dan weet je toch precies wat ik bedoel? Van die heeeele bloemige lucht. Oooh bah als ik eraan denk al. Hele gangpad rook ernaar na een vrouw. Kwam dr daarna weer tegen en zei al tegen mn vriend ‘neeeee niet weer’
Nee geen keuze erin gehad, misschien toch maar bellen of het echt niet eerder kan. Vooral de avonden kruipen voorbij op dit moment
Heb alles van vandaag even teruggelezen! Die vroege echo is toch niet tegen betaling? Hebben ze bij mij in ieder geval niks over gezegd. Misschien verschilt het per verloskundige. Letten jullie op cafeïne inname? Vind cola namelijk goed werken tegen misselijkheid, maar kan ook niet zonder m’n 2 koppen koffie op een dag haha
Hier zit het er gewoon bij. Ik heb twee praktijken gehad en nooit hoeven betalen. Ik let een beetje op de innamen. Maar als ik in de ochtend twee koffie heb gehad drink ik in de avond ook nog wel een bakje.
Hier idd ook ‘gratis’.. kan me niet herinneren dat ik bij VK ooit heb betaald voor een echo uit eigen zak. Ik let daar wel op. Was fervent redbull(light) liefhebber, vooral tijdens werk maar daar ben ik meteen mee gestopt. Verder drink ik 1 hooguit 2 cappuccino’s per dag Volgens mij ‘mag’ je tot 200mg caffeine per dag?
Meiden, een vroege echo is idd gratis. Maar het is gratis als hier een medische indicatie voor is. Bijvoorbeeld bij eerdere miskramen of andere medische redenen. Anders krijg je gewoon de eerste echo met de termijn echo wat tussen de 9 en 11 weken kan zijn . je mag als er geen medische reden is tegen betaling een ‘pret echo’ nemen vanaf 7 weken. Of als je het wilt kan je ook iets eerder maar advies is echter om tot 7 weken te wachten. Want dan krijgen ze ook een beter beeld.
Vroege echo wordt vergoed zolang hier een medische indicatie voor is. Bijvoorbeeld eerdere miskramen of andere medische redenen. Ik let wel op cafeïne. Idd omdat ik cola drink tegen misselijkheid laat ik koffie echt staan tijdens te zwangerschap!
Nou ik heb geen medische indicatie maar het werd me wel aangeboden. Ach het zal wel loslopen. Ah goed dat je de koffie dan kan laten staan!
Oh, dubbel geluk sommige praktijken kunnen minder streng zijn , gelukkig maar. Ja, het goede hiervan is , dat m’n lichaam ook niet echt om koffie vraagt . Ik heb , als ik niet zwanger ben, echt dagen dat ik echt trek heb in koffie maar sinds de zwangerschap is dat nergens te bekennen het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Oh maar de cola, haha , daar kan ik geen nee tegen zeggen. Bij elke klein beetje maagzuur die ik voel of bij elke klein beetje misselijkheid gelijk cola drinken. En soms ook tussen door, want het is gewoon lekker
Hier drie keer zonder medische indicatie een vroege echo gehad. Zonder daarvoor te betalen. Volgens mij is het vrij standaard tegenwoordig.
Dan heb je mooi geluk! Tenminste hier in mijn woonplaats doet de vk geen echo’s. Hiervoor kan je naar een echopraktijk. Deze doet vroege echo’s ook alleen op indicatie. Wij hebben die indicatie wel, maar kan daarvoor ook naar de gynaecoloog toe. Heb zelf nog niks gepland trouwens, net 4+3 en wacht eerst nog paar weken.
Maar ik denk dat dan wellicht de vks ze gewoon indienen voor vergoeding en erbij zetten met medische indicatie? Lijkt me niet dat daar echt een controle op is eigenlijk. Ik heb heel veel echo’s gehad maar altijd vergoed gelukkig.
Goedemorgen allemaal! Ik heb vanochtend nog eens getest en had een CB 3+!! Zo blij om deze te zien! Ik stop nu met testen en wacht tot de vitaliteitsecho over 13 dagen