hoog in de temperatuur, ook na de eisprong, alleen in de ochtend heb ik een lage temperatuur van rond de 37.2, daarna continue tussen 37.5 t/m 38.1

10. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Evaatje, warm tijdens het slapen ben ik altijd, alleen had ik afgelopen weekend wel opvliegerachtige golven van warm worden.
    Wat knap dt iedereen het zo lang voor zich kan houden..
    Ik ben heel slecht in geheimen houden van mijn moeder.
    We zien elkaar ook heel regelmatig en ze is heel oplettend.
    Klaver, wel lastig zo'n schoonmoeder! Verder wel een leuke vrouw haha?
    Gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat en je deze keuzes niet hoeft te maken!!

11. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43

Een te lieve schoonmoeder :)
    Zo bezorgd en aanwezig, ook naar haar zonen toe.
    Alleen ben ik zooooo anders opgevoed, met een ma die heel lief maar wel enorm nuchter is, en een vader waarvan ik alles moest kunnen wat een man ook zou moeten.. dus van hamer, elektriciteit etc..

Ze zou dan komen knuffel en huilen en wrijven en en en........
    En ik ben iemand die dat dan zelf even zou moeten verwerken en heb dan geen behoefte aan gewrijf, maar aan realiteit... foute eigenschap van mezelf dus:D

12. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    Erg herkenbaar zo een schoonmoeder ik heb er ook 1 die een schat is en altijd voor ons klaar staat zie haar elke week meerdere keren omdat zij oppast op onze zoontje als ik moet werken
    Maar zij laat mij wel met rust als zij merkt dat ik dat nodig heb. Ik ben gewend alles alleen op te moeten lossen en aanvaardt niet zomaar hulp door anderen omdat ik anders het gevoel heb te falen maar dat komt meer door mijn verleden.

Twee beste vriendinnen van mij weten het wel omdat ik in het ziekenhuis loop

Wat voor werk doen jullie
    Ik werk in de verzorging en werk voornamelijk avonden

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Lieve meiden,
    Ik moet me hier gaan afmelden denk ik, ik heb giga krampen en mijn test was vanmorgen wit in plaats van met streep. Wil jullie een hele mooie zwangerschap wensen!

14. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    pppf Maev,

Doe maar even rustig aan, misschien is er niks aan de hand, daar duim ik in ieder geval voor!!!!
    Dikke knuffel

15. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    Jeetje dat is flink schrikken, ik hoop dat het niks te betekenen heeft
    Ieder geval wil ik je een dikke knuffel geven

16. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ah nee Maev! Dat is mooi k*t!
    Ik duim dat het meevalt!

Ik werk trouwens in de kinderopvang :)
    Wat me de vorige keer erg zwaar viel ivm symptomen.
    pijnlijke borste en buik en kinderen die dan op schoot springen en ellebogen in je borst duwen :D
    over de vermoeidheid nog maar te zwijgen, haha!

17. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig Meav!! Wens je heel veel sterkte..!
    Hopen dt het toch is blijven zitten..

Wel fijn, zo'n lieve schoonmoeder, maar kan me voorstellen dat het als te veel voelt als je eigenlijk al genoeg hebt aan jezelf en je eigen emoties..
    En heerlijk he Naadje, die opppasomas! Hier passen beide oma's op en dat bevalt echt super, als is mijn schoonmoeder wel nerveus voor het idee dat ze er dan straks twee heeft om op te passen...

Ik werk op een behandelgroep voor jongeren met gedragsproblemen... Erg leuk maar wel zwaar op het einde van de zwangerschap.

18. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    wat leuk om te zien dat we allemaal wel een beetje richting de zorg zitten.

@kellso
    ik vind het heerlijk en zij gelukkig ook , ze hoeft inpreciepe maar elke keer 2 uurtjes op te passen totdat papa thuis komt uit zijn werk
    mijn andere schoonmoeder laat ik niet oppassen is een raar geval ;)
    en mijn eigen moeder heb ik helaas al jaren niet meer dus vandaar

19. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Maev!

Ik ben zelf kleuterjuf. Dat werd lichamelijk de vorige zwangerschappen ook best zwaar... Nu met een beetje geluk al vrij vanaf de zomervakantie en hopelijk tot na de kerstvakantie. Had ik bij de eerste ook, heerlijk was dat!

Twijfel of ik nog een keer zal testen, tot nu toe geen reden om te denken dat er iets mis gaat, maar het voelt nog zo onwerkelijk...

20. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Heb er ook last van.
    gisteravond nog getest vanwege de krampjes in mijn baarmoeder.
    Flink donkere streep!
    vandaag minder last van baarmoeder en schiet gelijk in de stress!
    Nu rommelen mijn darmen heel erg en heb vanmiddag weer even moeten liggen op de bank zo moe was ik.
    heb nog 1 clear blue liggen maar die vind ik te duur om in deze situatie te gebruiken :D

Ik blijf maar denken: geen bloed geeft moed!
    Het ergste is nog; we mogen al zo vroeg voor de echo en intake en tóch lijkt het nu al een eeuwigheid te duren.
    heb gister pas gebeld! Haha! Gekke zwangeren ;)

Deel Deze Pagina